Emne: MJ Service og Agentur - igen ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonusFaber skrev:
Spencer skrev:
Fineren på et sæt højttalere kan være misfarvet af sollys, selvom de kun er et år gamle.Så standen på højttalerne er meget
lidt afhængig af alderen.Det kan meget vel være det sæt i nordeuropa, som er i bedst stand.Værdien på sættet afhænger faktisk af hvilken stand
de andre sæt er i.
|
|
|
Hej igen,
Det er muligt, at værdien måtte afhænge af, hvad man ellers kan finde på markedet. De sæt Stradivari jeg har set har nu alle været i meget fin
stand, så jeg tror spørgsmålet begynder at få en lidt hypotetisk karakter. Derimod er det et faktum, at jeg aldrig ville betale 139.000 kr. for et
sæt, der er 5 år og 8 måneder, var jeg blevet oplyst om det ved indgåelse af købsaftalen. Det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Var
jeg blevet oplyst om, at højttalerne havde den alder, havde jeg hellere lagt 40.000 oveni og fået et sæt nye Stradivari eller evt. valgt et sæt nye
Amati.
Mvh.
Kristoffer |
|
|
Måske forhandleren kan skaffe dig et nyt sæt, imod en merpris? Det er vel værd at undersøge. Ved godt at du ikke har lyst til at handle med ham - men skaffer han dig et helt nyt sæt, kan du måske få servicen direkte hos fabrikanten, ved fremtidige problemer. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
SonusFaber Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
SonusFaber skrev:
Spencer skrev:
Fineren på et sæt højttalere kan være misfarvet af sollys, selvom de kun er et år gamle.Så standen på
højttalerne er meget
lidt afhængig af alderen.Det kan meget vel være det sæt i nordeuropa, som er i bedst stand.Værdien på sættet afhænger faktisk af hvilken stand
de andre sæt er i.
|
|
|
Hej igen,
Det er muligt, at værdien måtte afhænge af, hvad man ellers kan finde på markedet. De sæt Stradivari jeg har set har nu alle været i meget fin
stand, så jeg tror spørgsmålet begynder at få en lidt hypotetisk karakter. Derimod er det et faktum, at jeg aldrig ville betale 139.000 kr. for et
sæt, der er 5 år og 8 måneder, var jeg blevet oplyst om det ved indgåelse af købsaftalen. Det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Var
jeg blevet oplyst om, at højttalerne havde den alder, havde jeg hellere lagt 40.000 oveni og fået et sæt nye Stradivari eller evt. valgt et sæt nye
Amati.
Mvh.
Kristoffer |
|
|
Måske forhandleren kan skaffe dig et nyt sæt, imod en merpris?Det er vel værd at undersøge.Ved godt at du ikke har lyst til at
handle med ham - men skaffer han dig et helt nyt sæt, kan du måske få servicen direkte hos fabrikanten, ved fremtidige problemer. |
|
|
Jeg kan godt se idéen. Problemet er bare, at MJSA ikke længere repræsenterer Sonus Faber eller Audionord i Danmark, så den vej ville jeg ikke
være helt tryg ved at gå.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonusFaber skrev:
Jeg kan godt se idéen. Problemet er bare, at MJSA ikke længere repræsenterer Sonus Faber eller Audionord i Danmark, så den vej ville jeg ikke
være helt tryg ved at gå. |
|
|
I så fald kan du måske lave serviceafalen direkte med Sonus Faber først, inden du handler med MJSA? Kan du få højttalerne leveret direkte fra fabrikken, så er du også lidt ude over det med at handle med MJSA. Papirarbejdet kan stadig foregå imellem MJSA og Sonus Faber - hvis de altså vil handle med ham. Det vil de jo nok - hvis han har givet dig garanti, i første omgang. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forlig og mindelige løsninger er sværre nu. Det er blevet ubehageligt; der er sagt mange ting og begge har overdraget sagen til advokat. Det går som regel kun en vej nu af...dyrt og surt for begge parter.
Det bedste for jer begge ville utvivlsomt være, at blive enige om en ny pris. Alternativet er at lade handlen gå igennem og glæde dig over dine højttalere. Man laver gode handler og ikke så gode handler - kom videre i teksten.
Når du påforhand ved, at de er over 1½ år gamle, så er du også forbi din egen argumention om tilspilning. Hvis du har set billeder af højttalerene inden accept er du også bekendt og tilfreds med deres stand.
Hvis ellers de spiller og lyder godt er din eneste anke reelt kun alderen; som sælger oplyste at han ikke kendte præcist.
Du viser med din argumentation og handlinger overfor en dommer/omverdenen, at du er ret så bevidst/dygtig til mange ting...serienr, model, kan selv kontakte Sonus Faber etc. Fik du først oplyst serienr. efter accept af sælgers tilbud?
Jeg syntes etikken er klart til din fordel, men vær bevidst om at du ikke har en supersag her. Jeg tror en dommer vil være tilbøjelig til at sige.."Det er altid ærgeligt at opdage at man har lavet en dårlig handel, men dette er ikke et juridsk grundlag for at hæve købet."
Glem de dyre advokater gutter og find ud af det! Hvor svært kan det være? Find et fornuftigt kompromis. Brug evt. en uvildig trejdepart fra branchen som kan mægle dette på plads for jer for 6 flasker rødvin.
|
Til top |
|
|
SonusFaber Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
SonusFaber skrev:
Jeg kan godt se idéen. Problemet er bare, at MJSA ikke længere repræsenterer Sonus Faber eller Audionord i Danmark, så
den vej ville jeg ikke
|
|
I så fald kan du måske lave serviceafalen direkte med Sonus Faber først, inden du handler med MJSA?Kan du få
højttalerne leveret direkte fra fabrikken, så er du også lidt ude over det med at handle med MJSA.Papirarbejdet kan stadig foregå imellem MJSA og
Sonus Faber - hvis de altså vil handle med ham.Det vil de jo nok - hvis han har givet dig garanti, i første omgang. |
|
|
Jeg kan godt se din pointe. Det ville gøre tingene lettere, men på den anden side vil MJSA jo ikke engang betale mig mit depositum tilbage, så
hvordan skal jeg kunne stole på virksomheden? Endvidere er jeg jo blevet henvist på at henvende mig til virksomhedens advokat. Jeg vil sige, at
det komplicerer tingene en del.
|
Til top |
|
|
SonusFaber Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Glem de dyre advokater gutter og find ud af det! Hvor svært kan det være? Find et fornuftigt kompromis. Brug evt. en uvildig trejdepart
fra branchen som kan mægle dette på plads for jer for 6 flasker rødvin. |
|
|
Det ville være fint. Jeg er som sagt indstillet på et kompromis og har fremsat mit tilbud på 115.000 kr. med 2 års garanti. Det står jeg stadig ved,
ligesom jeg gerne giver 6 flasker god vin til den tredjepart, der kan løse sagen.
Mvh.
Kristoffer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonusFaber skrev:
Spencer skrev:
SonusFaber skrev:
Jeg kan godt se idéen. Problemet er bare, at MJSA ikke længere repræsenterer Sonus Faber eller Audionord i Danmark, så
den vej ville jeg ikke
|
|
I så fald kan du måske lave serviceafalen direkte med Sonus Faber først, inden du handler med MJSA?Kan du få
højttalerne leveret direkte fra fabrikken, så er du også lidt ude over det med at handle med MJSA.Papirarbejdet kan stadig foregå imellem MJSA og
Sonus Faber - hvis de altså vil handle med ham.Det vil de jo nok - hvis han har givet dig garanti, i første omgang. |
|
|
Jeg kan godt se din pointe. Det ville gøre tingene lettere, men på den anden side vil MJSA jo ikke engang betale mig mit depositum tilbage, så
hvordan skal jeg kunne stole på virksomheden? Endvidere er jeg jo blevet henvist på at henvende mig til virksomhedens advokat. Jeg vil sige, at
det komplicerer tingene en del. |
|
|
Jeg har lidt svært ved at se hvordan du står, rent forbrugermæssigt. Hvis der ikke er tidligere tilfælde, som domstolene kan se tilbage på, så bliver det lidt speget. Der kan også gå umådelig lang tid med sagen, hvor advokater også skal have noget for ulejligheden. Kunne du gennemføre handlen som aftalt, ville det være det enkleste. Er du ikke indforstået med det, så bliver det advokaterne, der får råd til nye højttalere.  EDIT: Noget andet er vel, at MJSA ikke kan tillade sig at sælge højttalerne til anden side, i den tid sagen varer. Så han har altså også penge indespærret, ved at føre sag. Begge parter taber på det, hvis det trækker i langdrag. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Kunne du gennemføre handlen som aftalt, ville det være det enkleste. Er du ikke indforstået med det, så bliver det advokaterne, der får råd til nye højttalere. 
|
|
|
Personligt ville jeg se at få de smukke højttalere hjem i stuen og bruge to minutter til at bande over min godhed, naivitet og Marks manglende etik. Jeg tror det går hurtigt over når musikken spiller.
Tro mig det bliver en dyr l**tesag uden sikkerhed for tilfredsstillende resultat. Eneste trøst er, at folk nok ikke står i kø for at handle med Mark på sigt. 
|
Til top |
|
|
SonusFaber Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
 EDIT: Noget andet er vel, at MJSA ikke kan tillade sig at sælge højttalerne til anden side, i den tid sagen varer.Så han har altså også
penge indespærret, ved at føre sag.Begge parter taber på det, hvis det trækker i langdrag.[/QUOTE]
Helt enig.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Spencer skrev:
Kunne du gennemføre handlen som aftalt, ville det være det enkleste. Er du ikke indforstået med det, så bliver det advokaterne, der får råd til nye højttalere. 
|
|
|
Personligt ville jeg se at få de smukke højttalere hjem i stuen og bruge to minutter til at bande over min godhed, navitetet og Marks manglende etik. Jeg tror det går hurtigt over når musikken spiller.
Tro mig det bliver en dyr l**tesag uden sikkerhed for tilfredstillende resultat. Eneste trøst er, at folk nok ikke står i kø for at handle med Mark på sigt.  |
|
|
Ja - og hvis højttalerne alligevel ender med at skulle hjem i stuen, så er det noget skidt at de står hos én man er uvenner med. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
SonusFaber Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Spencer skrev:
Kunne du gennemføre handlen som aftalt, ville det være det enkleste.Er du ikke indforstået med det, så
bliver det advokaterne, der får råd til nye højttalere.  |
|
|
Personligt ville jeg se at få de smukke højttalere hjem i stuen og bruge to minutter til at bande over min godhed, naivitet og Marks manglende
etik. Jeg tror det går hurtigt over når musikken spiller.
Tro mig det bliver en dyr l**tesag uden sikkerhed for tilfredsstillende resultat. Eneste trøst er, at folk nok ikke står i kø for at handle med Mark
på sigt.  |
|
|
Jeg kan godt se din pointe, for det er jo musikken, det drejer sig om. Jeg kan bare ikke acceptere at betale 30.000,- mere, end hvad produktet er
værd.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonusFaber skrev:
Jeg kan bare ikke acceptere at betale 30.000,- mere, end hvad produktet er
værd. |
|
|
Næsten hver gang man køber highend hifi, betaler man mere end det er værd. Det kan man lige så godt vænne sig til fra starten. Start evt. med en gang vinterbadning før hvert nyt køb.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonusFaber skrev:
Martin_Kbh skrev:
Spencer skrev:
Kunne du gennemføre handlen som aftalt, ville det være det enkleste.Er du ikke indforstået med det, så bliver det advokaterne, der får råd til nye højttalere.  |
|
|
Personligt ville jeg se at få de smukke højttalere hjem i stuen og bruge to minutter til at bande over min godhed, naivitet og Marks manglende etik. Jeg tror det går hurtigt over når musikken spiller.
Tro mig det bliver en dyr l**tesag uden sikkerhed for tilfredsstillende resultat. Eneste trøst er, at folk nok ikke står i kø for at handle med Mark på sigt. 
|
|
|
Jeg kan godt se din pointe, for det er jo musikken, det drejer sig om. Jeg kan bare ikke acceptere at betale 30.000,- mere, end hvad produktet er værd. |
|
|
I know the feeling....it hurts like buggery. Men jo mere tid du ærgrer dig og slås jo mere er dette en krævende l**tesag for dig (indirekte også dine kære).
Jo! Det ville klæde Mark at samle op på dette på en god måde...jeg tror at chanchen for dette er større hvis du holder hundene lidt på afstand.
Måske Mark har noget andet demo/brugt grej i 35K klassen som du kan have glæde af i stedet?
Mark..kom ud af busken og start en dialog om en løsning.
|
Til top |
|
|
SonusFaber Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
SonusFaber skrev:
Jeg kan bare ikke acceptere at betale 30.000,- mere, end hvad produktet er
værd. |
|
|
Næsten hver gang man køber highend hifi, betaler man mere end det er værd.Det kan man lige så godt vænne sig til fra
starten.Start evt. med en gang vinterbadning før hvert nyt køb.  |
|
|
Ha ha
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Låsby Svendsen solgte engang en bil 'som beset', på et marked, hvor køber måtte få den trukket væk fra markedspladsen efterfølgende. Der var nemlig ingen motor i, men handlen var reel nok. Det havde Svendsen jo heller ikke lovet. Vi må vel se lidt på de her hifihandler - at så længe skidtet nogenlunde virker, så skal vi vel være glade? Jeg mener ikke man kan bruge gensalgsværdien som argument, når man handler. Man må selv vurdere værdien, inden håndslag. At sælger måske går glip af en masse efterfølgende handler, ved at få utilfredse kunder, forstår jeg så ikke at han gider.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Låsby Svendsen solgte engang en bil 'som beset', på et marked, hvor køber måtte få den trukket væk fra markedspladsen efterfølgende. Der var nemlig ingen motor i, men handlen var reel nok. Det havde Svendsen jo heller ikke lovet.
Vi må vel se lidt på de her hifihandler - at så længe skidtet nogenlunde virker, så skal vi vel være glade? Jeg mener ikke man kan bruge gensalgsværdien som argument, når man handler. Man må selv vurdere værdien, inden håndslag. At sælger måske går glip af en masse efterfølgende handler, ved at få utilfredse kunder, forstår jeg så ikke at han gider.
|
|
|
Helt enig...mere er der nok ikke i denne sag. Ærgeligt men sandt . SF har en sag, men den er ikke kampen værd.
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Låsby Svendsen solgte engang en bil 'som beset', på et marked, hvor køber måtte få den trukket væk fra markedspladsen efterfølgende. Der var nemlig ingen motor i, men handlen var reel nok. Det havde Svendsen jo heller ikke lovet.
Vi må vel se lidt på de her hifihandler - at så længe skidtet nogenlunde virker, så skal vi vel være glade? Jeg mener ikke man kan bruge gensalgsværdien som argument, når man handler. Man må selv vurdere værdien, inden håndslag. At sælger måske går glip af en masse efterfølgende handler, ved at få utilfredse kunder, forstår jeg så ikke at han gider.
|
|
|
sandt svendsen ikke havde lovet der var motor i bilen, men hvor vil du hen med det?
Mark har jo netop lovet en næsten ny højtaler som knap er tilspillet.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
sandt svendsen ikke havde lovet der var motor i bilen, men hvor vil du hen med det?
Mark har jo netop lovet en næsten ny højtaler som knap er tilspillet.
|
|
|
Netop og længere er den ikke. Overholder varen ikke specs, så kan køber nemt og bekvemt ophæve handlen. Fatter slet ikke Mark gider tovtrække Det umenneskelig dårlig service. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Kan godt forstå at du er frustreret over den handel du er/var ved at indgå…. Men tro mig, denne måde at fare frem på diverse forums avler kun modstand….
Tror altså du kommer længere ved at kommunikerer direkte med dem udenom hele Danmark. ”og sådan som sagen står (set fra din side) så har MJSA altså 35K af dine penge” og jeg tror nu også den gode Mark hellere vil få løst sagen, end at læse at han er uhæderlig..??

PS: håber i finder en løsning, så du kan komme til at lytte til lidt god musik....
|
|
|
Fint at SF risikerer lidt kritik for offentliggøre dette. Meget bedre end hvis han holder kæft og kan få en dårlig smag i munden når han om et halvt år læser om den næste der er blevet taget ved næsen af MJ. Hvis jeg boede i en mindre by hvor en købmand snød på grøntsagsvægten og opførte sig som en dumt S..., så ville jeg fortælle og advare mine naboer om ham. Derfor værdsætter jeg også når nogen bruger deres tid på at fortælle og "forretninger" som MJ. Det er vigtigt der opretholdt et godt naboskab i vores lille niche, så de brådne kar enten retter sig ind eller dør en langsom død.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
CPH-R skrev:
Kan godt forstå at du er frustreret over den handel du er/var ved at indgå…. Men tro mig, denne måde at fare frem på diverse forums avler kun modstand….
Tror altså du kommer længere ved at kommunikerer direkte med dem udenom hele Danmark. ”og sådan som sagen står (set fra din side) så har MJSA altså 35K af dine penge” og jeg tror nu også den gode Mark hellere vil få løst sagen, end at læse at han er uhæderlig..??

PS: håber i finder en løsning, så du kan komme til at lytte til lidt god musik....
|
|
|
Fint at SF risikerer lidt kritik for offentliggøre dette. Meget bedre end hvis han holder kæft og kan få en dårlig smag i munden når han om et halvt år læser om den næste der er blevet taget ved næsen af MJ. Hvis jeg boede i en mindre by hvor en købmand snød på grøntsagsvægten og opførte sig som en dumt S..., så ville jeg fortælle og advare mine naboer om ham. Derfor værdsætter jeg også når nogen bruger deres tid på at fortælle og "forretninger" som MJ. Det er vigtigt der opretholdt et godt naboskab i vores lille niche, så de brådne kar enten retter sig ind eller dør en langsom død.
|
|
|
Kan ikke være mere enig  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|