Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Batemandk, har du fået løst problemstillingen mht. for høje standere? Hvordan spiller Gamut L3 efter at du måske har lyttet lidt mere til dem? (trods familieforøgelsen)
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Batemandk skrev:
Wilco skrev:
Efter at have brugt så meget energi (og sandsynligvis penge) på at finde det helt rigtige anlæg, synes jeg det er synd du ikke køber et par originale Gamut L3-standere i sort. De er skabt til L3 og har en WAF der rykker, og i dit stylede hjem kan du da ikke ha´ krom og "racer" trekantsfod.
Efter at have set dit drømmer jeg hedt om Gamut L7 i sort pianolak, selvom jeg nok ikke har plads til at få det optimale ud af dem. |
|
|
De er nu ikke så slemme som du fremstiller dem.. Den trekantede fod er i mine øjne ret frække.. At rørene er i krom kan evt. diskuteres. Alternativt er det ret nemt at slibe dem ru og så give dem en omgang mat sort spray.. ( er allerede blevet overvejet 2 gange )
Klart at en L3 fod er det optimale.. Men den pris forhandlerne vil have for den er helt ude i hampen.. Jeg kan ikke retfærdige at smide 8.000,- efter nye stands ( der er en barnedåb osv. ) der skal betales i den nærmeste fremtid..
Mvh Tim
|
|
|
hvad koster en liter vand og en præst? 
|
|
|
Ikke det vilde.. Men de 80 gæster der er inviteret skal jo have både vådt og tørt, samt lokaler skal lejes osv osv.. Og jow.. Så koster det knaster..
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
Hejsa, fedt anlæg du har dig der har lige et hurtigt spørgsmål, hvor har du fået fat i den omformer fra din ps3 til din analog forstærker? |
|
|
Hej Preben,
min "omformer" er en ganske almindelig DAC. Der er masser til salg på KSB i alle prisgrupper..
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Batemandk, har du fået løst problemstillingen mht. for høje standere? Hvordan spiller Gamut L3 efter at du måske har lyttet lidt mere til dem? (trods familieforøgelsen)
|
|
|
Aloha..
Jups.. Problemet med standerne er løst . Har for første gang i dag fået lyttet ordentlig musik.. Det er skræmmende så lidt tid man pludslig har til sådanne ting.. Meeen det sure med det søde osv .
Det jeg har fået lyttet i dag har været ganske lækkert. Pt. arbejdes der på, at få afsat min Densen B400+ CD Afspiller da den ikke helt harmonerer med TacT'en.. Og så er den næsten FOR pæn sammenlignet med TacT'en.. Den falder lissom igennem ..
Dette ses også her:

De er jo pæne nok hver for sig.. Men ikke sammen .. Jeg ved ikke endnu hvad der kommer ind som afløser.. Er lidt lun på tanken om en gammel sony es model - eller noget med rør i udgangen.. Et strejf af varme kunne godt ønskes engang i mellem..
Før jeg fik TacT'en legede jeg meget med idéen om en Pioneer M22 + xxxx? pre - Men den M22'er skal have alt for meget luft og det har jeg ikke mulighed for som det er nu..
Løsningen på standerproblematiken blev et sæt soundstyle model ???? hentet i HFK på Frb.

Nyt kabel forresten.. AQ CV4 og VdH CW som jumper.. Gør det ganske acceptabelt..

Syntes denne stander er et godt og noget billigere alternativ til L3 standeren.

Det var det for denne gang..
Stuen
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud 
Jeg bruger selv AQ CV4, men hvor er dit DBS har du taget det af !
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
What... Nyt IGEN ? :) Jeg troede ellers du var tilfreds med dit MF ? Hmm... Hvad med at skifte Tact'en ud og blive ved Densen? Er er der nogen farve begrænsninger ved den CD du søger?
__________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nye standere ser godt ud!  Hvordan spiller Tact'en i forhold til MF'erne? Og det samme med Densen?
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Det ser godt ud 
|
|
|
Eh?? DBS? Forklaring udbedes 
Stuen
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon fede standere du har fået dig, kan de fyldes med sand/hagl? Hvornår regner du med at dit hifi shopping vanvid får sin ende?  Din tråd er rigtig spændende at følge med alle de udskiftninger må man sige  edit : dovenskab tabte denne gang og jeg fik kigget på hfk's hjemmeside, og jamen dog de kan fyldes. Overvejer kraftig om det skal være de nye standere til mine Amphion'er.. Lever de op til alle forventninger? byggekvalitet, stabilitet osv?
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
-KP- skrev:
Det ser godt ud 
|
|
|
Mvh Tim
|
|
|
DBS ( Dielectric Bias System ) Der er batteri på mine AQ 
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Kanon fede standere du har fået dig, kan de fyldes med sand/hagl?
Hvornår regner du med at dit hifi shopping vanvid får sin ende? 
Din tråd er rigtig spændende at følge med alle de udskiftninger må man sige 
edit : dovenskab tabte denne gang og jeg fik kigget på hfk's hjemmeside, og jamen dog de kan fyldes. Overvejer kraftig om det skal være de nye standere til mine Amphion'er.. Lever de op til alle forventninger? byggekvalitet, stabilitet osv?
|
|
|
hehe.ja de kan fyldes og disse er også fyldt med bagt sand ( går ud fra at bagningen fjerne al fugt ?? )
Før der kommer fyld i, virker de en anelse "lette" men 8 kg sand i hver side hjælper Jeg skal ha købt mig noge VT Feet som skal erstatte de spikes der sidder på i dag..
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Batemandk skrev:
-KP- skrev:
Det ser godt ud 
|
|
|
Mvh Tim
|
|
|
DBS ( Dielectric Bias System ) Der er batteri på mine AQ 
|
|
|
Den del må være amputeret - eller også er mit kabel en årgang ældre.. Der er ihvertfald intet batteri system på mine.. - Men tak for info'en 
Stuen
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, Tim! Se nu at få skiftet den TacT ud med en B-150 eller en B-250 + B-330. Det vil klæde dine L3'er så meget bedre, det er jeg sikker på.  Og tillykke med de nye standere.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
MathiasLarsen skrev:
edit : dovenskab tabte denne gang og jeg fik kigget på hfk's hjemmeside, og jamen dog de kan fyldes. Overvejer kraftig om det skal være de nye standere til mine Amphion'er.. Lever de op til alle forventninger? byggekvalitet, stabilitet osv?
|
|
|
hehe.ja de kan fyldes og disse er også fyldt med bagt sand ( går ud fra at bagningen fjerne al fugt ?? )
Før der kommer fyld i, virker de en anelse "lette" men 8 kg sand i hver side hjælper Jeg skal ha købt mig noge VT Feet som skal erstatte de spikes der sidder på i dag..
Mvh Tim |
|
|
Er det hele det ovale rør som kan fyldes? Det med bagning og fugt er også den eneste logiske forklaring der kommer i mit hoved Har du overvejet at prøve med blyhagl? så burde den blive endnu mere død og stabil.. kender dog ikke prisen på blyhagl, det er sikkert ikke helt billig.
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Ah, Tim!
Se nu at få skiftet den TacT ud med en B-150 eller en B-250 + B-330.
Det vil klæde dine L3'er så meget bedre, det er jeg sikker på. 
Og tillykke med de nye standere. |
|
|
B250 + B330 er en lidt pebret kombi.. For de penge ville jeg nok hoppe på noget tungt amerikaner grej i stedet...
Og tak - og hvornår kommer der billeder fra det nye hjem?
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Batemandk skrev:
MathiasLarsen skrev:
|
|
|
Mvh Tim
|
|
|
Er det hele det ovale rør som kan fyldes? Det med bagning og fugt er også den eneste logiske forklaring der kommer i mit hoved
Har du overvejet at prøve med blyhagl? så burde den blive endnu mere død og stabil.. kender dog ikke prisen på blyhagl, det er sikkert ikke helt billig.
|
|
|
Det er hele røret der kan fyldes - Prisen på blyhagl er vist meget varierende.. Når man har en del jægere i familien kan det nok skaffes til rimelige penge..
Stuen
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
wildstyle skrev:
Ah, Tim!
Se nu at få skiftet den TacT ud med en B-150 eller en B-250 + B-330.
Det vil klæde dine L3'er så meget bedre, det er jeg sikker på. 
Og tillykke med de nye standere. |
|
|
B250 + B330 er en lidt pebret kombi.. For de penge ville jeg nok hoppe på noget tungt amerikaner grej i stedet...
Og tak - og hvornår kommer der billeder fra det nye hjem?
Mvh Tim |
|
|
Så få dog fat i den Krell KAV400xi.  Selvom den ikke er specielt tung. Der skulle meget gerne snart ske noget mht. billeder. Og der vil være en lille ekstra overraskelse.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
MathiasLarsen skrev:
Batemandk skrev:
MathiasLarsen skrev:
|
|
|
Mvh Tim
|
|
|
Er det hele det ovale rør som kan fyldes? Det med bagning og fugt er også den eneste logiske forklaring der kommer i mit hoved
Har du overvejet at prøve med blyhagl? så burde den blive endnu mere død og stabil.. kender dog ikke prisen på blyhagl, det er sikkert ikke helt billig.
|
|
|
Det er hele røret der kan fyldes - Prisen på blyhagl er vist meget varierende.. Når man har en del jægere i familien kan det nok skaffes til rimelige penge..
Mvh Tim |
|
|
Hvis du finder ud af noget med blyhagl til en god pris, så smid lige en pb hvis det er noget du kan "hjælpe" med :)
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Batemandk skrev:
MathiasLarsen skrev:
Batemandk skrev:
MathiasLarsen skrev:
|
|
|
Mvh Tim
|
|
|
|
|
|
Mvh Tim
|
|
|
Hvis du finder ud af noget med blyhagl til en god pris, så smid lige en pb hvis det er noget du kan "hjælpe" med :)
|
|
|
Det skal jeg gøre - Dog er det ikke noget der ligger inden for den nærmeste fremtid... Fokus er andre steder 
Stuen
|
Til top |
|
|