| Forfatter |
|
Neo DK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg har, syntes jeg selv et meget interesant spørgsmål.
Er i mest til de danske (Reg.2) halvdårlige dvd udgivelser som tit er mangelfulde bla. (DTS,ekstra matriale,THX,Dir.cut.) ?????
eller er i til de amerikanske (Reg.1) Som'regel er de klart de bedste udgivelser på alle områder.
Jeg tror i har gennemskuet hvilke jeg hælder mest til. 
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er for længst holdt op med at give penge for halvdårlige R2 DVD's.
|
| Til top |
|
| |
jeskris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg får et par år siden købte min DVD afspiller (Sony) var det tilsyneladende sådan at man fik en kodefri afspiller hvis man købte en billig maskine i et supermarked, Men hvis man derimod smed nogle ekstra kroner på bordet og købte en dyrere maskine som min Sony var dengang, så var den ikke kodefri. Så på den måde er jeg desværre nødsaget til at se reg2 film. Skulle jeg få lyst til at se reg1 film, så vlle det kræve at jeg lavede en kopi af filmen og gjorde kopien regionsfri og jeg gider ikke købe en dyr import DVD for derefter at lave en halvdrlig kopi af den. Så hvor gerne jeg end ville se en reg1 film, så må jeg vist desværre nøjes med reg 2. Og jeg kan ikke forestille mig at det nytter meget at prøve at råbe nordisk film og svensk filmindustri op, de vil sikkert blæse på manden på gulvet, bare de kan tjene noghle knapper på deres halvdårlige udgivelser.
__________________ Hvorfor skriver TV kanalerne nogen gange at der f.eks. er udfald på køgesenderen. Folk i Køge kan jo ikke se det alligevel?????
|
| Til top |
|
| |
Baggerboy22 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt klart mest til region 2, bare en skam de ikke kommer samtidig som fx region 1 gør
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål..!? her kan vi vel få nogle videosiaster på banen! Kender et par af dem ”og de er langt fra som hi-fi entusiaster” de vil have slukket for lyden og så sidder de og ser gamle film fra 50èrne!? For som de siger Tecnocolors storhedstid, Jeg ved at nogle af disse hævder at reg1=NTSC er bedre da man kan justerer TINT flesh-tone hvor reg2= PAL her fikseret R,G,B, og BLACK level, som gør gråtone skalaen til en fast ”man kan tvinge lidt ud af den ved hjælp af kontrast og lys” men det er umuligt at justerer ind til den fremviser eller det tv man måtte have, så man virkelig får hul igennem.
En anden ting de hænger sig i er! Hastigheden på filmen!? Når man konverterer fra 60Hz NTSC men 26 billeder til PAL, så øger man hastigheden med ca. 4% og hvilken hi-fi entusiast hvilke feks. accepterer at deres pladespiller kørte med 37-38 omdrejninger i stedet for 33 ?
De fleste US film der kommer til os i reg2, kopier fra den Engelske censur, som jo er meget mere restriktiv en vores .
Peter
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er stort ingen censur som kommer på reg2 dvd'er som ikke var der i forvejen.
Reg2 har højere opløsning (720x576) mod reg1 (720x480).
Mht. højere hastighed bliver reg2 sat op med 1 frame pr. sek. Fra 24 til 25. Ja, det er 4%, men filmene bliver pitch-corrected bagefter. Hvis det er gjort ordentligt er det ikke hørbart.
En sidste ting der taler for reg2 er at vi har 2:1 pulldown i forhold til reg1's 3:2. 3:2 er et regnestykke der ikke går op så der "lånes" fra efterfølgende frame og det kan udmunde i "skæve" billeder.
Jeg er til reg2.
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sværger også til region 2... Dels pga. DK subs (bruger dog til tider
også UK subs), men også bare mest fordi jeg ikke bryder mig om at
blande dem for meget. Slet ikke med region 3 osv. Har én region 1
(Blade) og 127 region 2 (and counting)
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tilslutter mig også reg. 2 af flere årsager..
For det første fordi min dvd afspiller ikke kan tage andet, for det andet fordi det er bedst når konen kan få DK tekster på og til sidst fordi konen SKAL have DK tekster 
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
BenFi skrev:
Jeg tilslutter mig også reg. 2 af flere årsager..
For det første fordi min dvd afspiller ikke kan tage andet, for det
andet fordi det er bedst når konen kan få DK tekster på og til sidst
fordi konen SKAL have DK tekster  |
|
|
Ja så er der sgu ikke så meget at stille op
Vidste egentlig ikke at der var forskel på regionerne. Jeg er til nr 2
fordi det har vi i danmark, og jeg går ikke så meget op i film (har kun
haft dvd i max 2 år). Jeg må indrømme at jeg også bruger tekst, for jeg
ser aldrig film ved højt lydniveau. Men kan mærke at lysten til at
koble tv/dvd til anlægget er stigende.
|
| Til top |
|
| |
Neo DK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
I skulle tag og købe jers næste DVD afspiller inde hos www.laserdisken.dk der kan man få DVD afspillere fra en 1.000 til 10.000 kr. alle med er Reg. free.
Og så er jeg somsagt selv stor tilhænger af Reg. 1 men er faktisk osse begyndt at købe DVD'er fra
Reg. 2 (Japan) : 2-disk version af Silence of the lambs med (DTS 5.1) 270 kr.
Reg. 3 (Korea,Hong Kong) : Bla. Superbit 4-disk udgave af Black Hawk down til 170 kr.
Reg. 4 (Australien) : Finding Nemo (DTS-ES 6.1) 220 kr, A Bug's life (DTS 5.1) 200 kr, og Monster's Inc (DTS-ES 6.1) til 100 kr, Hvilket du ihvertfald ikke kan få på Reg. 2.
Man kan i det hele taget få nogen utroligt fede udgaver på disse Reg. så glem alt om at kun at købe Reg. 2. som jeg dog må indrømme er blevet bedre til at udgive nogen ordentlige udgivelser.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting som R2 udgivelser (dem i Pal, ikke de japanske) tit bliver skældt ud for er forskellen i ekstramateriale i forhold til R1. Men det er der et par gode grunde til udover at distributørerne "bare vil tjene penge og er ligeglade med forbrugerne".
For det første FYLDER Pal mere end Ntsc pga den højere opløsning (720x576 imod 720x480) Selv når der tages højde for PAL speedup´en på 4% fylder en film i Pal ca. 10% mere end den samme i Ntsc ved samme billedkvalitet.
Det gør når vi taler de meget fyldte DVD´er med en masse extras, kommentarspor osv osv. at man i Pal versionen ofte må fravælge ting - enten DTS eller et eller andet interview - fordi der simpelthen ikke er plads, hvis en acceptabel billedkvalitet på selve filmen skal bevares.
Noget helt andet er så, at det materiale som produceres som extras til en given film ikke altid må bruges uden for USA, eller at rettighederne til lige præcis det eller det "Bagom" program koster så meget at distributørerne vælger det fra, fordi det ville underminere det økonomiske grundlag for overhovedet at udgive filmen.
A bugs life er iøvrigt med DTS 5.1 i R2UK udgaven - jeg tror faktisk den er både region 2 og 4 og er den samme som også er ude i Australien.
Hvilke valg man har truffet omkring Monsters inc og Finding Nemo ved jeg ikke.
Grunden til at man sjældent ser DTS på de skandinaviske Disney udgivelser er formentlig igen pladshensyn. Skal der være både Engelsk, Dansk, Svensk, Norsk og Finsk tale, er der simpelthen ikke plads til DTS også, medmindre man skal gå på kompromis med billedkvaliteten.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart region 2. Jeg kan altid slå underteksterne fra, hvis jeg vil. Men jeg VIL have mulighed for danske undertekster.
|
| Til top |
|
| |
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber mest R2, men jeg har en del R1 samt lidt R4 og R3. Oprindeligt gik jeg mest udenfor R2 pga. udvalget og til dels prisen - nu er det primært fordi visse titler kan fås meget hurtigt (og til en god pris). F.eks. har jeg lige købt Saw i R1 udgave til 120 kr! 
Specialudgaver/ekstramateriale kan godt være det, som trækker - men R2 følger efterhånden så godt med, at dette ikke har den store betydning (og mange gange kan det sq også være lige meget med ekstramaterialet... ) __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sikrede mig inden køb at min DVD-afspiller var kodefri for at have
friheden til selv at bestemme hvilke film jeg ville købe. Når man på fx
CDWOW kan få selv forholdsvis nye film ned til 5£ ser jeg ingen grund
til at lade mig begrænse af nogen koder der reelt kun eksisterer for at
filmselskaber og distributører kan maximere profitten.
-Dog viser en gennemgang af samlingen at det meste trods alt er i R2.
mvh Klaus
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tidligere sværgede jeg til REG 1, men nu hvor reg 2 er kommet godt efter det med ordentlige udgivelser, hvor coveret ikke ligner noget som er købt i et Polsk supermarked i 1980, og hvor selve filmens kvalitet er god, køber jeg også reg 2. Men reg 1 udkommer tidligere, og har ofte mere sexede extra features, og så er de billigere, så dem køber jeg stadig mange af. Er også begyndt med Reg 4/5, de er også god kvalitet og har nogle fede box udgivelser..
Det er helt rigtigt at Pal har flere linier, og jeg kunne tydeligt se forskel på min gamle PJ, men på min nuværende kan jeg ikke se forskel, så det er ikke et argument for mig længere, og så er der stadig en del reg 2 (især ældre titler) som ligner VHS der er overført til DVD, og så endda i forkert format (ofte Scanbox ) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køber kun reg2 film ( har dog 1 stk af reg1 )
Årsag er et jeg ønsker mulighed for undertekster, og dansk tale på nogle af børne filmene.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |