Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 23:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Måske sådan en satan her, hvis der er penge til det.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hej LouBP
Fedt at følge din tråd, og jeg kan virkeligt godt lide din indstilling til tingene.
Hvis du kunne tænke dig at "automatisere" din næste pladespiller, så skal du give en denon DP 47 F eller storebroderen dp 59 et lyt. Har selv 47'eren - du kan se den i min tråd her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57253&P N=2
Den spiller virkeligt godt......
Glæder mig til at se hvilken effekt du ender med - jeg følger spændt med!

vh
Shotty
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Min næste pladespiller kommer der billede en af de nærmeste dage;) Jeg holder den oldschool og det bliver ikke særligt meget automatiserede;) Men ha lyttet til den pladespiller der engang, den lyder bare super godt! Jeg glæder mig også til at se hvad for en effekt jeg skal ha;)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

med sorg har jeg solgt min MF....

All Vintage

Billedeupload guide

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej Lou

...snøft, snøft. Somme-tider skal man bare vidre  Hvad skal der stå på din hylde i-stedet-for..?

Har selv lige skiftet fra AMC, til Exposure...(endelig , jeg havde ønsket mig er 20-super længe)

mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Her skal på onsdag gerne stå en nikamichi CA-5, men effekten ved jeg ikke med endnu

All Vintage

Billedeupload guide

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
med sorg har jeg solgt min MF....

Ja, men du bliver nok glad igen

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Ja jeg var en tur forbi gernbrug  idag for at købe mig en midlertidig forstærker, da jeg ikke ahr råd til en effekt pt, så jeg faldt over en flot Tandberg Tr-1040. den spiller lige nu, den har nok ikke helt godt, men alle indgange spiller, og ingen af a højtalerudgangene er sprunget, så det er jo fint:) Den er faktisk ganske glimrende

All Vintage

Billedeupload guide

Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

God tråd du har her,  har lige siddet og lææst alle siderne hehe, blev helt optaget

Synes nu det er lidt trist med den MF, du skulle ha gemt den

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Ja jeg var en tur forbi gernbrug  idag for at købe mig en midlertidig forstærker, da jeg ikke ahr råd til en effekt pt, så jeg faldt over en flot Tandberg Tr-1040. den spiller lige nu, den har nok ikke helt godt, men alle indgange spiller, og ingen af a højtalerudgangene er sprunget, så det er jo fint:) Den er faktisk ganske glimrende

Den er da søøø. Pas på, at Tante Berg ikke lister forbi. Han har jo et eller andet med Tandberg

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:

God tråd du har her,  har lige siddet og lææst alle siderne hehe, blev helt optaget

Synes nu det er lidt trist med den MF, du skulle ha gemt den

Mange tak

Jeg ville gerne, men når man er fattig som jeg, skal noget ud få at man får noget nyt:)

All Vintage

Billedeupload guide

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Wow.... der må være knald på de højttalere, og de må oven i hatten også være gode i diskant området, synes bånddsikant er så afstressende/afslappende i lyden. Fede højttalere.

I det hele taget et fedt setup, du mangler da bare noget mere plads, så lyden kan udfolde sig??

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Wow.... der må være knald på de højttalere, og de må oven i hatten også være gode i diskant området, synes bånddsikant er så afstressende/afslappende i lyden. Fede højttalere.

I det hele taget et fedt setup, du mangler da bare noget mere plads, så lyden kan udfolde sig??

Dief

Der er knald på højtalerne ja, og nu skulle da snart komme mere knald på når jeg får en god effekt til den nye Nikamichi pre. men højtalerne spiller faktisk helt okay i rummet her, men selfølgelig er mere plads ikke af vejen;) De sidst to sæt højtalere jeg har haft har været med bånd, det er jeg virkelig hooked på. Det lyder altid så lækkert:)

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge (og hvis der nogen piger der følger min tråd)

Jeg står jo stadig med et halvt anlæg her. Pt står der disse dele i anlægget.

• Forforstærker: Nakamichi Ca5E
  • Højtalere: Audio Concept Ce-1
  • Pladespiller: Thorens TD150 mkII

Thorensen er jeg ved at bygge bygge plint til, en dag en ny arm, Rega eller Sme. Ind til videre bare den originale.

Ingenting spiller lige nu, det er noget værre noget. Men det hele går frem af. Tandbergen og den den gamle gode luxman står og ved min gode kammerat der fik det til en vennepris. Så kan jeg altid få fat i det igen

Jeg har nærsten købt nakamichi 610 - 620 - 630. Tuner, pre og power. nogen der kender noget af det? synes det er rigtig fede komponenter! Billeder af det fra nettet.

610

630

620

Synes det ser vildt godt ud

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Indrøm lige det er smukt et her!

All Vintage

Billedeupload guide

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Det må man da godt nok indrømme er lidt specielt setup sådan rent fysisk... Men spændene må man sige :D

Men ellers godt at se at du prøver lidt frem og tilbage med de forsekllige ting.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 05:24 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Skal ellers love for at du går old school nu Nakamichi har en dejlig klang i mine ører. Dette som er fra midten af 70´erne, mener jeg, er dog mere specielt end kønt i mine øjne. Personlig er jeg til 80´er perioden (Stasis forstærkerne, Dragon ect.). Men sådan er der så meget. Hvis bare du er tilfreds og det lyder godt; "Kan man så forlange mere"?

Hvor om alting er; tillykke med bæsterne, hvis du får dem....

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
LouBP skrev:

Skal ellers love for at du går old school nu Nakamichi har en dejlig klang i mine ører. Dette som er fra midten af 70´erne, mener jeg, er dog mere specielt end kønt i mine øjne. Personlig er jeg til 80´er perioden (Stasis forstærkerne, Dragon ect.). Men sådan er der så meget. Hvis bare du er tilfreds og det lyder godt; "Kan man så forlange mere"?

Hvor om alting er; tillykke med bæsterne, hvis du får dem....

Det er så vidt jeg fra 77 mener jeg, jeg skal ud og høre det på torsdag håber jeg, jeg får dog ikke båndoptageren

All Vintage

Billedeupload guide

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 November 2007 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

LouBP:Er det et anlæg du byder på,det der Nakamichi?Det ser vildt ud Tillykke med din Tandberg TR1040 Den er åbenbart faldet i god jord,så vidt jeg kan forstå.Jeg vil faktisk godt tro at du får fornuftig lyd,med dine små B&W'er.Er de 'trykkammer' eller hvordan?Mine egne erfaringer siger mig at Tandberg generelt spiller allerbedst med 'trykkammer'- højttalere.Tandberg lavede NÆSTEN ikke andet end 'trykkammer'-højttalere(Fasett'en er en undtagelse,men den kræver så bare loudness).Har du prøvet at vippe låget under knapperne?Der er nogle der ikke lige er ops på at der er mere at pille ved,under det låg

Denne pladespiller fandt jeg på Bellahøj Kræmmermarked i foråret.Det er en Tandberg TT500(Thorens TD 150 MkII).Den skulle bare støves af og ha' ny netledning og signalkabler.Den fik jeg for 75 kroner.Til gengæld havde den en stort set ubrugt Shure pick-up på....og standen er jo fantastisk flot Så det behøver ikke at være ret dyrt at ha' denne interesse

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
LouBP:Er det et anlæg du byder på,det der Nakamichi?Det ser vildt ud Tillykke med din Tandberg TR1040 Den er åbenbart faldet i god jord,så vidt jeg kan forstå.Jeg vil faktisk godt tro at du får fornuftig lyd,med dine små B&W'er.Er de 'trykkammer' eller hvordan?Mine egne erfaringer siger mig at Tandberg generelt spiller allerbedst med 'trykkammer'- højttalere.Tandberg lavede NÆSTEN ikke andet end 'trykkammer'-højttalere(Fasett'en er en undtagelse,men den kræver så bare loudness).Har du prøvet at vippe låget under knapperne?Der er nogle der ikke lige er ops på at der er mere at pille ved,under det låg

Denne pladespiller fandt jeg på Bellahøj Kræmmermarked i foråret.Det er en Tandberg TT500(Thorens TD 150 MkII).Den skulle bare støves af og ha' ny netledning og signalkabler.Den fik jeg for 75 kroner.Til gengæld havde den en stort set ubrugt Shure pick-up på....og standen er jo fantastisk flot Så det behøver ikke at være ret dyrt at ha' denne interesse

jeg har ikke Tandbergen mere, en af mine kammerater har fået den og tandbergen med nogle mindre trykkammerhøjtalere Men jeg høre den stadig spille hele tiden, han bor lige ved siden af Og ja den er sku en god forstærker, men knapperne skulle lige trykke "rigtigt" ind før den spiller... Hvis du kigger senenere i min tråd kan du se jeg både har haft BKS højtalere og nu har jeg så et sæt store audio concept, som bare spiller superlækket efter min smag. Derfor håber jeg det nye Nakamichi st kan spiller dem godt op med lidt mere power og overskud, det er jo 2x100w med en god stor trafo. Jeg synes det er ser vildt old school og lækkert ud, men har aldrig set nogen ha den stående før?

Jeg har jo selv den samme pladespiller, jeg har dog betalt lidt mere, men jeg mangler en vægtklods (den lille) Hvis du vil må du gerne sige emd hvad den vejer, så kan jeg selv lavde noget lignende hvs ejg ikke finder en. og loddet til anti-skating mangler jeg også. Vi kan jeg ikek alle være lige heldige

Men der er sket en del med anlægget siden side 1

All Vintage

Billedeupload guide

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes