Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 17:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvilken Blu-Ray afspiller?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Batman skrev:
Wymax skrev:
Subtitleshift - hvad er det?

Subtitleshift funktionen gør at man placere underteksterne som man vil. Underteksterne ligger jo ofte med en linie i selve billedet og den anden linie i den sorte bjælke under filmen (vi taler selvfølgelig om 2.35:1 film). Nogen foretrækker al tekst i den sorte bjælke, men hos de der har cinemascope setups forsvinder linie 2 jo.

Det problem kan man altså løse med Philipsens "subtitleshift" ved at skubbe begge linier op i billedet.

Excellent  Det anede mig at det var det, og det er en af de features jeg håber Oppo'en også har med. Jeg er en af dem der håber at kunne flytte teksten ned i den sorte bjælke så den ikke forstyrrer selve billedet.

Ja, jeg havde oprindeligt også sat min lid til Oppo'en, Men den har altså IKKE subtitleshift. Oppo har faktisk direkte indrømmet at de på nuværende tidspunkt ikke kan finde ud af at lave det (!), men at det nok kommer som en firmware-opdatering.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

De gange jeg har haft en PS3 til at køre PCM mod diverse afspillere har der ikke været stor forskel som folk har kunnet høre. Jo...når de ved, hvad der spiller, men ved en blind test gættede folk forkert 4 gange og det til PS3'ens fordel.

Den eneste afspiller jeg har hørt gøre det en tand bedre på PCM overførsel er en LX91 og det i en sådan grad at et par andre højttalerkabler kunne gøre en væsentlig større forskel. Her blev hos Otto i Vejle testet en større vifte af afspillere og alle var enige om, at de dårligste var PS3 og Pana BD55, men vi er totalt ude i petitesser her.

Jeg skal ikke underkende folk der kan høre en stor forskel, men mange gange er forskellen baseret på placebo-effekt snarer end reel forskel.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Ja, jeg havde oprindeligt også sat min lid til Oppo'en, Men den har altså IKKE subtitleshift. Oppo har faktisk direkte indrømmet at de på nuværende tidspunkt ikke kan finde ud af at lave det (!), men at det nok kommer som en firmware-opdatering.

Det er så til gengæld ikke et kardinalpunkt for mig, så med alt det andet hvad Oppo'en skulle byde på vil den stadig være min favorit. Og hvis det på et tidspunkt kan løses med firmware er det ok for mig - firmware-opdateringer er åbenbart kommet for at blive.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes