Forfatter |
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
..... fordi jeg tydeligvis i modsætning til visse andre betragter Thomas som en nogenlunde troværdig mand). |
|
|
He he... Det er god gas....
Er det dét man kalder en helgardering...?
(Ved godt den var lidt plat, men kunne ikke lade være) __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
Hvis du liiiiige læser side 1 og 2 i denne tråd, så kan du se hvorfor 8TC er blevet billigere.... |
|
|
Hvis du ikke tror på forklaringen om en fejl, men tror prisen er sat ned for at tilfredsstille et par utilfredse debattører her på siden, så kender du Thomas ret skidt. Og så synes jeg iøvrigt det er noget unfair at du trækker specifikke produkter frem for at argumentere for dit synspunkt uden at tjekke hele sortimentet, men hvis jeg gør det samme så er det ikke retvisende. EOD. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
(Ved godt den var lidt plat, men kunne ikke lade være)
|
|
|
Det kalder man at både Thomas og jeg er vestjyder (selv om jeg godt nok er emigreret), så jeg vil helst ikke rose ham i alt for højtravende vendinger "Nogenlunde" i Esbjerg er det samme som "fantastisk" i København  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Friman skrev:
Hvis du liiiiige læser side 1 og 2 i denne tråd, så kan du se hvorfor 8TC er blevet billigere.... |
|
|
Hvis du ikke tror på forklaringen om en fejl, men tror prisen er sat ned for at tilfredsstille et par utilfredse debattører her på siden, så kender du Thomas ret skidt. |
|
|
Jamen jeg kender slet ikke Thomas, så det kan du have fuldstændig ret i! Synes bare at det var påfaldende at prisen først blev rettet efter man hiver fat i ham anden gang.
AV Precision skrev:
Og så synes jeg iøvrigt det er noget unfair at du trækker specifikke produkter frem for at argumentere for dit synspunkt uden at tjekke hele sortimentet, men hvis jeg gør det samme så er det ikke retvisende. EOD.
|
|
|
Du må meget undskylde, men jeg synes det hele lugter af dårlige undskyldninger, og de steder hvor man ikke kan bortforklare så er der tale om en fejl....? Det er altså påfaldende synes jeg...
Men du har nok ret i EOD. Vi kommer nok ikke længere, og vi er jo for så vidt også blevet enige om hvor vi er uenige . __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Friman skrev:
(Ved godt den var lidt plat, men kunne ikke lade være)
|
|
|
Det kalder man at både Thomas og jeg er vestjyder (selv om jeg godt nok er emigreret), så jeg vil helst ikke rose ham i alt for højtravende vendinger "Nogenlunde" i Esbjerg er det samme som "fantastisk" i København 
|
|
|
Nu bor jeg "nogenlunde" midt imellem, så det er nok derfor jeg ikke helt forstod meningen med det... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto,
Diskussionen understreger tydeligt interessemodsætningen mellem dig og Thomas som forhandlere og mig som forbruger. Jeg er interesseret i ærlig information om produkterne og er ikke tilhænger af den form for talmagi, som procentuelle prisnedsættelser er - eller kan være – udtryk for.
Jeg er enig i, at mit eksempel er forsimplet, men min pointe har været at illustrere det problematiske med disse procentsatser. Hvor mange varenumre i et sortiment skal være nedsat, før man med lødigheden i behold kan benytte sig af argumentet? 10 procent, halvdelen, 90 procent?
Jeg tror aldrig, vi bliver enige, men vi må bare acceptere, at vi ser sagen fra hver vores side af kasseapparatet.
/dreamz
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
Jeg tror aldrig, vi bliver enige, men vi må bare acceptere, at vi ser sagen fra hver vores side af kasseapparatet.
|
|
|
Det er sådan set også fair nok, så må du bare indse at hvis jeg per definition er ude af stand til at se på sagen objektivt alene fordi jeg står på den ene side af disken, så er du præcist lige så meget ude af stand til at se på sagen objektivt fordi du står på den anden side. Det er der jo ingen forskel på. Jeg foretrækker at forholde mig til sagens indhold mere end hvem der står på hvilken side, hvis jeg skulle argumentere ud fra på hvilken side af hvilken disk jeg står, så skulle jeg nok ikke bruge tid på at forsvare en direkte konkurrent. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg foretrækker at forholde mig til sagens indhold mere end hvem der står på hvilken side, |
|
|
Jeg mener nu, at vi begge forsøger at forholde os til sagens indhold, og jeg er ret overbevist om, at vores uenighed netop grunder i den omtale interessemodsætning. Der er jo heller ikke i denne sag nogen objektiv sandhed, kun holdninger til, hvad folk synes er fair; og det er jo den kendsgerning, I som forhandlere må forholde jer til. Jeg er ikke i tvivl om, at markedsføringskneb som ’nedsat med op til 35 procent’ virker, så fred være med det. Jeg bryder mig bare ikke om det, når det som det er blevet dokumenteret her i tråden, er stillet spørgsmålstegn ved akkuratessen af påstanden.
Men hatten af for, at du gider tage diskussionen – især når det end ikke er på egne vegne.
/dreamz
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Otto (eller Thomas hvis han vil?)
Ved godt vi lukkede den før, men kan du ikke lige kommentere på nedenstående? Var det ikke det du sagde at man ikke måtte burde gøre?
Friman skrev:
Fandt lige denne tekst under Kimber 4VS på hifi-freaks hejmmeside:
"Kablets forholdsvise lave pris, der nu er reduceret yderligere, understreger, at lydkvaliteten pr. betalt krone er yderst glimrende."
Kan det så også forklares, i kontekst til den allerede beviste prisstigning af det enkelte produkt....? |
|
|
__________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
dreamz skrev:
Jeg tror aldrig, vi bliver enige, men vi må bare acceptere, at vi ser sagen fra hver vores side af kasseapparatet. |
|
|
Det er sådan set også fair nok, så må du bare indse at hvis jeg per definition er ude af stand til at se på sagen objektivt alene fordi jeg står på den ene side af disken, så er du præcist lige så meget ude af stand til at se på sagen objektivt fordi du står på den anden side. |
|
|
Så vil jeg lige, som ganske almindelig forbruger uden kasseapparat, sige at min opfattelse svarer mere til Otto's udlægning af sagen. Selvfølgelig så jeg gerne at alle forhandlere var 100% ærlige, men at bøje det så det passer os bedst er jo noget vi alle gør - der vil altid være et eller andet i hverdagen der får os til at bøje reglerne som det passer en bedst. Desuden er det en umulig opgave at skulle formulere sig 100% præcist - så bliver det jo til en længere stil og ikke bare en notits.
Forhandlere er nødt til at forsøge at lokke kunderne - denne tråd nævner selv det med at mange bare er ude efter en besparelse, det er det vigtigste. Hvorfor skulle forhandlerne så ikke spille det kort?
Hififreaks ser jeg endda som nogle af de mere lødige i branchen.
|
Til top |
|
|