Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 05:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ** Music4Life Setup i harmoni** (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 57
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

helt klart floe jeg søger bare en masse inspiration... har før kørt med xindak fs0.5... den bilige men et udmærket kabel... som dog ikke tilfredsstillede mig helt... så som skrevet tænker jeg også på det lidt dyrer xindak kabel... fs2 , fs3 eller deres gold serie....

jeg køre med xindak v15 rørforstærker og xindaks muse 3 cd.. samt en xindak 1000 strømrenser + xindaks billige netkabel... som jeg dog skal ha noget nyt af på lørdag... noget ps audio netkabel... signal kabel er et rigtig lækker kabel dan a har laver... via blue mener jeg det heder samt et nordost red dawn rev ll som gør det forbavsene godt..... så har da lidt xindak inden for døren...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

okay jamen det lyder jo rigtig godt... dan var ikke helt sikker på diskanten ville passe til min BE.. se om han er lidt af kabel guru kan han selvfølgelig ikke vide alt selv om det næsten er tæt på.. ( ment meget positivt ) har hjulpet mig et par gange men vellykket succes....

har godt set og læst du også har haft focal med BE diskant... så tænkte du måtte vide noget.....

brugte før et BONA SP560 ht,kabel som jeg ha r været uhyggelig glad for og ikke hørt noget bedre her uanset hva folk er disket op med.. men på mine focal er det ren tynd mave... ikke godt...

mine focal har en lækker mellemtone som jeg endnu ikke har fået nok af ... dyb bas er der selvfølgelig ikke det helt vilde af men dog meget brugbar til min musik smag... men diskanten er kræsen og kræver man leder med omhu efter et nyt... og så synes jeg den tråd dan startede op med det kabel du lige har fået færdig lyder spændende så blev sgu nys..... alternativet er et sæt af xindaks lidt bedre ( læs dyrt ) højtaler kabel... ( kører selv med xindak rørforstærker og rør cd ).... ja jeg vil ha det lyder blødt og behageligt hele vejen igennem... ( NOGEN KALDER DET NOK KEDELIGT)... men kan ikke klar hvis noget stikker af eller musikken vælter i S og T lyde... der står jeg af.... så det må af den grund godt være en smule mørkt i lyden.... hvis det da kan lade sig gøre med den BE diskant... men det er jo ´det jeg håber lidt.....

det blev noget af en lang smøre....

mvh john

Det er ikke fordi jeg tvivler på tannoy kablets kvaliteter, det er nemlig en rigtig charme trold, toppen bliver aldrig spids eller anmasende, det er nærmere mangel på erfaringer med de BE diskanter der gør at jeg er tøvende, de kabler jegh har hørt fra østen som er baseret på 5N og 6N copper har haft en meget afrundet top og selv om VDH/Tannoy kablet er lækker og blød i toppen, så er de altså ikke helt så afrundet.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

okay dan så har vi lige skudt forbi hinanden... nå det kan jo ske.... blød og rund er jo lige mig rent lydidealt... men derfor er det jo ikke sikkert det passer i en helhed... tror jeg er helt med nu .. bravo john ...

kan forstå på music4life at han er lidt op og ringe over lyden... man går jo helt hen og bliver misundelig grin ... du ligger ikke inde med et godt kabel du ikke bruger mere som der kunne passe hos mig... uha uha man bliver helt kærlig når man er på numsen........

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

okay dan så har vi lige skudt forbi hinanden... nå det kan jo ske.... blød og rund er jo lige mig rent lydidealt... men derfor er det jo ikke sikkert det passer i en helhed... tror jeg er helt med nu .. bravo john ...

kan forstå på music4life at han er lidt op og ringe over lyden... man går jo helt hen og bliver misundelig grin ... du ligger ikke inde med et godt kabel du ikke bruger mere som der kunne passe hos mig... uha uha man bliver helt kærlig når man er på numsen........

VDH inspiration hybrid og chord odyssey4 bliver ikke solgt, du ved gammel kærlighed ruster aldrig , sorry.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

Og så er du endt op med Focal Be højttalere og NordOst kabel
Ikke ligefrem varmt, rundt og blødt i mine ører.

John du skal da have Vienna, rør og rene kobber-kabler

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

hej thuemanden

jo jo jeg har skam fået sådan et sæt dejlige focal højtaler... ahh VA skal jeg ikke lige ha så skulle det da være sådan nogle som dan har men det er min stue sgu for lille til så hopper lige let og elefant over der ... skal bare lige ha fundet noget ht.kabel der kan styre den drilleske diskant en gang imellem.....

kan lige se der er en der vil købe et sæt højtaler magen til mine inde på kbs...

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 April 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Lige så snart Dumbo får sit kabel hjem og lavet skal jeg bestemt også lige have det over til et lyt :D Det lyder på alle måder
som et kabel der har karakter det passer ind her...

Nogen der kan undvære sit Van Den Hul wanabe?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

hehe jeg er ved at fedte lidt for dan... prøver om jeg kan lokke ham til at lave et sæt til mig.. mangler nemlig et godt kabel efter jeg har fået nye højtaler for på dem duer mit højt elsket og meget vellydende BONA sp560 ikke mere desværre,,,,, men forstår godt hvis han ikke gider... han bestiller jo ikke andet end at lave kabler.......

mvh john

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hehe jeg er ved at fedte lidt for dan... prøver om jeg kan lokke ham til at lave et sæt til mig.. mangler nemlig et godt kabel efter jeg har fået nye højtaler for på dem duer mit højt elsket og meget vellydende BONA sp560 ikke mere desværre,,,,, men forstår godt hvis han ikke gider... han bestiller jo ikke andet end at lave kabler.......

mvh john

hehe, ja og begynder at arbejde igen fra i morgen, så tid bliver der jo ikke ligefrem mere af, meeen et enkelt sæt kan jeg nok finde tid til  

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

okay dan har du fået job igen TILLYKKE MED DET.... det er også fint det bliver 3m for de andre kabler jeg har er 2.5 m og de er lige kort nok. så det bliver mega bra.... hold da maul jeg glæder mig til at du får mikset det kabel færdig på et tidspunkt....

så skal jeg bare ha skudt det bona af... tror jeg.. har lidt svært ved at skille mig af med kabler.. men tror konen vil sætte pris på jeg for ryddet op i alle de kabler jeg har.... har både QED sølv phono kabler 2 sæt, og et monster cd interlink ref phono kabel, noget hjemmestrikket ht. kabel som jeg bruger pt. båb båb.... samt et bal. xindak kabel... som jeg overhoved ikke en´gang kan bruge.... plus en masse andre kabler, tror konen vil sætte pris på det komme væk grin....ikke fordi det er meget værd men der er vel lidt kræmmer i os alle

mvh

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 April 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

Hvis du godt kan lide blød og rund lyd, er det så ikke de helt forkerte højttalere du har købt?!

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

okay dan har du fået job igen TILLYKKE MED DET.... det er også fint det bliver 3m for de andre kabler jeg har er 2.5 m og de er lige kort nok. så det bliver mega bra.... hold da maul jeg glæder mig til at du får mikset det kabel færdig på et tidspunkt....

så skal jeg bare ha skudt det bona af... tror jeg.. har lidt svært ved at skille mig af med kabler.. men tror konen vil sætte pris på jeg for ryddet op i alle de kabler jeg har.... har både QED sølv phono kabler 2 sæt, og et monster cd interlink ref phono kabel, noget hjemmestrikket ht. kabel som jeg bruger pt. båb båb.... samt et bal. xindak kabel... som jeg overhoved ikke en´gang kan bruge.... plus en masse andre kabler, tror konen vil sætte pris på det komme væk grin....ikke fordi det er meget værd men der er vel lidt kræmmer i os alle

mvh

Nu kan du også optages i Tannoy klubben

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 April 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
john pedersen skrev:

Hvis du godt kan lide blød og rund lyd, er det så ikke de helt forkerte højttalere du har købt?!

Brug venligst hans egen tråd til at spørge ham om dette. TAK' Det bliver lidt for off topic i min tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=72056&K W=john+pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

kommer lidt an på hvordan man sætter resten af grejet sigma6....

undskyld music4life... er fuldstændig enig.....

jeg har fået lokket dan til lave et sæt ht.kabel som dit.... ihh ihh ihh hvor jeg dog glæder mig..... han er en rigtig rar mand ham dan.... dem skulle der være flere af

mvh john

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

mvh

Nu kan du også optages i Tannoy klubben

du skulle også bare vide hvor jeg glæder mig dan.... jeg føler mig beæret....

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

john pedersen skrev:

jeg har fået lokket dan til lave et sæt ht.kabel som dit.... ihh ihh ihh hvor jeg dog glæder mig..... han er en rigtig rar mand ham dan.... dem skulle der være flere af

mvh john

ja Dan er en flinke gut

jamen glæd dig til det John. Håber at det falder naturligt ind i kæden

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005

hej Claus,
det var ikke mange billeder vi blev beskåret...
Hvad med lyden, er det et kæmpe selvmål, eller er de bare super fede, på de fede måde?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej Claus,
Hvad med lyden, er det et kæmpe selvmål, eller er de bare super fede, på de fede måde?

Et billede af et kabel. he, he hvor mange vinkler vil du have

Tror jeg har beskrevet det så rigeligt

Lækkert og letflydende. dan a må assistere mig

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
john pedersen skrev:

mvh john

ja Dan er en flinke gut

jamen glæd dig til det John. Håber at det falder naturligt ind i kæden

jeg glæder mig også helt vildt...efter hva i har fortalt hvordan det spiller tror jeg bestemt ikke det kan gå helt galt 

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 25 April 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

mn1974 skrev:
hej Claus,

Et billede af et kabel. he, he hvor mange vinkler vil du have

Billeder, mange tak, man er vel lidt nørd after all
Lyder godt at du er en glad mand mht. kabler...

<< Forrige Side af 57 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes