Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt ny center d.d i Sverige på megastore.se
En AudioPro Avanti A.20 DC lander snarest i pianosort.
Besparelse iforhold til i DK. 1500,-
Det kan da betale sig at købe i Sverige
Info. http://www.av-connection.dk/?PGr=2295&ML=1000
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
|
|
Tillykke med den Havde du ikke købt en Vienna? 
Ja, der er noget at spare i Sverige. Har selv sparet adskillige KKR 
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
Tillykke med den Havde du ikke købt en Vienna? 
Ja, der er noget at spare i Sverige. Har selv sparet adskillige KKR 
|
|
|
Hej Medlem
Næsten, men finishen duede ikke (Ahorn)(brugt hos Rene) og er sprunget fra. Et lille satsning med den Audiopro, men finishen er ultralækker og matcher mine pianosorte Haydn perfekt. Tror dog ikke at det er en dårlig center til prisen
Audio Pro Avanti A.20 DC Centre Speaker Introduction |
The new Avanti range is an exceptional collection of speakers. Combining advanced acoustic design and driver technologies, the Avanti range re-affirms Audio Pro’s reputation for superior loudspeaker engineering. All models utilise a super-tweeter, capable of reproducing frequencies beyond 40 kHz, endowing each model with an effortlessly refined and transparent presentation. The A20 DC (Design Collection) centre channel speaker integrates seamlessly with the A10, A70, A90 or A100 speakers to create a seamless front soundstage. A ¾” super-tweeter, 5¼” bass driver and 5¼” passive radiator are mounted into the A20 DC’s internally braced teardrop-shaped cabinet, whose design not only benefits the A20 DC sonically but also allows the speaker to be angled either up or down towards the listening area when combined with the integral mounting cradle. As would be expected, all drive units are fully shielded, and heavy-duty gold-plated binding posts ensure optimum connection. The A20 DC features AudioPro’s high quality fit and finish: each is hand lacquered with eight individual layers to create the deep lustrous finish. Two colours are available: High Gloss White or Piano Gloss Black | __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej M4L
Jeg har fulgt lidt med i din tråd og syntes det er et vildt lækkert setup du har fået sat sammen
især dine ML og din rør fætter ville jeg godt have ind på matriklen 
Det er også nogle lækre billeder du lægger op af dit setup, men jeg har lagt mærke til at ikke kan se nogle film eller cd/LP-er !
Hvad hører du af musik ? setupet er vel ikke kun til pynt, selvom det er guf for øjnene
mvhBo __________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for ordene Kampko. Er nu også en glad mand . Det bedste jeg har haft til dato og har da prøvet en del efterhånden.
Mht musikken er vinyl og cder gemt af vejen bag skuffer og låge i hifi skænken . Musikken spænder bredt. Blues, pop, rock og har da også en del elektronisk musik.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dælen hvor er der vellyd i biffen nu. Stereoen er for en stund lagt til side
Oplevede i weekenden den første DVD aften i lang tid hvor både nyere og ældre film blev støvet af.
Et fedt gensyn med Terminator 2. Guvenatoren " Arnold" er altså cool "I need Your boots, clothes and motorcycle" __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skønne billeder af dit gear og hjem, som altid fra din side af. 
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Skønne billeder af dit gear og hjem, som altid fra din side af. 
|
|
|
Halløjsa KP 
Takker for dine rosende ord.
Det er jo blevet ganske udemærket sagt på beskeden jydsk
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud, har selv martin logan vantage, er sååå glad for dem, køber aldrig noget andet, det skulle da lige være en større ML, når man først er skiftet til ml elektrostater ser man sig ikke tilbage....
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Det ser godt ud, har selv martin logan vantage, er sååå glad for dem, køber aldrig noget andet, det skulle da lige være en større ML, når man først er skiftet til ml elektrostater ser man sig ikke tilbage....
Tommy
|
|
|
Tak, forstår dit synspunkt. Det samme her. Skal aldrig have en dynamisk højttaler igen. Det kan godt være at ML spiller med en stor mund, men det er vandedannende fedt at høre på. Man forgriber sig i musikken og bliver aldrig lyttetræt. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Upgrade på vej
Første fase ved det at finde de vise sten er landet. Det hele handler såmænd bare om tuberooling, men det kan også være svært nok
Det næste step har jeg store forventninger til __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Upgrade på vej
Første fase ved det at finde de vise sten er landet. Det hele handler såmænd bare om tuberooling, men det kan også være svært nok
Det næste step har jeg store forventninger til |
|
|
Ny amp´eller hur? Rør igen eller hur? __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du til at lege lidt med rør  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har tænkt på det længe
men nu skal der undersøges hvor meget saft der kan presses ud af denne amerikaner. Vil have cremen indenfor nos rør. The tupeamp doctor har dem på lager
Sidder stadig og måber over hvor godt mine nye Winged C (st.Petersburg) udgangsrør spiller. Men nu får prerørene en tur. Tesla (nos) ecc82 og ecc83. Er temmelig sikker på at denne kombiation rykker for vildt ved denne amp, hvad angår dynamik, detaljering og 3D.
Tuberooling er fedt, men dyrt 
Men Pierre LAVARDINEN KOSTER 31000-
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 05:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt ligesom god rødvin og spændende at lege med. Nye indtryk og en lydkarakter som ændrer sig. Det kan være svært at finde det rigtige setup. Man må prøve sig frem. Kan kun sige at min Rogue Audio Cronus kun er blevet bedre og bedre fra jeg startede med tuberooling. Er meget tilfreds med den nuværende kombi (nos ecc 83 phillips miniwatt. nos ecc82 philips miniwatt og nyanskaffede svetlana winged C El34 udgangsrør. Jeg er derfor meget spændt på at modtage nos prerørene fra Tesla. Vil Cronus bare vokse med opgaven og overraske endnu engang?
Det er bare en kongeamp til prisen
Ankommer snart: , men så er det også slut med at trimme 
2x E83CC Tesla / NOS (SE83CC-TESLA) = 78,00 Euro - ohne Matching / Werksqualität - 3 x ECC802 Tesla / NOS (SECC802-TESLA) = 117,00 Euro - ohne Matching / Werksqualität -
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har siddet med glødende rør hele formiddagen og lukket øjnene. Det er for vildt hvad mine nye rør har gjort ved lyden. Når man spærrer øjenene op tror man at man har fået ny forstærker. Utroligt havd disse Tesla kvali rør kan levere. Der er en transparens, opløsning og sprødhed i lyden som ligger et niveau over hvad jeg tidligere har oplevet med Cronus. Tror dette er toppen af hvad jeg kan opnå indenfor min prisramme uden at det koster kassen. Den kende af opløsning og nuancering som måske til tider manglede har kostet mig 2500,- incl nye udgangsrør. En billig upgrade for at opnå det sublime. Forsatan det lyder af ultra highend i mine øre . Lyttetræthed er stadig ikke eksisterende. Dejligt og lige som det skal være
Så nu vil jeg nyde musikken og snart nyde ferien __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus Tillykke med de nye rør. Lyder som er spas hobby det der tube-rolling  Er det ikke svært at bevare overblikket, når man skifter flere typer rør på en gang - jeg mener kan man være sikker på at de enkelte skift er forbedringer og ikke bare anderledes? Men vil da gerne høre den igen ved lejlighed og se om jeg kan huske lyden fra sidst. Ps. har aldrig selv haft rør, så jeg er ikke helt klar over hvor store forskellene kan være. Mvh, Jan
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanJ skrev:
Hej Claus
Tillykke med de nye rør. Lyder som er spas hobby det der tube-rolling  Er det ikke svært at bevare overblikket, når man skifter flere typer rør på en gang - jeg mener kan man være sikker på at de enkelte skift er forbedringer og ikke bare anderledes? Men vil da gerne høre den igen ved lejlighed og se om jeg kan huske lyden fra sidst.
Ps. har aldrig selv haft rør, så jeg er ikke helt klar over hvor store forskellene kan være.
Mvh, Jan
|
|
|
Hej Jan
Jo, det kan være vanskeligt, men skiftede først ECC83 og dernæst ecc82 efter en tids lyt. Oplevede størst forskel ved Ecc83 skiftet , men det blev en anelse mere udstrakt og støjfrit ved skift til Tesla nos rørene hele vejen rundt. Med de nye Winged C udgangsrør rykker det bare endnu mere. Dynamisk, hul igennem og en flot udstrakt top uden lyttetræthed, som er meget værd at bemærke over længere tids lyt. Noget som mange transistor forstærkere lider af. Jo, rør bliver man afhængig af __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er blevet nysgerrig for at høre Vienna Acoustics Haydn på rør, men manglede nogen ordentlige HT kabler til Deres nuværrende placering.
Et sæt Chord Odessey 2 termineret med bananer lander snarest fra et medlem her på sitet
Potientalet fra den Denon surr.dims rækker ikke til Deres evner når der skal lyttes på seriøs stereo __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|