Emne: Mit anlæg (nye billeder side 7) ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 04 November 2009 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for "tillykkerne"  Jeg er også vanvittigt glad for den - det er ingen hemmelighed Jeg har dog et par små problemer, men efter gode råd og lidt eksperimentering er der sket et mindre mirakel - jeg rykkede pickuppen en lille smule til højre i armen, men stadig inden for grænserne hvad Rega's 3-point-fixing (eller hvad det nu hedder) vil være med til. Det hjalp rigtig, rigtig meget. Først spillede jeg yderriler - helt fantastisk, men også inderrillerne er væsentligt renere nu. Jeg vil ikke sige at jeg har fjernet irriterende S-lyde og overforvrængede "crash" lyde fra bækkener og lign, men det er på ingen måde anstrengende eller irriterende at høre på nu. Sikke en forskel  Det tyder vel på at min pickup ikke fejler noget, og at de plader der irriterer mig er mere eller mindre slidte. Det ville dog være sjovt at høre hvad f.eks. en Rondo Bronze (eller andet i prisklassen) kunne gøre, med sin nål der eftersigende skulle gå dybere ned i rillen. Nu ved jeg at det godt kan betale sig at pille ved noget man ellers tror bare er i orden. Det vigtigste lige nu er at jeg ikke føler at jeg slider mine plader op mere. Man slider vel altid lidt, men en grundregel er vel at jo bedre det lyder, jo mindre slider man på pladerne?  Så blev klokken dælme også mange. Jeg håber den lyder lige så godt i morgen
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 04 November 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt om andre der har problemer med at Exact 2 forvrænger i inderrillen( bla. på pink fish media forum). Min egen Denon 103 gør det også og ja det irriterer også en smule. Det er dog langt fra alle plader der har problemet. På nye plader ligger jeg f.eks. næsten aldrig mærke til det. Kun de plader med mange sange på én side som går langt ind mod midten af pladesiden. Hvis jeg var dig ville jeg prøve en anden PU. Måske en DV 10x5 eller Sumiko? Det er ellers en lækker lækker pladespiller! Men jeg vil give dig ret i at din NAD er lidt "underclassed" i forhånd til den.  Noget helt andet er har du sat den op med protractor? Ubalanceret armen og det hele? Hvad protractor bruger du? For der er stor forskel. Her gik jeg fra en del inderille forvræning til meget mindre bare ved at bruge en anden protractor. Jeg bruger Rega Baerwald alignment protractor v.2 http://www.vinylengine.com/cartridge-alignment-protractors.s htmlPrøv evt. lige at sætte den op med denne.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
PFM20532 Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 04 November 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage en dialog med distributøren om denne Exact, sandsynligvis vil Rega tage issuet ind som en garantisag hvor du burde få en seriøs behandling med efterflg godtgørelse.
Overvej nogle af Audio Technica's bedre MM typer, de skulle spore som en mis..
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov: Det er dejligt at høre, at det ikke kun er mig, der har problemer med inderrillerne  Jeg synes dog det hjalp en del efter småjusteringen i går aftes, hvor jeg reducerede problemet en hel del. Jeg synes bare ikke jeg har løst problemet, men er kommet væsentligt tættere på. Men - Det må kunne gøres endnu bedre!  På min P5 har jeg før i tiden prøvet lidt af hvert, men synes aldrig jeg er nået så langt som nu. Jeg holder stadig på at inderrillerne skal favoriseres over yderillerne - derfor er jeg nok mest til Stevenson-alignment, som vist mere eller mindre er den som Rega bruger. Min logik siger mig, at alle der har kommenteret mit problem, mere eller mindre har ret i mange ting. F.eks. at en pickup med en finere nål er mere sart over for indstillingen. Det giver for mig mening at en fine line-nål stiller langt større krav til finjustering end en sfærisk nål, f.eks. Tilgengæld er der jo mange ting en sfærisk nål, eller for den sags skyld elliptisk nål, ikke kan spore, uanset hvad man gør. Derfor er jeg til de fine nåletyper. Jeg har en ide om, at jo finere og jo mere avanceret nåleslibningen er, altså jo tættere den kommer på skærenålen - jo mere følsom er den over for indstilling, men jo nemmere er det vel også at høre, hvornår det er godt og hvornår det ikke er i orden? Men, som jeg har sagt før, uden at have prøvet det, så må der altså være noget en god MC kan som en god MM ikke kan. MM kan vel også noget som MC ikke kan. F.eks. højt output. Men hvis vi nu udelukkende tænker på detaljer og sporing, så er MC'en vel overlegen? Det siges vist, at fordi MC-pickuppen har meget mindre "moving mass" (dvs. lille spoleanker vs "stor" magnet i MM), kan den både spore bedre (hvis nåleslibningen, nålearm, ophæng osv tillader det) og flere detaljer. Om disse to ting har en direkte sammenhæng, dvs. bedre sporing medfører flere detaljer, eller ej, er der vist lidt uenigheder om. Jeg ville sige at det var logisk, hvis det var sådan, men jeg er jo ikke ekspert. Min meningen om Exact'en er uændret: Den sporer ikke dårligt, men der må kunne findes noget der gør det bedre. En anden sjov ting er, at når man kigger på pickup-specifikationer på Ortofons-hjemmeside, så kan man se hvad de forskellige pickupper kan spore ved 315 Hz ved anbefalet nåletryk - et eksempel er: Ortofon 2M Red:
70 µm Ortofon 2M Blue/Bronze/Black:
80 µm Ortofon Rondo Red: 80 µm Ortofon Rondo Blue: 75 µm Ortofon Rondo Bronze: 90 µm Ortofon Jubilee: 100 µm Jeg er ikke i tvivl om at jo højere det tal er, jo bedre tracker den. Men det er ved 315 Hz? Og de der mikrometer drejer sig vel om rillens bredde eller? Jo højere tal, jo bedre lyder den ved de plader der er skåret med høj lydstyrke, eller hvad? Jeg synes pickupper burde testes i hvor godt de sporer meget komplicerede signaler i stedet - det er vel der, de fleste har problemer  Men jeg har stadig hørt en fugl synge om at f.eks. Ortofon Rondo Bronze tracker bedre end en Rega Exact. Om det så er rigtigt, det må jeg vel selv finde ud af. Det kan jo godt være den er endnu mere sart end Exact'en, så den kun sporer bedre når man har været meget heldig med opsætningen? Kunne det være at den f.eks. alligevel har nogle fordele ved sig FG80-nåleslibning, når det kommer til sporing? Jeg er nysgerrig  Bent (Medlyd) - mener du stadig at Exact-nålen er noget af det fineste der findes og at jeg ikke vil opnå bedre resultater med en FG80 som på f.eks. på Rondo Bronze? I så fald, hvad tror du jeg vil opnå?
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget lidt med at tage billeder uden blitz, dvs. stativ og længere lukkertid, men det har ikke været nemt at få farverne i orden, da jeg har både sparepærer og glædepærer i rummet. I det mindste er resultatet en smule tættere på hvordan det ser ud, når jeg selv ser på det - i virkeligheden er lyset en del varmere og knap så lyst, som det ser ud på billederne.     
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flotte billeder
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 05 November 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Flotte billeder
|
|
|
x2
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der igen sket noget nyt! Jeg har i lang tid brokket mig over mine problemer med Rega Exact. Sporingsproblemer, vel at mærke - som det eneste virkelig irriterende ved den ellers rigtig gode pickup. Min forhandler mener at pickuppen ikke er slidt og at det bare er mig, der er kræsen  Så blev der endelig mulighed for at prøve en ny pickup: Dynavector Karat 17D3. Jeg troede at det skulle være en Ortofon Rondo Bronze, men har også været meget interesseret i denne, så det blev sådan en, der kom på. Jeg kender ikke den præcise pris, men jeg kunne forestille mig at den koster ca. 1,5k mere end Rondo Bronze, hvilket selvfølgelig ikke er særlig behageligt. Jeg har været meget spændt på hvordan en moving coil lyder i forhold til moving magnet, hvilket jeg ikke ligefrem har fået svar på - begge typer kan vel lyde godt, men high-end producenterne giver ikke meget for MM-typerne og derfor er der sket størst udvikling inden for MC'er, hvor også det største udvalg er, hvis man vil have en rigtig god pickup. Det er sådan jeg ser på det - der er altså umiddelbart ingen vej uden om MC-pickupper, hvis det skal være rigtig godt. Jeg startede med at lytte på pickuppen gennem MC-udgaven af Rega Fono (jeg er vant til MM-udgaven sammen med Rega Exact). Lyden var væsentligt lysere og måske lidt for pågående - men den skal jo også lige spilles til. Niveauet af baggrundsstøj blev også væsentligt højere end jeg var vant til med Rega Fono MM og Exact'en, men det må man vel forvente for en RIAA i denne prisklasse (2-3k). Men... bortset fra det, var forskellen tydelig mht. sporing. På gode plader, f.eks. nye plader af god kvalitet, lyder inderrillerne nu umiddelbart som yderriller. Ikke at man kan sætte den mest slidte plade på man har og forvente en glat og pæn gengivelse, men de grimme plader lyder langt bedre end før. Jeg har oplevet plader som jeg troede var ødelagte, men som egentlig er mere end bare hørbare nu  En anden ting er, at når der er komplekse passager i rillen, som f.eks. ved hård rock med en masse bækkenslag og hvad der ellers er, virker lyden slet ikke så sammenblandet, rodet og hård som den plejer. Her minder det mere om CD-lyd på gode CD'er. Jeg vil dog alligevel foretrække Exact'ens måde end de dårlige cd'er som virkelig lyder som en rodebunke ("dåselyd" ala mp3), ved tilsvarende komplicerede passager. Hvad det præcis er, der gør det, er ikke til at vide. Det kan vel være nåleslibningen, ophænget og ikke mindst den meget korte nålearm (omkring et par mm eller lign). Egentlig er det vel også ligegyldigt, så længe det lyder bedre  I samme omgang har jeg bl.a. lånt en Perreaux RIAA - prisen er vist omkring 8k. Jeg var nødt til at prøve at høre hvad sådan en kunne gøre ved det sarte MC-signal, som tydeligvis ikke er helt så nemt at have med at gøre som MM-signalerne. Efter at have indstillet DIP-switchene bag på enheden efter Dynavector og Perreaux's ideer, blev RIAA'en tændt. Derefter blev jeg skuffet, allerede før jeg satte nålen i pladen - hvorfor er der omtrent ligeså meget støj i den RIAA som på Rega's væsentligt billigere Fono MC? Måske er det endda værre? Man kan da ikke give 8k for sådan en... det vil jeg da ikke være med til. Og at den så ovenikøbet, på trods af det ellers pæne og robuste udseende, har en blå lysdiode på fronten, som virkelig skriger i øjnene... Nok brok - nu til lyden. Hvis man ser bort fra støjniveauet, er lyden tydeligvis i en anden klasse end Fono MC'en. Klarhed og opløsning er vel ordene. Lyden er også væsentlig mere behagelig end Fono MC'en, som umiddelbart virkede for pågående i den øvre mellemtone. Her er lyden meget balanceret som jeg var vant til med Exact'en, på trods af den klart finere gengivelse og knap så fyldig bas. Der er ikke noget der skriger nu - det spiller bare. Et andet problem er dog at output-niveauet er så lavt, at der ofte bliver spillet med volumenkontrollen på den forkerte side af kl. 12. Jeg håber at den irriterende mellemtone i Fono MC'en kan forsvinde ved at pille ved de loading-muligheder der er inden i. Hvis det er tilfældet, er det nok sådan en jeg skal have, da jeg ikke synes det giver meget mening for mig at bruge 8k på en vellydende, men støjende RIAA. En anden ting er jo min integrerede forstærker som også snart skal skiftes - så er det nok mere relevant at bruge nogle penge der, og så nøjes med en Fono MC RIAA indtil videre - såfremt jeg kommer af med den pågående mellemtone i hvert fald. Så kan det jo være at man, efter forstærkerskift, skal overveje om bankkontoen kan overleve køb af noget så vildt som en Rega IOS (som eftersigende skulle være MEGET stille når vi snakker baggrundsstøj) eller om man kan finde en anden RIAA i et mere behageligt prisleje, som kan opfylde mine krav? Jeg har derudover lånt en kinesisk RIAA af mærket "Jasmine" (mener jeg nok), som jeg også skal prøve. Min forhandler mener dog ikke at den kommer op i nærheden af Fono MC og Perreaux'en, men at den i nogle anlæg vil lyde bedre. Jeg skal nok skrive mere, når jeg har fået testet den. Sidst, men ikke mindst, får I her nogle billeder af den nye guldklump:  
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billederne virker ikke.
|
Til top |
|
|
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
Sendt: 17 December 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
pvh1987 skrev:
Jeg har leget lidt med at tage billeder uden blitz, dvs. stativ og længere lukkertid, men det har ikke været nemt at få farverne i orden, da jeg har både sparepærer og glædepærer i rummet.
|
|
|
Sådan en glædepære ville være at kunne få en forhandler på, i disse mørke vinterdage!   __________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 17 December 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Billederne virker ikke.
|
|
|
Går ud fra du bruger firefox, sig View Image, og så add exception til den fejl den kommer med, så kan du se billederne.. I øvrigt et fint anlæg, og en seriøs pladesamling du har  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mærkeligt at billederne ikke virker - gælder det også de tidligere billeder? Det virker fint her. Jeg kigger på det senere.
|
Til top |
|
|
Strokes Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 18 December 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Pvh1987 respekt for en ung fyr er på vinyl vognen går selv med tanker igen igen vinyl vognen gad vide hmm om ikke jeg skulle tage med den vogn  for der er bare noget over vinylens klang og lyd så total 
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle billederne virke. I hvert fald dem af guldklumpen. Der er vist sket et eller andet med den server hvor de andre billeder ligger på, så den kun vil køre gennem en krypteret forbindelse. Dvs. at man skal have accepteret et certifikat eller noget - derefter virker billederne. Jeg vil dog finde et andet sted at lægge billederne og derefter opdatere alle billeder i denne tråd, så de kan ses igen. Strokes, tak for de pæne ord. Vinyl er jo bare vejen frem  Ej det ved jeg da ikke - cd og andre digitale kilder kan da også være gode. Jeg synes bare at vinyl er mere spændende, men det er dælme også krævende at have med at gøre, hvis det skal blive godt. Omvendt koster det jo også en rigtig dyr cd-afspiller hvis man virkelig vil slippe af med digitale artifakter, men hvad hjælper det når opløsningen er begrænset og at en cd-afspiller er ret kedelig at kigge på, når den spiller? Og mange cd'er - især dem fra 80'erne - lyder så dårligt at man tror det er løgn. Såå... vinyl til mig, tak  Ang. klang, så er vinyles klang en farvning ligesom cd'er har en anden farvning. Jo bedre pladen eller cd'en er lavet, og jo bedre udstyr man har, jo mindre farvning. Men det er vel ikke nogen nyhed. Jeg går meget efter et ufarvet setup uden at det ligefrem skal være helt ekstremt. Jeg hader inner groove distortion og andre ting ved vinylen... men hellere lidt knas i rillen end en dårlig cd. I praksis er det vel fuldstændig umuligt at få et setup der er "perfekt" hverken med vinyl eller cd. Men jeg er blevet overrasket over hvor meget bedre det kan blive, hvis man rent faktisk vil betale noget for det. Hvis du vil have noget der er knap så dyrt som også har mere "klang/lp-lyd/farvning" end en P9, f.eks. - så kan jeg anbefale f.eks. Rega P3-24, eller hvis det skal være mere lækkert, en Rega P5. Begge to med PSU. Meeen... der findes jo utallige pladespillere og hver har sine fordele og ulemper. Men man skal passe på - nogle har stort set kun ulemper og andre har stort set kun fordele, i forhold til prisen. Man kunne vel også få rigtig gode resultater med en Technics SL-1200 hvis man sætter en RB301-arm og en god pickup - det har jeg læst noget om. Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om det i forvejen, men du skal være velkommen til at spørge. Jeg vil nok ikke kalde mig en ekspert - der er nogle i dette forum der virkelig har mange års erfaring og har brugt meget vellavede (og dyre) produkter, som man sikkert også kan spørge, hvis man vil hoppe på vinylvognen.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukke billeder som altid.
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 18 December 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Dynavector DV17DII eller III er nærmest født til at køre med en DV P75 mkII phono riaa i Dr. T mode (phono enhancer), en fantastisk god og prisbillig løsning.
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder interessant med den Dynavector RIAA - men den ser godt nok ikke specielt lækker ud, må jeg indrømme: http://www.dynavector.com/products/amp/e_p75mk2.htmlMen - hvis den virkelig kan noget og ikke koster en bondegård, så er det da interessant. Er der nogen der ved hvad den koster i Danmark? Jeg har set at Dynavector laver en meget speciel tonearm. Ikke at jeg tror jeg skal have sådan en - har jo min RB1000, men det ville da være meget sjovt at høre lidt om den, hvis der er nogle herinde der har den.
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 19 December 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo lysår i forskel mellem din RB1000 og Dynavector armen, som Janils nok vil kommenterer, da han har sådan en fætter (og en RB700 tror jeg også han har på lager).
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, ja - jeg har vist læst en artikel han har skrevet i High Fidelity, nu jeg tænker nærmere over det. Det kunne være jeg skulle læse den igen for hyggens skyld. Såvidt jeg husker var han også meget glad for RB700 - RB1000 lyder vel på samme måde som RB700, bare mere finkornet og præcist, vil jeg gå udfra.
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vist tid til nogle nye billeder      I januar købte jeg et Panasonic P42V10E plasma-tv. Der var ingen vej uden om et tv, åbenbart. Dertil kom en Cambridge DacMagic - af hensyn til den optiske lydudgang på tv'et og ikke mindst opgradering af min cd-afspiller. Her bruger jeg XLR-udgangene med XLR->RCA-converters da jeg synes det giver mere luft i lyden. Kablet fra DAC til forstærker er Van den Hul The First Ultimate MkII - samme kabel som jeg bruger til RIAA'en. RIAA'en bliver snart sort igen. Min forhandler havde kun en sølvgrå udgave af MC-modellen, så den lever jeg med indtil videre. Uanset hvad er det nok ikke verdens pæneste kasse. Jeg har desuden anskaffet mig en lip-sync-correction box fra Felston. Da fjernsynet udsender lyd der kommer for tidligt i forhold til billedet via den digitale udgang, kan der sættes en smule delay på. Det drejer sig om 63 ms. Jeg bruger den også når jeg ser Blu-Ray via min computer. Der er også lidt problemer der. Derudover er den jo god at have hvis man er kritisk (som mig) og ser en film eller anden optagelse hvor det er et problem pga. dårlig mastering eller hvad det nu end måtte være. I øjeblikket arbejder jeg på et nyt projekt: Bedre strøm til anlæggget. I første omgang fylder jeg en solid aluboks med stikkontakter, stjerneforbundne med tyk solid core ledning. Derefter skal jeg have lavet nogle gode powerkabler. Jeg har allerede lavet et powerkabel af to antennekabler der er snoet omkring hinanden (skærmen i begge kabler er slået sammen og brugt som jord). Det gav altså en lille opstramning og rolighed i lyden - men jeg tror det kan gøres endnu bedre med nogle andre kabler. Skeptisk er jeg ikke - selvfølgelig vil det gøre en forskel, ligesom så meget andet - det vil jeg ikke snyde mig selv for  Jeg er spændt på hvad det bliver til
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|