Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 09 November 2012 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Så vidt LGrau og jeg har regnet ud, så passer det meget godt, med rummets bølgelængde. Den er selvfølgelig også blevet mindre end tidligere(100hz dyk), efter jeg fik dæmpet 50 hz peaket gevaldigt. 
|
|
|
Ja, det må ihvertfald være godt at høre og se (målinger) frugten af sit møjsommelige arbejde. Tænk hvordan det ville lyde, hvis blot du med et knips, kunne fjerne alt regulering i rummet.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 09 November 2012 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså imponerende arbejde det der!  Virkelig flot, men det har nok også taget mange timer med at flytte ting bare
en smule.. Hvad ligger dine rt60 tal på ? __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 10 November 2012 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ser den ud til at ligge på lidt under 200 millisekunder, hvis det er det du henviser til?
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Umiddelbart ser den ud til at ligge på lidt under 200 millisekunder, hvis det er det du henviser til?
|
|
|
Det er det lige præcis. Der er jo netop bare meget snak om hvor hurtigt lyden skal ringe ud, min ligger ca. på 250
millisekunder, nogle mener det skal være højere, andre mindre. Jeg synes bare at lyden mister meget fylde hvis den bliver alt
for lav. Det er dog muligt det er fordi jeg mangler diffusion __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2012 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
200 millisekunder er relativt meget. Og det er da også min 50hz tone der ringer længere tid her. Jeg skal gerne ned omkring 150 millisekunder over hele spektret før jeg er tilfreds
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2012 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du synes ikke det bliver liiiige lavt nok, tager det ikke noget af fylden i lyden ? __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2012 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg tænker det er det optimale for at bassen klinger korrekt ud. Og fylde mangler jeg bestemt ikke noget af da min akustik er rimelig optimal.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der da også kommet lidt pynt i stuen. Sådan noget akustik pjat tager godt nok sin tid. Først få akustikken i rummet til at spille. Og derefter designe hvordan man vil have den. Ja nemt er det godt nok ikke. Men det lader da til jeg ikke er helt handicappet på området. indtil videre er jeg kommet so far.    I øvrigt er det ikke skide svært, det tager bare en masse tid.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fornuftigt ud, Lars. Minder faktisk lidt om puderummet i ungdomsklubben i sin tid.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, det er lige før man kan løbe ind i væggen uden at slå sig.. Kunne være jeg skulle ændre overskriften til isolationsrummet.. Haha!
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 12 November 2012 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller Gummicellen
Jeg synes det er vildt fedt, at du går så langt for lydens skyld! Low WAF er alligevel bare et begreb, som er opfundet af en
tøffelhelt.
Hvad er det for noget, de sorte/røde/grønne skumfiduser? Ku' vær' man sku' ha' no'et a' det...
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 12 November 2012 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Low WAF er alligevel bare et begreb, som er opfundet af en tøffelhelt. |
|
|
   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2012 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
eller Gummicellen
Jeg synes det er vildt fedt, at du går så langt for lydens skyld! Low WAF er alligevel bare et begreb, som er opfundet af en
tøffelhelt.
Hvad er det for noget, de sorte/røde/grønne skumfiduser? Ku' vær' man sku' ha' no'et a' det... |
|
|
Hehe ja, WAF er tøffelheltens selvopfundne ord Jamen de der farve ting, er faktisk bare stof jeg har hentet i stof2000 og så har jeg pakket det rundt om det skum, der hang på væggen i forvejen  Jeg synes klart det farverige er lidt mere spændende og behageligere at se på, end almindeligt skum.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2012 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2012 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som altid sker der lidt her i huset.
Jeg går pt og venter på julegaven fra mig selv, til mig selv. Gad vide hvad det er..
- I mellemtiden fik jeg min gamle morfar til at lave sidste projekt for mig. At skære lidt træ ud til mig, som jeg kan bruge til at diffusere med.
Projektet er da kommet i gang, men det er meget tidskrævende at finde de mest optimale placeringer og ikke mindst at bygge det op.
Her er lidt billeder af startskuddet, noget er stadigt kun på "prøve" mens noget andet er skruet op.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2012 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ihvertfald akustik så det klodser, hva' Lars? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 02 December 2012 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars jeg har også fundet ud af akustik betyder noget ,men jeg har lavet et par rammer med stof over samt har det under min
sofa og et rack som står længer ude i rummet & et gulvtæppe ,håber det giver en ide
http://www.hifigalleri.dk/galleri/3927-hjemmebiograf_hi_fi_e nd
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 02 December 2012 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 du kan trykke på billedet så bliver stor
http://www.hifigalleri.dk/galleri/3927-hjemmebiograf_hi_fi_e nd
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 02 December 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel forhåbenlig ikke mig, der er årsag til, at du ikk´har fået din julegave fra dig selv til dig selv endnu, eller????    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2012 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det er da ihvertfald akustik så det klodser, hva' Lars? |
|
|
Jeps, men det er dælme noget der dur!  Nærvær nærvær og atter nærver. Perspektiv helt i top. Bassen er slagkraftig, storetrommer får et hug af en anden verden. Stemmer har en ufattelig ægte måde at træde frem på. Dynamik dynamik dynamik som et fuldblodshorn system. De mindste ting der foregår i lydbilledet, står knivskarpt.  Jeg er intet mindre end begejstret for hvad akustik gør :-)
|
Til top |
|
|