Forfatter |
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 20 April 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, jeg ville ellers have lavet noget med, at karisma og skisma skulle rime - for det er jo lidt af et skisma, når man skal vælge blandt de udstillede komponenter.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 21 April 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig nok, det kan være svært nok i forvejen...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 April 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man burde have alt skramlet med hjem på prøve, så man kan høre de skiver man kender til hudløshed over en weekend. Men nu vil jeg i første omgang satse på et nyt besøg omkring månedsskiftet, for noget er der sgu under opsejling derovre. Hvad hører du ellers af musik?
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 21 April 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Ja, man burde have alt skramlet med hjem på prøve, så man kan høre de skiver man kender til hudløshed over en weekend. Men nu vil jeg i første omgang satse på et nyt besøg omkring månedsskiftet, for noget er der sgu under opsejling derovre. Hvad hører du ellers af musik?

|
|
|
Ja, det er også det jeg skal... Altså have skidtet hjem til en lille lytteseance, min bankrådgiver ender nok med at blive RIGTIG glad for mig!  Der er noget rigtig interessant under opsejling, tror det værd at følge med i!  Jeg lytter til meget forskelligt musik. Alt lige fra akustisk, jazz og blues, til klassisk og videre til Rammstein og Metallica...  Derfor er det vigtigt at mine højtalere kan spille meget forskelligt musik. Samtidig skal de være en del af et film/surround set-up, så de må heller ikke være for "spinkle" da der ses en masse action...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 28 April 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var også forbi High Perfomance her forleden og kan kun tilslutte mig roserne.
Jeg kom også uden for normal åbningstid, men fik lov til at boltre mig i lytterummene, mens der blev malet ved siden af i det nye lytterum .
Jeg tror jeg har en anelse om hvad der kommer til at spille i det lytterum, og hvis jeg har ret er det helt sikkert ikke sidste gang jeg har besøgt Morten i Bagsværd. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 April 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvabehar?! Dårligt har man vendt ryggen til, før rygterne kører. Hvornår tror du, der sker noget?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 April 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete der lidt på forsiden af hf4 - havde du ret i din anelse, Kane? Den nye hjemmeside åbner i morgen, står der på den eksisterende... Det ser lidt vildt ud...  __________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 30 April 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps det ser rigtig spændende ud. Må hellere en tur i shoppen på tirsdag  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 April 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ser siden helt anderledes ud. Hold da kæft - en fest han kan holde i lokalerne. http://high-performance.dk
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Så skete der lidt på forsiden af hf4 - havde du ret i din anelse, Kane? Den nye hjemmeside åbner i morgen, står der på den eksisterende... Det ser lidt vildt ud...

|
|
|
Ja, omkring Audio Research, have ikke luret at den også stod på Wilson Audio og Krell! __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 August 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stor overraskelse i dag, da jeg skulle høre Wilson Puppy igen. Nu på en kombi af AudioResearch og Holfi godtnok, men de lød meget bedre end sidst efter at der er flyttet rundt på tingene. Det var dog ikke den største - eller smukkeste - overraskelse. Nej, for hvad skuede mit øje i det nyeste lytterum? Et par Sonus Faber Stradivarius koblet på Krell Evolution 400 monoblokke. Og det lød godt - nu står valget ikke bare mellem Montana eller Wilson. Man kunne ikke få noget at vide, sådan rigtigt, men måske hjemmesiden fortæller noget sidst i næste uge, forlød det. Det må vist være ikke bare den nyeste men også den mest velassorterede highend hifi shop?

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 August 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu sad jeg ved en "forkert" pc i går, da jeg skrev indlægget, men jeg hørte musik fra Jazz at the Pawnshop, Diane Schuur med Count Basies orkester og Folksinger med Muddy Waters samt noget klassisk, som jeg ikke lige husker, hvad var. Men hovedindtrykket var en rigtig, rigtig god lyd fra Krell og Stradivarius. Wilson'erne var blevet flyttet efter en nærmere undersøgelse af akustikken i rummene, og det lød også ganske godt med den "lille" brugte Holfi effektforstærker på 2 x 150 watt, (som var til salg) med en AR forforstærker. Noget tyder dog som antydet på, at et bredere udvalg af produkter fra Sonus Faber snart vil kunne tages i øjesyn og lyttes til i lokalerne.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 22 August 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne da være man skulle ligge vejen forbi og se hvad han kan byde på
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 22 August 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige forbi Morten i formiddags med en stak CD'er da jeg havde hørt, at der var kommet nyt grej i butikken.
Hold da helt kæft hvor er det en fed lyd der kommer ud af de italienske skønheder. Sonus Faber Stradivarius er visuelt en skønhed og lyden er lige så skøn.
Jeg havde medbragt lidt forskelligt musik bla.
Bliss (Quiet Letters) - Elektronisk John Legend (Live From Philadelphia Hilary Hahn - Vaughan Williams - The Lark Ascending SACD Lulu Rouge - Bless You - Elektronisk Kruder Dorfmeister - K&D Session - Elektronisk
For at høre højttalerens mange facetter. Uanset om vi spillede Hilary Hahn, Bliss eller Kruder Dorfmeister leverede højttaleren varen. Jeg har sjældent hørt en højttaler der i den grad er så musikalsk som Stradivarius. Nu hjælper det selvfølgelig også, at de var spændt for et par Krell monoblokke, forforstærker og SACD/CD. Kablerne var nogle prototyper på nogle nye spændende kabler.
Jeg ser frem til at høre de nye SF Liuto som nok er mere min pengepung end de 270.000 kr. dyre Stradivarius.
Happy
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 24 November 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg mødte jo nogle herlige menesker med tilknytning til http://high-performance.dk på messen Hifi og Surround 2009 hvor jeg fik lyttet til Plinius Hiato på Penaudio Serenade, nøj hvor spillede det godt.
Efter at være kommet hjem, henvendte jeg mig til Morten for at snakke lidt Plinius of vupti så var der en Plinius Hiato på vej til mig på prøve, sikke da en dejlig forstærker den spille godt nok godt og sikke et design den har, den er helt kone venlig 
Efter at have brugt nogle dage på at lytte til den, blev det dog til at den skal retur, hvilket selvfølgelig ikke var noget problem og da jeg ville høre om det gjord noget at det tog lidt ekstra tid, med at få sendt den retur, da jeg fik besøg fra sjælland, og at de ville tage den med retur for mig sagde Morten bare selvfølgelig kan det lade sig gøre.
SE det kalder jeg service
Så herfra skal lyde en stor tak til Morten  __________________ Mit
|
Til top |
|
|