| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ; jeg startede i 1975 med en ITT Schaub-Lorenz Fantasia 2000 (2x12watt DIN), Philips billigste "Hifi"-stereocassettebåndoptager, Beogram 1000 og A-Z varehusets dyreste 45watt´s højttaler, model HT45!!! Det var IKKE "Hifi", men det vakte min interesse for "Hifi", som dengang handlede om en bare nogenlunde uforvrænget gengivelse; taleforståelighed, næh man havde jo teksthæftet!!!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
begyndte først i 98 hvor der blev indkøbt en NAD312 og et sæt B&W DM601 og så har det bare udviklet sig
Men hva fanden, pengene skal jo gå til et eller andet __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
begyndte i 96 med en DM10...... Fantastisk forstærker..... og en rotel spille med et par Audiovector til....
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
har interasseret mig for god musik hele mit liv, men "rigtig" hifi først de senere år da det jo er dyrt og jeg har haft andet at bruge mine penge til - men nu, måske, er tiden inde til at gøre noget ved det - det er bare svært for det er en hel jungel der ude
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Runder lige de 11 år.
Alt har haft interesse, men hovedsagligt selvbyg af højttalere.
Opdagede hvor meget mere jeg kunne få ud af min yndlingsmusik, når anlægget var godt.
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er endnu ikke tilfreds.   __________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man blive tilfreds??!!
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilfredshed er dødsstødet for enhver hobby, eller også er man bare blevet for gammel.
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Kan man blive tilfreds??!!  |
|
|
Nej sikkert ikke, men lidt underholdende er det da.  __________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, lige med et kan man se at årene bliver mange. Jeg har været hi-fi vild siden 1973 og ligget og rodet i gamle radioer og båndoptagere siden jeg var knægt fra omkring 1965. Mine første højttalere (efter en umulig selvbygting) var Quad elektrostater (og det er jeg altså lidt stolt over. Jeg var 20 år).
Der er bare ikke noget som gamle hifi minder, som kan få hifi-folk op på mærkerne.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid musik.
Min far har altid rodet med selvbyg, tweaks, selvbyg højttalere, lc audio kits osv. så jeg har nået en god og nærende opvækst. Det var specielt sansui dengang, der blev pillet ved.
Jeg havde et anlæg da jeg var 7, og det fortsætter vel derfra stille og roligt. Hjalp med de første bygselv højttalere som 9 Årig. Lidt en stillestand en periode men ellers aktiv hele tiden.
Nu er man blevet voksen og har fået indtægt og hus og kone og hund og pladespiller igen, efter 10 års fravær.
Det er stadig musikken der driver interessen, min store hunger efter god musik bliver nok aldrig stillet.
Far hvis du læser dette så tak. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Lemming Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være et par år efterhånden. Herlig hobby, selvom makkerne vidst af og til ser mig som lidt af en "robert" , men hva, noget for noget. 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg gik rigtig i gang da jeg var 17 og i dag 48 men den gang var det B&O og så kom de Japanske mærker in og Jamo så gik det slav i slav og man blev mere mere kræsen og måtte til penge pungen når det skulle være godt men så fant man ud af vad en lode kolbe kunne udrette men en gang i melem kom det til at koste dyre lære penge sådan er det når man er en pilfinger
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det havde nok sin spæde start da jeg var 10 år. Dengang havde jeg en Goldstar ghettoblaster med radio og enkelt båndoptager. Jeg var misundelig på min kammerat der havde en blaster der lød bedre og også havde to båndoptagere så han kunne kopiere over. Siden arvede jeg min brors ud-i-et Sanyo anlæg med pladespiller. På det tidspunkt var interessen blevet meget større og jeg læste kataloger fra de forskellige producenter. Men det var først da jeg var 16-17 år at jeg fik råd til et ordentligt anlæg. Bl.a. et par Dali 400 som jeg købte fra nye. Den dag glemmer jeg aldrig det er som første gang man kysser en pige.  Jeg gad vide hvor de mon er idag?
|
| Til top |
|
| |
Hephaistos Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den almindelige interesse for avanceret mekanik og elektronik, som de fleste drenge er startet ud med, og som jeg også havde fra de tidlige teenage-år, fik et helt uforglemmeligt boost en efterårsaften i begyndelsen af 80'erne, hvor jeg fik mulighed for at høre (og købe) et sæt højttalere der lige var kommet til landet. Navnet var Rogers LS35A, og æskerne var så små at jeg straks fortrød at være kørt helt til Sønderjylland fra Århus for at høre dem. Heldigvis stod de placeret ovenpå et par vaskemaskine-store B&W 801'ere såvidt jeg husker, nok inden de rigtig var kommet til landet. Manden (husker ikke hans navn) lagde en skive på den tommetykke remdrevne tallerken og Pink Floyds Atom Heart Mother smøg sig omkring mig i en lydkvalitet jeg ikke havde hørt bare tilnærmelsesvis før. Manden bød på en kop kaffe og spillede lidt Mussorgsky, og derefter Emerson Lake & Palmers udgave af Pictures at an exhibition for good measure. Jeg var ret meget væk i musikken husker jeg, og overvejede i hvor mange år jeg mon skulle spare sammen for at få råd til sådan et par højttalere, men til sidst fik min ungdommelige utålmodighed dog omsider overtaget, og jeg spurgte så høfligt som muligt om han ikke ville switche kablerne på højttalerne, så jeg da lige kunne få et lyt på Rogers højttalerne inden jeg kørte hjemad.....
Den rare mand smilte så mildt og venligt til mig, jeg er sikker på at han havde planlagt det netop sådan, han mente nok jeg var klar til en AHA-oplevelse af den kaliber, så rejste han sig og gik hen til B&W'erne og vinkede mig hen til sig. Jeg husker endnu hvordan jeg med påtaget kendermine spankulerede hen til ham. Kabler kendte jeg jo absolut intet til, men hvis gamlingen syntes vi skulle beskue et par af hans ledninger, skulle jeg vel nok være mand for at fyre et teknisk spørgsmål eller to af tænkte jeg, mens jeg nærmede mig herlighederne... Først helt henne ved højttalerne gik det op for mig, og det var faktisk som at få et elektrisk stød.....Åh Gud de er jo slet ikke sluttet til....B&W'erne som havde leveret denne magtfulde bas, denne store lyd jeg ikke havde hørt før var tavse som graven, al vellyden var på uforklarlig vis kommet fra de diminutive skotøjsæsker der stod ovenpå....
Den rare mand med de milde øjne lærte mig noget om Hi-Fi i almindelighed og mig selv i særdeleshed dengang tilbage i firserne, og han var med til at nære den interesse for Hi-Fi der har fulgt mig siden.
MVH John K.
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er godt 35 år siden jeg for alvor begyndte at interessere mig for Hifi. Det var da min jeg fik min første rigtige forstærker. Indtil da havde min Tandberg spolebåndoptager med indbygget 2x12W ageret centrum i mit anlæg. Den blev erstattet af en Klein&Hummel (har glemt typebetegnelsen) og et par hejmmebyggede Peerless 3 vejs højttalere kom på. Det var et kvantespring af løft i lydkvalitet og snart kom en Beogram 1000 til istedet for en lille simpel Garrard pladespiller, der havde safir (!) og ikke diamant (oh-ve oh skræk). Så gik det slag i slag og efter mange års "stilstand hvor min Kenwood KA6000 gjode et formidabelt arbejde begyndte opgraderingerne igen for et par år siden. Man kan vel sige at det startede som en hobby sidst i 60'erne, blev en del af dagligdagen og blev igen en hobby - en dejlig hobby, som forener musikglæden med glæden ved god elektronik (jeg er lidt elektronikgal og har da også belastet uddannelsessystemet med en ingeniøruddannelse  ) Lige nu er jeg havnet på Densen, AudioVector, Marantz og Thorens og føler mig næsten som genfødt __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sota748 Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik i ca. 25 år.
Omkring min 20 års alder hørte jeg for første gang et "rigigt" HI-FI anlæg bestående af Quad ELS63 og Grant Rørforstæker, og jeg var SOLGT, dagen efter blev mit "spil-højt" anlæg solgt og jagen gik ind på mit første rigtige HI-FI anlæg, som kom til at bestå af en Luxman L530 + B&W DM17 + Aristion RD-40, et anlæg som jeg var rigtig glad for dengang, suk 
De sidste 20 år har så været en lang oplevelses tur. efter jagten på den gode lyd __________________ Dan (sota748)
- Krell KAV300i
- B&W805 Signature + V.d.H The INSPIRATION HYBRID (Tannoy Ref.) + B&W ASW825
- Roksan ROK-DP1/ROK-DA1
- Sota Saffire/Mørch DP-6 Gold/Ortofon Kontrapunkt A/SAT Phono
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik forvildet mig ind på KT messen for en 4 år siden.....det skulle vise sig at blive/være en dyr fornøjelse - men et eller andet skal man jo bruge sin penge på
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det startede for ca. 23 år siden, med mine forældres gamle ELTRA-stereo rørforstærker på 2x4W.
|
| Til top |
|
| |