| Forfatter |
|
simonga Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Lavede en lille A/B test idag med min Cambridge Dacmagic/Bærbar PC kontra NAD M5. Materialet var cd og samme rippet på harddisk i Wav format. Ved direkte sammenligning var resultatet forbløffende godt, men dog stadig med et lille + til Dacen/værket i M5. En anelse mere kontrol og frigjort iforhold. Men jeg kunne godt leve med lyden fra kombien hvis jeg ingen cd afspiller havde. Måske at tilslutningen via USB skaber en smule jitter?. Coaxial muligheden skal afprøves.
Men fed måde at jukeboxe på
Går sgu hen og bliver noget afhængig må jeg sige når lyden kan blive så god 
Kalder M2tech med mulighed for at køre fulde 24bit/192
|
|
|
Jeg synes at kvaliteten bliver bedre fra min Mac Mini via S/PDIF kontra USB. Om det er ren indbildning må guderne vide...
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
simonga skrev:
Music4life skrev:
|
Lavede en lille A/B test idag med min Cambridge Dacmagic/Bærbar PC kontra NAD M5. Materialet var cd og samme rippet på harddisk i Wav format. Ved direkte sammenligning var resultatet forbløffende godt, men dog stadig med et lille + til Dacen/værket i M5. En anelse mere kontrol og frigjort iforhold. Men jeg kunne godt leve med lyden fra kombien hvis jeg ingen cd afspiller havde. Måske at tilslutningen via USB skaber en smule jitter?. Coaxial muligheden skal afprøves.
|
|
|
Jeg synes at kvaliteten bliver bedre fra min Mac Mini via S/PDIF kontra USB. Om det er ren indbildning må guderne vide...
|
|
|
det er i hvertfald en fordel ikke at være i galvanisk forbindelse med en PC
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|

Min yngste datter synes også det rykker en del
|
|
|
Var resultatet så ringe at hun smed skoen efter højtaleren
Du skulle ha nappet det DNA kabel, den vibradæmpene kerne og bomuldsisoleringen gør altså noget ved det sølv , jeg ved det, prisen
|
|
|
er det en Basstrap der står op af vinduet .....
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
simonga skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
det er i hvertfald en fordel ikke at være i galvanisk forbindelse med en PC
|
|
|
hey Jakobsen
Har netop bestilt en M2tech så må vi se
En stor pose ris fungerer fint som lydabsorber he, he __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad jeg kan læse mig til vil Coaxial muligheden med M2tech enheden give mig 24 bit opløsning istedet for usb og 16 bit. Vil det også give en samplingsrate på 192 kbit eller ?
cambridge Dacmagic upsampler jo selv signalet til 192 kbit eller ...?
Kan ikke finde ud af det. Det er nyt for mig __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tid for nye billeder som det tager sig ud 2010

Som man kan se har jeg proppet subben ind i mit musikmøbel. Tosset ide vil man nok sige. Men jeg har skåret hul i krydsfineren på bagsiden så subben kan ånde. Der er absolut ingen reasonanser i den tunge skænk
Mit Crap består af disse kære stumper
Stereo: NAD M3, NAD M5, Højtalere: Marten Design Miles ll
Cambridge DacMagic på desktop på snart ankommen M2TECH Interface NEWS!
Biograf: Denon AVR3805, Dvd1920, Audio pro Avanti A.20 DC center i sort piano & B&W VM1 bagkanaler, Infinity Kappa Sub 10" m/R.A.B.O.S, Samsung LCD 40" LE40R51B, Vienna Acoustics Haydn piano sort som front.
Kabler: OYAIDE ACROSS 900 xlr, VAN DEN HUL The mainserver strømkabler . Højttalerkabel: Viablue SC-4 Silver biwire.
Remote: Logitech Harmony One
Diverse: Senneheiser HD 555 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Efter hvad jeg kan læse mig til vil Coaxial muligheden med M2tech enheden give mig 24 bit opløsning istedet for usb og 16 bit. Vil det også give en samplingsrate på 192 kbit eller ?
Kan ikke finde ud af det. Det er nyt for mig |
|
|
Hej Music4life! Du mener vel 192 kHz. Ja, M2tech giver mulighed for 24 bit / 192 kHz, men kun hvis kildematerialet er i denne høje opløsning. En CD er 16 bit / 44.1 kHz. Jeg er ikke ekspert i DacMagic, men der er vist noget om at den converterer 16 bit / 44.1 kHz til 24 bit / 192 kHz. Bemærk dog: DacMagic kan ikke håndtere et signal der er over 96 kHz. Der findes dog ikke særligt meget musik på markedet der er 24 bit / 192 kHz, det meste "HD"-musik er 24 bit / 96 kHz. Den eneste forskel M2tech kan gøre for dig er en nedsættelse af "jitter" fra PC'en, hvilket potentielt kan give bedre lyd  Glæder mig til at høre dine observationer med M2tech. __________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab skrev:
Music4life skrev:
|
Kan ikke finde ud af det. Det er nyt for mig
|
|
|
Hej Music4life!
Du mener vel 192 kHz. Ja, M2tech giver mulighed for 24 bit / 192 kHz, men kun hvis kildematerialet er i denne høje opløsning. En CD er 16 bit / 44.1 kHz.
Jeg er ikke ekspert i DacMagic, men der er vist noget om at den converterer 16 bit / 44.1 kHz til 24 bit / 192 kHz. Bemærk dog: DacMagic kan ikke håndtere et signal der er over 96 kHz.
Der findes dog ikke særligt meget musik på markedet der er 24 bit / 192 kHz, det meste "HD"-musik er 24 bit / 96 kHz.
Den eneste forskel M2tech kan gøre for dig er en nedsættelse af "jitter" fra PC'en, hvilket potentielt kan give bedre lyd Glæder mig til at høre dine observationer med M2tech.
|
|
|
Selvfølgelig KHZ 
Men mener dog stadig at have hørt at USB tilslutning kun kan håndtere lavere opløsning.
Takker for din info og ser også frem til at høre den lille knallert __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
at usb er begrænset til 16/44 er kun pga den chip(der sidder inde i dac'en, eller i dette tilfælde vel nærmest et usbstik) der står for håndtering af
kildematerialet fra pc/mac til selve konverteren.
M2tech har brugt en chip der tillader at hive 192khz ud af usb'en.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
at usb er begrænset til 16/44 er kun pga den chip(der sidder inde i dac'en, eller i dette tilfælde vel nærmest et usbstik) der står for håndtering af kildematerialet fra pc/mac til selve konverteren.
M2tech har brugt en chip der tillader at hive 192khz ud af usb'en. |
|
|
Hej Bonde
Det lyder interessant . Men så er det kun for at bekæmpe jitter at man bruger coaxial (Digital) og dermed bedre lyd eller er det fordi M2tech bare er genial __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ikke om det coaxiale kabel eliminerer jitter. tror bare at lyden i sådan et kabel er bedre end lyden fra et toslink (har jeg endnu til gode at
opleve, da jeg stadig mangler at afprøve et coax kabel)
der sidder en lille clock inde i m2tech som håndterer signalet og eliminerer hvad der måtte forekomme af jitter. en 100% eliminering er vist umuligt,
men det behandlede signal der ender i dac'en er ikke mere forurenet end at dac'ens egen clock kan eliminere resten (igen får du stadig ikke et
100% rent signal, men godt derhen af)
jeg glæder mig også til at min lander. jeg skal dog have en med bnc stik, da mit kabeltræk er lidt længere end en meter. har du bestilt med rca
stik?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
ved ikke om det coaxiale kabel eliminerer jitter. tror bare at lyden i sådan et kabel er bedre end lyden fra et toslink (har jeg endnu til gode at opleve, da jeg stadig mangler at afprøve et coax kabel)
der sidder en lille clock inde i m2tech som håndterer signalet og eliminerer hvad der måtte forekomme af jitter. en 100% eliminering er vist umuligt, men det behandlede signal der ender i dac'en er ikke mere forurenet end at dac'ens egen clock kan eliminere resten (igen får du stadig ikke et 100% rent signal, men godt derhen af)
jeg glæder mig også til at min lander. jeg skal dog have en med bnc stik, da mit kabeltræk er lidt længere end en meter. har du bestilt med rca stik? |
|
|
Er der forskel ? Min må være med RCA så hvis der er leveringstid
Bestilte min idag og Jensen skrev hurtigt tilbage. Han har fået dem på lager igen. De bliver revet væk
Hvor langt kabeltræk må man bruge når det er RCA ?. Er 2 mtr for langt ?
Hvad er iøvrigt forskellen på BNC og RCA ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
De Miles har da fortjent en bedre DAC hva 
DacMagic er i forvejen lidt "kantet" og digital i lyden efter min mening Fin til prisen, men det kan gøres væsentligt bedre.
|
|
|
Mener den dækker mit behov for en start Floe. Til 2k hvad kan man forlange. Som du siger "god til prisen" __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
novra, så må jeg hellere få bestilt en  eller lagt lidt pres på dem der skal til at købe en lille fødselsdags gave til mig (dagen oprinder snart
 )
har aldrig rigtig eksperimenteret med coax kabler, men har læst end del om det, da jeg selv skal til at lave et lille DIY projekt
anyways, tror ikke det er for langt de 2m, hvis kablet er fabrikeret med sund fornuft, gode ledere der tillader en go gennemstrømning af signal og
rigtig godt afskærmet osv, så tror jeg ikke du vil opleve nogen forringelse af lyden
coax kabler er 75ohm til audio/video brug. rca stik vil aldrig kunne opnå en 75ohm impedans, vist nok på grund af den måde det bliver opbygget
på. er ikke helt inde i dette. men i hvertfald, bnc stik er +- et rigtigt 75ohm stik. og kunne forestille mig at ved et længere kabeltræk, at det vil
være
en fordel at bibeholde et 75ohm's impedans så lang tid det nu er muligt igennem kablet. selvfølgelig bliver det hele ødelagt når det rammer
dac'en
da den kun har alm. rca, men alligevel
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
novra, så må jeg hellere få bestilt en eller lagt lidt pres på dem der skal til at købe en lille fødselsdags gave til mig (dagen oprinder snart )
har aldrig rigtig eksperimenteret med coax kabler, men har læst end del om det, da jeg selv skal til at lave et lille DIY projekt
anyways, tror ikke det er for langt de 2m, hvis kablet er fabrikeret med sund fornuft, gode ledere der tillader en go gennemstrømning af signal og rigtig godt afskærmet osv, så tror jeg ikke du vil opleve nogen forringelse af lyden
coax kabler er 75ohm til audio/video brug. rca stik vil aldrig kunne opnå en 75ohm egenskab, vist nok på grund af den måde det bliver opbygget på. er ikke helt inde i dette. men i hvertfald, bnc stik er +- et rigtigt 75ohm stik. og kunne forestille mig at ved et længere kabeltræk, at det vil være en fordel at bibeholde et 75ohm's egenskab så lang tid det nu er muligt igennem kablet. selvfølgelig bliver det hele ødelagt når det rammer dac'en da den kun har alm. rca, men alligevel  |
|
|
Ok, Bonde. Har overvejet dette kabel fra av-connection. Vil helst have det i 2 mtr. udgave da det giver lidt mere fleksibiltet mht placering af pc.
http://www.av-connection.dk/?PNo=SUPTRI050 (Supra Trico)
Tror ikke at kvaliteten fejler noget på dette
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
de plejer at lave nogle rigtig gode kabler. dog kan du faktisk få et billigere et hvis du vælger Bluejeans. se
her
så scroller du ned i bunden, vælger det kabel der hedder Belden 1694A Digital Audio Cable, der kan du så indtaste antal meter, hvilket stik og
hvilken farve kappen skal have der omslutter stik og lidt af kablet.
du kan også hvis du er til DIY, lave et selv. der får du altså noget der er rigtig billigt. prøv evt
her
så mangler der bare et par almindelige phonostik og så er du kørende
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
de plejer at lave nogle rigtig gode kabler. dog kan du faktisk få et billigere et hvis du vælger Bluejeans. se her
så scroller du ned i bunden, vælger det kabel der hedder Belden 1694A Digital Audio Cable, der kan du så indtaste antal meter, hvilket stik og hvilken farve kappen skal have der omslutter stik og lidt af kablet.
du kan også hvis du er til DIY, lave et selv. der får du altså noget der er rigtig billigt. prøv evt her så mangler der bare et par almindelige phonostik og så er du kørende  |
|
|
Hmm, er nu mere til Supra kablet . Men tak for dit råd
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er helt iorden du. man skal jo vælge hvad man selv føler for  men du må da endelig komme med en lille opdatering når du engang får den
lille "knallert" installeret og varmet godt op - det altid skæg at se hvordan andre oplever nyt hardware
|
| Til top |
|
| |
simonga Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Bonde1985 skrev:
novra, så må jeg hellere få bestilt en eller lagt lidt pres på dem der skal til at købe en lille fødselsdags gave til mig (dagen oprinder snart )
anyways, tror ikke det er for langt de 2m, hvis kablet er fabrikeret med sund fornuft, gode ledere der tillader en go gennemstrømning af signal og rigtig godt afskærmet osv, så tror jeg ikke du vil opleve nogen forringelse af lyden
coax kabler er 75ohm til audio/video brug. rca stik vil aldrig kunne opnå en 75ohm egenskab, vist nok på grund af den måde det bliver opbygget på. er ikke helt inde i dette. men i hvertfald, bnc stik er +- et rigtigt 75ohm stik. og kunne forestille mig at ved et længere kabeltræk, at det vil være en fordel at bibeholde et 75ohm's egenskab så lang tid det nu er muligt igennem kablet. selvfølgelig bliver det hele ødelagt når det rammer dac'en da den kun har alm. rca, men alligevel  |
|
|
Ok, Bonde. Har overvejet dette kabel fra av-connection. Vil helst have det i 2 mtr. udgave da det giver lidt mere fleksibiltet mht placering af pc.
http://www.av-connection.dk/?PNo=SUPTRI050 (Supra Trico)
Tror ikke at kvaliteten fejler noget på dette
|
|
|
Jeg har/har haft rigtig mange Supra kabler (højttalerkabler, digitalkabler, subwoofer, interconnects osv.) - fælles for dem alle er at byggekvaliteten har været ualmindelig høj sammenlignet med andet i det prisleje.
Jeg har aldrig prøvet Supra Trico, men tvivler på du bliver skuffet.
|
| Til top |
|
| |