| Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
| Kom også lidt til at studse over. Hvilken SD feets brugte i!? Og tog i højde for dine Marten tilter bagover? |
|
|
De var grå, så meget kan jeg sige
Og hvorfor skulle vi tage højde for at de tilter bagover
|
|
|
Det kan jeg nemt fortælle dig.
Det fordi når de tilter som de nu gør, så er vægtfordelingen ikke ens på foden og derfor skal man bruge 2 forskellige typer SD feets, til henholdvis for og bag.
Personligt ville jeg nok mene at dine Marten står fint på de fødder de kommer med!  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
|
Hvis højtalerne rokker med SD fødder. Så kunne man jo godt forstille sig det de forkerte der brugt 
Her er det no go med Ceraballs. Lyden bliver simplehen for slank. Bruger dog heller ikke SD fødder. Bruger bare de fødder Fidelio er født med!
Tilter dine Marten ikke ret meget bagover? Eller er det billedet der snyder!?
|
|
|
jeg kan sagtens leve med Miles uden afkobling, spikes m.m. Den Granitbase gør klart noget: Du synes lyden bliver slank med ceraballs. Synes bare at det strammer mere op, rydder op. Forøvrigt hvor har du set 8 ceraballs til 1500,- ?. Så vidt jeg kan se kan du få 6 stk for 2000,-. Jeg vil have 8 og så er du et pænt stykke over de 2k
marten Miles er tiltet i sagens natur. Intet snyderi her. Måske at billederne snyder lidt overdrevent
|
|
|
Ja, man får dem nok ikke til den pris. Det billigste jeg har set dem til, er her http://www.av-connection.dk/?PNo=FE-CBU4S
1299,- for 4 styk.
Mange tolker, fejlagtigt, at når de hører at lyden bliver mere uforvrænget og ren, så tror de at det er blevet mere slankt 
I virkeligheden så hører de bare en mere "rigtig" lyd 
Men sådan er der så meget...
|
|
|
Ja og det så det du tror på 
Nogen højtalere har bare ikke godt af afkobling (andet end det de født med ). Og det kan der være mange årsager til. Evt at de afkoblingsfødder som nogen benytter sig af, er nøje afstemt for og kunne dæmpe i et vist område og resten benytter de sig af i konstruktionen. Kobler man dem så under nogen andre føder, evt CB som dæmper suverænt og i det tilfælde her for meget. Så spiller højtalere altså bare ikke som den skal og som den nu er bygget til.
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det nu jeg skal fortælle hvad jeg giver for CB ( ej må heller lade værd )
Music4life
Hvis du synes du manger noget fylde, evt lidt mere krop i mellemtonen og topppen. Så prøv dem som kommer fra Acoustic System. Jeg får nogen hjem her i starten af næste år. Kan godt sende 8 stk over til dig. Fabelagtige. Også syner de ikke af meget og er nemme at arbejder med! Og prisen, tjaaa. De ikke så dyre igen  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
|
Hvis højtalerne rokker med SD fødder. Så kunne man jo godt forstille sig det de forkerte der brugt 
Her er det no go med Ceraballs. Lyden bliver simplehen for slank. Bruger dog heller ikke SD fødder. Bruger bare de fødder Fidelio er født med!
|
|
|
jeg kan sagtens leve med Miles uden afkobling, spikes m.m. Den Granitbase gør klart noget: Du synes lyden bliver slank med ceraballs. Synes bare at det strammer mere op, rydder op. Forøvrigt hvor har du set 8 ceraballs til 1500,- ?. Så vidt jeg kan se kan du få 6 stk for 2000,-. Jeg vil have 8 og så er du et pænt stykke over de 2k
marten Miles er tiltet i sagens natur. Intet snyderi her. Måske at billederne snyder lidt overdrevent
|
|
|
Ja, man får dem nok ikke til den pris. Det billigste jeg har set dem til, er her http://www.av-connection.dk/?PNo=FE-CBU4S
1299,- for 4 styk.
Mange tolker, fejlagtigt, at når de hører at lyden bliver mere uforvrænget og ren, så tror de at det er blevet mere slankt 
|
|
|
Nogen højtalere har bare ikke godt af afkobling (andet end det de født med ). Og det kan der være mange årsager til. Evt at de afkoblingsfødder som nogen benytter sig af, er nøje afstemt for og kunne dæmpe i et vist område og resten benytter de sig af i konstruktionen. Kobler man dem så under nogen andre føder, evt CB som dæmper suverænt og i det tilfælde her for meget. Så spiller højtalere altså bare ikke som den skal og som den nu er bygget til.
|
|
|
Ja 
Jeg tror at det er lidt mere enkelt.
Det andet er en god historie - evt. salgshistorie 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
1299,- for 4 styk.
|
|
|
|
|
|
Ja 
|
|
|
Overhovedet ikke... Det alm vide for enhver hifi nørd!
Også lige meget, du har din overbevisning og fred være med det! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
1299,- for 4 styk.
|
|
|
|
|
|
Ja 
|
|
|
Overhovedet ikke... Det alm vide for enhver hifi nørd!
Også lige meget, du har din overbevisning og fred være med det!
|
|
|
He he, jeg er ikke nørd nok så 
Det er bare det jeg tror, og har som ringe erfaring fra de forskellige ting jeg har prøvet gennem tiden...
Men det er da muligt jeg tager fejl, men det er altså det jeg hører når jeg prøver.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer du nok heller ikke igennem 30 sæt højtalere om året  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Nu kommer du nok heller ikke igennem 30 sæt højtalere om året  |
|
|
Nej! 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
|
Det er der vist kun en her på forummet der er tosset nok til, ik Kenneth    __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
Det er der vist kun en her på forummet der er tosset nok til, ik Kenneth   
|
|
|
Bliver jo nød til og køre noget skidt igennem til min hjemmeside ( som jeg nok heller snart må få skrevet lidt på )  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dumbo: ja de er svinelækre. . En lyttesession hos mig. ja hvorfor ikke. I det nye år
Dan A : Mon ikke vi kunne finde ud af noget  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Dumbo: ja de er svinelækre. . En lyttesession hos mig. ja hvorfor ikke. I det nye år
Dan A : Mon ikke vi kunne finde ud af noget  |
|
|
Det vil være super, kan forstå på MN at vi bor et sten kast fra hinanden, så vi er ikke ude i den store logistik. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Så det nu jeg skal fortælle hvad jeg giver for CB ( ej må heller lade værd )
Music4life
Hvis du synes du manger noget fylde, evt lidt mere krop i mellemtonen og topppen. Så prøv dem som kommer fra Acoustic System. Jeg får nogen hjem her i starten af næste år. Kan godt sende 8 stk over til dig. Fabelagtige. Også syner de ikke af meget og er nemme at arbejder med! Og prisen, tjaaa. De ikke så dyre igen 
|
|
|
Det er noget tweaket noget med det afkoblingsgas. 
Måske de også skulle prøves Kenneth. Som de er right on spot uden afkobling lyder de dejligt fyldigt hele vejen op. Med Ceraballs var det som om at bassen lige blev en kende mere tight, Mellemtone, diskant blev mere nuanceret. Ikke at det blev for slankt, men måske mere korrekt. Som om at der var nogle ting der faldt på plads. Vi er jo ovre i pilitesse afdelingen . For de lyder deundernyme også godt uden fusser . Kan dog godt lide at Miles lige bliver løftet fra gulvet, men for min skyld behøver afkoblerne ikke gøre det store væsen af sig. Det vil vise sig med de tri absorbere fra Viablue. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
Dan A : Mon ikke vi kunne finde ud af noget 
|
|
|
Det vil være super, kan forstå på MN at vi bor et sten kast fra hinanden, så vi er ikke ude i den store logistik. |
|
|
Jeps!
Kan se at du er ferm med en loddekolbe . __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
Dan A : Mon ikke vi kunne finde ud af noget 
|
|
|
Det vil være super, kan forstå på MN at vi bor et sten kast fra hinanden, så vi er ikke ude i den store logistik. |
|
|
Jeps!
Kan se at du er ferm med en loddekolbe . |
|
|
jaja, Velkommen på forsiden  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der blevet testet lidt idag og dommen over de Tri absorbere fra Viablue er at de ikke gør den store væsen af sig. Forstået på den måde at de næsten ikke har nogen egenlyd . De strammer en anelse op i bunden hvilket ikke gør noget. Der er den samme krop i mellemtonen og diskanten er stadig den samme men lidt mere udstrakt . D.v.s lækker . Ceraballs gjorde noget mere markant i hele frekvensområdet hvilket også var lækkert at høre på. Måske mere slankt i øvre frekvensområde og knap så stor vægt i bunden, men mere stram. Smag & behag. Vælger Viablue grundet kvaliteter fra Ceraballs til under den halve pris.
Og så kan jeg godt lide at de lige løfter basen fra gulvet. Så de ikke laver lyse mærker på mit fine trægulv, hvis man engang skal flytte om.
Kvaliteten er prima på de Viablue. Lækkert som Deres kabel program
Absorberne er normalt skubbet længere ind under basen og er ikke synlige. Men synes da lige i skal se pucken

Den øverste plade hviler som man kan se på 3 punkt kegler i stål. Belastbarhed 100 kg pr sæt!
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt når det virker 
Tillykke med dem.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
| Og så kan jeg godt lide at de lige løfter basen fra gulvet. Så de ikke laver lyse mærker på mit fine trægulv, hvis man engang skal flytte om. |
|
|
Hehe, det kender jeg godt, men jeg tror du skal løfte dem noget mere hvis der skal kunne komme sollys ind under 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Music4life skrev:
| Og så kan jeg godt lide at de lige løfter basen fra gulvet. Så de ikke laver lyse mærker på mit fine trægulv, hvis man engang skal flytte om. |
|
|
Hehe, det kender jeg godt, men jeg tror du skal løfte dem noget mere hvis der skal kunne komme sollys ind under 
|
|
|
Overdrivelse fremmer forståelsen. Mine kone er overbevist
Men så er der nullermændene __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
L.B. skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
Overdrivelse fremmer forståelsen. Mine kone er overbevist
Men så er der nullermændene |
|
|
Pust  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|