Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hvad skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Emil T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hvad skal jeg vælge?

Nu er det tid til at få skiftet mini anlægget ud. Jeg har i de sidste mange måneder levet af havregryn med vand på, sparet og sparet og nu er mit mål endelig nået, jeg har råd til at købe noget nyt og spændende hi-fi. Jeg er i denne situation, at jeg ikke har den store forstand på, hvad jeg skal vælge. Har surfet lidt rundt på nettet, men ”det er en jungle derude" og jeg har svært ved at overskue, hvad der er det rigtige. Jeg har tænkt mig at købe forstærker, højtalere og en cd afspiller. Forstærkeren skal kunne tilsluttes computeren og fjernsynet men det kan de vel alle sammen???  Jeg har ca. 6000 at gøre godt med. Cd-afspilleren skal ikke være den store pris- sluger da jeg mest høre musik fra computeren. Håber i kan hjælpe mig.

Til top Vis Emil T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil T

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Prøv at tag ind og lyt på et Audio pro sæt og se om ikke det passer dig. Se mere her: http://www.audiopro.com/ Der er mange forhandlere i Danmark og sættet får rigmeligt gode anmeldelser. Men det er jo lidt et skud fra hoften når du ikke siger mere om hvad det er du gerne vil med dit nye anlæg. Skal det med tiden vokse til det helt vilde og skal det kunne lave super dyb bas eller rigtig god velopløst diskant. Eller skal det "bare" stå i reolen og ikke gøre noget væsen af sig til dagligt, men gerne kunne spille op til en fest i ny og næ?? Er der noget du har lyttet til der tiltaler dig mere end andet??

Mvh 

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

KT radio på Frederiksberg har et Audio Pro Stereo One på tilbud til 6.900 (normalt 7.495 så det kan nok købes til 6.900 de fleste steder uden de store diskutioner). Se under tilbud: http://www.ktradio.dk/

Tape connection har det også og det er nok tættere på dig end Frederiksberg C ;o)

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=0& ;emne=visprodukt&Gruppenr=30&ID_infoside=44007

Det er lidt dyrere der, men tag da en snak med dem hvis du kan lide lyd/design.

Mvh

holker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er osse på udkig efter et minianlæg med god lyd lige til reolen.

Har osse set på Audio Pro Stereo One men savner en DAB Radio. Kan fås til kr. 6395,- på www.hifishoppen.dk ( er der nogen der har erfaringer om denne side? )

Thomas

Til top Vis holker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holker

Emil T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Mit anlæg skal have mulighed for at "vokse" men ikke til det helt vilde. Og ja det skal kunne spille op til fest, det skal ikke kunne spille et stadion op, men der må stadig gerne være noget "godav" i det. Jeg høre meget musik og ser film så det skal det kunne. Efter at have tænkt lidt over det, behøver det ikke være et mini-anlæg, men gerne en separat forstærker osv. Men Audio Pro Stereo One, har stadig interesse. Jeg har ikke lyttet til nogen anlæg endnu, da jagten på hifi først lige er startet, skal nok skrive, hvis jeg finder noget jeg syntes om. Det skal stå i et værelse på 20 kvm, hvis det har noget at sige:)

Skal det kunne lave super dyb bas eller rigtig god velopløst diskant? Med min manglende viden er det svært at sige, det skal lyde godt, og det skal bruges meget og ikke samle støv på reolen.

Emil T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ned og høre Audio Pro Stereo One i tapeconnection og se, hvad de ellers har imorgen, tror lige det er sagen!!

Emil T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så været i TC og hifi klubben. For at starte med TC mente de at jeg hellere skulle vælge et yamaha RDXE bestående af Receiver, cd/dvd til 4500. Men højtalerne var ikke hver at skrive hjem om, så jeg lyttede til et par Monitor Audio RS 1 til 3998kr som lød rigtig rigtig godt. jeg kunne få det hele med  2.5m JIVE BIWIRE kabler og de dårlige højtalere trukket fra for 8500kr. eller med dårlige højtalere oven i til 9000kr. Det er smart at man kan se dvd på sit anlæg:). Som den gode sælger han var/er bliver det jo lidt dyere end forventet. Jeg lyttede også til Audio Pro Stereo One som ham i TC ikke var nær så glad for, det lød fint, men Monitor Audio RS 1 lyder super og er selvfølgelig også en hel del dyere.

I Hifi klubben mente de at NAD L 53 Stereo dvd receiver til 3000 med et par B&W DM601 S3 højtalere til 3000kr var det bedte valg. Men Monitor Audio RS 1 lyder stadig bedre. Er vist blevet lidt pjattet med dem

Hvad nu, hvis man tog NAD L 43 Stereo dvd receiver og Monitor Audio RS 1 ville det give nogen mening eller ville det være helt tosset. Puha det er svært at vælge måske noget helt helt andet ville være bedre Dead

http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Surround_Sound/DVDre ceiver/detail/NAD_L53_DVDreceiver.htm?id=5707

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/kompaktho ejttaler/detail/BW_DM601_S3_hoejttaler.htm?id=1738

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=search&ID_infoside=96101

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=search&ID_infoside=23123

Goodear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej.

Køb dali concept 6 1449stk altså 3000kr

Harman kardon avr 130rds 2700kr Har det selv denne kombination spiller virkelig godt harman kardon er meget god, havde en Yamaha rxv 440rds(eisa vinder) gjorde det godt,men HK er noget bedre har kun 45wx5 men har meget strømoverskud spiller som 5x90watt.

Mvh

Goodear

Goodear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hej.

Dvd kan jeg nævne panasonic dvds-29 og dvd-s49 rigtig god lyd/billede kvalitet til få penge

Emil T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hey goodear

Det lyder som et fornuftigt bud, vil prøve at undersøge sagen...

Emil T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Nå så er vi ved at være ved vejs ende og jeg har omsider fundet ud af, hvad jeg skal have, og det ser sådan ud: cdafspiller:Marantz CD 5001 forstærker: Marantz PM 4001 OSE, men skal jeg vælge en QRS Luna eller monitor audio rs 1.. det er det store og sidste spørgsmål QRS Luna er 500kr billigere... hvad siger i????:)

Emil T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

hvilken højtalere QRS Luna eller monitor audio rs 1

Emil T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Efter måneder med havregryn har jeg endelig fået købt dette anlæg: højtaler: QRS Luna forstærker: Marantz PM 4001 OSE Cdafspiller:Marantz CD 5001 Kable: JIVE BIWIRE  5.70m. Signalkable:Black Rhodium Rhapsody 1,0m...alt er nyt samlet pris 8900.. nu er jeg i total nul igen og har fundet havregrynen frem klar til at spare op til, hvad det næste måt te blive..

Tak for hjælpen allesammen!!!!

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Tillykke med anlæget! Det næste må forhåbentligt blive en masse musik ;o)

Mvh

Emil T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

mange tak:) Der skal heldigvis ikke særlig meget kedelig mad til, før man har råd til en cd:)

peace out!!!!!

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Er sikker på at det er et fint anlæg du har fået stablet på benene, Emil - håber du bliver glad for det  !

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes