| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
I disse tider hvor alle har så travlt - hvor meget tid bruger vi Danske HiFi nørder så på det, det hele drejer sig om: musik 
Min fornemmelse er at vi bruger meget tid på:
1: at skrive indlæg i hifi4all. 
2: at "rode" med teknik/tweaks. 
3: at diskutere hvad der er rigtigt/forkert i lyd. 
- i stedet for at nyde musikken... 
Ps: vær nu ærlige når i stemmer (1 gang) 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver faktisk at bruge mindst 1 time hver dag... nogen dage mere , andre dage mindre
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah, jeg prioriterer min tid lidt anderledes...
1. min karate træning
2. mit studie/ sociale arangementer (fester etc.)
3. musik generelt, sidder gerne og jammer lidt guitar for mig selv
4. min 1 time kvalitets musik på anlægget om dagen, det giver ro i sjælen.
5. mit arbejde
6. sort arbejde
7. skaffe endnu flere penge til hifi/finde ud af hvordan jeg får presset mest muligt grej ind på mindst muligt plads
8. opådage nyt og spændende hifi.
nomalt kører musikken konstant fra dab eller cd, men da jeg pt kører med en test opstilling, ja så er der ikke mere end maks to timer per dag.. men med en (læse) ferie forude ser det lyst ud hvad angår lytteriet. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger meget tid på musik, nogle dage kan jeg bruge fra kl 10 om formiddagen til hen på aftenen, bare med at sidde og høre musik. hvor andre dage er lidt for stressende så det kun bliver til 10-20min.. tror det i snit ligger omkring 2-3 timer pr dag..
og dertil kommer baggrundsmusik. anlægget er det første der er tændt om morgenen, og det sidste der slukkes om aftenen. (ja der bruges en del strøm) .. og jeg hører musik hele dagen på arbejdet, når jeg cykler på arbejde. det er min måde at slappe af på
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smider gerne en skive på når jeg er færdig på jobbet, men tit bliver det til 2-3 så et par timer om dagen ca. Det passer nemlig at jeg er hjemme når naboen sover til middag (en børnehave) og de larmer fa.... altid når jeg skal sove
så ka de lære det 
BTW: Witzel et anlæg skal da ikke slukkes __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mit vedkommende rammer du et ømt punkt her. Jeg synes ikke jeg bruger nok tid på det i forhold til hvad anlægget fordrer. Det bliver dog langsomt bedre og selve musikken kommer mere og mere i centrum. Jeg har tidligere i en anden tråd gjort opmærksom på den her hifi feber man kan blive ramt af. Det er den sygdom, hvor man kun lytter til anlægget. Dertil kommer at man shopper rundt (mest brugt), man skifter hele tiden. Man finder hele tiden nye ting man vil have/afprøve og bilder sig selv ind at når det er købt, ja, så går der en rum tid inden noget skal udskiftes. Men bedst som det nye issenkram kommer ind og den indledende begejstring har lagt sig, så melder restløsheden sig igen og man skal have nyt. Man bliver aldrig tilfreds, men finder konstant fejl, lytter aldrig til musik, kun til anlægget. En ny cd-afspiller henrykker mere end 50 nye cd'er, når man har det på denne måde. Jeg er til dels offer for det her og bruger mere tid på at kigge mig omkring efter spændende ting(jvf. min signatur ), end på at lytte til musik. Jeg har stemt 4t om ugen...som nok er det jeg bruger på decideret musik-nydelse. Dette er eksl. baggrundsmusik.
Det skal dog siges at jeg er i bedring og begynder langsomt at genfinde glæden ved selve musikken. Jeg er begyndt at købe flere cd'er og jeg tager mig selv i at bruge mere tid på bare at falde hen og nyde musikken, uden at skænke anlægget en tanke. Det er dog stadig for lidt.
Derfor glæder det mig, at jeg kan se at der er flere, som virkelig bruge meget tid på at nyde musikken og det er endda på daglig basis Jeg synes det er vejen frem at musikken bliver prioriteret højere end anlægget, ellers bliver den her hifi-hobby for intetsigende for mit vedkommende.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror vist man kan stemme flere gange i denne poll...
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har klikket på "over 3 timer dagligt". Anlægget tændes i samme øjeblik jeg er hjemme fra job, og inden resten af familien dukker op, når jeg som regel at høre et par cd´er. Er der ikke lige tændt for flimmeren, ryger én til i, mens vi spiser. Specielt i øjeblikket fordi HT er relativt nyanskaffede og skal prøves af med alt muligt.
Ofte smider vi en koncert dvd i spillen - eller vi kan være heldige, at der er en god dokumentar eller koncert på en af musikkanalerne.
Tæller live koncerter med? Så har min yndlingshustru og jeg været til 3 i den forløbne uge (vi holder ferie). __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellem job, børn, hus og biler bruger jeg mellem 1 og 2 timer om dagen på at lytte til musik og se film. Og så sniger jeg mig lige herind engang imellem og skriver lidt 
Håber inderligt, at der bliver mere tid når børnen bliver lidt større!
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt "ca. 1 time dagligt", men det svinger enormt meget. Nogle dage bliver anlægget slet ikke tændt , og andre dage er det tændt hele dagen.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortiden ca 8 timer hverdag .
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz skrev:
|
For mit vedkommende rammer du et ømt punkt her. Jeg synes ikke jeg bruger nok tid på det i forhold til hvad anlægget fordrer. Det bliver dog langsomt bedre og selve musikken kommer mere og mere i centrum. Jeg har tidligere i en anden tråd gjort opmærksom på den her hifi feber man kan blive ramt af. Det er den sygdom, hvor man kun lytter til anlægget. Dertil kommer at man shopper rundt (mest brugt), man skifter hele tiden. Man finder hele tiden nye ting man vil have/afprøve og bilder sig selv ind at når det er købt, ja, så går der en rum tid inden noget skal udskiftes. Men bedst som det nye issenkram kommer ind og den indledende begejstring har lagt sig, så melder restløsheden sig igen og man skal have nyt. Man bliver aldrig tilfreds, men finder konstant fejl, lytter aldrig til musik, kun til anlægget. En ny cd-afspiller henrykker mere end 50 nye cd'er, når man har det på denne måde. Jeg er til dels offer for det her og bruger mere tid på at kigge mig omkring efter spændende ting(jvf. min signatur ), end på at lytte til musik. Jeg har stemt 4t om ugen...som nok er det jeg bruger på decideret musik-nydelse. Dette er eksl. baggrundsmusik.
Det skal dog siges at jeg er i bedring og begynder langsomt at genfinde glæden ved selve musikken. Jeg er begyndt at købe flere cd'er og jeg tager mig selv i at bruge mere tid på bare at falde hen og nyde musikken, uden at skænke anlægget en tanke. Det er dog stadig for lidt.
Derfor glæder det mig, at jeg kan se at der er flere, som virkelig bruge meget tid på at nyde musikken og det er endda på daglig basis Jeg synes det er vejen frem at musikken bliver prioriteret højere end anlægget, ellers bliver den her hifi-hobby for intetsigende for mit vedkommende.
|
|
|
He he, jeg kender godt den tilstand af "sindsyge", det er heldigvis mange år siden (kan det have noget med alder at gøre?) jeg var "hifimanisk " - en frustrerende & dyr tilstand, hvor man aldrig bliver tilfreds... Jeg tror virkelig at det kan betale sig at gå til psykolog når man har det sådan
Jeg prøver i dag at begrænse dette ved at være "tilfreds" med det jeg har, og få lyttet til så meget musik som muligt, bla. nye grupper/stilarter oa.
Meeeen det kan godt være svært når man er inde på hifi4all, med alle de tilbud, meninger, tweaks & anmeldelser af fedt grej - og så lige en kanon messe... 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Fortiden ca 8 timer hverdag .
|
|
|
Ja Jensen, du kan da ikke klage: der vælter dagligt supergrej ind og ud af dit hus - du kan umuligt være frustreret
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
|
BTW: Witzel et anlæg skal da ikke slukkes
|
|
|
nej du har helt ret.. for tiden har jeg lånt en forstærker uden fjernbetjening, så der er musik døgnet rundt.. jeg hører lidt musik eller ser tv inden jeg falder i søvn, og når jeg så hverken kan slukke eller skrue ned, fra sengen, så må det jo spille hele natten også..
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
priotetter vis vi holder os til emnet:
1 skrive indlæg her
2 høre musik / afslapning
3 kigge efter nyt lækkert grej
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
...8 Timers musik om dagen i gennemsnit __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
4-6 timer dagligt. Jeg hører også når jeg sidder ved computeren.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emnet er kvalitetstid/nydelse af musik foran stereoanlægget - baggrundsmusik tæller ikke i denne poll 
|
| Til top |
|
| |
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-3 timer dagligt!!
|
| Til top |
|
| |
Denonfanatiker Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre ikke så meget som jeg gerne ville.
Jeg bruger vel i gennemsnit 4 timer om ugen, hvor jeg sidder på min bagdel og fokuserer på musikken.
Jeg har så ikke regnet de timer med, hvor musikken bare kører i baggrunden.
Men fruen, ungerne og ikke mindst det pokkersfjernsyn er til tider en hæmsko for farmands musikbehov.
|
| Til top |
|
| |