Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg er også utrolig glad for det, mangler bare kasetten, men det må blive næste gang der er penge - Det spiller nu rigtig godt selv om det nok ikke er alle der tror på det. lige nu har jeg sat det samme med mine nye HPM-110 det er faktisk ganske god kombination. En dejligt blod lyd med en snært 70'er tema

DET SKAL SELVFØLGELIG IKKE STÅR SÅDAN HER. (og slet ikke pladespilleren)
|
|
|
Lækkert __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
LouBP skrev:
Jeg er også utrolig glad for det, mangler bare kasetten, men det må blive næste gang der er penge - Det spiller nu rigtig godt selv om det nok ikke er alle der tror på det. lige nu har jeg sat det samme med mine nye HPM-110 det er faktisk ganske god kombination. En dejligt blod lyd med en snært 70'er tema

|
|
|
Lækkert
|
|
|
MEGET __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Scatcat skrev:
LouBP skrev:

|
|
|
Lækkert
|
|
|
MEGET |
|
|
Ja det ser sgu godt ud. Og lækkert at se at du faldt for nogle store højttalere igen :) Er det en 15" der sidder i? Jeg kan godt lide ham den gamle med piben
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
LouBP skrev:
Scatcat skrev:
LouBP skrev:

|
|
|
Lækkert
|
|
|
MEGET
|
|
|
Ja det ser sgu godt ud. Og lækkert at se at du faldt for nogle store højttalere igen :)
Er det en 15" der sidder i? Jeg kan godt lide ham den gamle med piben 
|
|
|
Det er vidst "kun" 12" der sidder i. Men det er længe nok De er jo ikke så store som før, men stadig en pæn størrelse må man sige. Og hvem elsker ikke dette klassikere af et billede, her i gibs og farve hehe. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu skulle være interresseret i at læse lidt om Nakamichi System one så er her lidt spændende læsning - Nakamichi System One
Jeg er stadig lidt træt af jeg ikke har båndoptageren, men lige nu gælder det først om at få bygget et rack, for hold kæft det fylder. Jeg er stadig ikke kommet videre med at sætte det på plads, men har dog fået hørt en masse musik __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 04 April 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil gerne snart se nogle skønhedsbilleder af dine HPM'er  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så blev der endelig, efter flere måneder i rod, roddet op, og det hele er blevet sat i rack, Og sådan kommer det til at stå et godt stykke tid. Så nu må i lige vudere om det tager sig pænt ud. Det stå sådan som det nu er nemmest, så da jeg bruger forstærkeren og pladerspilleren mest stå der naturligvis øverst. Den lille mellemhjuler er bare stil frem for sjov
Here we go. Her et et billedede fra min lytteposition

Og lidt tættere på, Pladespilleren er mit første forsøg på at bygge lidt om på en Thorens TD150 mkII, eneste mål var at det ikke kostede noget, og det gjorder det ikke. den er bygget i massiv eg, og malet, eftersom det var en gammel bordplade fra et værksted og jeg ikke havde tålmodighed til at slibe det helt ned. Den er ikke helt færdig, mangler lige en bedre bånd, og en lidt flottere top.

Nakamichi 610'eren, forforstærkeren, en lækker sag med uoverskueligt mange muligheder.

en lille mellemhjuler jeg har for at kunne høre 78'ere og elelrs bare for sjov.

Og her er tuner og effekt, også to dejlige basser, effekten med en solid vægt og tuneren med det flotte drejehjul

Og til sidst er der lige et hurtigt billede af højtaleren HPM 110, som jeg stadig er utrolig overraskende glad for De skal dog hæves fra den golde jord engang, det er næste plan.
Der er også en båndoptager der ikke er værd at nævne, plus en spolesag som jeg dog vil skille mig af med, og så min dvd, der en sjælden gang i mellem får en cd at spise.
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser flot ud  Hvor blev billedet af HPM'erne af? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Ja, så blev der endelig, efter flere måneder i rod, roddet op, og det hele er blevet sat i rack, Og sådan kommer det til at stå et godt stykke tid. Så nu må i lige vudere om det tager sig pænt ud. Det stå sådan som det nu er nemmest, så da jeg bruger forstærkeren og pladerspilleren mest stå der naturligvis øverst. Den lille mellemhjuler er bare stil frem for sjov

|
|
|
Hvilket årti er det nu du er født i? Alene loftslampen hensætter mig til 60`erne/70´erne. Men det er sq gennemført knægt Det er altså godt at se unge tage gamle klassiske ting op og frem til ære og ærværdighed. (åh, den tid, den tid) Og faktuelt finde nydelse i det gamle "skrot" som ignurranter ville løbe skrigende væk fra. Fortsæt dit "Quest" __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser bare så utroligt lækkert ud. Er helt vild med det nakamichi. Hvis det lyder halvt så godt som det ser ud, så mangler du ikke noget.
Jeg faldt også over din loftlampe, supercool, der er gået retro i den.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
LouBP skrev:

|
|
|
Hvilket årti er det nu du er født i? Alene loftslampen hensætter mig til 60`erne/70´erne. Men det er sq gennemført knægt Det er altså godt at se unge tage gamle klassiske ting op og frem til ære og ærværdighed. (åh, den tid, den tid) Og faktuelt finde nydelse i det gamle "skrot" som ignurranter ville løbe skrigende væk fra. Fortsæt dit "Quest"
|
|
|
Haha, jeg nu fra 1989, men her hersker af 60/70'er Og det kan skam blive værre en lampen, her er min lytteposition.

Og bare sjov er her min væg hvor størstedelen af musikken står:

__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sku lækkert må man sige- Men det ved du jo  Retro så det basker- Og lækker vintage i bedste stil  Har du ikke problemer med for kraftig bas når nu dine HPM står så "klemt"?
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Det er sku lækkert må man sige- Men det ved du jo Retro så det basker- Og lækker vintage i bedste stil
Har du ikke problemer med for kraftig bas når nu dine HPM står så "klemt"?
|
|
|
Jo lidt, men håber lidt det går over når de kommer højere op, Det er heller ikke fintunet endnu __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, kunne godt forestille mig det ville hjælpe en del at få dem lidt op
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 11 April 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, feeed indretning!
Men det kan da vist ikke gå hurtigt nok med at få de højttalere op i luften, hva'?
Inviterer du ikke en djævleøboer på kaffe og kringle en dag? __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Wow, feeed indretning! Men det kan da vist ikke gå hurtigt nok med at få de højttalere op i luften, hva'? Inviterer du ikke en djævleøboer på kaffe og kringle en dag?  |
|
|
Naturligvis, normalt står den ellers på Kaffe og smøger, men kringle er nu også lækkert,
Tak for det - Her er åbent for alle __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 12 April 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
plafitracer skrev:
Jeg er lidt misundelig på dit Nakamichi 600 sæt - det bringer mig tilbage til min studietid i starten af 80'erne.
Jeg havde effektforstærkeren, kassetten og den kombinerede tuner/preamp - spillende på et sæt Trapez højttalere - uhauha 
|
|
|

|
|
|
Fantastisk billede der hænger til venstre for fladskærmen! Er det malet af Pablo Picasso lige efter han blev europamester i pælesidning?
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 12 April 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
LouBP skrev:
plafitracer skrev:
Jeg er lidt misundelig på dit Nakamichi 600 sæt - det bringer mig tilbage til min studietid i starten af 80'erne.
Jeg havde effektforstærkeren, kassetten og den kombinerede tuner/preamp - spillende på et sæt Trapez højttalere - uhauha 
|
|
|

|
|
|
Fantastisk billede der hænger til venstre for fladskærmen! Er det malet af Pablo Picasso lige efter han blev europamester i pælesidning?
Mvh.
Niels
|
|
|

|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 03:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Nilau skrev:
LouBP skrev:
plafitracer skrev:
|
|
|

|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|

|
|
|
Jeg er ligeså konfus, men personligt er jeg da ret vild med denne gipsudgave af fiskeren Thomas.
Men nej, det er skam malet af El Salvador Dali få sekunder efter han havde bygget en tømmerflåde af kun ispinde __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|