Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 19:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: hi-fi freak giver rabat..?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

..hej ville høre om det er mig men kan se hi-fi freak har nogle tilbud. på tilbuds avisen.. jeg syntes det er de samme priser de hele tiden har kørt med men nu har de bare fjernet før og efter priserne. er det bare mig eller er det bare en ny måde og få solgt det på.. :)
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Der er ikke noget forgjort i at give et tilbud om at man kan købe noget til en given pris

skriver man "spar xxxx kroner" og angiver før og nu priser, skal de være reelle,  ellers kommer man hurtigt på kant med lovgivningen.

samme gælder nok også  nedsat op til xx procent  - 

tror ikke det er en ny måde at sælge på -  mange er vel så kreative som mulige, og synes man prisen er forkert, kan man lade være med at handle det pågældende sted

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

enig..!  jeg har tidligere kigget på deres hjemmeside og i starten havede de meget focus på hvor mange procenter man kunne spare efter det nu var dem der havede salget i dk..!  som stod fysisk på hjemmesiden.. og det var bare der for jeg syntes det sprang mig i øjene at de havede fjernet før og nu priserne.. men selvfølgelig er folk kreative og i denne tid. hvor folks penge sidder lidt mere fast..!

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Har der nogensinde været tilbud i tilbudsavisen?! 

Og er det her nu så grav alvorligt, at der med død og pine skal oprettes et emne så vi kan hænge en forhandler ud?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Har der nogensinde været tilbud i tilbudsavisen?! 

Og er det her nu så grav alvorligt, at der med død og pine skal oprettes et emne så vi kan hænge en forhandler ud?

et tilbud, er jo dybest set bare et tilbud om at gøre køb ,  om tilbuddet er godt eller dårligt, må folk selv afgøre,  derfor er det er fordel at eventuelle oplysninger er reelle

De der lysende standere ved bensintankene , er jo også et tilbud om at her kan du købe bensinen til xx.xx kroner pr liter

Jeg synes ikke det lå i luften at nogen ville hænge nogen ud..........  blot spørge indtil tingene.  Bevares,  den forspørgsel kunne jo også være sket til den pågældende forretning

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

her skal ikke hænges nogle ud.. og det er ikke med død og pine jeg skev .. jeg syntes bare det er en sjov vinkel at få solgt sine ting på..!

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Mht. priserne hos Freaks´ne så skal besparrelserne vist tages med en gran salt. Kimber steg i pris over næsten hele linjen, da de overtog mærket...

Men de er ikke anderledes end så mange andre i branchen...

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth,

Jeg har kigget vore annoncer igennem, men er lidt i tvivl om hvilke du annoncer du kiggede på. Kunne du informere mig det ?

Og jeg tager det ikke som kritik, men er selvfølgelig nysgerrig om vi skriver noget der er uklart eller kan misforstås.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej Friman,

Kunne du ikke nævne hvilket produkter fra kimber vi satte op ?

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

kenneth74 skrev:
..hej ville høre om det er mig men kan se hi-fi freak har nogle tilbud. på tilbuds avisen.. jeg syntes det er de samme priser de hele tiden har kørt med men nu har de bare fjernet før og efter priserne. er det bare mig eller er det bare en ny måde og få solgt det på.. :)

Det ser ud til de fornylig har hævet priserne, på Focals 800 serie, på deres hjemmeside.
Men nu kan de allerede købes til den gamle pris igen, åbenbart kun i en begrænset periode?

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej Jacob,

Hvis det er 800 serien Kenneth tænkte på, så har du ret i at den blev sat op i november. Vi havde på det tidspunkt fået 2 prisstigninger fra Focal, og det måtte så få konsekvenser..

Dem vi kører tilbud på nu er modellerne i Mokka finishen. Det skyldes at Mokka finishen udgår fra Focal. 800 serien i de øvrige finisher kører vi således ikke rabat på.

Det er måske værd at nævne, at selv om vi har sat 800 serien op i pris, er vore priser stadig meget lavere end da de i sin tid blev solgt på normal vis gennem forhandlere istedet for direkte til dig. Vi var derfor også lidt i tvivl om hvorvidt vi stadig skulle sammenligne med de gamle priser fra dengang det var normale forhandlere der solgte dem. Vi har dog valgt kun at oplyse førprisen som vores egen før pris på Mokka modellerne.

Håber det kastede lidt lys over "sagen"

(Jeg ved iøvrigt ikke om jeg overhovedet må svare på den slags indlæg iht Hifi4alls regelsæt for branchemedlemmer. Hvis jeg ikke må, må en moderator selvfølgelig gerne slette mine indlæg).

Thomas Sillesen

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

..jeps det er lige det jeg mener..  .. !  men jeg syntes ikke de skal hænges ud på noget .! så lad os ikke røre mere i den suppe.!

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

sagen er opklaret..! 

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Så er alt jo godt 

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Da jeg for godt et års tid siden købte fra 900-serien var det en lignende sag - de finishes der udgår sælges med rabat, så det er i hvert fald set før, også hos andre forhandlere, og det er der vel intet unormalt i.
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Friman,

Kunne du ikke nævne hvilket produkter fra kimber vi satte op ?

Ja, nu har Omega Audio jo desværre lukket butikken og fjernet priserne fra hjemmesiden, så det er svært at dokumentere nu, men jeg sammenlignede alle kablerne, (og specielt 8TC og Hero da jeg var ved at købe dem), og der var i dyrere på alle højttalerkablerne, men lidt billigere på alle signalkablerne....

Jeg fulgte priserne igennem et længere stykke tid inden i overtog importen, da jeg stærkt overvejede at købe dem (8TC og Hero specielt), og Omega havde de samme priser både før og efter, så det er ikke fordi de blev sat ekstraordinært ned derefter.

Personligt har jeg intet imod den store avance du kan hente på prisstigningen af højttalerkablerne, men jeg synes måske det er lidt vildledende med jeres slogan om "direkte til dig priser" som skulle komme kunderne tilgode...?

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hej Friman,

Nu så jeg også Omegas priser dengang, og jeg mener de slavisk fulgte priserne fra importøren. Jeg har dokumentation på den gamle distributørs vejledende priser.

Men vi sammenligner jo vore priser med forhandlernes vejledende priser. Selvfølgelig kan man være ude for at få rabat hos forhandleren, der gør at besparelsen ikke er så stor, vi finder det bare mere korrekt at kunderne alle får samme pris.

Indlæg rettet af moderator/A

Thomas Sillesen

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:

Mht. priserne hos Freaks´ne så skal besparrelserne vist tages med en gran salt. Kimber steg i pris over næsten hele linjen, da de overtog mærket...

Men de er ikke anderledes end så mange andre i branchen...

De kommer jo til forhandler/demo aften i klubben og så er priserne nok lidt andeledes
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Friman,

Hej Friman,

Nu så jeg også Omegas priser dengang, og jeg mener de slavisk fulgte priserne fra importøren. Jeg har dokumentation på den gamle distributørs vejledende priser.

Men vi sammenligner jo vore priser med forhandlernes vejledende priser. Selvfølgelig kan man være ude for at få rabat hos forhandleren, der gør at besparelsen ikke er så stor, vi finder det bare mere korrekt at kunderne alle får samme pris.

Indlæg rettet af moderator/A

Øhhh... Hvordan kan du få dine 8TC til at koste 389,- meteren? Når jeg regner den billigste uterminerede pris pr. meter i din webshop, så får jeg det til 552,25!

Jeg har lige fået en PB fra én af de andre herinde, at han købte 8TC hos KT til 299 pr. m. og at det var deres vejl. pris.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hej Friman,

Det har du ret i. Der er en bøf i vores webshop, så det gebyr vi tager for at terminere højttalerkabler ikke bliver trukket fra når man bare køber løse meter, det fikser vores webmaster om en dags tid.

Med hensyn til om man har kunnet købe tingene andre steder til andre priser, har vi taget distributørens vejledende prisliste. Hvis det var normalt at forhandlerne gav 40% rabat, er det lidt mærkeligt de ikke reklamerede med det. For vi tog screendumps af samtlige priser vi kunne finde i DK, før vi overtog agenturet, så vi havde vores dokumentation iorden :)

Thomas Sillesen

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes