Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 20:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: MJSA nu igen igen"! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SonusFaber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

SonusFaber:Der er vel for pokker ikke noget problem i at underskrive et bilag hvoraf det fremgår, at du ved modtagelse af
det fulde depositum ikke vil omtale sagen yderligere. Hvis en given check i den forbindelse viser sig at være dækningsløs (men hvorfor skulle den
dog det?), er du jo på ingen måde forpligtet til at lade sagen hvile.

Hygge,Brok

Hvis du har stiftet bekendtskab med MJ's "aftaler", vil du vide, at det er en dristig vej at bevæge sig ned af (spørg blot Thomas Sillesen).

Når det er sagt, har jeg intet problem med at tilkendegive offentligt, at jeg ikke skriver et ord mere om sagen, så snart jeg har mine penge. Det
er mere værd end nogen skriftlig aftale. I parentes bemærket forsøgte jeg rent faktisk at holde sagen ude af offentligheden i anden omgang!
Sagen kom op igen, alene fordi MJ indrykkede en ny annonce på højttalerne, hvorfor jeg var nødt til at kommentere på sagen på opfordring af
flere forum-medlemmer.

Mvh.

Kristoffer
Til top Vis SonusFaber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SonusFaber

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Som jeg har forstået det, så betalte du det forskud, ved en anden forhandler, så hvis ikke MJ betaler dig tilbage så har du den mulighed at få dem tilbage der hvor de er betalt, havde den anden forhandler ikke de højttaler til at stå i længer tid, så må han jo også have kendt til deres
hirstorie.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Men du har jo signaturen i en tråd der handler om hifi. Håber du forstår dette lille hint.

Intet odiøst i det... Den del af signaturen er opfundet til netop dette forum, nemlig da kabeldebatten på et tidspunkt - igen - var på sit højeste. Med signaturen mener jeg at ingen andre end en selv kan afgøre om kabler har en hørbar virkning, det må man afgøre for sig selv - og så passer den jo også fint på andre komponeneter og tilbehør.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

SonusFaber skrev:
Nilau skrev:

SonusFaber skrev:
Wymax skrev:

SonusFaber skrev:
Jeg kan oplyse, at jeg faktuelt ved, at pengene desværre ikke er
overført.

Har du mere info? Er det banken der har fortalt dig at der ikke er noget på vej?

Jeg har været i kontakt med MJ i dag og fandt i den forbindelse ud af, at pengene på dette tidspunkt (kl. 11.30) ikke var overført.
Giver
han slet ingen forklaring på den manglende overførsel af de 35.000 kroner?Mvh.Niels

Jeg har lige været i kontakt med MJ. MJ vil have mig til at skrive under på en aftale om (citat) "at det er SLUT", før jeg kan få pengene og det i form
af en check. Det kan jeg naturligvis ikke acceptere. Men MJ fortsætter og vil tilsyneladende gerne have en dom oven i hatten

MJ vil gerne have noget for 'sine penge'?!... men... øhh... det er jo dine penge.

(Men bortset fra det, så lukkes denne tråd vel, sekundet efter at du har verificeret pengene på din konto? - det ville da være helt naturligt)

SonusFaber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

SonusFaber skrev:
Nilau skrev:

SonusFaber skrev:
Wymax skrev:

SonusFaber skrev:
Jeg kan oplyse, at jeg faktuelt ved, at pengene desværre ikke er
overført.

Har du mere info? Er det banken der har fortalt dig at der ikke er noget på vej?

Jeg har været i kontakt med MJ i dag og fandt i den forbindelse ud af, at pengene på dette tidspunkt (kl. 11.30) ikke var overført.
Giver
han slet ingen forklaring på den manglende overførsel af de 35.000 kroner?Mvh.Niels

Jeg har lige været i kontakt med MJ. MJ vil have mig til at skrive under på en aftale om (citat) "at det er SLUT", før jeg kan få pengene og det i
form
af en check. Det kan jeg naturligvis ikke acceptere. Men MJ fortsætter og vil tilsyneladende gerne have en dom oven i hatten
MJ vil
gerne have noget for 'sine penge'?!... men... øhh... det er jo <span style="text-decoration: underline;">dine</span> penge. (Men bortset
fra det, så lukkes denne tråd vel, sekundet efter at du har verificeret pengene på din konto? - det ville da være helt naturligt)

Det ville være fuldkommen naturligt, ligesom jeg gerne skal gentage, at jeg intet udestående har med MJ eller MJSA så snart, jeg har mit
depositum i hænde

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Tråden her anses at have udspillet sin rolle og vil blive lukket, såsnart det meddeles at sagen er afgjort.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

Tråden her anses at have udspillet sin rolle og vil blive lukket, såsnart det meddeles at sagen er afgjort.

Det er den vel ikke før Sonus Faber har fået sine 35000 kr. ?

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Brok skrev:

Det er den vel ikke før Sonus Faber har fået sine 35000 kr. ?

Jeg har svaret ovenfor.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Måske ikke så mærkeligt at manden er en plattenslager, begærlig, arrogant og stort set altid fuld af løgn, For så vidt jeg kan se kommer han
jo fra 3230 Græsted/gilleleje. Det er det sted jeg kalder LARS LØKKE LAND ( han var borgmester der i sin tid ). Et sted hvor arrogance og
begærlighed altid har været i højsædet.Cryhttp://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley19.gif"> Så med den mentor de har haft der i mange år, er det hele ikke så mærkeligt.

Så, min opfordring er: Hold jer langt væk fra MJ AGENTUR, og hold jer langt væk fra hans mentor næste gang du skal sætte et X. Måske lidt filosofisk, men jeg mener det faktis.

MVH   Jens

Slå da lige koldt vand i blodet. Indlæg rettet. Hold lige en sober tone A/moderator

Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

SonusFaber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Til orientering kan sagen fortsat ikke løses (uden rettens hjælp).

MJ har fremsat krav om, at jeg underskriver en aftale, der bl.a. har følgende ordlyd:

"Efter at køber ikke har kunnet indfri vedlagte aftale med Mark Johansen, har Mark Johansen valgt at sælge nævnte varer til anden side."

Det siger sig selv, at jeg ikke vil sætte min underskrift på, hvad der selvsagt ikke er sandt. Dette er i øvrigt et eksempel på, hvad jeg mener, når jeg skriver, at jeg er meget betænkelig ved at skrive under på flere af MJ's "aftaler". Man kunne umiddelbart tænke, at det ville være lige meget at skrive under på en løgn, hvis blot jeg får mine penge. Det er det imidlertid ikke.

Rationalet er følgende: skriver jeg under på, at det er min skyld, at aftalen er faldet, kan MJ efterfølgende hævde, at han har været nødt til at foretage et såkaldt dækningssalg (jf. købeloven). Det betyder, at såfremt højttalerne er blevet solgt til en lavere pris end fastsat i aftalen, vil differencen blive modregnet i mit depositum!

Brok: Derfor indgår jeg ikke en skriftlig aftale af en sådan karakter med MJ.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Det vil altså sige, at pengene, som han først sagde at han havde overført, ikke er overført alligevel, fordi han har ombestemt sig?

Må man så spørge, hvorfor han i første omgang bestemte sig for at overføre pengene?

Der er nok ingen vej udenom en retslig afgørelse, hvis han sådan ombestemmer sig, efter først at have taget en beslutning.
Jeg krydser fingre for en smidig afvikling, så du hurtigt kan komme videre, med dit højttalerkøb.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hvis højttalerene er højt på en demo hos en anden forhandler og også betalt derfra, så bør denne forhandler påtage sig sit ansvar uopfordret og løse sagen over for kunden. Alt andet har kun bidreget til utilpashed og lede med branchen, det er jo helt til grin...

Hvis han ikke tør stå inde for hand kollega, hvorfor vil han så overlade ham til en kunde? Og hvorfor vil han sælge/udstille hans højttalere?

Man kan så se tilbage og tænke på alle dem der ikke "tør" købe udstyr uden om en dansk forhandler...spørgsmålet er nu nærmere, vil du betale merprisen for "trygheden" og samtidig risikerer slet ikke få varen?

Hurra for hifibranchen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Ham Mark Johansen har jeg opgivet for længe siden...

Jeg håber inderligt at du får løst dit udestående med Mark Johansen/MJ Agentur. Derefter håber jeg at denne plattenslager drejer nøglen om, og får et ordentligt los i r***n.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Det ufatteligt MJ kan blive ved! BETAL DOG MANDEN SINE PENGE TILBAGE MARK!!!!

Alt andet er dybt til grin og kulsejler blot dit omdømme endnu mere

SonusFaber :  I RETTEN MED HAM ASAP!

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Ham Mark Johansen har jeg opgivet for længe siden...

Jeg håber inderligt at du får løst dit udestående med Mar Johansen/MJ Agentur. Derefter håber jeg at denne plattenslager drejer nøglen om, og får et ordentligt los i r***n.

X2 (millioner)

Jeg låner gerne min fod ud

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu at den sølle ynkelige skygge af en mand er definitivt færdig i branchen efter den cowboy/gangster agtige opførsel han har vist. Jeg skal med glæde sprede budskabet om denne ixxxt til alle .

Vi må alle sprede budskabet så hans fortsatte virker bliver overordentligt svært hvis ikke umuligt, ogsp selvom han skifter navn/firma.

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Før denne sag kendte jeg intet til MJ Agentur, og jeg undres mere og mere over bagmandens metoder. Denne tråd har på et
par uger opnået næsten 6.000 visninger og 15.000 på nerds.

Og man må formode, at en stor del af MJ’s kundegrundlag er brugere af netop disse forums. Og så har han for sølle kr. 35.000
formået at spolere sin forretning helt og aldeles.

Jeg vil i hvert fald aldrig indgå nogen handler med denne MJ, og hvad han ellers må kalde sine fremtidige firmaer, og jeg vil
råde alle, jeg kender, til at holde sig langt væk fra manden. Og jeg er sikker på, at de fleste har det på samme måde. Alt dette
for kr. 35.000. Jeg undres.

/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Det kunne da være rart med en forklaring fra Mark Johansen dog med risikoen for at blive hængt offentligt, men det tør han nok ikke. "Tøsedreng" 

Men at ødelægge sit omdømme og forretning på sådanne svinestreger er da helt meningsløst. Man skulle tro at manden er så dum naiv og godtroende at han vil vinde en evt. retsag.

Hvis man skal tro sonusfabers forklaring er det dog yderst tvivlsomt. Håber at retfærdighed vil ske fyldest. 

Iøvrigt en flot hjemmeside MJS har

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Sælg gælden til nogen af dem med lædervest, så sker der noget!
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes