Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 27 September 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen.
Jeg er på ferie i københavn og herovre, kom jeg i kontakt med et par små søde maskiner som manglede et hjem, og derfor
tog jeg mig da af dem...
En Revox PR 99 MK III to spors maskine (Undskyld Freddy, det var en MK3 og ikke en MK2) samt en Revox A77...
den ene (A77) går til LouBP, som mangler en ordentlig spolebåndoptager. den skal dog renses og gennemgåes først, da der
er et eller andet galt i den...
Ud over et par bånd, metalspoler og Nab-kerner, fik jeg også fingre i et par af disse bånd... (Pancake?)
det var lige lidt nyt herfra, jeg kan sige at PR99 MKIII revox'en spiller som en drøm, jeg kan ikke tro hovederne er særligt
slidte da lyden virkeligt står klart, i hele lydspektret...
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke santa - to dejlige maskiner og sødt af dig at tænke på loubp - så mangler du bar at tage forbi humlebæk og hente nogle pioneer højtalere
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ruben, ja det er nogle fede maskiner, specielt PR 99 MK III, den er vildt fed!
jeg tror desværre ikke kommer forbi humlebæk i denne omgang, men jeg vil gerne komme og besøge dig engang, når jeg
kommer til sjælland mere permanent.
mvh.
Søren __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt fund !! - og hvis maskinerne er "indenfor pædagogisk rækkevidde" - så kan man få et decideret smukt rsultat ud af dem - både lydmæssigt og kosmetisk. Heldigvis er det Revox (reservedele hvis nødvendigt ) - jeg glæder mig til at se dem - og så skal vi have lavet en rapport/log, så de kan blive systematisk rerstaurerede - jeg er så heldig, at have servicemanual til PR99 (dog MK1 og 2) - men mon ikke vi kan bruge dem langt hen ad vejen. Der er ikke så stor forskel på MK1 - 2 og 3. Det er autolocatoren og frontudseendet, som her er forskelligt fra MK1 først og fremmest. Jeg er også meget spændt på hovedernes "kilometertal".
I øvrigt er det dejligt at se, hvordan du har fået skovlen under dine SX-727 og CT-F1000 - de er mildest talt kommet til ære og værdighed igen!
tillykke!
Freddy
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de 2 spolemaskiner !!
Selvom A77'eren ligner en af de helt gamle kan den jo komme til hæder og værdighed igen - håber du har husket at få dummy-plug'en med til remote stikket - ellers er den ubrugelig.
mht PR99'eren - det er ubetinget en af ûber revox'erne, i god stand, er der ikke meget der kan hamle op med den rent lydmæssigt, og til begge er reservedele jo til at finde.
Håber du har fået en række bånd med - de er <beeeeep>dyre at skaffe.
mht de der pancake ruller - har du fået adaptorer med ? De er møgsvære at finde __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan, jeg har desværre ikke kunnet finde dummy plug til A77'eren og heller ikke pancake adaptorerene, da jeg smuttede fra
radioen... desværre... men det skal jo heller ikke være for nemt det hele! __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Hej Jan, jeg har desværre ikke kunnet finde dummy plug til A77'eren og heller ikke pancake adaptorerene, da jeg smuttede fra radioen... desværre... men det skal jo heller ikke være for nemt det hele!  |
|
|
'kay ... Så må du hitte et hirschmann stik og luse pin 1 og 2 - ellers vil revox A77'eren ikke fungere. uden stikket, eller en monteret fjernbetjening stoppe den igen når man slippe knapperne
( Sjov fejl, hvis man ikke kender den )

__________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay... sjovt, det havde jeg ikke gættet var nødvendigt... __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis galt er mon så ikke villadsen har et blindstik du kan bruge
når nu det bare handler om at kortlutte to pinde i stikket kan man så ikke bare tage et stykke papiklips og lave en bøjle der passer i de to huller ?
Jeg har prøvet den der med ikke at kunne foå en A77er til at starter - jeg nåede næsten at blive "#€%&/() men spå kom jeg i tanke om det med stikket og det manglede ,,,,, men lå så sammen med nogle ledninger ..
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige gennemgå maskinerne og så lave en "indkøbsliste" inden jeg kontakter villadsen, det gør det hele lidt mere
overskueligt. men sådan et stik kan vel ikke være for dyrt?
det kan også være det kan skaffes på ebay...
Edit: På Ebay, er der vist en fast pris på 19:95 Euro __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
hvis galt er mon så ikke villadsen har et blindstik du kan bruge
når nu det bare handler om at kortlutte to pinde i stikket kan man så ikke bare tage et stykke papiklips og lave en bøjle der passer i de to huller ? |
|
|
Det kan da være en mulighed - eller man glemmer alt om at buge en fjernbetjening, og lodder de 2 ben sammen ..... (og sætter en mærkat henover stikket)
Citér:
Jeg har prøvet den der med ikke at kunne foå en A77er til at starter - jeg nåede næsten at blive "#€%&/() men spå kom jeg i tanke om det med stikket og det manglede ,,,,, men lå så sammen med nogle ledninger .. |
|
|
Samme her - man bliver godt arrig i trompeten .... og bander de folk langt væk, der ikke "bare" kan lade stikket blive siddende
Præcis som dem der er kommet til at smide netledningen væk ..... De revox netbrønde er ikke normale, men et moderne 3polet passer heldigtvis lige i hullet uden større besvær. __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til lykke med Revox fundene. Jeg var et tidspunkt i kontakt med en person i det nederste Midtjylland/nordlige Sønderjylland, som med alm. jysk jernvilje satte sig for at lære at genopslibe tonehoveder på bl.a. Revox båndoptagere. Og så vidt jeg husker lykkedes det ganske godt for ham. Jeg har hans emailadresse et sted, så send mig en PM, hvis jeg skal lede efter den til dig. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbuddet PQR, Jeg diskutere lige sagen med Freddy, som er med på sidelinjen når de skal kigges på...
i så fald skriver jeg til dig! __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Et sæt nye tonehoveder til en A 77 eller PR 99 - koster ca. 3500 kr. for et sæt record/playback ved Jens Villadsen og så montage og kalibrering bagefter.
Jeg har være heldig og finde et sæt HEEELT nye til min A 77 på ebay.
Det der så ærgrer mig er, at jeg tidligere købte et sæt i DBA med knapt 3mm slid til 600 kr. - og byttede dem væk senere - DUUUMT gjort.
MVH og go`weekend.
Jan
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville egentlig gerne bare have dem til villadsen og så få dem ordnet, men pengene er simpelthen ikke til det, og det
kommer til at tage lang tid før jeg har råd... så er ebay er vejen frem...
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Jeg sørgede for at få netkablet med til den... jeg har troubleshootet en smule på den. det venstre bremsebånd er knækket og skal erstattes, lamperne skal skiftes (også auto-stop lampen) capstan motoren kører for langsomt... og tonehovederne ser ud til at skulle skiftes... |
|
|
Uff da - et bremsebånd og lamperne er da til at overse, hovederne lyder lidt mere alvorligt på prisskala'en. Skal man til at ofre nye hoveder er herlighedsværdien nok lidt nedsat. Kan du poste et closeup af dem ? (ved godt de sidder rigtigt dumt gemt)
Hvad lyder rigtigt trælst er at capstan motoren åbenbart kører for langtsomt - den er jo servostyret, så det er forhåbentligt på begge hastigheder ?? hastigheden kan justeres indeni.
Er det en 9.5/19 model eller 19/38 ?
Hvis de er rigtigt pæne, og uden slidspor, ville jeg nok tage dem fra ebay ... hoveder er svinedyre
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg et billede af hovederne når de bliver gennemgået derhjemme, jeg kan ikke rigtig komme til at tage billeder hvor de står
nu...
Jeg tænker jeg vil købe hoveder på ebay, nogle gange går de ikke så højt...
mvh.
Søren __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det nye sæt jeg købte på Ebay - fik jeg for lidt under 2000 kr. i min postkasse. Og de var HELT nye - der har laldrig været loddet på dem.
Ikke billigt - men næppe en reservel der fremover bliver billigere ......
Så det er til "lager" indtil jeg skal bruge dem.
MVH Jan
|
Til top |
|
|