Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 26 November 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Wink wink ;) jeg synes du skulle købe et sæt ***** ******* ****** :) |
|
|
Focal Electra 1027BE?
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
Sendt: 02 December 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Planerne og tankerne omkring udskiftning af L3'erne er skrinlagt.
Dette passer mig på mange måder rigtig godt, da jeg ikke har kunne sætte min fingre på noget lyd eller designmæssigt Eneste ulempe, er som sagt, at de ikke er de mest "jordskælvsikre" højttalere. Som både Henrik og Wildstyle skriver var der et sæt Focal 1027 på tegnebrættet. Men som sagt, er dette droppet. Den lille må bare opdrages til at vide, at de fine sorte kasser på fødder ikke skal røres m.v. 
På elektronik siden er der atter kommet SS ind. I reolen står nu en Harman Kardon AVR 7300 og DVD 47 - I skabet ved siden af gemmer sig: Den gamle trofaste Toshiba HDD optager. Nintendo Wii - og en "ældre" PS3 60 GB fra dengang de var dyre 
Da fjernbetjeningerne havde overtaget sofabordet er disse blevet udskiftet med en Logitech Harmony One. Den er faktisk ganke udemærket. Nem at sætte op og bruge. Dog skal gæster altid lige introduceres for den før de kan betjene den.
Lidt blandede billeder af stuen som den ser ud pt. I julen satser jeg på, at få tid til at få den flade på på væggen. Jeg går også og overvejer hvilken center højttaler jeg skal have. Den oplagt GamuT løber hurtigt op i + 20k så den er ikke med i mine overvejelser. forslag????
Nå.. billeder.

Preben i forgrunden. Der er forresten også tilføjet en ekstra låge til midtersektionen - denne er kommet efter den lille er begyndt at pille ved ALT.

Sweetspot. Den nye remote ligger så fint på bordet 

Tjaaah

HK Sættet.. Alle har en forkærlighed for en speciel producent. Min må vist være HK..

Et kig bag skærmen. Det løse kabel der ligger, bruges når der skal OSD fra forstærkeren til skærmen.

Til venstre ses de difuser o.l. der normalt ligger spredt nøjagtigt ud over hele gulvet 
Det var det for denne gang.
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 02 December 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt de får lov at stå lidt endnu.  Center fra phi serien virker udemærket da det jo stort set kun er stemmer den skal gengive og ikke musik. Den passer fint ind. Bruger den selv.  __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 02 December 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne evt. fylde højttalerne med sand eller noget andet samt montere højttalerne på standerne med noget blue-tac. Så er de ikke lige til at flytte rundt med.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 02 December 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Du kunne evt. fylde højttalerne med sand eller noget andet samt montere højttalerne på standerne med noget blue-tac. Så er de ikke lige til at flytte rundt med. |
|
|
Fylde højttalerne med sand? Du mener forhåbentligt standerne.  Jeg er dog enig omkring blue-tac. Jeg brugte det selv, da jeg havde mine L3'ere. Og når de har stået lidt tid ovenpå det klisterværk, så står de altså rimeligt godt fast.
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 22 December 2008 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
AM-E skrev:
Du kunne evt. fylde højttalerne med sand eller noget andet samt montere højttalerne på standerne med noget blue-tac. Så er de ikke lige til at flytte rundt med. |
|
|
Fylde højttalerne med sand? Du mener forhåbentligt standerne. 
Jeg er dog enig omkring blue-tac. Jeg brugte det selv, da jeg havde mine L3'ere. Og når de har stået lidt tid ovenpå det klisterværk, så står de altså rimeligt godt fast. |
|
|
lol klasse.... 
Super spændene tråd, glæder mig til at høre dommen på den avr 7300
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|

Standerne er skam fyldt godt op med noget ovntørret sand.. Som "bindemiddel" er der sat et sæt VT Feet under. Disse fungere mere som skridmåtte end bindemiddel 
@Lillenørd´: AVR 7300'eren ganske fornuftig. Den kan sagtens trække L3'erne. Eneste minus ved den, er at den er så pokkers dyb. pt. står min reol ca. 10 cm fra bagvæggen pga. 7300'eren Lydmæssigt gør den det helt OK.
//Tim __________________ Noget vellydende :p
Stuen
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 22 December 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
AM-E skrev:
|
|
Fylde højttalerne med sand? Du mener forhåbentligt standerne. 
|
|
|
Nej nej, jeg mener skam højttalerne. Ud med enhederne og bare fyld godt op med sand. Det dæmper ret godt, og holder højttaleren på plads...delefiltret kan kun have godt af det. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lille update:
Der leges stadig med SS i hytten. Da den matchende center som før skrevet er urimelig dyr blev der ledt efter andre.
Da XTZ kan fåes for peanuts og også får gode ord med vejen skulle sådan en prøves. At de fåes i sort pianolak hjalp også 
For at gøre plads til centeren måtte Pana'en på væggen.
Her lige friske skud i rodet orden 

Den nye center.

Her ses dybdeudfordringen 

En masse elektronik.

En smuk L3

Så er de vist også blevet afbilledet nok 
Går og drømmer om en sub eller to. Hvilken overvejes endnu.
Stuen
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser jo meget nydelig ud den nye center der... Hvordan passer den klamngmæssigt med Gamut'erne?
Din tråd ska jo over i surroubd afdelingen IGEN hehe...
et sæt 1027 i zebrano ville altså stadig være meget nydeligt  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
Planerne og tankerne omkring udskiftning af L3'erne er skrinlagt.
Dette passer mig på mange måder rigtig godt, da jeg ikke har kunne sætte min fingre på noget lyd eller designmæssigt Eneste ulempe, er som sagt, at de ikke er de mest "jordskælvsikre" højttalere. Som både Henrik og Wildstyle skriver var der et sæt Focal 1027 på tegnebrættet. Men som sagt, er dette droppet. Den lille må bare opdrages til at vide, at de fine sorte kasser på fødder ikke skal røres m.v. 
På elektronik siden er der atter kommet SS ind. I reolen står nu en Harman Kardon AVR 7300 og DVD 47 - I skabet ved siden af gemmer sig: Den gamle trofaste Toshiba HDD optager. Nintendo Wii - og en "ældre" PS3 60 GB fra dengang de var dyre 
Da fjernbetjeningerne havde overtaget sofabordet er disse blevet udskiftet med en Logitech Harmony One. Den er faktisk ganke udemærket. Nem at sætte op og bruge. Dog skal gæster altid lige introduceres for den før de kan betjene den.
Lidt blandede billeder af stuen som den ser ud pt. I julen satser jeg på, at få tid til at få den flade på på væggen. Jeg går også og overvejer hvilken center højttaler jeg skal have. Den oplagt GamuT løber hurtigt op i + 20k så den er ikke med i mine overvejelser. forslag????
Nå.. billeder.

Preben i forgrunden. Der er forresten også tilføjet en ekstra låge til midtersektionen - denne er kommet efter den lille er begyndt at pille ved ALT.

Sweetspot. Den nye remote ligger så fint på bordet 

Tjaaah

HK Sættet.. Alle har en forkærlighed for en speciel producent. Min må vist være HK..

Et kig bag skærmen. Det løse kabel der ligger, bruges når der skal OSD fra forstærkeren til skærmen.

Til venstre ses de difuser o.l. der normalt ligger spredt nøjagtigt ud over hele gulvet 
Det var det for denne gang.
Mvh Tim |
|
|
må sige den forstærker ikke er ok til de fine højttaler men hvis du er tilfreds er det ok men du skulle høre dem med en god forstærker på ville også tro du ville få mere bund med
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser lækker ud med lidt surround i hus. Iøvrigt må jeg sige til HenrikE at han har haft bedre forstærkere på. Iøvrigt, behøvede vi se alle billederne én gang til?
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tim, for søren da. Har fået en ide efter at have været til "lego world" i parken med nevø+niece i dag, du skal få din datter igang med at lege med duplo! Så skal du bygge højtaler-kabel standere i duplo hehe... __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Ser jo meget nydelig ud den nye center der... Hvordan passer den klamngmæssigt med Gamut'erne?
Din tråd ska jo over i surroubd afdelingen IGEN hehe...
et sæt 1027 i zebrano ville altså stadig være meget nydeligt 
|
|
|
Mjallo..
Jups. Skal vel flyttes til SS igen - igen 
De klangmæssige samspil ml. L3 og XTZ'en er svær. Tror mit hurtige svar bliver: det virker. Jeg kan ikke høre, at der er noget som ikke spiller sammen mellem de 2 modeller. Dermed ikke sagt at de er af samme støbning. Bare at de fint kan bruges sammen.
Og ja. Et sæt 1027 i Zebrano ville være velkomne - men de kære sælgere er "ikke til at handle med" 
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
må sige den forstærker ikke er ok til de fine højttaler men hvis du er tilfreds er det ok men du skulle høre dem med en god forstærker på ville også tro du ville få mere bund med[/QUOTE]
Hej Henrik,
Jeg har vel haft 4 forskellige forstærkere på L3'erne. Alle med sine plusser og minusser. Klart en ren stereo kasse gør det bedst til 2 kanals - Men når lysten også er til SS skal der flere kanaler til.
Og at finde en SS forstærker med samme kræfter som 7300'eren som også gør det på samme niveau i stereo og slutteligt er til at købe for menneskepenge er en mangelvare. Kender du en, hører jeg gerne derom 
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Tim, for søren da. Har fået en ide efter at have været til "lego world" i parken med nevø+niece i dag, du skal få din datter igang med at lege med duplo! Så skal du bygge højtaler-kabel standere i duplo hehe... |
|
|
Der er masser af Duplo i huset. Men det bliver på børneværelset 
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete det.
L3'erne er nu hos en anden meget glad herre. Ind er kommet nogle mere "stabile" men stadig meget velspillende kasser.
Samtidigt er der også landet en sub 1. stk dynaudio sub 250
Et par billeder fra i eftermiddags hvor solen valgte at komme frem for en kort bemærkning.

Nå jow.. Et nyt tæppe er også landet..

Hvis jeg skulle falde over den matchende center i rette finish på ksb, vil den nok blive indkøbt. Men det er endnu ikke noget presser på.
//Tim __________________ Noget vellydende :p
Stuen
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er rigtig fine de GS60'ere, har selv haft 20'eren og de spiller fortrineligt, blev det en byttehandel eller hvordan? Iøvrigt er finishen så Rosewood med pianolak? Det er vidst ikke std. finish, så vidt jeg ved er det kun sort/sølv, der kan fåes i pianolak..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
De er rigtig fine de GS60'ere, har selv haft 20'eren og de spiller fortrineligt, blev det en byttehandel eller hvordan? Iøvrigt er finishen så Rosewood med pianolak? Det er vidst ikke std. finish, så vidt jeg ved er det kun sort/sølv, der kan fåes i pianolak..
|
|
|
Jups. GS60'erne skal man ikke kimse af. 
L3'erne røg i en delvis bytter. en masse kontanter og Dynaudio subben.
GS60'erne hentede jeg i Århus. Det med farven forstår jeg ikke helt?  Altså mine er i sort pianolak. Ikke rosewood.
Stuen
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
Jups. GS60'erne skal man ikke kimse af. 
L3'erne røg i en delvis bytter. en masse kontanter og Dynaudio subben.
GS60'erne hentede jeg i Århus. Det med farven forstår jeg ikke helt?  Altså mine er i sort pianolak. Ikke rosewood.
Mvh Tim |
|
|
Det er simpelthen gulvet, der så spiller mig et puds på de første billeder  Hvordan passer de ind i stuen? Er de ikke lidt voldsomme, eller hvordan? Kan huske mine GS20 i min lige under 20kvm stue var lige voldsomme nok.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|