Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
Music4life skrev:
john pedersen skrev:
kommer lidt an på hvordan man sætter resten af grejet sigma6....
undskyld music4life... er fuldstændig enig.....
jeg har fået lokket dan til lave et sæt ht.kabel som dit.... ihh ihh ihh hvor jeg dog glæder mig..... han er en rigtig rar mand ham dan.... dem skulle der være flere af 
mvh john
|
|
|
ja Dan er en flinke gut
jamen glæd dig til det John. Håber at det falder naturligt ind i kæden
|
|
|
jeg glæder mig også helt vildt...efter hva i har fortalt hvordan det spiller tror jeg bestemt ikke det kan gå helt galt  |
|
|
der er et kullag ved lederne, så det kan brændes hvis det går helt galt  , du kan roligt glæde dig __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
M4L, blev du enig med dig selv om jeg skulle flække et sæt af de røde djævler sammen med furutech xlr stik til dig ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
M4L, blev du enig med dig selv om jeg skulle flække et sæt af de røde djævler sammen med furutech xlr stik til dig ? |
|
|
He, he det gjorde da nogen ting på en meget chamerende måde, men føler dog at balancen i systemet er bedre med Oyaide. Hvad skal du have for at lave det ? 1 mtr + furutech XLR
Kunne være at Furutech stikkene lige kunne give det sidste ?. Men utroligt ydedygtigt kabel til den pris 
Send lige en PB med dit kontonr så vi kan få overført lidt knapper til dig.
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
M4L, blev du enig med dig selv om jeg skulle flække et sæt af de røde djævler sammen med furutech xlr stik til dig ? |
|
|
He, he det gjorde da nogen ting på en meget chamerende måde, men føler dog at balancen i systemet er bedre med Oyaide. Hvad skal du have for at lave det ? 1 mtr + furutech XLR
Kunne være at Furutech stikkene lige kunne give det sidste ?. Men utroligt ydedygtigt kabel til den pris 
Send lige en PB med dit kontonr så vi kan få overført lidt knapper til dig.
|
|
|
PB'er konto oplysninger i morgen, 1m sæt kan strikkes sammen for 550 kr. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
Music4life skrev:
john pedersen skrev:
kommer lidt an på hvordan man sætter resten af grejet sigma6....
undskyld music4life... er fuldstændig enig.....
jeg har fået lokket dan til lave et sæt ht.kabel som dit.... ihh ihh ihh hvor jeg dog glæder mig..... han er en rigtig rar mand ham dan.... dem skulle der være flere af 
mvh john
|
|
|
ja Dan er en flinke gut
jamen glæd dig til det John. Håber at det falder naturligt ind i kæden
|
|
|
jeg glæder mig også helt vildt...efter hva i har fortalt hvordan det spiller tror jeg bestemt ikke det kan gå helt galt 
|
|
|
der er et kullag ved lederne, så det kan brændes hvis det går helt galt , du kan roligt glæde dig |
|
|
nå så bliver jeg også nød til at købe en brandeovn... hvis det skulle gå helt galt grin....
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder intet mindre end fantastisk med det VDH Inspiration kabel som godt nok er Tannoy men lavet efter akkurat samme opskrift, Vodooooo fra VDH. f**k mine Marten synger

Iøvrigt ny billede update på side 1 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Det lyder intet mindre end fantastisk med det VDH Inspiration kabel som godt nok er Tannoy men lavet efter akkurat samme opskrift, Vodooooo fra VDH. f**k mine Marten synger
Iøvrigt ny billede update på side 1 |
|
|
hey Claus, ja det ser stadig rigtig flot ud at yours  Glæder mig rigtig meget til at få termineret mine Tannoy kabler på tirsdag. Dine kabler må være næsten tilspillede nu eller hur? __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
Iøvrigt ny billede update på side 1 |
|
|
hey Claus, ja det ser stadig rigtig flot ud at yours Glæder mig rigtig meget til at få termineret mine Tannoy kabler på tirsdag. Dine kabler må være næsten tilspillede nu eller hur?
|
|
|
he, he Fik lige lyst til at ligge lidt nyt op i en forholdsvis lang og slidt tråd
Du kan roligt glæde dig Morten. Ufatteligt, så meget kabel til så få penge. Vi skylder Dan en stor middag på Bones
Kig lige på prisen i hifiklubben for 2x3 mtr Inspiration og du smiler . Vi har været heldige at have fået muligheden til denne pris. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også fået mit VDH "Tannoy" kabel, fået det termineret med VHD stik i HT enden og WBT i forstærker enden, så nu er det klart til at blive monteret, da det nu har lagt på stuegulvet og "strukket ryg" i 4-5 dage efterhånden.
Regner med at montere det i løbet af imorgen, det bliver spændende at høre om det dur
Så indlægget fra Dan var super, prisen er der vist ikke noget at udsætte på. __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
Har også fået mit VDH "Tannoy" kabel, fået det termineret med VHD stik i HT enden og WBT i forstærker enden, så nu er det klart til at blive monteret, da det nu har lagt på stuegulvet og "strukket ryg" i 4-5 dage efterhånden.
Regner med at montere det i løbet af imorgen, det bliver spændende at høre om det dur
Så indlægget fra Dan var super, prisen er der vist ikke noget at udsætte på.
|
|
|
Hej Sikjær
superkabel til pengene
ja, Danmark er en god kunde til at aftage fra den Tannoy rulle
Lad høre når du har fået lyttet på det
Her synger det __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
Så indlægget fra Dan var super, prisen er der vist ikke noget at udsætte på. |
|
|
lad det spille 40 timer inden du begynder nogen seriøs vudering, det skal dog ha mere tid inden det er fuld tilspillet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] lad det spille 40 timer inden du begynder nogen seriøs vudering, det skal dog ha mere tid inden det er fuld tilspillet.[/QUOTE]
Det lyder jo som ren utopi at et stykke ledning skal spilles til og lyden derved ændre sig. Men var for godt en uge siden i Hifi klubben og købte for sjov skyld et VDH 102 III da jeg af og til mangler et ekstra kabel, samtidig er det også sjovt at sammenligne kabler. men hvorom alting er så syntes jeg at lyder i løbet af ugen er blevet lidt lysere og en anelse mere klang, 3D syntes jeg umiddelbart ikke har ændret sig.
Men er der i grunden en kort logisk forklaring på fænomenet med tilspilning af kablet?
PS super at du henviste til "tannoy" kablet. __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad det spille 40 timer inden du begynder nogen seriøs vudering, det skal dog ha mere tid inden det er fuld tilspillet.[/QUOTE]
Det lyder jo som ren utopi at et stykke ledning skal spilles til og lyden derved ændre sig. Men var for godt en uge siden i Hifi klubben og købte for sjov skyld et VDH 102 III da jeg af og til mangler et ekstra kabel, samtidig er det også sjovt at sammenligne kabler. men hvorom alting er så syntes jeg at lyder i løbet af ugen er blevet lidt lysere og en anelse mere klang, 3D syntes jeg umiddelbart ikke har ændret sig.
Men er der i grunden en kort logisk forklaring på fænomenet med tilspilning af kablet?
PS super at du henviste til "tannoy" kablet.
[/QUOTE] Jeg har ikke nogen holdbar teori om hvorfor kabler skal tilspille, men nu har jeg jo haft rigtig mange kabler, både færdig produceret og diy kabler, de har alle skulle spilles til, nogle ændre sig kun lidt over de første 10 timer og så sker der ikke mere, andre skal ha volsom lang tig, feks. havde jeg et PM Black Magic signalkablet, fabrikanten anviser mindst 400 timer og efter mit skøn så var der nok nærmere gået 500 timer inden dette kabel ikke ændrede sig mere, langt de fleste kabler er dog tilspillet inden for de første 40-60 timer. Der er også stor forskæld på hvor meget kabler ændre sig, nogle er meget lidt, andre ganske dramatisk, typisk vil bunden mudre en anelse, mellemtonen lidt flad og diskanten er ikke hhelt så fri som den burde, man kan sige at musikken virker lidt livsløs og det flyder ikke helt ud af højtalerne, det kommer så efter hånden. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det fordi molekylerne i kablet ændre sig en smule i den retning "stømmen løber"
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har jeg hentydet til at ville starte en diskution? 
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
Har jeg hentydet til at ville starte en diskution? 
|
|
|
nej, men du ved at det kan løbe løbsk __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh du da fej du bare sletter dit inlæg
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Dan for info.
Jaee man skal jo passe på med hvad man skriver når snakken går på kabler, det kan sommetider udløse ret heftige bølger
God weekend __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller er det bare ørerne, der lige skal vænne/vende sig til den anderledes lyd ???? Hmmmmm........
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 05:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jjsilverstone skrev:
Eller er det bare ørerne, der lige skal vænne/vende sig til den anderledes lyd ???? Hmmmmm........
Med Venlig Hilsen Jan Jepsen
|
|
|
nop  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|