Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 08:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifiklubben, dårlig erfaring! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Spændende læsning vedr. Mpeg 2 - 4, og imens er man ved at skrotte Dab til fordel for Dab + tror jeg det nye hedder ellers må i rette mig, og det betyder at de 1½ mill. modtagere som er i brug på et senere tidspunkt ikke kan bruges, der bliver en overgangsperiode,  jeg er tilmeld DR. Dab info. men har dog ikke fået mail. men den sku være go nok? 

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 August 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Spændende læsning vedr. Mpeg 2 - 4, og imens er man ved at skrotte Dab til fordel for Dab + tror jeg det nye hedder ellers
må i rette mig, og det betyder at de 1½ mill. modtagere som er i brug på et senere tidspunkt ikke kan bruges, der bliver en overgangsperiode,  jeg
er tilmeld DR. Dab info. men har dog ikke fået mail. men den sku være go nok? 

Det er et kæmpe mediestunt det med DAB+. Ja det gamle bliver sikkert erstattet af DAB+, men det ligger stadig mange mange år ude i fremtiden,
plus der vil være en overgangsperiode.
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:
madsen skrev:

Spændende læsning vedr. Mpeg 2 - 4, og imens er man ved at skrotte Dab til fordel for Dab + tror jeg det nye hedder ellers
må i rette mig, og det betyder at de 1½ mill. modtagere som er i brug på et senere tidspunkt ikke kan bruges, der bliver en overgangsperiode,  jeg

Det er et kæmpe mediestunt det med DAB+. Ja det gamle bliver sikkert erstattet af DAB+, men det ligger stadig mange mange år ude i fremtiden,

Det ligger et par år ud i fremtiden ift. hvad jeg har set

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:
madsen skrev:

Spændende læsning vedr. Mpeg 2 - 4, og imens er man ved at skrotte Dab til fordel for Dab + tror jeg det
nye hedder ellers

Præcis, den nyhed kommer frem hver sommer når Ekstra Bladet har svært ved at fylde avisen
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

PeterFRH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Det er jo håbløst at købe noget der er fremtidssikret. Fremtiden kommer hurtigere end man aner, og formaterne skifter nærmest lige så hurtigt som nogle af os andre skifter underbukser. Køber man et TV, der kan modtage de kanaler man har adgang til på købstidspunktet, og det kan fungere i 6 år, tror jeg man skal være glad.

Et eksempel: Jeg købte i februar 1995 en ufattelig dyr PC, med en monsterharddisk på 420 mb. Jeg og sælgeren var overbevist om, at jeg ALDRIG ville få pladsmangel..... He siger jeg bare

Jeg synes det er svært, at give forretningerne skylden? De bliver ofte selv overrasket af "fremtiden".

Peter

Til top Vis PeterFRH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterFRH

munchat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Jeg købte selv et NAD A2 i april/maj 2008 fordi jeg mente at harddiskfunktionen var en fed funktion og fordi billedet var rigtig godt. I dag er jeg stadig utrolig tilfreds med mit tv men når jeg tænker tilbage på dengang jeg købte det så var der jo stort set INGEN tv med MPEG 4 tunere så vidt jeg kan erindre.

Skal du være fremtidssikret så lad os flytte til thylejren:-) hvor der ingen elektronik er.

Det er altid nemt at skyde en sælger ned men jeg forstår bare ikke at du ikke har sat dig bedre ind i en 20000 kr. handel. Du gør sælgeren opmærksom påat dit tv skal være fremtidssikret pga din antenne. I mine øjne læser jeg dermed også at du er lidt inde i problematikken omkring fremtiden. Hvorfor så ikke stille lidt skarpere spørgsmål til sælger.

Mine forældre købte et philips fladskærm i Fona i starten af 2008. Sælgeren sagde at HD-Ready betød at tveet var fremtidssikret og at de ALDRIG skulle have en ekstern boks. Vær nu kristisk når du står i butikken og sørg for at spørge godt ind til det, som betyder meget for dig.

Det er selvfølgelig et kæmpe problem hvis sælgeren har løjet for dig meeeen det ligger milevidt fra HiFi klubbens ærlige politik som jeg kender den. 

Læs i øvrigt dette. Hans problemstilling ligner MEGET din

http://www.hifiklubben.dk/forum/default.asp?fID=47&aID=2 5181

Til top Vis munchat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af munchat

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

storekonkel skrev:
jeg har et i godt års tid handlet rigtig meget i hifiklubben holstebro... der har de pænt udlånt rigtig mange ting til mig og min svoger...
deriblandt en pose kabler med indhold for omkring 20 kilo... og diverse højtalere og forstærker cd osv. har været super glad
for behandlingen af mig derinde og det samme er jeg sikker på der gælder i viborg hvor jeg kender personalet også....

men hvad hifi klubben angår har jeg kun ros og specielt til drengene i holstebro de driver den butik fantastisk, og vil helt
sikkert henvende mig til dem med alt hvad jeg har af spørgsmål...

Jeg er meget enig i din betragtning af HFK i Holstebro. Har selv besøgt butikken og lånt grej med hjem uden problemer.

Ole B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2009
Sendt: 23 November 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Vi har også købt et NAD TV40A2 den 24. juni 2008.

Vi havde ingen kendskab til TV teknikken, hvorfor vi valgte et kvalitetsprodukt. Vi betale kr. 17.636,00 og sælger lovede, at fjernsynen var forberedt til ny teknik. 

Sælger var fuldt informaret om, at vi benytter antenne på taget.

Vi er ikke tilfredse med, at HI-Fi Klubben tror, de kan løse problemet med at udlevere en boks der kan omdanne vores signal.

Vi forlanger, at vores fjernsyn ombyttes.

Jeg vil gerne være med i et fælles krav imod Hi Fi Klubben, hvor formålet er, at fjernsynet skal ombyttes til et nyt, der fungerer.

Ole B.
Til top Vis Ole B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole B

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 November 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Viborg, Herning og Holstebro har bare DK´s bedste mennesker bag rattet.......
Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 23 November 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Og silkeborg!!!
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Ole B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Vi har også købt et NAD 40A2 fjernsyn til 17.636 kr. i Hi Fi Klubben.

Vi har ingen kendskab til TV udstyr, hvorfor vi valgte en anerkendt butik.

Sælger var fuldt orienteret om alle forhold, og hvem vil iøvrigt købe et fjernsyn til 17.636, som er forældet på kun 16 måneder? 

Hi Fi Klubben har tilbudt en omformer, men den løsning ønsker vi ikke.

Vi ønsker blot et fjernsyn, der fungerer uden hjælpeudstyr.

Vi vil forlange, at få et fjernsyn, der lever op til vores forventninger.

Ole B.

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Sendt: 23 November 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Når man vil investere op mod 18kkr i et produkt uden selv at undersøge hvad der "truer" i fremtiden mht. nye standarder er man selv ude om det. Lidt hårdt sagt! Ikke en gang fagfolk kan følge med i hvad fjolserne i DR/telestyrelsen har i baghånden.
Men vi kan forvente at fremtiden byder på mange flere muligheder og dermed nye normer og forbedret ydelse. Så INTET er fremtids sikret!
Det skulle da lige være en god pickup/riaa og grammofon.
3D fjernsyn kommer i produktion fra 2010? Alle signaler er 1080p fuld HD fra 2012?Måske 2 kanal Blue ray (jeg tvivler!) osv.
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

Ole B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Ja, det er nu Silkeborg, der fejlagtigt oplyste , at vort fjernsyn til  over 17.000 var fremtidssikret.

Ole B.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Ole B skrev:
Ja, det er nu Silkeborg, der fejlagtigt oplyste , at vort fjernsyn til  over 17.000 var fremtidssikret.

Prøv at læse side 1 i denne tråd.
Din tv var højst sansynligt så fremtidssikret som det kunne blive dengang.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 November 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hvad  skal man med specialbutikker, hvis man selv skal vide stort set alt, for ikke at få skudt i skoene "det er du selv ude om, du burdeselv undersøge det" ?

Hvis jeg skal have lagt nyt tag og henvender mig til en tømrer for at få det lavet, er det så min egen skyld hvis det braser sammen efter 2 år, for jeg burde selv have undersøgt og lavet beregninger på taget ?

Fagfolk henvender man sig da til for at få kompetent vejledning og ikke for at teste sin egen viden.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 November 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Hvad  skal man med specialbutikker, hvis man selv skal vide stort set alt, for ikke at få skudt i skoene "det er du selv ude om, du burdeselv undersøge det" ?

Hvis jeg skal have lagt nyt tag og henvender mig til en tømrer for at få det lavet, er det så min egen skyld hvis det braser sammen efter 2 år, for jeg burde selv have undersøgt og lavet beregninger på taget ?

Fagfolk henvender man sig da til for at få kompetent vejledning og ikke for at teste sin egen viden.

Vist taget braser sammen er det en konstruktions fejl. At TV`et ikke har en indbygget digital tuner gør ikke tv`et dårligere og det fungere stadigt.

Skulle der 2 år efter ud havde lagt tag, komme en ny lov omkring tagets hældning/ isolering er dit tag jo stadigt et godt tag og det overholte de regler der galte, da det blev sat op. Det samme gælder for elektronik, udviklingen går bare betydligt hurtigere

Ole B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Her er der tale om urigtig information fra Hi Fi Klubbens side.

Den 24. juni 2008 oplyste Hi Fi Klubben, at fjernsynet var fremtidssikret, uagtet, at Radio- og Tv Nævnet den 27. marts 2008 har udsendt en pressemeddelelse, der informerede om skiftet af signaltype.

Pressemeddelsen kan findes på: www.digitaliseringen.dk

Ole B.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 November 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Ole B skrev:

Her er der tale om urigtig information fra Hi Fi Klubbens side.

Den 24. juni 2008 oplyste Hi Fi Klubben, at fjernsynet var fremtidssikret,

Der er INTET som er fremtidssikret, desværre

Så at bruge det som argument er sku lidt for dumt, efter min mening

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 November 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Allerede i 2003 hvor jeg stoppede som sælger (timesælger) var det kendt at MPEG2 var forældet ift. betalingskanaler på DVB-T nettet. MPEG4 var fremtiden, og det blev fortalt at MPEG2 dekodere med CI slot sandsynligvis kunne bruges til MPEG4 kanalerne også.

At en sælger i 2008 ikke ved dette er for ringe. Når det er sagt, har der sikkert ikke være nogle godkendte MPEG4 fladskærme på markedet, og i givet fald kun ganske få.

Jeg gætter på at det var i El-giganten hvis allerede i 2003 i kendte til MPEG2 og MPEG4.. der er vist en lidt for smart sælger derude der fik bildt dig noget ind for i 2003 var der ingen tv på markedet med hverken mpeg2 eller mpeg4. På det tidspunkt var det heller ikke blevet bestemt hvilket digital format man skulle benytte herhjemme. Vil meget gerne høre hvilke tv der i 2003 havde digital tuner, for så vidt jeg ved var der ingen med dette indbygget.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke finde noget om den nævnte pressemeddelelse inde på hjemmesiden.
Du må meget gerne linke til den hvis du kan finde den Ole.

Det eneste jeg lige kunne finde om mpeg2 vs. mpeg 4 var under FAQ:
Hvilken kompressionsstandard for digitalt tv benyttes i Danmark?
"... I løbet af efteråret 2008 forventes der udstyr på markedet, der benytter den variant af MPEG4 standarden (NorDig Unified 2.0), som vil blive benyttet i Danmark."

Så før efteråret 2008 var mpeg2 den eneste digital kompressionsformat i tv´erne.
Det er selvfølgelig en ærgelig sag, men jeg synes faktisk det er fin service at tilbyde en omformer.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes