Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 09:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Busk hi-fi hus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 14 April 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej Gutter, Ja så er det vist min tur til at skrive lidt om alt det jeg går og laver .

Først lidt historie, konen og jeg købte sidste sommer et ret stort hus på vestsjællad, 456m2 plus 2 ekstra huse på grunden som henholdsvis bliver til værksted (88m2) og Hi-fi rum/udstillings lokale (70m2). Og nu har jeg fundet mig en af de få kvinder som støtter sin mand i hans Hi-fi sindsyge, så jeg har pt. hi-fi i 4rum, og det spreder sig stadig, især da jeg er ivrig Højttaler bygger og nu også er begyndt på forforstærker/effektforstærkere/elektroniske delefiltre osv. pga. min igangværende uddannelse som elektronikteknolog, en vidre uddannelse fra min oprindelige elektrikker uddannelse. Er faktisk igang med mit afgangsprojekt som er en Digitalt styret forforstærker/elektronisk delefilter, projektet omfatter en forforstærker del med 2balancerede og 2ubalancerede indgange, 1 balanceret og 1 ubalanceret udgang, der benyttet burr-brown til det meste og der er brugt dc-servo istedet for overføringskondensatorer, delefilter delen foregår via 3stk indstikskort hvor det er muligt at vælge om man vil have lowpass, Bandpass, highpass kort, der kan også vælges orden og filtertyppe, hvis man heller vil have en ekstra balanceret og ubalanceret udgang får man det, alle filter udgang får nemlig begge dele, man kan også vælge andre former for filtre som linkwitz transform filter elle evt. EQ moduler. så det er et spændende projekt, som ind til til sommer optager al min bygge tid fra de andre projektor som jeg vil omtale her.

God fornøjelse.

Anlæg kontor:

                     DVD: united (skiftes)

                     Surround amp: Sony TA-AV570

                     HT: Kef-Bailey (efterladt i huset da vi købte det).

Anlæg Køkken:

                     MD: Sony MDS-JE500

                    AMP: Monacor SA-225 (skal opgraderes, var så billig at den skulle prøves )

                    HT: Infinity Reference 10 (dog modificeres næsten totalt)

Anlæg Stuen: 

                    DVD: Datax (ja de er jo bilige til man for råd til bedre)

                    CD: Kenwood DP-4090 (spiller forbavsende godt)

                    Forforstærker: Busk pre-1 (første udgave af min egen)

                    Effektforstærker: Carver A-500X

                    HT: Kef Reference Model One

                    TV: 37" Phillips LCD

                    Konsol: Sony PS2

Anlæg i biograf/hi-fi rum:

                    CD: Jungson moon habour

                    Forforstærker/delefilter: Rockford fosgate symmetry (til afgangsprojektet er færdig)

                    Effektforstærker (front ht): 3stk L.C.Audio the end milinium

                    DVD: Nad T562

                    Surround: Nad T763

                    Konsol: Sony PS2 (X-box på vej)

                    Projektor: Sony VPL-HS50

                    Lærred: 104" 16:9 (230*130cm)

                    Front HT: Busk Audio MS1610, Diskant Morel Supreme, Mellemtone Scan-Speak 18W8545-00, Bas Scan-Speak 25W8565-01 (Egen)

                    Center HT: Busk Audio MS166, Diskant Morel DMS20, Bas/mellemtone Scan-Speak 18W8545-00 (Egen)

                     Bag HT: Busk Audio MS16 , Diskant Morel DMS20, Bas/mellemtone Scan-Speak 18W8548-00 (egen)

Nå, så til billederne.

Kontoret, som det kan ses ligger der enhedder til flere projekter plus et bilstereo projekt.

Tænk sig at disse gamle selvbyg HT fra Kef-Bailey var efterladt i huset , men godt for mig.

Anlæget i køkkenet, de gamle Infinity er har dog fået ny peerless bas og venter på at få et par nye morel diskanter plus delefilter.

Stuen, Kef højttalerne har jeg fået af min svoger, som ikke måtte have dem stående mere, stor tak til ham.

Den ældre Carver A-500X levere 2*450W da Kef højttalerne er 4ohm.

Forforstærker som er min første udgave med elma-omskifter og burr-brown operations forstærkere, kassen med alle lysdioderne er strømforsyningen til forforstærkeren, den er dual mono opbygget med ringkerne trafo i alt er der 3stk ringkerne trafoer da der er en som driver relæer og andet ikke lyd-elektronik.

Forforstærkeren.

Strømforsyningen.

Anlæget i biografen/hi-fi rummet, det store bilbatteri er til det elektroniske delefilter/EQ/forforstærker fra Rockford Fosgate, da det er beregnet til bilstereo, men det er et godt produkt for DIY højttaler byggeren, da du real-time kan skifte delefrekvens og dæmpe unoder fra enhederne fra den inbyggede 28bånds EQ med 16 programmer.

Den kvikke læser vil se at der er en milinium mere end jeg har skrevet, denne er dog kun strømforsyning for den der driver basserne, 1750va trafoer i alt og lidt over 500.000µF. Så mine front højttalere som drives elektronisk får 4*120w og 2*180W. Rockford fosgaten har to signal indgange, så når jeg hører musik er det kun fra CD-Xower-Effektrin-HT der køres.

Når der skal ses film strækker Nad surrounden center og baghøjttalerne, pt. er der ingen sub så den indbyggede EQ i det elektroniske delefilter bliver lige skiftet om i et program hvor bassen  hæves kraftigt, og det virker perfekt. Men konen har bestilt en ordentlig sub, så det bliver noget med 4stk 12" og 2stk 300litters kabinetter, her til skal jeg så bruge min Carver effekt.

Baghøjttalerne og Projektoren.

Som det kan ses på billederne viser er ingen af højttalerne færdige, de er alle opbygget i 19mm MDF med masser af afstivninger, de skal så senere have et lag 12mm MDF mere og så et lag finer.

Får lige at fortælle hvor meget konen støtter min hobby, så har jeg luftet tanken om at bygge en Montana WAS højttaler klon, for dem som ikke ved meget om denne højttaler skal jeg lige nævne lidt data: 60B*70D*200H cm, 2stk 15" 2stk 9" 2stk 6,5" og en diskant, konen sagde bare at det ville hun nok kunne leve med i stuen , kan jeg sige andet end at jeg elsker hende højt. Hun har også skænket mig en søn, som nu er 8 måneder, og han skal jo nok også lære noget med hi-fi.

Det var alt for denne gang, skal nok komme med updates hen af vejen.

Busk

Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 14 April 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hey,

Kanon setup. Har kun mødt én mand ud over dig med en kone der har de egenskaber. Og det er Poul HP. De er sjældende må man sige.

Har du noget data på dine højttalere ? Nogle målinger ?

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
Clive
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 14 April 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Det må jeg nok sig. Kanont anlæg du har der. Hvilket er du mest tilfreds med (af dem du bruger til musik/Hi Fi)?

__________________
Mvh. Clive
Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 14 April 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Nej der er ingen målinger, har ikke købt nogen former for måleudstyr endnu, men det kommer nok efter min afgangseksamen hvor jeg starter Busk Audio op igen.

De eneste data jeg har er fra beregningsprogrammet, f3-33,8Hz, frekvensområde fra 33,8-22.000Hz. Mellemtone kabinettet er beregnet til e q-0,419. men ellers har jeg ikke noget sådan rigtig, andet end hvad der kan læses i data-bladene fra enhederne.



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 14 April 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Clive skrev:
Det må jeg nok sig. Kanont anlæg du har der. Hvilket er du mest tilfreds med (af dem du bruger til musik/Hi Fi)?

Så absolut det jeg spiller på i hi-fi rummet, men efterhånden som de andre bliver opgraderet/forbedret, skal de nok følge godt med. De gamle keffer spiller fantastisk når man tager deres alder i betragtning, og de lidt nyere er jeg nu også ret imponeret af, men som sagt glæder jeg mig til at få tid til at opgradere lidt på det forskellige, få fat i nogen bedre cd afspillere og bygget nogel flere for- og effektforstærkere.



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 15 April 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Dejligt at se selvbyg, roder selv en del med det selv. Og min kone ser også gennem fingre med 'byggerod'. Syntes at kunne spotte nogle Scanspeak ringradiator diskanter i dine fronthøjttalere, og ikke Morel???

Mvh.

 

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 15 April 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Nej så ser du godt nok forkert, det er dog ikke stue diskanten af Morel Supreme der sidder i lige nu, men bilstereo versionen med 2meter van den hul sølvkabel, grunden er at jeg havde et ligge uheld så de andre er til rep.

Bilstereo model

Og her er så stue modellen.

Kan forsikre dig om at der aldrig ville komme en scan-speak ringradiator i her hos mig .



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 15 April 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Her lige et close up fra den gang vi boede i kbh.

i Baggrunden ses en ældre gang hjemme byg, jeg flyttede ind hos konen med 250kg hjemmebyg i form af et 5.1 surround system diy.



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Sorry, var svært at se på de første billeder, hos mig er det dome-frit område, bruger bånd i diskant-området. Havde omkring 70sæt enheder liggende på et tidspunkt i en lejlighed på 82 kvm, sammen med konen og 2 unger, men nu har vi fået 225kvm hus, så alle er glade igen..

Mvh.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Ja jeg ville også gerne lege lidt med bånd på et tidspunkt, men pt er tiden ikke lige til det.

Men jeg ville gerne lege med dome og bånd samtidig, skal jo prøves .

Og god påske til alle.



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 15 April 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hey,

Ja god påske. Kender godt den Morel, har hørt den i nogle emma biler efterhånden.

Hvis du kommer til jylland, så tag én højttaler med. Jeg har Clio stående klar til målinger. Jeg leger mest med SS 18W, 12M og R29 lige nu, i 90m^2 hus.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 15 April 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Det er jo en større oppakning da jeg jo kører aktivt.

Men det kan jo være du kan lokkes til vestsjælland en dag .



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 15 April 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hey,

Det var ikke så længe før jeg får min clio gjort transportabel. Men der er stadig meget langt. Hvad med at låne Emma's rta board ?

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 15 April 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

det ser jo fint ud rart at se rigtige højtaler for engangs skyld og ikke de små reol vinkasser. Glæder mig til at høre det i aften efter en kop CC eller 3
Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes