Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
@SonusFaber Bortset fra den moralske opbakning her, kan du ikke bruge lommefilosofferne, hjemmejuristerne og de tilsyneladende mj-lobbyisters mening til noget. Ejheller behøver du spørge din advokat, om du kan rette henvendelse til Forbrugerombudsmanden, som r-l-b skriver, for dem kan alle private bare henvende dig til. Ja, dem, der er faktisk flere snese ansatte i det foretagende.

|
|
|
I know - det var, når nu trådstarter allerede havde inddraget advokaten, at han ligesågodt kunne bede ham gå til forbrugerombiudsmanden MJs korrespondance og trusler er ude i hampen, men det gør det jo ikke lettere - __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Forøvrigt en sidsteårs jurastuderende i min nærmeste omgangskreds,
vuderede i går aftes at hvis SonusFabers fremstilling af sagen er korrekt ink. dokumentation,
så har MJ meget alvorlige problemmer og der tales ikke om købeloven.
|
|
|
Drama Drama! Hvad ved din jurastuderende ven om hvorvidt og hvornår en high-end højttaler som denne er spillet til? Dette ville kræve et komplekst og dyrt skønstema.
MJSA oplyste skriftligt....at han ikke havde den præcise alder (forventeligt da han selv har købt dem brugt), men de er dårligt spillet til(subjektiv vurdering) og har bare stået i deres kasser i ca. 1,5 år (umuligt at be- eller afkræfte- men antyder at de er mere end 1½ år gamle).
Jeg taler ingens sag her...men faktum er at dette er ikke sikker vinder i retten, slet ikke i henhold til retspraksis. Glem ombudsmanden. Med alt ære og respekt for ham i øvrigt. Han er et smukt men naivt koncept, der ikke kan løse noget i denne sammenhæng da hans beføjelser er stærkt begrænsede. Ombudsmanden kan ikke pålægge MJSA noget som helst. Desuden går der hele og halve år med dette.
Og hvad tror I levetiden (inklusive service og gængs vedligehold) er på disse smukke højttalere? Spørg Antonio Donà om dette - heller ikke her tror jeg, at vi vil modtage supporterende oplysninger til sagens ønskede udfald. Sådanne højttalere holder sikkert længe.
Uden at have mødt MJSA og uden at have hørt hans version i denne sag, så syntes jeg at det er fair at sige at hans kommercielle udspil er intet mindre end stupidt. Det er ikke den bedste markedsføring han får i disse dage.
Rent praktisk tror jeg mest på dialogen. Overvej lige en ekstra gang om det er det værd, at tage en sag for noget som retsligt ikke er mere end en "dårlig forretning" i dagens Danmark. Beløbet står heller ikke mål med sagsomkostningerne - uden at tage stilling til den endelige fordeling.
R-L-B. Oplysninger om, at man overdrager sagen til retslig inkasso og stævning er ikke, at betragte som "trusler". http://da.wikipedia.org/wiki/Trussel
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ SonusFaber : Er der noget nyt i denne drøn ærgelige sag ?
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har, for lang tid siden, haft en korrespondance kørende med Mark Johansen. Ud fra disse kan jeg sige, at manden besidder det her gen, der gør at de er fuldstændig ligeglade og kolde. Flinke i starten, men når penge er langt, skiftes personlighed.
Apropos fremtidige kunder hos ham her på forum, ja så er det nok ikke os. (Ja jeg kan selvfølgelig ikke tale for jer). Men under messen i København, var han på morgen tv, med det dyreste udstyr. Jeg kan det ikke ordret, men noget lignende: Jeg sælger kun til kunder med Ferrari og Porsche...
Øv da osse!
Mvh.
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_KBH
Jeg vil sige at om den er spillet til eller ej er ret ligegyldigt!
Der skal ses alene på den påstået/oplyste alder kontra den faktiske alder,
som pga. "SonusFaber's" sunde fornuft så sig nødsaget til indhentet oplysninger om fra producenten.
Det sammenholdt med at sælger i kraft af sit tidligere virke,
bestemt ikke kan være uvidende om Sonus Faber Stradivari 053's nøjagtige alder.
Så kan der bestemt anklages om at der er et straffelovmæssigt forhold,
fremfor den meget milde købelov.
og det er netop hvad trådstarter beskriver og anklager sælger for i sit første indlæg.
Hvis det havde mig som havde stået i "Sonusfabers" situation ?
så havde jeg da allerede været en tur omkring den lokale politistation ...,
dette er ikke en "simpel" bagatel.
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Martin_Kbh
"Uden at have mødt MJSA og uden at have hørt hans version i denne
sag, så syntes jeg at det er fair at sige at hans kommercielle udspil
er intet mindre end stupidt. Det er ikke den bedste markedsføring han
får i disse dage. Rent praktisk tror jeg mest på dialogen. Overvej lige en ekstra gang
om det er det værd, at tage en sag for noget som retsligt ikke er
mere end en "dårlig forretning" i dagens Danmark." Fornuftig snak 
__________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Martin_KBH
Jeg vil sige at om den er spillet til eller ej er ret ligegyldigt! Ja!
Der skal ses alene på den påstået/oplyste alder kontra den faktiske alder, Jeg kan ikke se at der er noget påstået/oplyst - tværtimod skriver MJSA indledningsvist at han ikke kender den præcise alder, men de er næsten nye...elastik i metermål ja, men ikke strafbart.
som pga. "SonusFaber's" sunde fornuft så sig nødsaget til indhentet oplysninger om fra producenten. God ide ved brugtkøb - hvorfor gjorde SF ikke det ved start kan nogen argumentere? Når du køber så dyrt brugt må du have fornuften med - det er for nemt at købe katten i sækken. Sker hverdag i alle brancher - dette er ikke unikt og domstolene har andet og lave.
Det sammenholdt med at sælger i kraft af sit tidligere virke,
bestemt ikke kan være uvidende om Sonus Faber Stradivari 053's nøjagtige alder. Personligt enig med dig. Modpartens argumentation: Han har handlet mange kompenenter af den ene og den anden art og kan ikke holdes til ansvar for ikke at huske dette. Det er et brugt salg og det står køber frit for at stille konkrete spørgsmål og undersøge ting selv. Først nu kender vi alderen præcist...de gjorde vi ikke ved handlens indgåelse. Ikke min fejl at køber senere har erfaret at kan få nogle nyere til samme pris.
Så kan der bestemt anklages om at der er et straffelovmæssigt forhold, Slet ikke tæt på:-)
fremfor den meget milde købelov.
og det er netop hvad trådstarter beskriver og anklager sælger for i sit første indlæg.
Hvis det havde mig som havde stået i "Sonusfabers" situation ?
så havde jeg da allerede været en tur omkring den lokale politistation ..., og så havde de nok budt på en kop kaffe og en tudekiks. Sorry..
dette er ikke en "simpel" bagatel. Hvis du vil lege med straffeloven..JO!
Etisk som forhandler der p***er hele sit kundegrundlag væk i løbet af et par dage...Nej helt enig! Dette er ikke nogen bagatal.
|
|
|
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næsten nye højtalere sælges. Kun 6år gamle 
Hvis det ikke er misvisende og lige til at køre en sag på. Så ved jeg sgu ik hvad er. Bare klø på Sonusfaber. Prøv evt en sidste dialog med ham. Nægter han at sammenarbejde, så låner jeg gerne min advokat ud  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
SonusFaber Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
@ SonusFaber :Er der noget nyt i denne drøn ærgelige sag ?
|
|
|
@ Tony
Jeg er i dialog med MJSA nu gennem tredjepart, og vi forventer, at sagen kan afsluttes med et forlig snarest
Mvh.
Kristoffer
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idet trådstarter har oplyst, at der er et muligt forlig på vej, låses tråden indtil videre. Trådstarter bedes rette henvendelse til redaktionen, når der er afgørende nyt i sagen, hvorefter tråden genåbnes.
Andreas/Moderator __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oog tråden åbnes igen.
Andreas/moderator __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I denne sag har jeg ageret mellemmand mellem parterne i håb om at nå en mindelig løsning begge parter kunne acceptere. Det var fra starten min opfattelse at køber og sælger havde talt forbi hinanden, og misforstået hinanden, med det resultat at handlen var gået i hårdknude.
Jeg har talt med begge parter, og efter at have redt trådene ud, er begge parter enige om at kommunikationen mellem dem kunne have været bedre, og havde den været dette, ville misforståelserne være undgået. Parterne er derfor også enige om at der udelukkende er tale om misforståelser, og der på ingen måde har været ond vijle fra nogen af dem, men at frustrationer har hindret en let handel.
Disse misforståelser er nu løst, og parterne er nået til enighed om handlens præmisser, og begge er af den opfattelse at handlen er tilfredsstillende for dem.
(det siger sig selv at diverse retslige skridt fra parterne også bliver stoppet). __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
I denne sag har jeg ageret mellemmand mellem parterne i håb om at nå en mindelig løsning begge parter kunne acceptere. Det var fra starten min opfattelse at køber og sælger havde talt forbi hinanden, og misforstået hinanden, med det resultat at handlen var gået i hårdknude.
Jeg har talt med begge parter, og efter at have redt trådene ud, er begge parter enige om at kommunikationen mellem dem kunne have været bedre, og havde den været dette, ville misforståelserne være undgået. Parterne er derfor også enige om at der udelukkende er tale om misforståelser, og der på ingen måde har været ond vijle fra nogen af dem, men at frustrationer har hindret en let handel.
Disse misforståelser er nu løst, og parterne er nået til enighed om handlens præmisser, og begge er af den opfattelse at handlen er tilfredsstillende for dem.
(det siger sig selv at diverse retslige skridt fra parterne også bliver stoppet).
|
|
|
Pænt af dig Thomas.... Håber Sonusfaber er tilfreds med løsningen. Og har lært af lektien. Beklageligt at han skulle trækkes med sådan en omgang møg pga en uærlig sælger. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bravo! Kunne du eventuelt smutte en tur til israel/palæstina, dine evner som mægler er hårdt tiltrængt! Dansk hifis svar på Kofi-Kofi!
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
(det siger sig selv at diverse retslige skridt fra parterne også bliver stoppet).
|
|
|
Øv øv øv - nu var det lige blevet så underholdende 
Held og lykke SF - med dine "nye" højttalere (hvis det da blev enden på det).
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
Thomas Sillesen skrev:
|
|
|
Øv øv øv - nu var det lige blevet så underholdende 
Held og lykke SF - med dine "nye" højttalere (hvis det da blev enden på det).
|
|
|
Ja, jeg havde sgu også gerne set Sonusfaber hive ham foran en dommer 
Men så igen, nu Sonusfaber forskånet for dette. Og jeg håber han bliver glad for sine højtalere trods omstændighederne. Personligt havde jeg uanset pris ALDRIG godtaget dem pga sælgers fremgangsmåde.  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da rart, med en hurtig løsning.  Den mere fjogede version, hvor højttalerne bliver yderligere to-tre år ældre, imens der trækkes tov, er der nok ingen, der har nogen interesse i.
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot Hr sillesen. Så endte det alligevel lykkeligt  .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
SF først og fremmest tillykke med de nye højttalere. Jeg tror du bliver langtidsglad for dem. Hold kontakten til din nye ven hos Sonus Faber; tak ham for hjælpen og fortæl ham lige hvad sagen endte med. En god kontakt ind hos producenten af grej som dette har jeg oplevet er mere værd end den originale produktgranti.
Håber du er en glad mand igen.
Her en kopi af en mail til Thomas Sillesen..fortjener lige at komme med.
Sendt af : Thomas Sillesen Sendt : 05 Januar 2010 kl. 15:31
Tak for roserne, det er da også sjovere at fikse problemer, end at skabe dem 
-- Forrige private besked -- Sendt af : Martin_Kbh Sendt : 05 Januar 2010 kl. 15:29
Hej Thomas
Godt gået..sgu for åndsvagt at de skulle til at føre sag mod hinanden.
Nu er du også "Online HIFI-Ombudsmand"...
Mvh Martin
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at begge parter kunne finde et kompromis 
Tråden er samtidigt et mønstre eksempel på,
at man aldrig! bør undervudere "styrken" af et www. forum.
Nu mangler vi bare at se om Fugl Phønix virkelig kan flyve 
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|