Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 13:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Højtalerne er sat til salg, da det er gået op for mg jeg aldrig få stilt det anlæg ordenligt op så længe de store højtalere står her, men guderne skal vide jeg ikke går af med dem med min gode vilje. Dog har ingen bidt på krogen endnu

Jeg håber at kunne finde at par mindre studiomonitors (ikke alt for små) men gerne noget Tannoy, hvis pengene bliver til det, eller andet, men det er lidt uoverskueligt for mig, så vis i har nogle bud, så sig til, mangler noget at savle efter

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Højtalerne er sat til salg, da det er gået op for mg jeg aldrig få stilt det anlæg ordenligt op så længe de store højtalere står her, men guderne skal vide jeg ikke går af med dem med min gode vilje. Dog har ingen bidt på krogen endnu

jo hvis bare jeg havde pengene havde jeg da nok været interesseret.

du har super lækkert grej synes jeg, og jeg ville da med glæde skilde mig af med sorround for at få fat i det :P

super lækker musiksmag forresten

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej LouBP

Er lige inde og kigge på din opfordring. Sikke en masse fedt udstyr du har og har haft gennem tiden og pladesamlingen er også til at savle over, det var også sådan noget jeg lyttede til da jeg var på din alder.(dog på et langt mere ydmygt anlæg!)

Lige et spørgsmål: Gav den nogen hørbar forbedring at du skiftede rca stik på din Luxman pd282 og nåede du også at skifte kablet ud, i så fald til hvilket?

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:

Hej LouBP

Er lige inde og kigge på din opfordring. Sikke en masse fedt udstyr du har og har haft gennem tiden og pladesamlingen er også til at savle over, det var også sådan noget jeg lyttede til da jeg var på din alder.(dog på et langt mere ydmygt anlæg!)

Lige et spørgsmål: Gav den nogen hørbar forbedring at du skiftede rca stik på din Luxman pd282 og nåede du også at skifte kablet ud, i så fald til hvilket?

mvh

Marantzman

Jeg nåed desværre aldrig at skifte kablet ud, jeg tænkte det nok ikke vil gøre noget særligt når nu kablet i armen er det samme som før.

Om stikkene gjorder nogen forbedring kunne jeg ikke rigtig høre. jeg skiftede dem af den grund at de her kunne spændes fast, og at ved det gamke stik skulle man lige sørge for at ledningen lagde rigtigt Men nogen hørbar forbedring kunne jeg ikke høre.

Mange tak for de pæne ord, både til den studerende og dig Marantzman

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej LouPB

Jeg har igennem længere tid fulgt med i din tråd.

Jeg synes det er fantastisk at se hvor meget forskelligt grej du har haft indenfor dørene

Ville nok også have haft noget mere grej- men pladsen tillader det bare ikke

Fedt at vi er nogen i vores alder der lever og ånder for grejet- kan slet ikke forestile mig et liv uden HIFI

Dit Nakamichi grej er meget specielt, og det lyder sikkert fremragende!

Jeg synes det er lidt snyd at du har en genbrugsforretning hvor du bare kan finde dig en midlertidig forstærker- her på mine kanter er det mest det tarveligste lurt der opdrives hehe.

MVH.Roky
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Hej LouPB

Jeg har igennem længere tid fulgt med i din tråd.

Jeg synes det er fantastisk at se hvor meget forskelligt grej du har haft indenfor dørene

Ville nok også have haft noget mere grej- men pladsen tillader det bare ikke

Fedt at vi er nogen i vores alder der lever og ånder for grejet- kan slet ikke forestile mig et liv uden HIFI

Dit Nakamichi grej er meget specielt, og det lyder sikkert fremragende!

Jeg synes det er lidt snyd at du har en genbrugsforretning hvor du bare kan finde dig en midlertidig forstærker- her på mine kanter er det mest det tarveligste lurt der opdrives hehe.

MVH.Roky

Kunne godt nok heller ikke leve uden, musik først og fremmest og hifi. Der er ikke noget bedre end at prøve nyt grej. Midlertideforstærkere er også bare noget bras, som en af mine venner får derefter Men det hænder da man finder lidt godt, jeg fandt en Tandberg her forleden (igen) Magen til den sidste jeg fandt et stykke tilbage i tråden, for 100 kr, den fik en af mine venner også, så fandt jeg noget JVC, forstærker og CD-afspiller, ikke det bedste men ganske godt, det røg også afsted til en kammerat. Jeg er lidt en hifipusher her på egnen.

Jeg kan da lige viser lidt af det jeg har haft inde i julen, og som så er røget afsted igen

Først havde jeg hurtigt en Sansui AU-417 inde, som en af mine venenr gerne ville have, der godt nok nogt power i sådan en, det er dog ikke den fedeste jeg har set eller hørt, men den er sku meget cool.

Jeg havde denne Pioneer PL-12 plov inde og stå lidt, den var faktisk rigtig lækker, 300 kr, og en næsten ny Ortofon pick-up, den spillede rigtig godt, og var i mint stand. Det eneste ærgelige ved denne pladepsiller er dog at "vippepinden" sidder på det flydende ophæng, så når man vipper kan man næsten ikke undgung at det hele hopper lidt. (billede fra nettet)

All Vintage

Billedeupload guide

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Jeg håber at kunne finde at par mindre studiomonitors (ikke alt for små) men gerne noget Tannoy, hvis pengene bliver til det, eller andet, men det er lidt uoverskueligt for mig, så vis i har nogle bud, så sig til, mangler noget at savle efter

Hej Lou, de er ellers fine de store højttalere hehe. Du har ikke overvejet Dali som dine næste højttalere?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

et par tandberg monitors ville da sikkert også lyde fedt på lidt Nakamichi

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej LouBP

Der er også lidt vintage JBL på KSB i dag.

Ps. Jeg er ikke sælgeren!

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
LouBP skrev:

Hej Lou, de er ellers fine de store højttalere hehe. Du har ikke overvejet Dali som dine næste højttalere?

Hej du, Jeg er ikke helt vildt fancineret af lyden fra Dali må jeg indrømme. Jeg kan ikke rigtig  sætte en finger på hvad det er, men det bare ikke helt mig, Jeg leder efter nogle ældre studio monitors, fx Tanberg, tannoy, Pioneer Hpm, JBL osv. En en mellemstor størrelse og meget gerne i lukket kabinet, så de kan komme tæt på væggen. Mn jeg skal jo stadig af med de her først, hal aldrig haft så ange useriøse købere, "ja jeg ringer lige i morgen så" osv. Det er sku irriterende må man sige.

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:

Hej LouBP

Der er også lidt vintage JBL på KSB i dag.

Ps. Jeg er ikke sælgeren!

mvh

Marantzman

Der er heldigvis masser af JBL derude, kunne godt tænke kg at høre Tandbergs studio monitors, Tante-berg er jo helt vildt med dem 

All Vintage

Billedeupload guide

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Kan godt være at det er blevet nævnt, men hvad er dit budget?
Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Chewbacca skrev:

2000-3000 - ikke meget, men det jo muligt at finde et par fine JBL, Pioneer osv for, meget heldig, ja så et par små tannoy

Lige nu synes jeg denne er interessant - JBL L36

All Vintage

Billedeupload guide

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Chewbacca skrev:

2000-3000 - ikke meget, men det jo muligt at finde et par fine JBL, Pioneer osv for, meget heldig, ja så et par små tannoy

Lige nu synes jeg denne er interessant - JBL L36

hehe, ja det får du i hvert fald ikke nogen store tannoyer ud af, men mindre kan da gøre det. personligt synes jeg disse lyder til at være interessante: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53530309
Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Dem har jeg også haft kig på, de virker meget interessante ja, men nej det blir skam ikke de største tannoy, og ja, jeg skal dælme være heldig;)

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jae, her er blevet lidt tomt, og STILLE. højtalerne er væk, desværre, men glæder mig til at prøve noget nyt men hvad skal det være??? Jeg kunne godt tænke mig nogle vintage højtalere, ældre JBL eller Pioneer.

Her er lige et billede mere, bare for stemningen

All Vintage

Billedeupload guide

The Canadian
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Le Martin - tager en pause!

Bruger siden: 08 Marts 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 04:03 | IP-adresse registreret  

Hey LouBP

Der er flere for ikke sige masser af JBL til sælg på KSB, bla L50 (mig) - L42 - L100 C - L166, Alle fine gamle Jbl'er der giver masser af vellyd for få penge....

Til top Vis The Canadian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Canadian

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

The Canadian skrev:

Hey LouBP

Der er flere for ikke sige masser af JBL til sælg på KSB, bla L50 (mig) - L42 - L100 C - L166, Alle fine gamle Jbl'er der giver masser af vellyd for få penge....

Jeg har lagt mærke til det, men jeg har fået et tilbud p ået sæt Pioneer HPM-110 til en god pris, og dem tror jeg vil hent når jeg kommer hjem fra berlin her i næste uge. Men tak for oplysningen

Jeg tror det bliver en spændene kombination med studie grejet.

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg i lang tid, ca. 1 måneds tid gået rundt her uden musik om ørene. De penge jeg fik for de solgte Concept højtalere holdte ikke ret længe, man sku jo lige i byen Oven i det kom en studietur til Berlin, jeg netop er vendt hjem fra, med fedt psychedelisk vinyl Men nu hvor pengene igen er på lommen skal der hentes højtalere! Det bliver på mandag så der kommer en update, og så kan jeg endelig få alt udstyret om fra gulvet!!! Og det bliver godt nok dejligt.

Her mens jeg ikke har kunne høre musik på et sæt gode højtalere har jeg brugt den indbyggede høretelfon funktion i min forforstærker og min Tuner. Så musik har jeg haft, på et sæt Senheiser HD515, Den hørebøf der til menneske penge er superfed til rockmusik, lyder virkelig kanon.

Men nye højtalere på mandag, kan i gætte hvilken, den holder sig i Vintage stil (det er nok ikke så svært for dem der har fulgt med)

All Vintage

Billedeupload guide

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Håber du har haft en god tur.

Godt at høre du snart slipper for at høre på et par ørebøffer

Det skulle vel aldrig være et par HPM 110?
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes