| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Så ryger M5'eren måske snart på KSB?  |
|
|
Hej Wild
Nej, M5 ryger ingen steder. Men er da i nuet glad for at jeg KUN gav 5500,- for den. Den spiller trods alt bedre end Dacmagic, men det skulle da også være mærkeligt andet. Dog falder den dacmagic ikke fuldstændig igennem. Har dog kun testet den på USB. Hvordan den gør sig via coaxial eller balanceret istedet for dacen i M5 ?. Kunne være spændende at høre hvad en 2k dac kan istedet. Den har ihvertfald imponeret mig! og lyden er både velopløst, dynamisk med god bund.
Men igen tvivl om at cd mediet dør. Dette er en del af fremtiden og vejen frem til highdefinition afspilninger som cd mediet slet ikke kan afspille. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Godaften Music
Tillykke med indvesteringerne. Det er jo fedt når ens ønsker/drømme går i opfyldelse, og især til jul
Det lyder som en højtaler man skal høre engang
Spændende kombination med bærbar og dacmagic. Går selv og tænker lidt på netop den kombination. (har jeg i øvrigt gjort i lang tid, men har ikke gjort noget ved det endnu )
Prøv at afspille noget musik via. USB pen. Den har jo ikke et "bevægeligt led" den skal læse musikken fra. Det har jeg hørt skulle være lidt bedre, men har dog ikke prøvet det.
Hvordan er lyden i forhold til cdafspilleren?
|
|
|
Hej Dennis
Længe siden,
Drømmene skal leves ud engang imellem og man lever som bekendt kun engang . Miles er den ultimative speaker for mig og til 25k måtte jeg slå til. Det hele handler også om økonomi og disse Miles har aldrig været indenfor økonomisk rækkevidde som nye, men pludselig var de der som brugt hos forhandler. Har aldrig set dem på brugtmarkedet. Faktisk var der så stor rift om dem at jeg måtte hugge kløerne i dem engang for alle
Du skulle prøve DAC/PC løsningen. Fedt til festen . de dovne dage - og bare til rengøringen
Sammenlignet med min cd. Tjaa, man kan absolut leve med det. Har dog ikke testet dacmagic direkte via Coaxial. Men via usb lyder det som en god cd afspiller i mine øre. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at streame radiostationer på flg. link. Alt musik kan opdrives i høj og lav bitrate. Det meste i 192-256 kbit
shoutcast.com eller er man til de fede mix ETN.fm
Alt kan downloades via stationripper hvis man ønsker (SOFTWARE SKAL INSTALLERES)
Og ikke at forglemme Itunes !
Itunes er for fedt. Jeg er i streaming chock 
DET RYKKER FOR VILDT
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Hej Dennis
Længe siden,
Drømmene skal leves ud engang imellem og man lever som bekendt kun engang . Miles er den ultimative speaker for mig og til 25k måtte jeg slå til. Det hele handler også om økonomi og disse Miles har aldrig været indenfor økonomisk rækkevidde som nye, men pludselig var de der som brugt hos forhandler. Har aldrig set dem på brugtmarkedet. Faktisk var der så stor rift om dem at jeg måtte hugge kløerne i dem engang for alle
Du skulle prøve DAC/PC løsningen. Fedt til festen . de dovne dage - og bare til rengøringen
Sammenlignet med min cd. Tjaa, man kan absolut leve med det. Har dog ikke testet dacmagic direkte via Coaxial. Men via usb lyder det som en god cd afspiller i mine øre.
|
|
|
Ja længe siden. Det er nu også snart for dårligt, må heller få gjort noget ved det inden alt for længe. Kender godt det med at slå til mens buddet er der, og har ikke fortrudt det siden. (jep jeg snakker om mine L3 )
Du er jo altid velkommen herned. Ta' pc'en med, jeg har jo dac'en
Ok. God til pengene, men kom gerne med indtryk når den er testet via. coaxial også.
Men der skal da vist være højt til loftet hvis de skal stå under træet.......
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Music4life skrev:
|
Hej Dennis
Længe siden,
Sammenlignet med min cd. Tjaa, man kan absolut leve med det. Har dog ikke testet dacmagic direkte via Coaxial. Men via usb lyder det som en god cd afspiller i mine øre.
|
|
|
Ja længe siden. Det er nu også snart for dårligt, må heller få gjort noget ved det inden alt for længe. Kender godt det med at slå til mens buddet er der, og har ikke fortrudt det siden. (jep jeg snakker om mine L3 )
Du er jo altid velkommen herned. Ta' pc'en med, jeg har jo dac'en
Ok. God til pengene, men kom gerne med indtryk når den er testet via. coaxial også.
Men der skal da vist være højt til loftet hvis de skal stå under træet.......
|
|
|
Finder en dag i det nye år 
Kom du af med din rørbørge og surround setup? og hvad står der i stuen nu ud over L3  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Net overført lyd bliver fremtiden.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
Ja. Net overført lyd bliver fremtiden.  |
|
|
Der tror jeg du har ret 
Har du erfaring med gode indspilninger på nettet?
Her tænker jeg på sider med HD indspilninger __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så iøvrigt
https://www.hdtracks.com/
Nogen som har erfaringer med denne side og kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Finder en dag i det nye år 
Kom du af med din rørbørge og surround setup? og hvad står der i stuen nu ud over L3 
|
|
|
Du er velkommen ned for at se grejet Jeg har ikke solgt nogle af delene endnu, men hvis man først får lyttet så tror jeg faktisk godt det kan sælges Der er faktisk plads til en lyttesession i morgen
Vi kan lige tage det over PB __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for link FHWAC
God jul og hils familien __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har endnu ikke hentet nogle af deres HD materiale (kun 16bit/44kHz indtil videre), men siden er nem og bruge, og med Paypal har der ingen problemer været med at købe (for umiddelbart er der ikke support for salg udenfor US). Og kvaliteten er absolut iorden på det jeg har hentet. __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Har endnu ikke hentet nogle af deres HD materiale (kun 16bit/44kHz indtil videre), men siden er nem og bruge, og med Paypal har der ingen problemer været med at købe (for umiddelbart er der ikke support for salg udenfor US).
Og kvaliteten er absolut iorden på det jeg har hentet.
|
|
|
Altså bedre end Yousee play
Har hentet en del på Yousee. Meget at vælge imellem, men kvaliteten er noget crap. Fint til baggrundsmusik og for at høre det sidste nye. Det er jo gratis __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
|
|
Hej Wild
Nej, M5 ryger ingen steder. Men er da i nuet glad for at jeg KUN gav 5500,- for den. Den spiller trods alt bedre end Dacmagic, men det skulle da også være mærkeligt andet. Dog falder den dacmagic ikke fuldstændig igennem. Har dog kun testet den på USB. Hvordan den gør sig via coaxial eller balanceret istedet for dacen i M5 ?. Kunne være spændende at høre hvad en 2k dac kan istedet. Den har ihvertfald imponeret mig! og lyden er både velopløst, dynamisk med god bund.
Men igen tvivl om at cd mediet dør. Dette er en del af fremtiden og vejen frem til highdefinition afspilninger som cd mediet slet ikke kan afspille. |
|
|
Du kunne jo også sælge både DacMagic og M5 og så evt. investere i en bedre DAC? Og så måske et billigt og solidt drev, så har du jo en fin kombination?  Eller den lette udvej - Accuphase!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
|
|
Hej Wild
Men igen tvivl om at cd mediet dør. Dette er en del af fremtiden og vejen frem til highdefinition afspilninger som cd mediet slet ikke kan afspille. |
|
|
 __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|

floe skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
|
|
Hej Wild
Men igen tvivl om at cd mediet dør. Dette er en del af fremtiden og vejen frem til highdefinition afspilninger som cd mediet slet ikke kan afspille.
|
|
|

|
|
|
Ved ikke om du var klar over det. Nu er jeg seriøs
Hvis du løfter låget på den japser vil du opdage at der på Dac boardet står cambridge- Men du behøver ikke at tage låget af for min skyld. Blot en skam at du har købt den japser for dyrt. Ok, den har da et godt værk __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:

floe skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
|
|
Hej Wild
Men igen tvivl om at cd mediet dør. Dette er en del af fremtiden og vejen frem til highdefinition afspilninger som cd mediet slet ikke kan afspille.
|
|
|

|
|
|
Hvis du løfter låget på den japser vil du opdage at der på Dac boardet står cambridge- Men du behøver ikke at tage låget af for min skyld. Blot en skam at du har købt den japser for dyrt. Ok, den har da et godt værk |
|
|
Jeg har desværre ikke købt nogen DP-500, men du må meget gerne forkæle mig med een i julegave  Jeg troede ellers at DP-55 var den måske bedste CD-afspiller du havde hørt  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:

floe skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
|
|
Hej Wild
|
|
|

|
|
|
Hvis du løfter låget på den japser vil du opdage at der på Dac boardet står cambridge- Men du behøver ikke at tage låget af for min skyld. Blot en skam at du har købt den japser for dyrt. Ok, den har da et godt værk |
|
|
Ja, Jakob... Ikke spilde penge på sådan en DP-500, nu hvor du alligevel har en DacMagic!  M4L viser vejen frem.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej :-)
Tillykke med dine nye højttalere :-) Nu har jeg fulgt din tråd gennem nogen tid, og du har jo haft noget lækkert grej :-). Men hvad er det egenlig for en lyd du søger?
Mvh Frank.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Hej :-)
Tillykke med dine nye højttalere :-) Nu har jeg fulgt din tråd gennem nogen tid, og du har jo haft noget lækkert grej :-). Men hvad er det egenlig for en lyd du søger?
Mvh Frank.
|
|
|
Hvilken lyd søger audiofilen?
Den uforfalskede, ufarvede gengivelse som kommer så tæt på virkeligheden som muligt. Har man nået hertil er man kommet langt med sit setup. Med Marten Design Mkll føler jeg at jeg kommer tæt på
|
| Til top |
|
| |