Emne: hi-fi freak giver rabat..?? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej Friman,
Det har du ret i. Der er en bøf i vores webshop, så det gebyr vi tager for at terminere højttalerkabler ikke bliver trukket fra når man bare køber løse meter, det fikser vores webmaster om en dags tid. |
|
|
OK, men så bør i nok gøre det med alle ht-kablerne som jeg ser det. Jeg håber da ikke at folk der har handlet via jeres webshop har betalt "så meget for meget", men det må jo så være en sag imellem jer og jeres kunder...
Thomas Sillesen skrev:
Med hensyn til om man har kunnet købe tingene andre steder til andre priser, har vi taget distributørens vejledende prisliste. Hvis det var normalt at forhandlerne gav 40% rabat, er det lidt mærkeligt de ikke reklamerede med det. For vi tog screendumps af samtlige priser vi kunne finde i DK, før vi overtog agenturet, så vi havde vores dokumentation iorden :) |
|
|
Nuvel, men det ændrer stadig ikke på at jeres "fejl-prissætning" har været væsentlig over distributørens vejledende prisliste det sidste års tid siden i overtog Kimber. Jeg husker i hvert fald tydeligt forskellen.... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Friman,
Rettet af moderator/A__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden er gået igennem med redekam.
Ret henvendelse direkte til Hifi-Freaks, hvis I vil høre til deres konkrete priser. Vi gider ikke at forum bruges til direkte reklame. Hvis det ikke efterleves, kaster vi med brændeknuder.Andreas/moderator
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Tråden er gået igennem med redekam.
Ret henvendelse direkte til Hifi-Freaks, hvis I vil høre til deres konkrete priser. Vi gider ikke at forum bruges til direkte reklame. Hvis det ikke efterleves, kaster vi med brændeknuder.
Andreas/moderator
|
|
|

__________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej Friman,
Det har du ret i. Der er en bøf i vores webshop, så det gebyr vi tager for at terminere højttalerkabler ikke bliver trukket fra når man bare køber løse meter, det fikser vores webmaster om en dags tid. |
|
|
Hej Thomas
Jeg synes ikke priserne har ændret sig endnu.....? __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|

Nerds.dk
|
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Friman,
Jo, 8TC priserne er faktisk rettet som lovet. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej Friman,
Jo, 8TC priserne er faktisk rettet som lovet.
|
|
|
HA HA HA....!!! Bedre sent end aldrig...
Du nåede det lige hva???
Jeg fik det til over 500,- for én time siden..... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|

Nerds.dk
|
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
   __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt generelt har jeg aldrig fattet, hvorfor nogen folk går så meget op i førpriser. Man køber vel for pokker ikke en vare, fordi den er sat ned. Man køber vel, fordi man gerne vil have varen, og man finder prisen rimelig. Hvad varen kostede engang, er jo tindrende irrelevant. En hverdagsavis kostede kr. 3,75 i 1983, da jeg begyndte at gå med aviser og hvad så? Det er prisen her og nu, der er interessant, skulle jeg mene.
Jeg kunne aldrig finde på at købe en vare og uden at sætte mig ind i, hvad den samme vare ville koste ved andre forhandlere - danske som udenlandske. Kun på det grundlag kan man vurdere, hvor godt et tilbud reelt er, mener jeg.
Ikke desto mindre skal forbrugerprogram efter forbrugerprogram i TV-primetime fyldes med forargelse over, at man ikke kan "regne med førpriser". Politikere får en mikrofon stukket i ansigtet og proklamerer frejdigt, at "nu skal lovgivningen strammes op", så de slemme erhvervsdrivende kan få højnet deres moral.
Har forbrugere da slet ikke noget ansvar selv længere? Er dette endnu et område, hvor "Big Mother" skal mobiliseres, så de skravlede velfærdsborgere ikke kommer galt afsted? Tænk på konsekvenserne, hvis det ikke sker: nogle forbrugere risikerer at gøre en dårlig handel... Jeg ligger søvnløs...
Tak, nu har jeg det bedre!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Helt generelt har jeg aldrig fattet, hvorfor nogen folk går så meget op i førpriser. Man køber vel for pokker ikke en vare, fordi den er sat ned. Man køber vel, fordi man gerne vil have varen, og man finder prisen rimelig. Hvad varen kostede engang, er jo tindrende irrelevant. |
|
|
Det kunne jo tænkes at man køber varen fordi den efter en prisnedsættelse er blevet økonomisk attraktiv. Man havde bare ikke råd til produktet til fuld pris...
Så, jeg kan godt nok ikke rigtig se, at det skulle være "tindrende irrelevant" hvad en vare er prissat til.
Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu gik min pointe på, at en påstået prisnedsættelse ikke i sig selv er interessant. En vare vare bliver vel ikke mere attraktiv efter en fiktiv prisnedsættelse på baggrund af en kunstigt høj førpris? Derfor bør man selv undersøge markedet, og hvis man herefter kan konkludere, at der vitterligt er tale om en god nupris, slår man til. Jeg mener ikke, at man skal tage en påstand om førpris kr. XXXX = besparelse kr. XXXX for pålydende uden videre.
Påstår jeg, at erhvervsdrivende generelt er utroværdige? Hm, jeg siger: tillid er godt, kontrol er bedre. Der er i hvert fald (ofte) billigere. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Nu gik min pointe på, at en påstået prisnedsættelse ikke i sig selv er interessant. En vare vare bliver vel ikke mere attraktiv efter en fiktiv prisnedsættelse på baggrund af en kunstigt høj førpris? Derfor bør man selv undersøge markedet, og hvis man herefter kan konkludere, at der vitterligt er tale om en god nupris, slår man til. Jeg mener ikke, at man skal tage en påstand om førpris kr. XXXX = besparelse kr. XXXX for pålydende uden videre.
Påstår jeg, at erhvervsdrivende generelt er utroværdige? Hm, jeg siger: tillid er godt, kontrol er bedre. Der er i hvert fald (ofte) billigere.
|
|
|
Jeg tror du misforstår debatten? Overordnet set er jeg ligeglad med hvad Hifi-freaks tjener på deres produkter (hvilket jeg også skrev til Thomas selv tidligere). Selvfølgelig skal man da undersøge markedet inden man handler, og deraf så vurdere om de pågældende produkter er atraktive. Det der derimod får mig op ad stolen og hen til tasterne, er at man slynger store procenter nedsættelse ud ifht. tidligere prissætning, og bruger netop dette argument som det vigtigste led i sin markedsføring! Det passer jo simpelthen ikke!
At Thomas så beklager og forklarer det med at det var "en bøf" kan være hvad det være vil. Jeg mener stadig at det kun er signalkablerne der er blevet lidt billigere, og ht-kablerne der er blevet dyrere. (ifht. normal markedspris tidligere, med eller uden rabat)
Men ingen tvivl om at Thomas gør en god forretning, hvis han ellers kan sælge nogen kabler. De evt. små prisnedsættelser der er på nogen af produkterne er jo ikke det samme som den tidligere importørs fortjeneste, så her skummes måske 30-40% ekstra....
Endnu engang for at dementere: Jeg synes det er fint hvis Thomas kan tjene penge på det, og har ikke ondt bagi deraf. Bryder mig blot ikke om den "sminkede" markedsføring.... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Weissbier skrev:
Helt generelt har jeg aldrig fattet, hvorfor nogen folk går så meget op i førpriser. Man køber vel for pokker ikke en vare, fordi den er sat ned. Man køber vel, fordi man gerne vil have varen, og man finder prisen rimelig. Hvad varen kostede engang, er jo tindrende irrelevant. |
|
|
Det kunne jo tænkes at man køber varen fordi den efter en prisnedsættelse er blevet økonomisk attraktiv. Man havde bare ikke råd til produktet til fuld pris...
Så, jeg kan godt nok ikke rigtig se, at det skulle være "tindrende irrelevant" hvad en vare er prissat til.
Mvh.
Niels
|
|
|
Doh? Hvad har det med nedsættelsen at gøre?
Jeg kan kun tilslutte mig atal det der rabatjagteri er fis i en hornlygte, kan man li' et produkt så køb det hvis man har råd. Ikke fordi de i uge 54, under forudsætning at Orion lyser særligt klart er på indsalg med ,05% rabat.
Det må kunne forudsættes at forbrugere ikke er en flok kvæg og at de er i stand til at vurderer om en ting er fair og rimeligt prissat (hint - google).
Må tilstå at jeg er relativt kold om 500g hakke ko, der koster kr. 25 er med 25% rabat eller normalpris, bare den koster 25.
Hyg M
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt normalt at forhandlere i store som små brancher operer med kunstige før priser, det kommer næppe bag på særlig mange forbrugere, men det er stadig ikke lovligt, det er dog sjælendt der bliver nogen sager ud af det.
Bor selv tæt på en lille hifi-butik der åbnede for 3 - 4 år siden. De er importører i DK af 2 mærker, og startede med at have åbningstilbud på 30 - 40 % i forhold til deres egen vejl. pris, det varede i 1 år. Herefter havde de så udsalg med 30 - 40 % rabatter i et halvt år grundet model skift, så kom der introduktionstilbud på de nye modeller på 30 - 40 % i et år. Så blev det december udsalg med 30 - 40 % det fortsatte så i januar 2009. Det ene udsalg efter det andet har fuldt efter, og nu kan man så spare 50 % i et ophørsudsalg der har varet 2 måneder. Er kommet i forretningen siden den åbnede og har aldrig set noget sat til salg til vejl. pris.
Tror faktisk den eneste nogenlunde reelle hifi forhandler er Hifi-klubben, har de tilbud eller demo vare kan man trygt regne med man har sparret penge i forhold til den vejl. pris.
|
Til top |
|
|
Knekse Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
Weissbier skrev:
Påstår jeg, at erhvervsdrivende generelt er utroværdige? Hm, jeg siger: tillid er godt, kontrol er bedre. Der er i hvert fald (ofte) billigere.
|
|
|
Jeg tror du misforstår debatten? Overordnet set er jeg ligeglad med hvad Hifi-freaks tjener på deres produkter (hvilket jeg også skrev til Thomas selv tidligere). Selvfølgelig skal man da undersøge markedet inden man handler, og deraf så vurdere om de pågældende produkter er atraktive. Det der derimod får mig op ad stolen og hen til tasterne, er at man slynger store procenter nedsættelse ud ifht. tidligere prissætning, og bruger netop dette argument som det vigtigste led i sin markedsføring! Det passer jo simpelthen ikke!
At Thomas så beklager og forklarer det med at det var "en bøf" kan være hvad det være vil. Jeg mener stadig at det kun er signalkablerne der er blevet lidt billigere, og ht-kablerne der er blevet dyrere. (ifht. normal markedspris tidligere, med eller uden rabat)
Men ingen tvivl om at Thomas gør en god forretning, hvis han ellers kan sælge nogen kabler. De evt. små prisnedsættelser der er på nogen af produkterne er jo ikke det samme som den tidligere importørs fortjeneste, så her skummes måske 30-40% ekstra....
Endnu engang for at dementere: Jeg synes det er fint hvis Thomas kan tjene penge på det, og har ikke ondt bagi deraf. Bryder mig blot ikke om den "sminkede" markedsføring.... |
|
|
Kan kun melde mig helt enig i "Bryder mig blot ikke om den "sminkede" markedsføring....": Da jeg købt min Densen B-110 var prisen alle steder 10.000,-, men da Freaks blev eneforhandler, var førprisen pludselig 11.000, og Freaks solgte den vist til 9.600,- (eller deromkring) og kunne så fremvise en fin stor procentvis besparelse.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med kunstigt høje førpriser er at de vildleder uvidende forbrugere. Som jeg skrev i en anden tråd:
ser man en Barolo i kvickly sat ned fra 199 til 99, tror man det er et godt køb. Men det er det ikke, den er allerhøjest 70 værd!
Når det så er sagt, så er hifipriser i vidtgående grad dikteret af hvad der kan skrabes ind, mere end de faktiske
udgifter. Der er altid naive "high-end" købere der er klar til at betale. Det skal selvfølgelig udnyttes, og bliver det.
Set i det lys er kunstigt høje førpriser relativt ligegyldigt.
|
Til top |
|
|

Nerds.dk
|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Helt generelt har jeg aldrig fattet, hvorfor nogen folk går så meget op i førpriser. Man køber vel for pokker ikke en vare, fordi den er sat ned. Man køber vel, fordi man gerne vil have varen, og man finder prisen rimelig. Hvad varen kostede engang, er jo tindrende irrelevant. En hverdagsavis kostede kr. 3,75 i 1983, da jeg begyndte at gå med aviser og hvad så? Det er prisen her og nu, der er interessant, skulle jeg mene.
Jeg kunne aldrig finde på at købe en vare og uden at sætte mig ind i, hvad den samme vare ville koste ved andre forhandlere - danske som udenlandske. Kun på det grundlag kan man vurdere, hvor godt et tilbud reelt er, mener jeg.
Ikke desto mindre skal forbrugerprogram efter forbrugerprogram i TV-primetime fyldes med forargelse over, at man ikke kan "regne med førpriser". Politikere får en mikrofon stukket i ansigtet og proklamerer frejdigt, at "nu skal lovgivningen strammes op", så de slemme erhvervsdrivende kan få højnet deres moral.
Har forbrugere da slet ikke noget ansvar selv længere? Er dette endnu et område, hvor "Big Mother" skal mobiliseres, så de skravlede velfærdsborgere ikke kommer galt afsted? Tænk på konsekvenserne, hvis det ikke sker: nogle forbrugere risikerer at gøre en dårlig handel... Jeg ligger søvnløs...
Tak, nu har jeg det bedre!  |
|
|
En afgørende betingelse for kapitalismens velsignelser er konkurrence. For at konkurrencen fungere skal der være prisgennemsigtighed. Det kan godt være at du bilder dig ind at du ikke er til falds for kreativ markedsføring, men al forskning viser at det er vi alle sammen i større eller mindre grad. I praksis virker denne form for markedsføring også, det ses af det faktum, at man snart ikke kan købe noget uden det før har været "billigere". Formålet er selvfølgelig at overrulle vores rationalitet ved at forføre os. Som eksempel på en af de mest betændte brancher er telebranchen. Kan du gennemskue hvor du får det billigste teleabonnement - eller bedste service? Selv det telefirma der markedsførte sig selv ved at tilbyde et simpelt abonnent (pølsevognsreklamen - hvad koster en hotdog???), tilbød sine potieltielle kunder ekstra "gratis" taletid. At vurdere en pris´rimelighed afhænger af hvad et tilsvarende produkt koster andre steder. Det er præcis det der er så svært at finde ud af. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at du som den formentlig eneste er i stand til at forhold dig rationel til en pris, men du kommer ikke uden om at den pågældende pris altid skal vurderes i forhold andre produkter og priser. Men hvilke?
|
Til top |
|
|
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunstige førpriser og rabatter bruges naturligvis fordi det sælger. Det er veldokumenteret at folk er mere glade for et produkt hvis de er i den tro at de har sparet penge. Det tror jeg ærlig talt vi alle har prøvet.
Hifi butikkernes førpriser og rabatter er ikke rettet imod folk som os der bruger tid på et hifi forum, da det må tænkes at vi har et rimeligt overblik over prissætningen. Den er naturligvis rettet imod den kunde der mere eller mindre vilkårligt dumper ind i butikken og køber et anlæg til 25.000 i den tro at han har gjort en god handel og fået varer for 35.000 kr.
Vi hifi interesseret bliver så bare taget lidt ved næsen når vi køber cykel, komfur, tøj, rejser, møbler osv osv
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|