Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Håber du har haft en god tur.
Godt at høre du snart slipper for at høre på et par ørebøffer
Det skulle vel aldrig være et par HPM 110?
|
|
|
Det er ganske korrekt Hørebøffer er ikke så slemt, Man er bare ikke så fri... Det har været en rigtig fed tur, med nogle fede vinylshops/pladecafeér __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice- Stort tilløkke   Dem har jeg hørt lidt på. De spiller rigtig fedt. Jeg tror ikke de er helt dårlige til en god gang spade  Jeg er ikke så vild med ørebøffer da jeg synes man hurtigt får ondt i ørene, selvom man ikke spiller højt. Hvad finish er de i?
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Nice- Stort tilløkke Dem har jeg hørt lidt på. De spiller rigtig fedt. Jeg tror ikke de er helt dårlige til en god gang spade
Jeg er ikke så vild med ørebøffer da jeg synes man hurtigt får ondt i ørene, selvom man ikke spiller højt.
Hvad finish er de i?
|
|
|
Jeg ved det ikke, enten sort eller plisander. Jeg køber dem også kun for lyden..
Du skal bare have en åben høretelfon, så får du ikke ondt i ørene;) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der ved om en Hpm-110 kan ligge ned på siden? Eller skal den helst stå op? Jeg ved nemlig ikke hvordan jeg skal bygge det hele op, mit forstærker system er ikke det letteste at sætte op på en hensigtsmæssig måde  Nogen der har nogle ideer? jeg skal have plads til effekt-tuner-pre-dvd-pladespiller-spolebånd- og gerne til alt det nye der kommer ind. Føj det er svært! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke anbefale dig at ligge HPM'erne ned 
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
"Du skal bare have en åben høretelfon, så får du ikke ondt i ørene;)"
------------------------------------------------------------ ------------------------
Jeg har også oplevet at få ondt i ørerne når jeg bruger hovedtelefoner ved lytning af CD`er, uanset om det er lukkede eller åbne. Problemet er langt mindre ved lytning af LP`er. Måske er det digitale signal hårdere ved ørerne?
mvh
Marantzman
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være det er det. Vores øre er jo temmelig forskellige. Nogle er mere følsomme end andre- Og hovedtelefonlytning er nok det mest belastende for ørene. En Grado SR60 kunne jeg dog godt tænke mig at have hængende- bare til pynt
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
LouBP skrev:
"Du skal bare have en åben høretelfon, så får du ikke ondt i ørene;)"
------------------------------------------------------------ ------------------------
Jeg har også oplevet at få ondt i ørerne når jeg bruger hovedtelefoner ved lytning af CD`er, uanset om det er lukkede eller åbne. Problemet er langt mindre ved lytning af LP`er. Måske er det digitale signal hårdere ved ørerne?
mvh
Marantzman
|
|
|
Det kan faktisk godt være det er dett. jeg lytter ogsåkun Lp'er med høretelefon, aldrig cd'er.
Roky: Okay? Af nogen speciel grund? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lidt misundelig på dit Nakamichi 600 sæt - det bringer mig tilbage til min studietid i starten af 80'erne. Jeg havde effektforstærkeren, kassetten og den kombinerede tuner/preamp - spillende på et sæt Trapez højttalere - uhauha
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky: Okay? Af nogen speciel grund? ------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------- Fordi lyden er meget direkte ind i øret. Hvis du eksempelvis går rundt i huset mens du lytter til musikken har du det bestemt ikke lige højt hele tiden. Jeg lytter sjældent musik via hovedtelefon, som skrevet før 1) at jeg hurtigt bliver lyttetræt (kan være det hjælper når jeg engang får en plov  ) 2 For at skåne mine ører. Nu er der nok en der glæder sig til at få nye højtalere 
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Jeg er lidt misundelig på dit Nakamichi 600 sæt - det bringer mig tilbage til min studietid i starten af 80'erne.
Jeg havde effektforstærkeren, kassetten og den kombinerede tuner/preamp - spillende på et sæt Trapez højttalere - uhauha 
|
|
|
Jeg er også utrolig glad for det, mangler bare kasetten, men det må blive næste gang der er penge - Det spiller nu rigtig godt selv om det nok ikke er alle der tror på det. lige nu har jeg sat det samme med mine nye HPM-110 det er faktisk ganske god kombination. En dejligt blod lyd med en snært 70'er tema

DET SKAL SELVFØLGELIG IKKE STÅR SÅDAN HER. (og slet ikke pladespilleren) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med HPM'erne De ser rigtig fine ud.
Hvorfor har du stoppet basporten til?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Roky: Okay? Af nogen speciel grund?
------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------
Fordi lyden er meget direkte ind i øret. Hvis du eksempelvis går rundt i huset mens du lytter til musikken har du det bestemt ikke lige højt hele tiden. Jeg lytter sjældent musik via hovedtelefon, som skrevet før 1) at jeg hurtigt bliver lyttetræt (kan være det hjælper når jeg engang får en plov ) 2 For at skåne mine ører.
Nu er der nok en der glæder sig til at få nye højtalere 
|
|
|
Jeg glædede mig meget, det hele er indfriet __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Tillykke med HPM'erne De ser rigtig fine ud.
Hvorfor har du stoppet basporten til? 
|
|
|
Haha, nej nej, det er skam bare et tyndt stykke stofagtigt noget der sad i, Det er vel lige til at fjerne hvis man vil. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når. Kunne heller ikke forstå det 
Hvordan er standen på dem? De ser jo umiddelbart flotte ud.
- Spiller de godt? (som om jeg ikke ved det) __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Når. Kunne heller ikke forstå det 
Hvordan er standen på dem? De ser jo umiddelbart flotte ud.
- Spiller de godt? (som om jeg ikke ved det)
|
|
|
De har nogle småridser og nogle af de lidt værre, men som sædvanelig så rager standen på højtaleren mig en bønde, bare enheder og andet er i orden.. De er forresten sorte, lidt ærgeligt, men pyt med det Ja du ved jo hvordan de spiller, men lyden i mit 15 kvm rum er ganske god, De skal jo hæves fra gulvet engang når jeg får tid, så der ændre lyen sig jo lidt. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem LouBP  Kan du prøve at beskrive hvordan lyden er hjemme ved dig? Jeg har selv hørt sådan et par HPM 110 og de spiller sku godt! Næsten lige så godt som Studio Monitors tror jeg nok
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså de lyder rigtig lækkert først og fremmest. Nu står de jo helt nede på jorden, så jeg vil lige have dem hævet lidt inden jeg rigtig kan beskrive lyden, men altså de spiller jo med super kontrol, og har et godt greb og både diskant og bas, jeg har lidt svært ved at finde mellemtonen  Men de står jo på ca 15 kvm. Det er fint, men mere ville ikke skade, Man kan mærke de vil have mere plads  Men alt i alt er jeg sku en glad mand, jeg måtte betale en flad 1000 kr seddel. så det var ikke så slemt, en flink mand der lød som om han havde en masse udstyr  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine HPM-110 LouBP.  Der er i det hele taget et lækkert anlæg du har fået skruet sammen dér.  Jeg er selv meget glad for mine HPM-900 (samme størrelse som dine 110'ere). Som du selv skriver, så skal du selvfølgelig have dem hævet op fra gulvet for at få optimal lyd ud af dem, men det er ikke lige jordens allernemmeste opgave at finde et par egnede standere/fødder til sådan nogle store og tunge bredbaflede højttalere. Mine højttalere står hævet omkring 38cm fra gulvet, og så har jeg tiltet dem en smule bagover ved hjælp af et par små stykker kork som jeg har lagt under det forreste af kabinettet. Bagudvinklingen gør et eller andet ved lyden som passer godt i mine ører, men prøv at eksperimentere dig frem.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Tillykke med dine HPM-110 LouBP. Der er i det hele taget et lækkert anlæg du har fået skruet sammen dér. 
Jeg er selv meget glad for mine HPM-900 (samme størrelse som dine 110'ere). Som du selv skriver, så skal du selvfølgelig have dem hævet op fra gulvet for at få optimal lyd ud af dem, men det er ikke lige jordens allernemmeste opgave at finde et par egnede standere/fødder til sådan nogle store og tunge bredbaflede højttalere. Mine højttalere står hævet omkring 38cm fra gulvet, og så har jeg tiltet dem en smule bagover ved hjælp af et par små stykker kork som jeg har lagt under det forreste af kabinettet. Bagudvinklingen gør et eller andet ved lyden som passer godt i mine ører, men prøv at eksperimentere dig frem.
|
|
|
Måske er et par gamle træølkasser nok Jeg må lige eksperimentere lidt, men først skal jeg vidst have bygget et rack så det kan komme til at se lidt præsentabelt ud. Så kommer eksperimenterne.
Tak for komplimentet, jeg også ved at være godt tilfreds med anlægget som det står, mangler bare at få købt båndoptageren til sættet. Og så skal det som sagt sættes op. Jeg kunne næste sidde og indspille noget musik herhjemme med det studie grej __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|