Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 20:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Martin Logan CLX (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 14 November 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Beklager tonen, men forstå mig ret hvis du sammenligner en elektrostat med en alm. højttaler som kun går ned til 55Hz -3dB så vil der også mangle det punch som du savner, men det skal ikke glemmes at ydelsen fra en elektrostat er meget bedre mht. forvrængning samt kobling til luften i kraft af at den har det store membran areal..., vi taler om et staed mellem 5-10 gange lavere forvrængning end den typiske 6" eller 8" basenhed kan præstere i dens arbejdsområde.

jeg formoder at det intentionen med CLX, at den skal parres med et sæt af firmaets subwoofere for at tilføje netop det, som du påpeger er en mangel. 

det er af samme grund at en JBL LE14-1 baseret sub er i mit system, for at tilføje en den sidste oktav

Her er et udmærket eksempel på den udæmpede egenresonans og afrulningen forårsaget af dipolens akustiske kortslutning (åben baffel) , problemer der er ikke eksisterende med et velkonstrueret lukket bassystem.

Dipolproblemet er systembetinget og kan højst flyttes ned i frekvens, men så bliver det et problem at have dem i lytterummet på grund af størrrelsen.

Og så skal man vænne sig af med at forveksle resonanser og andre unoder med "punch" "dynamik" "luft" eller hvad der nu bliver brugt af hurraord

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 November 2008 kl. 02:55 | IP-adresse registreret  

Pheeew! totalt misvisende måling ..., kik lige en gang på HF 01/86 resultat var med en bedre opstilling og skrappere målegrej (Bruel & Kjær) totalt fri for de "knaster" som englænderne fik ud ML'erne  

En anden ting og meget væsentligt for ydelsen eller mangel på samme ..., hvis du kan vise mig en bruger som har de i målingen CLS paneler af FØRSTE! generation.., så klapper jeg i hænderne

jeg vil påstå at +99% af de i dag eksisterende CLS'er MK1'er ikke benytter 1st. gen. "dot" paneler, men derimod de nyere og meget bedre ydende servicepaneler som er med med "strips"   

Enten ved du ikke noget om ML CLS'ernes historik ellers prøver du at skade deres omdømme med vilje ..., nice!  

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 16 November 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Pheeew! totalt misvisende måling ..., kik lige en gang på HF 01/86 resultat var med en bedre opstilling og skrappere målegrej (Bruel & Kjær) totalt fri for de "knaster" som englænderne fik ud ML'erne  

En anden ting og meget væsentligt for ydelsen eller mangel på samme ..., hvis du kan vise mig en bruger som har de i målingen CLS paneler af FØRSTE! generation.., så klapper jeg i hænderne

jeg vil påstå at +99% af de i dag eksisterende CLS'er MK1'er ikke benytter 1st. gen. "dot" paneler, men derimod de nyere og meget bedre ydende servicepaneler som er med med "strips"   

Enten ved du ikke noget om ML CLS'ernes historik ellers prøver du at skade deres omdømme med vilje ..., nice!  

Har du spist noget du ikke kunne tåle ? eller kan du blot ikke acceptere at dipoler nu engang opfører sig som det de er, og med de fejl og mangler der følger med princippet

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes