Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 08:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifiklubben, dårlig erfaring! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 November 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Ole B skrev:
Fra 2007 bør HiFiklubbens sælgere derfor vide, at den nye standard hedder  MPEG4 fra 2009 hvorfor sælgeren er i "ond tro" når han i juni 2008 påstår, at mpeg2 kan klare de nye signaler, der kommer fra 1. november 2009.
Rent bortset fra at det som nævnt andetsteds endnu ikke var på plads før foråret 2009 hvilken implementering af mpeg4 der ville ske -  hvilket betyder at uanset hvad sælgeren vidste eller burde have vidst i 2008 under alle omstændigheder var forældet 1. november 2009 -  så er der vel kun tale om "ond tro", hvis det kan bevises at sælgeren rent faktisk VIDSTE hvad der skulle ske, og ikke kun at han "burde" vide det..?

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 November 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Der er ingen sælger der har en lille smule omtanke i hovedet der handler i "ond tro". Den slags får ikke folk til at komme igen.

Noget andet er så, at en retssag baseret på disse gætterier ikke vil kunne optages. Der kan ikke fremlægges belæg for at kundens påstand er korrekt, når selv branchens eget hovedmagasin ikke er klar over, hvad der skal ske i starten 09. Her er der nogle enkelte der har været forud for sin tid og været foran den generelle branche. Dette gælder bl.a. en stor del af Hifiklubbens butikker. Her snakker vi ikke om år forud, men få måneder og det er faktisk en del med den fart teknologien har på.

Såfremt sagen alligevel skulle blive optaget og den skulle falde ud til kundens fordel, vil alle kunder der har købt et tv efter juni 07 kunne bede sin forhandler om at bytte tv'et til en model med Mpeg4. Hermed har vi så lagt hele branchen ned i DK og jeg tror næppe man får nogen til at handle med teknik efter en sådan sag.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har en løs box, med MPEG4 indbygget, og den koster vist omtrent det samme som to parkeringsbøder.
Parker lovligt to gange, og du har råd til boxen.

Desuden er der kun en enkelt af de gratis kanaler, der sender i MPEG4 i øjeblikket.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Jeg har en løs box, med MPEG4 indbygget, og den koster vist omtrent det samme som to parkeringsbøder.
Parker lovligt to gange, og du har råd til boxen.

Desuden er der kun en enkelt af de gratis kanaler, der sender i MPEG4 i øjeblikket.

Som NAD TV A-model kunde koster boksen ingenting, så nej; Ole behøver ikke parkerer lovligt for at retfærdiggøre boksen

De kanaler der sender gratis Mpeg4 drejer sig om DR Ramasjang, DR Kultur, Folketingstv, DR HD og DR Update.

DR 1 og DR 2 skifter til Mpeg4 i 2012 og TV2 bliver betalingstv (også Mpeg4). Østjyllands TV benytter også Mpeg4.

For at gøre det hele snotforvirrende er alle kanalerne udsendt som Mpeg2 på DVB-C systemet, pånær DR HD.

En lokal antenneforening sender Mux 1 og 2 ud som Mpeg2 i DVB-T form, men på et DVB-C net . Når så kunden ringer til dansk kabel-tv og spørger, hvorfor det ikke virker, får han at vide, at han skærm er noget l**t. Og det er basalt set fordi skærmen er fastsat til en standard man har offentligt vedtaget, men Dansk kabel-tv har valgt man vil bryde med.

Det er ikke kun kunderne der er forvirrede nogen gange.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Noget jeg synes er lidt betænkeligt, er de forhandlere, der har solgt gamle fladskærme, med 854x480 opløsning, og sagt at de var HD-ready.

Ellers har forhandlerne vel mere eller mindre måttet tage hvad de kunne få af modeller, og ellers krydse fingre for at udviklingen ikke skifter retning, kort efter.

Jeg har lige tjekket DR K, og de sender ganske rigtigt i H264 MPEG4, men i 576i.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Ellers har forhandlerne vel mere eller mindre måttet tage hvad de kunne få af modeller, og ellers krydse fingre for at udviklingen ikke skifter retning, kort efter.

Jeg har lige tjekket DR K, og de sender ganske rigtigt i H264 MPEG4, men i 576i.

Vi VED at udviklinge skifter retning. Og ja, vi må tage, hvad vi kan få. Men derfor kan vi godt orienterer kunden om de dumheder der reelt set begåes i det øjeblik man købe elektronik. Vi mister mange, og jeg mener virkelig mange, handler på, at informere uden omsvøb.

Mange gange får vi at vide, at det ved vi ikke noget om for det har kunden læst på en side i Kina. Den diskussion kan vi selvfølgelig ikke vinde og vil det for den sags skyld heller ikke.

Et eksempel er, at du Spencer nu henviser til at DR K sender i 576i. Ja, det gør alle stationerne i det digitale signal. Der er ikke forskel på SD signalet, hvad enten det er analogt eller digitalt. 

Flere linier kommer først på tale med HD signaler og her sender de fleste med 720P (Discovery HD sender 1080i). Altså ingen tv-signaler i Full-HD. Det er vedtaget i EBU og bliver ikke lavet om lige med det første. På trods af alt dette tror mange, at de skal have et Full HD TV for at udnytte signalerne, når nu det hele er blevet digitalt.

Hver gang jeg sælger et tv skal jeg basalt set informerer kunden om alt dette. Uanset om det er en 50" plasma eller et 22" LCD. De kunder har jeg så 20 af om dagen. De 15 går et andet sted hen og handler fordi de ikke har tålmodighed til at høre på smøren, 2 slutter af med spørge om rabat når nu teknikken alligevel er forældet, og de sidste 2 køber et TV og takker for en god service. Det skulle undre mig, at i alt dette, at den ikke blot en enkelt gang smutter med lidt basisinfo.

Selvom det ikke må ske, så er vi trods alt mennesker.

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 November 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hvad udlån angår så er dette i min optik ikke et krav, man som kunde kan tillade sig at stille. I mange forretninger er det et godt tilbud, men tager man Hifiklubben som eksempel må man som forbruger også sande, at klubben bare ikke længere er den der lille nichebiks, hvor man kender ekspedienten og får en sludder for en sladder med denne når man kommer forbi.

Bevares, det sker da, også i klubben, men særlige ydelser bygger som regel på et forhold, sælger og potentiel køber imellem. Og det forhold opnås 1000 gange nemmere i de mindre forretninger, hvis man vel at mærke grundlæggende er på bølgelængde. Og det er sådan set underordnet om det er lydgrej, møbler eller hakket oksekød der skal langes over disken. I den sammenhæng har klubben i min optik et altovervejende issue. Deres kundesegment inkluderer både os nørder men samtidig også hr. og fru jensen, som tror de har styr på tingene hvis de blot kan sige "jamen det er jo fra hifiklubben". Prøv engang at tænke over hvor mange gange i har hørt det :-)

Men sandheden er jo at klubben rent faktisk fører varer som er et sådant uskrevent kvalitetsstempel værdigt, men samtidig skal de også leve op til den direkte modsætning i form af Brian på 16 der skal ha de største CV-kasser ind og stå på sit værelse på 8kvm.

Jeg tror som udgangspunkt ikke at en sælger, uanset fra hvilken biks, forsøger at tage røven på folk. Miskommunikation og fejlfortolkning af kundens behov er oftere tilfældet, men husk på at det afhænger af begge parter at nå frem til det rigtige resultat, det er bare så skide nemt at sige "det var også den spasser nede i butikken", fordi man som menneske er urimeligt ringe til at se sig selv i øjnene. Jeg giver en anden den fulde skyld, så kan jeg nemmere holde mig selv ud.

Personligt har jeg ingen negative oplevelser med køb af hifi eller tv. Samtidig kunne jeg heller ikke drømme om at handle i klubben, som aldrig har gjort mig noget, det er bare ikke lige mig. Helt sikkert en urimelig betragtning, måske sågar fordom, men mainstream-imaget tiltaler mig ikke. Lidt som at gå i Fona. Man har en eller anden ide om at personalet ikke lever op til ens egne krav, selvom al fornuft tillader at der rent faktisk kan stå en p***e flink fyr med styr på sit felt.

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Sendt: 26 November 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Noget jeg synes er lidt betænkeligt, er de forhandlere, der har solgt gamle fladskærme, med 854x480 opløsning, og sagt at de var HD-ready.

Som jeg forstår det, så siger HD ready i sig selv intet om hvilken opløsning signalet afspilles i. Kun når der står f.eks. "HD ready 1080p" er opløsningen med i kravet.

Iøvrigt mener jeg at "HD ready 720p" og "HD ready 1080p" er navnene på de officielle standarder. Full HD og lign. er vist nok noget tv-branchen har fundet på - muligvis fordi de ikke kunne understøtte hele den officielle standard.... Og med garanti 100% bevidst for at vildlede forbrugerne.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Ghump skrev:
Som jeg forstår det, så siger HD ready i sig selv intet om hvilken opløsning signalet afspilles i.

Vel lidt som 'havudsigt' - der kun virker, hvis man sætter en stjernekikkert for enden af et periskop.

Kunder forventer, at noget, der er HD-ready, nok er bedre end deres gamle CRT-fjernsyn.
Mange af de ældre fladskærme, med lav opløsning, er væsentlig dårligere, end det kunden har i forvejen.
Jeg kender mange 'ikke sagkyndige', der kunne se det med det samme, og ikke gad 'opgradere' dengang.

Nyere fladskærme er dog ret gode efterhånden.

Problemet er lidt, hvis de tror billedet bliver markant bedre, på et 854x480 tv, blot man venter til HD er standarden.
Skærmen er ikke engang god nok til PAL DVD'er.

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Sendt: 26 November 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jan Rysz skrev:

DR1 og DR 2 skifter til Mpeg4 i 2012 og TV2 bliver betalingstv (også Mpeg4). Østjyllands TV benytter også Mpeg4.

Til dette skal siges at EU endnu ikke har godkendt at TV2 bliver en betalings-kanal i 2012, da der skal en høring til i EU førend at det bliver en realitet - selvom et bredt flertal i folketinget vedtog det tidligt i 2009. Med som der rigtigt er skrevet bliver det selvfølgelig i MPEG4.

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 26 November 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Ghump skrev:

Spencer skrev:

Som jeg forstår det, så siger HD ready i sig selv intet om hvilken opløsning signalet afspilles i. Kun når der står f.eks. "HD ready 1080p" er opløsningen med i kravet.

Iøvrigt mener jeg at "HD ready 720p" og "HD ready 1080p" er navnene på de officielle standarder. Full HD og lign. er vist nok noget tv-branchen har fundet på - muligvis fordi de ikke kunne understøtte hele den officielle standard.... Og med garanti 100% bevidst for at vildlede forbrugerne.

Det passer ikke! HD-ready (og Full-HD) mærkerne blev lavet præcis fordi der var mange "HD" skærme i starten der havde en kummerlig opløsning.

http://www.forbrug.dk/raad/rbbilledelyd/fladskaerme/hd-tv/hd -ready/

Det forhindre selvfølgelig ikke producenter i at skrive HD ready på deres produkter men de må ikke bruge forbrugerstyrelses logo som der er vist på hjemmesiden medmindre de opfylder kravene. Og det skal også nævnes at digital tuner ikke er et krav for at apparat kan være HD ready hvilket har betydet en del TV med HD-ready klistermærker kun har haft analoge tunere

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

DADDY DJ skrev:

Jan Rysz skrev:

DR1 og DR 2 skifter til Mpeg4 i 2012 og TV2 bliver betalingstv (også Mpeg4). Østjyllands TV benytter også Mpeg4.

Til dette skal siges at EU endnu ikke har godkendt at TV2 bliver en betalings-kanal i 2012, da der skal en høring til i EU førend at det bliver en realitet - selvom et bredt flertal i folketinget vedtog det tidligt i 2009. Med som der rigtigt er skrevet bliver det selvfølgelig i MPEG4.

Super lige at få den med Peter. Men mon ikke det bliver vedtaget eftersom hele eksistensgrundlaget for den fremtidige TV2 kanal baseres på dette. Ved du hvornår denne høring skal finde sted ?

Alternativet er at lukke kanalen. Det burde man så i det hele taget gøre for en lang række af tv-kanalerne, men det er lidt anden debat.

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Sendt: 26 November 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Ghump skrev:

Spencer skrev:

Det passer ikke! HD-ready (og Full-HD) mærkerne blev lavet præcis fordi der var mange "HD" skærme i starten der havde en kummerlig opløsning.

http://www.forbrug.dk/raad/rbbilledelyd/fladskaerme/hd-tv/hd -ready/

Det forhindre selvfølgelig ikke producenter i at skrive HD ready på deres produkter men de må ikke bruge forbrugerstyrelses logo som der er vist på hjemmesiden medmindre de opfylder kravene. Og det skal også nævnes at digital tuner ikke er et krav for at apparat kan være HD ready hvilket har betydet en del TV med HD-ready klistermærker kun har haft analoge tunere

Det er korrekt at man selvfølgelig skal følge standarden for at få logoet. Og der er også en officiel HD ready standard der kræver 720p. Hvilket selvfølgelig er noget højere end SD formatet som Spencer var inde på. MEN når det er sagt, så har der dog været en del mere eller mindre opfindsomme forsøg på, at lave sine egne logoer og standarder. Og der har man været ret god til at bilde folk ind at det skam var den rigtige godkendte standard at forbrugeren købte, selvom der stod noget lidt andet med småt i manualen. Jeg husker enda jeg læste om en sag, hvor det var ok at reklamerne var (bevidst ) "fejlbehæftede", og at man måtte forholde sig til det officielle fra producenten. Ærgelig for forbrugeren i den sag, som selvfølgelig havde lyttet til tv-manden der bare citerede fra reklamerne...

Hvad FULL HD kontra HD ready 1080p angår, så er den altså god nok. Sidst nævnte er en officiel standard fra EICTA (og ikke fra den danske forbrugerstyrrelse). Hvorimod FULL HD sådan groft sagt "bare er noget man skriver fordi det lyder fedt". Det er normalt altid en indikation af 1920x1080 opløsningen. Men om skærmen også understøtter 24 billeder i sekundet og en helt masse andre smarte ting nævnes der intet om... Eller det gør det jo så, hvis det untagelsesvist ER der. Men havde man fulgt HD ready 1080p standarden var det jo ikke nødvendigt. For der er det et krav med disse ting, for overhovedet at få logoet i første omgang.

Og blander vi så diverse mpg formater, lydformater, en ormegård af forskellige stik og kabler etc etc ind i det også, så er der sgu ikke noget at sige til at folk bliver forvirrede. Igen mange gange en fordel for producenten, fordi de gerne vil bilde dig ind at du køber en helt masse og derfor skal betale meget mere for... ingenting. Hvis alle dog bare ville holde sig til de gældene standarder + spørge diverse teknikere til råds før de vedtog noget, så ville verden være SÅ meget lettere at finde rundt i.

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Sendt: 26 November 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
DADDY DJ skrev:

Jan Rysz skrev:

Super lige at få den med Peter. Men mon ikke det bliver vedtaget eftersom hele eksistensgrundlaget for den fremtidige TV2 kanal baseres på dette. Ved du hvornår denne høring skal finde sted ?

Alternativet er at lukke kanalen. Det burde man så i det hele taget gøre for en lang række af tv-kanalerne, men det er lidt anden debat.

Nej jeg ved desværre ikke hvornår denne høring finder sted. Har endda forsøgt at finde svaret hos vores service-chef men selv ikke han kender svaret endnu. Det betyder endvidere at det forstærker vigtigheden af at vi som sælgere er helt klare omkring de fremtidige forhold når vi eksempelvis sælger en MPEG4 boks uden kortlæser. Og altså informerer om at der mugligvis kan blive et problem med modtagelse af TV2 i 2011/2012.

Men for at kommentere lidt på selve trådens indhold så tror jeg desuden at alle vi sælgere om vi er fra expert, Hi-Fi Klubben eller andre butikker er helt enige i at det ALDRIG vil være i vores interessere at misinformere kunderne om MPEG4, DVB-T, DVB-C osv. Og tror også at vi er ret enige om at vi ALDRIG har og i fremtiden vil være i stand til at sælge fremtidsikre tv.. Hvis man finder på at opgradere til MPEG6 i 2014 (rent hypotetisk) er det jo i enkelte kunderne øjne jo også helt galt at vi ikke var informerede om det nu hvor vi sælger MPEG4. For vi burde da kende fremtiden mindst 5 år frem i tiden. (har selvfølgelig sat på spidsen). 

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 November 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

DADDY DJ skrev:
Rysz skrev:
DADDY DJ skrev:

Jan Rysz skrev:

Kunne de ikke lave DR1 om til betalingskanal, for det er da ret sjældent der er andet end en genudsendelse, eller et andet knap så godt program.

Nej jeg ved desværre ikke hvornår denne høring finder sted. Har endda forsøgt at finde svaret hos vores service-chef men selv ikke han kender svaret endnu. Det betyder endvidere at det forstærker vigtigheden af at vi som sælgere er helt klare omkring de fremtidige forhold når vi eksempelvis sælger en MPEG4 boks uden kortlæser. Og altså informerer om at der mugligvis kan blive et problem med modtagelse af TV2 i 2011/2012.

Men for at kommentere lidt på selve trådens indhold så tror jeg desuden at alle vi sælgere om vi er fra expert, Hi-Fi Klubben eller andre butikker er helt enige i at det ALDRIG vil være i vores interessere at misinformere kunderne om MPEG4, DVB-T, DVB-C osv. Og tror også at vi er ret enige om at vi ALDRIG har og i fremtiden vil være i stand til at sælge fremtidsikre tv.. Hvis man finder på at opgradere til MPEG6 i 2014 (rent hypotetisk) er det jo i enkelte kunderne øjne jo også helt galt at vi ikke var informerede om det nu hvor vi sælger MPEG4. For vi burde da kende fremtiden mindst 5 år frem i tiden. (har selvfølgelig sat på spidsen). 

Kurkess
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006
Sendt: 27 November 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

For lige at runde denne debat af:

Køb et nyere Sony TV. De har den der trådløse signalboks. Den kan man placere op til 20 meter væk fra TV'et og så kan man sætte den ind i et skab med alle de DVB-Diller bokse og Yousee og Satellit og DVD og Blu-Ray og HDMI Switches og jeg ved ikke hvad som man har lyst til. Så lige et infarødt/radiosignal dims i loftet hvor man kan ramme med fjernbetjening og så er man kørende.

Man skal bare sikre sig at have strøm til TV'et og så ER den fremtidssikret. Simpelt.

Beklager over for Hifiklubben, men mon ikke både NAD og Samsung får noget lignende inden så længe. Strømmen kan jo i praksis også allerede overføres trådløst... omend måske en smule farligt stadigvæk...

PS: Har i øvrigt ofte fået rigtig god service i Hifiklubben i Aalborg - men gik næsten altid efter den samme medarbejde - der er nogle få unge medarbejdere som ikke helt er med på Beat'et eller har prøvet så meget med hjemmebiograf/surround (er min oplevelse) men så få fat i ham som har styr på det.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige modtaget en mail fra Hifiklubben, om at en gadget til 5k, som jeg lige har bestilt, er i restordre.
De oplyser hvornår den forventes hjemme.

Det er den slags service/kundekontakt jeg kalder eksemplarisk.
Fuld information om hvad der foregår.

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Sendt: 30 November 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg fik endda en fødselsdags hilsen fra Hifi-klubben og et vis beløb i rabat ved køb under et vis beløb. Det synes jeg sgu er cool!

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 December 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Det kan begynde at brænde lidt på snart:

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/12/03/071500.htm

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 03 December 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Det kan begynde at brænde lidt på snart:

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/12/03/071500.htm

Hifi klubben tilbyder allerede erstatning, så de har vel deres på det tørre.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes