Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 13:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Problemer med signalet på DVB-T tuner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andreas Posselt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nyligt købt en AGK digital tuner i Netto, men det lader til, at tagantennen i mit lejlighedskompleks (Århus N) leverer et så svagt signal, at billedet ofte bliver pixeleret eller falder helt ud.
Til at begynde med brugte jeg et antennekabel på 8 m, men siden har jeg forsøgt mig med et på 2 m for at se, om det skulle gøre en forskel - og der var muligvis en meget lille forbedring, men det var bestemt ikke noget at skrive hjem om.

Mit spørgsmål er nu, hvilke(n) af følgende mulige løsninger, der vil kunne bruges:

1) Jeg køber en antenneforstærker (f.eks. denne) og sætter den til antenneudtaget.

2) Jeg køber en stueantenne i stedet (og eksperimenterer om nødvendigt med placering og beklæder den med sølvpapir).

3) Jeg accepterer, at Netto-kvalitet ikke er "the mothership" og får fat i en dyr digital tuner i stedet.

4) Jeg dropper projektet med gratis digital-tv og nøjes med et fesent og dyrt signal fra Stofa.

Hvis der er andre og bedre løsningsforslag, er jeg naturligvis også lydhør - på forhånd tak!
Til top Vis Andreas Posselt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas Posselt

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Køb en digital antenne ... (måtte jeg selv gøre)

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Andreas Posselt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Dvs. noget á la denne her, jæs?

Og bare lige for forståelsens skyld: modtager den noget andet (som i "et egentligt digitalt signal") end en almindelig antenne, eller er det i princippet bare en antenne med indbygget digital tuner? For hvis det er tilfældet, svarer det vel egentlig til løsning #2 ovenfor...
Til top Vis Andreas Posselt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas Posselt

Andreas Posselt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Til toppen...

Jeg hælder af en eller anden grund mest til idéen med en antenneforstærker, men vil det ikke have nogen effekt? Er det kun det analoge signal, der bliver forbedret ved et sådant trick?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Andreas Posselt skrev:
Til toppen...

Jeg hælder af en eller anden grund mest til idéen med en antenneforstærker, men vil det ikke have nogen effekt? Er det kun det analoge signal, der bliver forbedret ved et sådant trick?

Hvis signalet er for svagt/ringe til at komme igennem 2m kabel - så vil en antenneforstærker ikke hjælpe. Husk - den forstærker blot et ringe signal.

Sandsynligvis har jeres fællesantenne en filtrering, der stort set fjerner de frekvenser, som DVB-T sendes på. Prøv med en stueantenne og se, om du får hul igennem.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Andreas Posselt skrev:
1) Jeg køber en antenneforstærker (f.eks. denne) og sætter den til antenneudtaget.

Jeg har samme problem - lige netop sådan en forstærker er afprøvet, og det gav absolut intet.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Andreas Posselt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for svarene!

Så skal jeg bare lige høre én ting (for forståelsens skyld): giver det mening at købe en almindelig stueantenne og sætte den digitale tuner til den, eller svarer det bare til at købe en digital antenne med det samme?

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Andreas Posselt skrev:
Ok, tak for svarene!

Så skal jeg bare lige høre én ting (for forståelsens skyld): giver det mening at købe en almindelig stueantenne og sætte den digitale tuner til den, eller svarer det bare til at købe en digital antenne med det samme?

Køb en digital antenne, tilslut den til din digitaltuner ... SLUT

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes