Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Håber du har haft en god tur.

Godt at høre du snart slipper for at høre på et par ørebøffer

Det skulle vel aldrig være et par HPM 110?

Det er ganske korrekt Hørebøffer er ikke så slemt, Man er bare ikke så fri... Det har været en rigtig fed tur, med nogle fede vinylshops/pladecafeér

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Nice- Stort tilløkke Dem har jeg hørt lidt på. De spiller rigtig fedt. Jeg tror ikke de er helt dårlige til en god gang spade

Jeg er ikke så vild med ørebøffer da jeg synes man hurtigt får ondt i ørene, selvom man ikke spiller højt.

Hvad finish er de i?
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Nice- Stort tilløkke Dem har jeg hørt lidt på. De spiller rigtig fedt. Jeg tror ikke de er helt dårlige til en god gang spade

Jeg er ikke så vild med ørebøffer da jeg synes man hurtigt får ondt i ørene, selvom man ikke spiller højt.

Hvad finish er de i?

Jeg ved det ikke, enten sort eller plisander. Jeg køber dem også kun for lyden..

Du skal bare have en åben høretelfon, så får du ikke ondt i ørene;)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der ved om en Hpm-110 kan ligge ned på siden? Eller skal den helst stå op? Jeg ved nemlig ikke hvordan jeg skal bygge det hele op, mit forstærker system er ikke det letteste at sætte op på en hensigtsmæssig måde Nogen der har nogle ideer? jeg skal have plads til effekt-tuner-pre-dvd-pladespiller-spolebånd- og gerne til alt det nye der kommer ind. Føj det er svært!

All Vintage

Billedeupload guide

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke anbefale dig at ligge HPM'erne ned

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

"Du skal bare have en åben høretelfon, så får du ikke ondt i ørene;)"

------------------------------------------------------------ ------------------------

Jeg har også oplevet at få ondt i ørerne når jeg bruger hovedtelefoner ved lytning af CD`er, uanset om det er lukkede eller åbne. Problemet er langt mindre ved lytning af LP`er. Måske er det digitale signal hårdere ved ørerne?

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være det er det. Vores øre er jo temmelig forskellige. Nogle er mere følsomme end andre- Og hovedtelefonlytning er nok det mest belastende for ørene.

En Grado SR60 kunne jeg dog godt tænke mig at have hængende- bare til pynt

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:

LouBP skrev:

"Du skal bare have en åben høretelfon, så får du ikke ondt i ørene;)"

------------------------------------------------------------ ------------------------

Jeg har også oplevet at få ondt i ørerne når jeg bruger hovedtelefoner ved lytning af CD`er, uanset om det er lukkede eller åbne. Problemet er langt mindre ved lytning af LP`er. Måske er det digitale signal hårdere ved ørerne?

mvh

Marantzman

Det kan faktisk godt være det er dett. jeg lytter ogsåkun Lp'er med høretelefon, aldrig cd'er.

Roky: Okay? Af nogen speciel grund?

All Vintage

Billedeupload guide

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt misundelig på dit Nakamichi 600 sæt - det bringer mig tilbage til min studietid i starten af 80'erne.

Jeg havde effektforstærkeren, kassetten og den kombinerede tuner/preamp - spillende på et sæt Trapez højttalere - uhauha
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------

Fordi lyden er meget direkte ind i øret. Hvis du eksempelvis går rundt i huset mens du lytter til musikken har du det bestemt ikke lige højt hele tiden.
Jeg lytter sjældent musik via hovedtelefon, som skrevet før 1) at jeg hurtigt bliver lyttetræt (kan være det hjælper når jeg engang får en plov) 2 For at skåne mine ører.

Nu er der nok en der glæder sig til at få nye højtalere

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Jeg er lidt misundelig på dit Nakamichi 600 sæt - det bringer mig tilbage til min studietid i starten af 80'erne.

Jeg havde effektforstærkeren, kassetten og den kombinerede tuner/preamp - spillende på et sæt Trapez højttalere - uhauha

Jeg er også utrolig glad for det, mangler bare kasetten, men det må blive næste gang der er penge - Det spiller nu rigtig godt selv om det nok ikke er alle der tror på det. lige nu har jeg sat det samme med mine nye HPM-110 det er faktisk ganske god kombination. En dejligt blod lyd med en snært 70'er tema

DET SKAL SELVFØLGELIG IKKE STÅR SÅDAN HER. (og slet ikke pladespilleren)

All Vintage

Billedeupload guide

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Tillykke med HPM'erne  De ser rigtig fine ud.

Hvorfor har du stoppet basporten til?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------

Fordi lyden er meget direkte ind i øret. Hvis du eksempelvis går rundt i huset mens du lytter til musikken har du det bestemt ikke lige højt hele tiden.
Jeg lytter sjældent musik via hovedtelefon, som skrevet før 1) at jeg hurtigt bliver lyttetræt (kan være det hjælper når jeg engang får en plov) 2 For at skåne mine ører.

Nu er der nok en der glæder sig til at få nye højtalere

Jeg glædede mig meget, det hele er indfriet

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Tillykke med HPM'erne  De ser rigtig fine ud.

Hvorfor har du stoppet basporten til?

Haha, nej nej, det er skam bare et tyndt stykke stofagtigt noget der sad i, Det er vel lige til at fjerne hvis man vil.

All Vintage

Billedeupload guide

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Når. Kunne heller ikke forstå det

Hvordan er standen på dem? De ser jo umiddelbart flotte ud.

- Spiller de godt? (som om jeg ikke ved det)

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Når. Kunne heller ikke forstå det

Hvordan er standen på dem? De ser jo umiddelbart flotte ud.

- Spiller de godt? (som om jeg ikke ved det)

De har nogle småridser og nogle af de lidt værre, men som sædvanelig så rager standen på højtaleren mig en bønde, bare enheder og andet er i orden.. De er forresten sorte, lidt ærgeligt, men pyt med det Ja du ved jo hvordan de spiller, men lyden i mit 15 kvm rum er ganske god, De skal jo hæves fra gulvet engang når jeg får tid, så der ændre lyen sig jo lidt.

All Vintage

Billedeupload guide

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem LouBP

Kan du prøve at beskrive hvordan lyden er hjemme ved dig? Jeg har selv hørt sådan et par HPM 110 og de spiller sku godt! Næsten lige så godt som Studio Monitors tror jeg nok

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Altså de lyder rigtig lækkert først og fremmest. Nu står de jo helt nede på jorden, så jeg vil lige have dem hævet lidt inden jeg rigtig kan beskrive lyden, men altså de spiller jo med super kontrol, og har et godt greb og både diskant og bas, jeg har lidt svært ved at finde mellemtonen Men de står jo på ca 15 kvm. Det er fint, men mere ville ikke skade, Man kan mærke de vil have mere plads Men alt i alt er jeg sku en glad mand, jeg måtte betale en flad 1000 kr seddel. så det var ikke så slemt, en flink mand der lød som om han havde en masse udstyr

All Vintage

Billedeupload guide

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine HPM-110 LouBP.  Der er i det hele taget et lækkert anlæg du har fået skruet sammen dér.

Jeg er selv meget glad for mine HPM-900 (samme størrelse som dine 110'ere). Som du selv skriver, så skal du selvfølgelig have dem hævet op fra gulvet for at få optimal lyd ud af dem, men det er ikke lige jordens allernemmeste opgave at finde et par egnede standere/fødder til sådan nogle store og tunge bredbaflede højttalere. Mine højttalere står hævet omkring 38cm fra gulvet, og så har jeg tiltet dem en smule bagover ved hjælp af et par små stykker kork som jeg har lagt under det forreste af kabinettet. Bagudvinklingen gør et eller andet ved lyden som passer godt i mine ører, men prøv at eksperimentere dig frem.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
Tillykke med dine HPM-110 LouBP.  Der er i det hele taget et lækkert anlæg du har fået skruet sammen dér.

Jeg er selv meget glad for mine HPM-900 (samme størrelse som dine 110'ere). Som du selv skriver, så skal du selvfølgelig have dem hævet op fra gulvet for at få optimal lyd ud af dem, men det er ikke lige jordens allernemmeste opgave at finde et par egnede standere/fødder til sådan nogle store og tunge bredbaflede højttalere. Mine højttalere står hævet omkring 38cm fra gulvet, og så har jeg tiltet dem en smule bagover ved hjælp af et par små stykker kork som jeg har lagt under det forreste af kabinettet. Bagudvinklingen gør et eller andet ved lyden som passer godt i mine ører, men prøv at eksperimentere dig frem.

Måske er et par gamle træølkasser nok Jeg må lige eksperimentere lidt, men først skal jeg vidst have bygget et rack så det kan komme til at se lidt præsentabelt ud. Så kommer eksperimenterne.

Tak for komplimentet, jeg også ved at være godt tilfreds med anlægget som det står, mangler bare at få købt båndoptageren til sættet. Og så skal det som sagt sættes op. Jeg kunne næste sidde og indspille noget musik herhjemme med det studie grej

All Vintage

Billedeupload guide

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes