Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
Altså ud fra de billeder der. Så synes det af et akustisk marridt. 2 store sten klodser foran højtalerne. Også bagved en stor blød flade og en lampe der ser ud til at hænge ud oven over den venstre højtaler. Også virker det på billedet som om der længere fra højtalerene, end der imellem dem!?  |
|
|
Kenneth, du kan da også spørge og spørge
Et er hvad du ser på billeder et andet er vikeligheden. Billederne snyder. Måske jeg bare skulle pille dem af for at folk ikke skal stille kritiske spørgsmål.
|
|
|
Arh nu må du lige, det er jo det et forum er til for ahva? Eller skal vi kun lovprise hinanden hele tiden? 
Nej, Floe men kan godt surmule over at folk hurtigt bedømmer ens akustik ud fra billeder. Fint at stille spørgsmål. Jeg svarer gerne
NB. Havde jeg en elendig akustik var jeg nu heller ikke bleg for at indrømme det. Men hvad er der ved at høre musik hvis rummet er jammerligt dårligt ??
Music4life skrev:
Men rent faktisk er jeg sluppet ualmindeligt heldigt fra dette. For det lyder faktisk suverænt . Synes selv jeg har gjort noget for akustikken så det også skal være til at bo i. |
|
|
Ikke for at kaste grus i maskineriet, men du har da før selv nævnt at din stue ikke var optimal rent akustisk, eller tager jeg helt fejl? 
|
|
|
Ingen stuer er optimale, heller ikke min. Måske din
Men at det lyder suverænt i givne rammer er da ikke forkert. Har selvsagt gjort noget for at få den bedre, det er noget andet
|
|
|
Der er da ingen der har dømt, der er blot stillet spørgsmålstegn?! 
Min stue er langt fra optimal, og det er jeg heller ikke bleg for at indrømme. Faktisk er akustikken ganske dårlig hjemme hos mig. Perspektivet lider under en ret klemt højttalerplacering, specielt i venstre side. Bas er lidt af en diffus størrelse, hvor jeg efterhånden har fundet et nogenlunde kompromis mellem bulderbas og ingen bas, men det er stadig ikke optimalt.
Accuphase grejet kan i nogen sammenhænge virke en anelse for poleret og "glat". Mine 1007'ere er ofte lidt af en smagssag. Enten eller. Selv er jeg heldigvis ret glad for lyden i dem, men kunne måske savne en mere mørk grundtone af og til... Og sådan er der så meget.
Intet er perfekt, heller ikke dit setup Vejen til forbedring er selverkendelse og gode råd, og jeg tror og håber da at Kenneth stiller spørgsmålstegn ved din akustik, ikke for at rakke ned, men for at give lidt konstruktiv kritik 
|
|
|
Hmm, ikke helt enig ud fra Kenneths indlæg. Men ingen hard feelings. Vi Har da lov til at modargumentere Hr. moderator
Tror bare ikke at man skal stille nedladende og kritiske spørgsmålstegn på akustik ud fra billeder. Billeder snyder som sagt. Ikke noget jeg kunne finde på at kommentere uden at have hørt det. Blot, det der var pointen. har selv boet i lejlighed engang. Akustikken var som et STORT HUL i Jorden. Endte ud med at sælge det meste og ventede med at købe nyt grej til vi fik hus.
Men ud fra din egen bedømmelse af lytterum. Kan du holde ud at høre musik med de dyre stumper du har?
|
|
|
Nu synes jeg da heller ikke at Kenneth var nedladende i sin kommentar, men kritiske spøgsmål skal der vel altid være plads til Jeg debaterer iøvrigt ikke som moderator, men på lige fod med alle Jer andre tak  
Om det er til at holde ud? Nej gu er det da ej! Det har jeg da også pointeret nogle gange efterhånden. Det lyder helt ad helvedes til altså 
Spøg til side. Jeg vil vædde med at du også kunne finde 10 ting at remse op, som dit anlæg gør forkert, eller mindre godt. I modsat fald, så tvivler jeg sgu på at du lytter efter 
|
|
|
Der er flere plusser end der er minusser. Men så skinner minusserne også kraftigt igennem
|
|
|
Ikke forstået? 
For lige at være en pain in the ass ( ), og det skal man jo være engang imellem, hånden på hjertet: Hvad gør dit setup mindre godt synes du? Mao. hvad har du af kritikpunkter?
|
|
|
Lad mig prøve
Marten Miles 2 spiller meget liniært. Med andre ord det hele står måske en kende for meget på linie. En lidt større dybde i lybilledet ( 3D illusion) kunne ønskes. Til gengæld er lyden meget homogen med en opløsning og transperans som gør dem så engagerende at lytte på.
|
|
|
Se nu snakker vi! Det var det jeg eftersøgte. Det er det der skal til for at skabe en konstruktiv debat! Hvis jeg skal vurdere de Thiele enheder du har (uden at have hørt Miles, der er en alen til forskel ift. delefilter, kabinetkonstruktion mv., så synes jeg de KAN blive en anelse for sterile og lineære (også på Gemme Audio Katana, som jeg ellers holder meget af).) De gør utroligt meget rigtigt, men noget gør de altså også forkert.
Music4life skrev:
Lidt varme i mellemtonen men det er nu løst efter skift af højttalerkabel. Det hele er løftet efter at Viablue kablet røg af. Føj, det var ikke til at holde ud. Koldt og klinisk i øvre mellemtone. Men sådan er det når man sammenligner og hører noget der er bedre. Her gav VDH kablet det der skulle til
Når jeg nu ikke har nævnt bunden skyldes det simpelhen at den er outstanding i mine øre. Den er detaljeret, naturlig, slagkraftig og ultra tør. Virkelig en perfekt basgengivelse IMO
Marten er en afslørende højttaler, men når det hele falder i hak er det en fantastisk musikformidler. LÆNGE LEVE MARTEN
|
|
|
Bla bla bla... Så meget kan et højttalerkabel dælme ikke løsne op for! Jeg tror og håber på at det er blevet bedre, men ultimativt er det ikke blevet, og fjerne SAMTLIGE unoder... Arh... Dælme heller ikke hos mig (og da slet ikke når jeg har sådannne craphøjttalere )
|
|
|
Tror jeg ramte dine ord og oplevelse. Det med at de kan blive sterile er nok korrekt, hvis ikke de bliver parret med noget grej med varme og glød. Det kan de sagtens bære uden at de bliver kedelige at lytte på. De keramiske enheder er så hurtige og transientvillige at de spytter på dig. Det er vanedannede den måde de gengiver dynamik og dernæst stopper. Noget som jeg har lagt mærke til sammenlignet med andre højttalere er Deres evne til også at spille velopløst med perspektiv også ved lav lydstyrke. Mit NAD sæt spiller dejligt med Marten. Iøvrgt gør alle højttalere et eller andet forkert i ens eget øre. Spørg derimod producenten. Han synes at det er den perfekte speaker i det prissegment. Sådan kan man blive ved.
Kabler er et must hvis du vil fintune. Ikke at de kan vende et middelmådigt anlæg til highend. Vil dog alligevel påstå at mit iøvrigt glimrende setup er rykket op. Det er ikke en overdrivelse. Det Inspiration kabel kan noget i mellemtonen, diskanten som jeg ikke havde før. Der er absolut ingen fnidder og andet snavs. Det lyder bare lækkert og letflydende
De 2x12 mtr Viablue har dog gjort at det var umådeligt dyrt af skifte kabel medmindre jeg skulle lave om og opdele Stereo/surround. Det er nu gjort efter 4 år. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Hvornår skal du have dig et par ordentlige højttalere?  |
|
|
Hov, troede du var ude at rejse jorden rundt. Askeskyen har lagt sig |
|
|
DanS 
|
|
|
Har du drukket?
Hvad siger du ?. Går du til dans...hik
|
|
|
Gid jeg havde! 
Men apropos dans... Kan dine Marten spille op til det? 
|
|
|
Vil du virkelig have mig til at sige det. Så lad gå da
Mit svar er nej, det er en komplet uduelig højttaler som ikke har skyggen af musikalske kvaliteter. De evner ikke en gang at spille Beethoven i C dur. Tilfreds 
|
|
|
Jeg vidste det! 
|
|
|
Så er der ro i sindet? |
|
|
Nej, det er der aldrig!
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Hvornår skal du have dig et par ordentlige højttalere?  |
|
|
Hov, troede du var ude at rejse jorden rundt. Askeskyen har lagt sig |
|
|
DanS 
|
|
|
Har du drukket?
Hvad siger du ?. Går du til dans...hik
|
|
|
Gid jeg havde! 
Men apropos dans... Kan dine Marten spille op til det? 
|
|
|
Vil du virkelig have mig til at sige det. Så lad gå da
Mit svar er nej, det er en komplet uduelig højttaler som ikke har skyggen af musikalske kvaliteter. De evner ikke en gang at spille Beethoven i C dur. Tilfreds 
|
|
|
Jeg vidste det! 
|
|
|
Så er der ro i sindet?
|
|
|
Nej, det er der aldrig!
|
|
|
Det kan jeg godt forstå med de katte som er under dit hifi
Hvad spiller du iøvrigt på ? Mors AM morse radio ? eller __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du brugt at stik på dine nye højttaler kabel ?
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da en dejlig pris de stik har :)
Er TANNOY REFERENCE CABLE ikke med 4mm ledere ?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
Det var da en dejlig pris de stik har :)
Er TANNOY REFERENCE CABLE ikke med 4mm ledere ? |
|
|
nej, hver leder er 1,97 mm2 __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gøre det bare endnu bedre til mit brug.
Tænkte på hvorfor blev det LOK SureGrip™ Gold og ikke Rhodium?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
Gøre det bare endnu bedre til mit brug.
Tænkte på hvorfor blev det LOK SureGrip™ Gold og ikke Rhodium?
|
|
|
Fordi det vdh inspiration hybrid som M4L har lånt af mig er med de forgylde stik, rhodium lyder lidt anderledes, så for at være sikker på at Tannoy kablet kommer til at lyde som det lånt, så bliver dette også termineret med den forgylde model. Samtidig er den forgyldte lidt billiger en rhodium.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan rhodium beskrives i forhold til gold ?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
Hvordan kan rhodium beskrives i forhold til gold ? |
|
|
rhodium giver lidt mere højde i lydbilledet og kant/bid, guld er lidt mere afrundet. Det er på ingen måde volsomme forskelle. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej music4life
jeg søger selv efter en højtaler kabel... men er lift nervøs da jeg lige har fået et sæt skønne focal micro utobia BE... hvordan tror du det vil køre sammen med mine højtaler er især nervøs for diskanten da den BE diskant godt kan finde på at leve lidt sit eget liv... køre selv med rørforstærker og cd med rør...
så nu håber jeg du kan hjælpe mig og gi mig et indsigt i om du tror det vil kunne spille på mit grej.. er lidt sart med hvis der er noget der stikker af især diskanten.....
har snakket lidt med dan om det også.... som jeg også skrev til han er en smule besværlig hehe... ej håber du kan gi et lille indsigt
mvh john
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|Ser godt ud claus
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej music4life
jeg søger selv efter en højtaler kabel... men er lift nervøs da jeg lige har fået et sæt skønne focal micro utobia BE... hvordan tror du det vil køre sammen med mine højtaler er især nervøs for diskanten da den BE diskant godt kan finde på at leve lidt sit eget liv... køre selv med rørforstærker og cd med rør...
så nu håber jeg du kan hjælpe mig og gi mig et indsigt i om du tror det vil kunne spille på mit grej.. er lidt sart med hvis der er noget der stikker af især diskanten.....
har snakket lidt med dan om det også.... som jeg også skrev til han er en smule besværlig hehe... ej håber du kan gi et lille indsigt
mvh john
|
|
|
hej John
Jamen, tillykke med dine nye speakers. En ganske medrivende speaker hvis den bliver parret med det rigtige grej. Ingen tvivl om at rør vil klæde dem. Har selv haft 1027 BE. Så kender så rigeligt den BE diskant. Fik dog nok af den, ikke bare diskanten men også den noget fremhævede mellemtone, men det er jo en smagssag . Er dog overbevist om at tannoy kablet kan gøre dit setup mere harmonisk forstået på den måde at tannoy kablet er homogent og tifører noget anstrøg af varme og silkeblød diskant som bestemt ikke stikker af. Det har nogle fortræffeligheder som giver ens setup charme og karakter. Et organisk godt lydende kabel  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|Ser godt ud claus |
|
|
jamen tak hr. Winter
Jeps  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt!!!
Men det der med at erklære total harmoni skal man passe på med. Det holder jo i reglen kun indtil næste gang man hører noget der kunne være en forbedring __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Nydeligt!!!
Men det der med at erklære total harmoni skal man passe på med. Det holder jo i reglen kun indtil næste gang man hører noget der kunne være en forbedring
|
|
|
Enig rettet
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay jamen det lyder jo rigtig godt... dan var ikke helt sikker på diskanten ville passe til min BE.. se om han er lidt af kabel guru kan han selvfølgelig ikke vide alt selv om det næsten er tæt på.. ( ment meget positivt ) har hjulpet mig et par gange men vellykket succes....
har godt set og læst du også har haft focal med BE diskant... så tænkte du måtte vide noget.....
brugte før et BONA SP560 ht,kabel som jeg ha r været uhyggelig glad for og ikke hørt noget bedre her uanset hva folk er disket op med.. men på mine focal er det ren tynd mave... ikke godt...
mine focal har en lækker mellemtone som jeg endnu ikke har fået nok af ... dyb bas er der selvfølgelig ikke det helt vilde af men dog meget brugbar til min musik smag... men diskanten er kræsen og kræver man leder med omhu efter et nyt... og så synes jeg den tråd dan startede op med det kabel du lige har fået færdig lyder spændende så blev sgu nys..... alternativet er et sæt af xindaks lidt bedre ( læs dyrt ) højtaler kabel... ( kører selv med xindak rørforstærker og rør cd ).... ja jeg vil ha det lyder blødt og behageligt hele vejen igennem... ( NOGEN KALDER DET NOK KEDELIGT)... men kan ikke klar hvis noget stikker af eller musikken vælter i S og T lyde... der står jeg af.... så det må af den grund godt være en smule mørkt i lyden.... hvis det da kan lade sig gøre med den BE diskant... men det er jo ´det jeg håber lidt.....
det blev noget af en lang smøre....
mvh john
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej music4life
mvh john |
|
|
Jeg ville sørge for at prøve kablet inden køb. De Be'er er tricky, og det er skisme lidt svært at vurdere hvad der fungerer godt med dem, før det prøves af i praksis. Det er min erfaring. Xindak fungerer hjemme hos mig har jeg lært, men det afhænger også af hvad øvrigt grej du har i kæden. Kilden har også en del at sige. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|