Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Bedste DVD-afspiller til CRT-TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop været så heldig at arve et B&O TV af typen Beovision 3 - 32". Designet er lige i skabet og billede og lyd ligeså.

Jeg har pt. spændt en billig DVD-afspiller fra Aldi på TV'et, og den gør det nu meget godt til prisen. Jeg har overvejet at købe en af de gamle topmodeller DVD-afspiller, som man jo kan få ret billig. Jeg tænker dog på, om man får et bedre billede. Teknikken har det jo med at blive meget bedre og hurtigt finde vej til de billige modeller.

Det, jeg tænker på, er, hvorvidt det er samme teknik (og samme billedkvalitet) man finder i de billige DVD-afspillere i dag sammenlignet med topmodeller, der har et par år på bagen.

Kan i evt. anbefale nogle modeller, jeg skal kigge på?

Husk på, at afspilleren skal tilsluttes via scart.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Du må da købe en med indbygget harddisk, så bruger du den meget mere. med kombineret DVD brænder og Harddisk bliver det et meget mere anvendeligt apparat. Sony har mange modeller og de virker enkelt og fint.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Jeg må dog indrømme, at jeg de sidste 5 år ikke har haft brug for at optage et program, så jeg vil egentlig hellere bruge pengene på en ren afspiller.

/Henrik

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

hvis du kan finde en Denon 2930/3930 er det umiddelbart et godt bud. Jeg mener begge blev stoppet med at blive produceret sidste år, men det kan være du kan finde en demo i hifiklubben

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Så ville jeg nok købe en blueray der kan spille både blueray og DVD. Jeg så at elgiganten har Philips nye model for 995 kr. i en reklame idag. Ellers køb en god brugt dvd, de koster ikke meget, da de skiftes ud med enten DVD/harddiskrecordere eller blueray afspillere.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Så ville jeg nok købe en blueray der kan spille både blueray og DVD. Jeg så at elgiganten har Philips nye model for 995 kr. i en reklame idag. Ellers køb en god brugt dvd, de koster ikke meget, da de skiftes ud med enten DVD/harddiskrecordere eller blueray afspillere.

Det er egentlig også noget i den retning, jeg har tænkt mig. Jeg kom bare til at tænke over, hvorvidt den teknik, der gjorde sidste års topmodel noget særligt, nu er at finde i de billige standard DVD-afspillere i dag.

/Henrik 

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:
Hermann. skrev:

Det er egentlig også noget i den retning, jeg har tænkt mig. Jeg kom bare til at tænke over, hvorvidt den teknik, der gjorde sidste års topmodel noget særligt, nu er at finde i de billige standard DVD-afspillere i dag.

/Henrik 

Det kommer helt an på hvad du skal bruge. Hvis det er til CRT SKAL du have en god analog del, f.eks. er Oppos afspillere stjerne gode til det digitale, men ikke analogt. Analogt er Denons 2930/3930 de bedste bud til rimelige penge i øjeblikket. Langt de fleste Blu Ray er primært gode til digital delen

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan klart anbefale 3909'eren, havde selv en inden jeg skiftede til bluray. Den har en udmærket scart udgang og så kan den også spille Cd'er så man kan holde ud at høre på det :) De burde være til at finde brugt til omkring 3-4K alt efter alder og stand.

Mvh.  Henrik

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Jeg kan klart anbefale 3909'eren, havde selv en inden jeg skiftede til bluray. Den har en udmærket scart udgang og så kan den også spille Cd'er så man kan holde ud at høre på det :) De burde være til at finde brugt til omkring 3-4K alt efter alder og stand.

Mvh.  Henrik

præcis hvad jeg oplevede med min 2910 da jeg havde den. Specielt på lydkvaliteten opnår man en hel del ved de lidt dyrere denon afspillere. Det bør dog nævnes at har man en videoscaler er det kun på lyden man vinder noget. Denons DVD-2900 serie svarer nogenlunde i CD kvalitet til DCD-1500 rent lydæssigt, om man vinder noget mærkbart ved 3900 serien skal jeg ikke kunne udtale mig om

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres input.

Lydkvaliteten ved CD gengivelse behøver ikke at være god. Her har jeg min stand alone CD-afspiller.

Jeg vil prøve at kigge nærmere på Denons 3930/3930.

Hvad med Pioneer? Hvad har de af modeller, der er værd at kigge efter?

/Henrik

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Tak for jeres input.

Lydkvaliteten ved CD gengivelse behøver ikke at være god. Her har jeg min stand alone CD-afspiller.

/Henrik

Har du fået købt?

Hifi-Klubbens butikker sælger Denon DVD2930/DVD3930 til nedsatte priser for tiden.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
spped six skrev:

Tak for jeres input.

/Henrik

Har du fået købt?

Hifi-Klubbens butikker sælger Denon DVD2930/DVD3930 til nedsatte priser for tiden.

Nej, jeg har ikke fået købt endnu. Et indbrud og en kommende sommerferie har lige pt. sat en stopper for mine indkøb.

Jeg skal dog lige en tur fobi klubbens hjemmeside. Det kunne jo være...

Tak for tippet.

/Henrik

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:
Gerdes skrev:
spped six skrev:

Tak for jeres input.

/Henrik

Har du fået købt?

Nej, jeg har ikke fået købt endnu. Et indbrud og en kommende sommerferie har lige pt. sat en stopper for mine indkøb.

Jeg skal dog lige en tur fobi klubbens hjemmeside. Det kunne jo være...

Tak for tippet.

/Henrik

Hvis du kan tilslutte komponent til dit B&O bør du overveje Denon DVD3800BD, som er nedsat til 7,5k.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej Gerdes

Nej, jeg har ikke mulighed for at slutte et komponent signal til mit TV. God gammeldaws SCART (med mulighed for RGB) samt S-Video er, hvad jeg har at gøre godt med , desuden er 7,5 kilo nok lige i overkanten.

Jeg tror, det er begrænset, hvor meget jeg vil få ud af at opgradere til Blu-ray, når jeg nu "kun" har et alm. billedrørs TV.

/Henrik

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Jeg tror, det er begrænset, hvor meget jeg vil få ud af at opgradere til Blu-ray, når jeg nu "kun" har et alm. billedrørs TV.

Lige nu, ja. Men BD-afspillere er ganske glimrende til at afspille alm. DVD, og ved at springe på BD-vognen nu, så slipper du for at risikere at købe den samme film to gange, når du engang får en ordentlig fladskærm. Hvorfor give 1000 kr. for en DVD-afspiller, når du kan få en god BD-afspiller til 2000? Den kan jo så det hele.

Nye blu-rays koster kun markant mindre end tilsvarende DVD (i hvert fald i England), og jeg ville ærgre mig over at give over 100 kr. for et i mine øjne inferiørt produkt (læs: DVD-film).

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
spped six skrev:

Lige nu, ja. Men BD-afspillere er ganske glimrende til at afspille alm. DVD, og ved at springe på BD-vognen nu, så slipper du for at risikere at købe den samme film to gange, når du engang får en ordentlig fladskærm. Hvorfor give 1000 kr. for en DVD-afspiller, når du kan få en god BD-afspiller til 2000? Den kan jo så det hele.

Nye blu-rays koster kun markant mindre end tilsvarende DVD (i hvert fald i England), og jeg ville ærgre mig over at give over 100 kr. for et i mine øjne inferiørt produkt (læs: DVD-film).

Det er rigtigt. Jeg synes bare ikke, der er så mange Blu-ray afspillere med SCART udgang.

/Henrik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes