| Forfatter |
|
Anfran Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg står med 3 tv (alle med analog tuner). Hvad skal der til for at jeg kan modtage digital TV på dem alle... Kan jeg kører det hele på en antenne? Skal alle tre TV ha' digital tuner, eller skal vi bare bruge en? Hvilke kanaler kan man modtage i Rødovre syd for damhussøen? Er helt NY på dette område... Priser modtages gerne  På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til. Da dine tv har analog tuner, skal du have en digital tuner i form af en eller anden settop boks til hvert apperat, der skal modtage det digitale signal. Der er flere forskellige muligheder. 1. Du har eventuelt mulighed for at blive tilkoblet via kabel tv - typisk YouSee(TDC), Stofa eller via en antenneforening. Det er noget du selv bliver nødt til at undersøge, hvad der er af muligheder der hvor du bor. 2. Du køber en parabol, men det vil nok give nogle udfordringer såfremt du vil have seperat signal til alle 3 tv. 3. Du har måske mulighed for at blive tilkoblet via noget fibernet. Check med dit lokale Elselskab, der typisk står for denne leverancetype. 4. Du køber 3 DVB-T tunere, men vil her kun have mulighed for at modtage DR1, DR2 og TV2 - men alle digitalt. En sådan modtager koster 2-300kr for de billigste. Priserne er noget du selv må undersøge, alt efter hvilken løsning der fysisk kan lade sig gøre hvor du bor. Find ud af hvilke leverandører der kan levere et signal, og find så den der passer dig bedst. Selv kører jeg med en løsning fra YouSee, hvor vi har en digitalboks koblet på vores primære tv i stuen, og så får et analogt signal rundt til de sidste apperater. På den måde kan vi se forskellige programmer på alle fjernsyn uafhængigt af hinanden. Merprisen for et ekstra digitalapperat er ~199,- om året + anskaffelsesprisen af en ekstra selectorboks. Denne løsning kan klart anbefales, såfremt du har muligheden.
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Anfran Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tobywan: Sagen er den at vi ikke har et særligt stort behov for TV (skulle jeg nok have skrevet). DR1, 2 og TV2 er helt fint. Kan du anbefale nogle DVB-T tunere? Helst ikke mere end 300kr.  Skal vi også hver især have antenner eller kan man koble noget sammen der og sparer penge? evt. med en forstærker eller noget?
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anfran skrev:
Tobywan: Sagen er den at vi ikke har et særligt stort behov for TV (skulle jeg nok have skrevet). DR1, 2 og TV2 er helt fint.
Kan du anbefale nogle DVB-T tunere? Helst ikke mere end 300kr. 
Skal vi også hver især have antenner eller kan man koble noget sammen der og sparer penge? evt. med en forstærker eller noget?
|
|
|
Kan ikke anbefale et bestemt mærke, men en kammerat købte den billigste model i Føtex, hvor vi blot smed et 2 meters antennekabel bag fjernsynet(uden at være koblet til antenne) og fik et helt klart billede på alle kanaler. Jeg tror ikke denne løsning virker alle steder, men hvis du i forvejen har noget antenne, tror jeg ikke du får problemer med at modtage et signal på sådan en boks. Jeg vil lade det være op til nogle andre at anbefale konkrete modeller, men min sparsomme erfaring med de billige dvb-t tunere er, at de alle de gange vi har tilsluttet noget via normale antenner aldrig har haft problemer med at modtage signalet korrekt (Århus området). __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Anfran Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så prøver vi nok med én DVB-T tuner først og et stykke antennekabel... Hvis det spiller så er det jo bare at købe 2 stk. mere
Tusind tak for svar!
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan modtager du tv nu ? Antenne kabel parabol ?
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Anfran Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige flyttet i hus hvor vi har opsagt fællesantenne for at sparer 200kr. i måneden.. Vi har klaret os fint den første måned.. Vil bare gerne ha' DR1, TV2 til nød.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki .. hvis du har brug for en antenne kan man købe dvb-t (digital) antenner rimeligt billigt.
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Anfran Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, nogle bestemte man skal holde sig til?
Hvad er forskellen på DVB-T og alm. antenner?
Konvertere en DVB-T tuner signalet således at det er lige til at smide i antenne-indgangen på TV'et?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej de fleste smider et scart signal ud og så skifter man kanal på en fjernbetjening der følger med dvb-t tuneren du kan dog godt få dvb-t tunere med 3 modulatore i så det fungere som et almindeligt antenne signal. Det gør at du kun behøver en boks og slipper for ekstra fjernbetjeninger. DVB-T modtager med 3 modulatoreAntenner
|
| Til top |
|
| |
Anfran Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, Den DVB-T modtager du linker til bliver for dyr. Jeg bliver helt itvivl om jeg ikke bare skal købe en helt almindelig antenne.. Jeg har sikkert fået fladskærm inden de lukker for det analoge sendenet i 2009. Og så har jeg lige læst mig frem til at skiftet fra MPEG2 til MPEG4 i 2012 betyder ny modtager igen  Nu har jeg ihvertfald fået lidt at tænke over. Tak for hjælpen begge to
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep det er jo altid en mulighed men langt fra den fedeste
|
| Til top |
|
| |