Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 08:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV2 på "ældre" Sony (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg søger lige et godt råd, da jeg synes, Boxer modsiger sig selv på deres hjemmeside..

Jeg er ude ved min mor, hvis TV2 er gået i sort i dag (jeg havde egentlig ikke skænket det en tanke før nu, da jeg selv har kabel-tv).

Hun har et Sony KDL-32W4000. Jeg regner med at bestille Boxers tilbud på 199 kr. for et år til hende.

MEN; kan jeg nøjes med et TV-modul, eller skal jeg have en modtagerboks med i købet?

Der står bl.a.: "Hvis du har et tv med indbygget MPEG4 tuner, skal du bruge et Boxer TV-Modul." ( http://www.boxertv.dk/produkter/Pakker-og-priser/ProductGrou p-Basiskort/TV-2-kort/TV-2-kort/ )

Fjernsynet HAR MPEG4, så ovenstående taler for, at at et modul er nok.

Til gengæld er der en liste (http://www.boxertv.dk/Global/Approved_TV/Godkendte_tv.pdf) over godkendte fjernsyn, hvor omtalte Sony IKKE er på! Og her står efterfølgende: "Hvis du finder dit tv på listen, er du klar til at se Boxer med et Boxer TV-Modul. Hvis du derimod ikke finder dit tv på listen, skal du bruge en Boxer-godkendt digital modtagerboks."

Så jeg kan sgu ikke hitte ud af, hvad der er rigtigt - synes som sagt, de to ting modsiger hinanden.

Help, anyone..?

Mvh.

Min mor

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2012 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Arh.. Ser nu, at emnet nok retteligt burde have stået under "TV Modtagere".. Jeg beklager - jeg er ikke så tit herinde..

Mvh.

Mike

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Check din mors brugsanvisning........
Hvis tv´et har hul/slot til programkort skal du sandsynligvis bare ha´ et kort (vær sikker på at kort/kodningstype er supporteret af tv´et.
Hvis tv´et har et slot kaldet CI-slot (Common Interface), skal du ha´ et kort og et CA-modul, kortet i CA-modulet og CA-modulet stoppes i CI-hullet på tv´et. (du kan forøvrigt købe CA-moduler på nettet til ca. halv pris af Boxers).
Hvis ingen af delene, ja så skal du ha´ en box. Formoder at hun har en antenne på "taget", i så fald skal du ha en DVB-T Mpeg4 box, i tilfælde af kabel-tv en DVB-C Mpeg4 box for gratis kanaler, ellers check med udbyderen af kabel-tv.

Mulighed er:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2432&n=10

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4945&n=10

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret - so far so good. Jeg havde slet ik tænkt ovet, det måske ikke var nødvendigt med
HVERKEN modul eller boks, men kun kort..

Jeg har lige gravet brugsanvisningen frem, og det viser sig, at der er noget "CAM" (Conditional Access
Module). Der står bl.a.:

"Giver adgang til betalings-tv-tjenester. Yderligere oplysninger findes i den betjeningsvejledning, der
fulgte med CAM-kortet. Hvis du vil benytte CAM, skal du fjerne du fjerne dummy-kortet fra CAM-stikket
og derefter slukke for tv'et og sætte CAM-kortet i stikket." Osv..

Ergo: jeg behøver udelukkende at bestille et nyt kort til min mor (199 kr.) og intet andet?!

Mvh. Mike

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Bad Ass Mike skrev:

Ergo: jeg behøver udelukkende at bestille et nyt kort til min mor (199 kr.) og intet andet?!

Mvh. Mike

Nej - du skal regne med du også skal have selve modulet boxer kortet skal sættes ind i -  men gå dog ned i en butik - De har svarene ,  og tingene

-Jan

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har det samme SONY i min kolonihave, og du skal have cam modulet til kortet. Det der sidder i er kun en dummy, eller en slags beskyttelse.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes