Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvilken Blu-Ray afspiller?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:

smide et 2,0 analogt signal ud og så er den en skændsel hvad angår lyden

Jeg har haft en PS3 og ja dens BD billede er godt (som det er på alle BD-afspillere) og dens dvd billede er også ok, den er hurtig og nem at betjene (også kun med en controler). Men som skrevet så er det ikke en man skal vælge vist man vægter lyden bare lidt højt, da lyden via bitstream er forfærdenligt og det er den eneste måde du kan få HD lyd ud af den.

Jeg synes PS3 får nogle drøje hug hvad angår lyden, man behøver ikke kun at køre et bitstream signal. PS3 kan også udpakke lydfilen og sende den i fuld kvalitet PCM via HDMI.

Men det er klart du mangler analog ud i en høj kvalitet, det kan lade sig gøre via multikablet.

[/QUOTE]

UPS

Jeg skrev forkert. HD lyden skal du via PCM og det er der den er elendig.

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Vilstrup skrev:
Når jeg siger stabil, så mener jeg om hvor godt maskinen er lavet. Altså går den nemt i stykker og er den holdbar nok. og der har jeg oplevet meget at Samsung ikke er helt så gode på det punkt når det gælder om at være stabile.

Hvor mange samsung Blu-ray afspillere har du haft? Hvor har du erfaret dine oplevelser siden du skriver du har erfaret Samsung ikke  er helt god på det punkt når det gælder stabilitet

Jeg har aldrig haft et samsung produkt inde for mine vægge, efter de erfaringer som jeg har haft med Samsung produkter fra min tidligere arbejds plads og der fandt jeg ud af at de ikke er de mest stabile maskiner. Derfor tillader jeg at udtale mig sådan som jeg gør

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
PS3 kan ikke smide et 2,0 analogt signal ud og så er den en skændsel hvad angår lyden

En skændsel, alligevel?

Bare fordi den er ringere end andre er det altså ikke ensbetydende med at den er en skændsel. Der findes altså noget mellem sort og hvid...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Ps3 er en ganske fin BD afspiller, men tager man lydmæssigt så halter den godt nok bagefter i forhold til andre alm. BD afspiller. og det er derfor at jeg ikke anbefalder PS3 hvis man bare vil se BD film.

Vilstrup

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Men alligevel at kalde den en skændsel til HD-lyd? Er det umuligt for folk at forholde sig til andet end ekstremer? Ingen vil vel betvivle at PS3'en er ringere end andre afspillere til HD-lyd, men det betyder jo ikke at det er helt vildt ringe og ubrugeligt, hvilket er de associationer jeg knytter til ordet skændsel.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

jeg testede min ps3 op imod en alm dvd player.. jo ps3 er et skændsel lydmæssigt
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok heller ikke kalde PS3eren for en skændsel, men jeg vil nok sige at den ikke er god nok eller ikke er lydmæssigt god på HD siden, da det er jo en finere måde at sige det på.

Vilstrup

Don_Odal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også hurtigt undskylde at jeg ikke havde set analog-problemet. Jeg bruger en separat CD-afspiller til min musik, så jeg har ingen behov for analog lyd. My fault.

Jeg er - som jeg også siger - godt klar over at PS3'en har sine svage sider, men nu ved jeg ikke lige om vores ven har et anlæg til 50.000, eller noget der er kommet i en kasse fra El-giganten - eller noget ind i mellem. Either way bør PS3'eren indgå i overvejelserne, om det så bare er for at blive diskvalificeret i en fart. Støjsvag? Hmm. Jeg har ikke oplevet at kunne høre min, selv når der ikke er lyd på anlægget, og der er stille i min stue. I hvert fald ikke fra sofaen - jeg har ikke stukket hovedet helt hen til den og vurderet støjen.

Jeg kan ikke heelt huske det (og jeg tager nok fejl) men jeg mener godt den kan sende 5.1-signaler i bitstream - bare ikke 7.1. Nogen der kan be eller afkræfte?
Til top Vis Don_Odal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don_Odal

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Har lige købt en Philips BD9100. Normalt ville jeg ikke have skænket Philips en tanke i forbindelse med BD-afspillere. Men den har en særlig funktion jeg har brug for: subtitleshift. Imidlertid blev jeg positivt overrasket over maskinens andre gode egenskaber: Lækker diskret design, lækkert støjsvagt drev, ultralav blæserstøj (man kommer i tvivl om der overhovedet er en blæser indbygget?), fremragende billede og lyd, dekoder alle lydformater, ultranem opsætning og betjening, og ikke mindst ultralav opstartstid. Prisen er kun 3199,00 kr. Absolut pengene værd - også selv om man ikke har brug for dens særlige subtitleshift. Hvis ikke du er til Philips vil jeg tro at den kommende Oppo er et rigtig godt køb.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Don_Odal skrev:

Jeg kan ikke heelt huske det (og jeg tager nok fejl) men jeg mener godt den kan sende 5.1-signaler i bitstream - bare ikke 7.1. Nogen der kan be eller afkræfte?

5.1 kanalers gammeldags lyd kan den sagtens bitstreame. Men ikke HD-lyd.

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at hvis man ikke har planer om at bruge PS3 til at spille spil på, jamen så syns jeg klart at den IKKE skal indgå i nogen overvejelse, hvis man går efter lyden. Den er klart god på billed siden men ikke lydmæssigt.

Jeg kan godt høre min også i utrolig stille situationer i en film eller når der er skruget ned for anlægget og ejg syns klart at den "Lamer" forholdvis meget.

SÅ det eneste tidspunkt hvor jeg vil anbefalde PS3 på, det er hvis man også vil spille spil på den ellers vil jeg helt klart ikke...

Vilstrup

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Jeg synes godt nok også, at forskellen mellem PS3 og andre afspillere bliver blæst ud af proportioner
her, altså hvis vi snakker HD-lyd (ikke cd-lyd via analog).

Jeg har indtil for nylig brugt PS3 og har nu en Oppo. Desværre havde jeg ikke mulighed for at A-B-teste
dem, men selvom det måske virker en smule klarere med bitstream fra Oppoen, så synes jeg ikke det
er nogen stor forskel.

Hvor stor er en stor forskel? Tjahh, jeg vil sammenligne det med fx forskellen mellem to sæt højttalerkabler.

Mao. synes jeg ikke PS3 er en skændsel til lyd (altså afhængigt af blæserstøj, men det er en anden sag), til
gengæld har den andre frodele ift. de fleste blurayafspillere, fx er opstart og betjening ikke så sløv
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor folk er så utilfredse med lyden fra PS3. På alm. DVD lyder den måske en lille smule tam og komprimeret i forhold til de bedste DVD-afspillere, men på BD er den virkelig dynamisk og leverer et overbevisende og velopløst lydbillede. Eksplosioner bliver gengivet med en en god portion dybde og udstrækning og pistolskud falder som hammer . Jeg ved ikke hvad kritikpunkterne skulle være    

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Har lige købt en Philips BD9100. Normalt ville jeg ikke have skænket Philips en tanke i forbindelse med BD-afspillere. Men den har en særlig funktion jeg har brug for: subtitleshift.

Subtitleshift - hvad er det?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Noahninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Til ZzZzleepY

Jeg har taget lidt tider på Panasonic DMP-BD60. Alle tiderne er fra at mediet ligger i den åbne skuffe og man trykker play til indholdet på mediet høres/ses.

CD tager ca 18 sec, DVD tager ca 30 sec og Blu-Ray tager ca 60sec(The Code). Den er absolut ikke nogen raket især på BR, men det gør ikke noget at man må vente lidt når man ved at der venter en god filmoplevelse. Dog mener jeg at de to forrige film jeg så var overraskende hurtigt loaded, og den eneste forklaring må være at de er fra en anden leverandør eller at der ikke var så meget data som i The Code.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Batman skrev:
Har lige købt en Philips BD9100. Normalt ville jeg ikke have skænket Philips en tanke i forbindelse med BD-afspillere. Men den har en særlig funktion jeg har brug for: subtitleshift.

Subtitleshift funktionen gør at man placere underteksterne som man vil. Underteksterne ligger jo ofte med en linie i selve billedet og den anden linie i den sorte bjælke under filmen (vi taler selvfølgelig om 2.35:1 film). Nogen foretrækker al tekst i den sorte bjælke, men hos de der har cinemascope setups forsvinder linie 2 jo.

Det problem kan man altså løse med Philipsens "subtitleshift" ved at skubbe begge linier op i billedet.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg og en kammerat har lavet en test som hedder PS3 vs PAnasonic DMP-BD 35, hvor vi samlignede lydforskellen imellem disse to afspillere, og vi syntes faktisk at lydforskellen var stor og vi var på igen måde itvivl om at det var Panasonicen der vandt, fordi den er så meget renere og klare i lyden i forhold til PS3, hvor det bliver konventer om til LPCM når du vil benytte HD formater eller sagt på en anden måde Loss Less formatet. Men vi blev helt klart enige om at de orginale lydspor som er på en film, det er som helt klart lyder bedst og giver den bedste oplevelse, fordi lyden bliver holdt så ren og klar som mulig og bliver på ingen måde konventer om til noget andet. I vores øjne er PS3 er en fin maskine, men lydmæssigt er den ikke god.

Det er den forskel som vi har oplevet. og testet

Vilstrup

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Uanset om det lyder bedre, så er det ikke en mere 'ren' version man får ved at bitstreame. Der
konverteres lyden altså også til PCM, men bare i receiveren. Der er - mig bekendt - ikke tale
om, at lyden konverteres flere gange, men bare om hvor det sker.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

oki det kan godt være, men vi kunne høre forskel på de to "lyd formater" og vi mener stadig lyden vil og er bedre i alm. BD-afspiller

Vilstrup

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Wymax skrev:

Subtitleshift funktionen gør at man placere underteksterne som man vil. Underteksterne ligger jo ofte med en linie i selve billedet og den anden linie i den sorte bjælke under filmen (vi taler selvfølgelig om 2.35:1 film). Nogen foretrækker al tekst i den sorte bjælke, men hos de der har cinemascope setups forsvinder linie 2 jo.

Det problem kan man altså løse med Philipsens "subtitleshift" ved at skubbe begge linier op i billedet.

Excellent  Det anede mig at det var det, og det er en af de features jeg håber Oppo'en også har med. Jeg er en af dem der håber at kunne flytte teksten ned i den sorte bjælke så den ikke forstyrrer selve billedet.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes