Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvilken Region’s kode ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Er i mest til Reg. 2 (DK) eller Reg. 1 (USA)
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
95 [58,64%]
64 [39,51%]
3 [1,85%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neo DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg har, syntes jeg selv et meget interesant spørgsmål.

Er i mest til de danske (Reg.2) halvdårlige dvd udgivelser som tit er mangelfulde bla. (DTS,ekstra matriale,THX,Dir.cut.) ?????

eller er i til de amerikanske (Reg.1) Som'regel er de klart de bedste udgivelser på alle områder.

Jeg tror i har gennemskuet hvilke jeg hælder mest til.

Til top Vis Neo DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neo DK

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er for længst holdt op med at give penge for halvdårlige R2 DVD's.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 September 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Da jeg får et par år siden købte min DVD afspiller (Sony) var det tilsyneladende sådan at man fik en kodefri afspiller hvis man købte en billig maskine i et supermarked, Men hvis man derimod smed nogle ekstra kroner på bordet og købte en dyrere maskine som min Sony var dengang, så var den ikke kodefri. Så på den måde er jeg desværre nødsaget til at se reg2 film. Skulle jeg få lyst til at se reg1 film, så vlle det kræve at jeg lavede en kopi af filmen og gjorde kopien regionsfri og jeg gider ikke købe en dyr import DVD for derefter at lave en halvdrlig kopi af den. Så hvor gerne jeg end ville se en reg1 film, så må jeg vist desværre nøjes med reg 2. Og jeg kan ikke forestille mig at det nytter meget at prøve at råbe nordisk film og svensk filmindustri op, de vil sikkert blæse på manden på gulvet, bare de kan tjene noghle knapper på deres halvdårlige udgivelser.

Baggerboy22
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Er helt klart mest til region 2, bare en skam de ikke kommer samtidig som fx region 1 gør
Til top Vis Baggerboy22's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baggerboy22

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 16 September 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål..!? her kan vi vel få nogle videosiaster på banen! Kender et par af dem ”og de er langt fra som hi-fi entusiaster” de vil have slukket for lyden og så sidder de og ser gamle film fra 50èrne!? For som de siger Tecnocolors storhedstid, Jeg ved at nogle af disse hævder at reg1=NTSC er bedre da man kan justerer TINT flesh-tone hvor reg2= PAL her fikseret R,G,B, og BLACK level, som gør gråtone skalaen til en fast  ”man kan tvinge lidt ud af den ved hjælp af kontrast og lys” men det er umuligt at justerer ind til den fremviser eller det tv man måtte have, så man virkelig får hul igennem.

En anden ting de hænger sig i er! Hastigheden på filmen!? Når man konverterer fra 60Hz NTSC men 26 billeder til PAL, så øger man hastigheden med ca. 4% og hvilken hi-fi entusiast hvilke feks. accepterer at deres pladespiller kørte med 37-38 omdrejninger i stedet for 33Question?

De fleste US film der kommer til os i reg2, kopier fra den Engelske censur, som jo er meget mere restriktiv en vores.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Der er stort ingen censur som kommer på reg2 dvd'er som ikke var der i forvejen.

Reg2 har højere opløsning (720x576) mod reg1 (720x480).

Mht. højere hastighed bliver reg2 sat op med 1 frame pr. sek. Fra 24 til 25. Ja, det er 4%, men filmene bliver pitch-corrected bagefter. Hvis det er gjort ordentligt er det ikke hørbart.

En sidste ting der taler for reg2 er at vi har 2:1 pulldown i forhold til reg1's 3:2. 3:2 er et regnestykke der ikke går op så der "lånes" fra efterfølgende frame og det kan udmunde i "skæve" billeder.

Jeg er til reg2.

Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Sværger også til region 2... Dels pga. DK subs (bruger dog til tider også UK subs), men også bare mest fordi jeg ikke bryder mig om at blande dem for meget. Slet ikke med region 3 osv. Har én region 1 (Blade) og 127 region 2 (and counting)

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Jeg tilslutter mig også reg. 2 af flere årsager..

For det første fordi min dvd afspiller ikke kan tage andet, for det andet fordi det er bedst når konen kan få DK tekster på og til sidst fordi konen SKAL have DK tekster

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

BenFi skrev:

Jeg tilslutter mig også reg. 2 af flere årsager..

For det første fordi min dvd afspiller ikke kan tage andet, for det andet fordi det er bedst når konen kan få DK tekster på og til sidst fordi konen SKAL have DK tekster

Ja så er der sgu ikke så meget at stille op

Vidste egentlig ikke at der var forskel på regionerne. Jeg er til nr 2 fordi det har vi i danmark, og jeg går ikke så meget op i film (har kun haft dvd i max 2 år). Jeg må indrømme at jeg også bruger tekst, for jeg ser aldrig film ved højt lydniveau. Men kan mærke at lysten til at koble tv/dvd til anlægget er stigende.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

Neo DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

I skulle tag og købe jers næste DVD afspiller inde hos www.laserdisken.dk der kan man få DVD afspillere fra en 1.000 til 10.000 kr. alle med er Reg. free. 

Og så er jeg somsagt selv stor tilhænger af Reg. 1 men er faktisk osse begyndt at købe DVD'er fra

Reg. 2 (Japan) : 2-disk version af Silence of the lambs med (DTS 5.1) 270 kr.

Reg. 3 (Korea,Hong Kong) : Bla. Superbit 4-disk udgave af Black Hawk down til 170 kr.

Reg. 4 (Australien) : Finding Nemo (DTS-ES 6.1) 220 kr, A Bug's life (DTS 5.1) 200 kr, og Monster's Inc (DTS-ES 6.1) til 100 kr, Hvilket du ihvertfald ikke kan få på Reg. 2.

Man kan i det hele taget få nogen utroligt fede udgaver på disse Reg. så glem alt om at kun at købe Reg. 2. som jeg dog må indrømme er blevet bedre til at udgive nogen ordentlige udgivelser.

Til top Vis Neo DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neo DK

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

En ting som R2 udgivelser (dem i Pal, ikke de japanske) tit bliver skældt ud for er forskellen i ekstramateriale i forhold til R1. Men det er der et par gode grunde til udover at distributørerne "bare vil tjene penge og er ligeglade med forbrugerne".

For det første FYLDER Pal mere end Ntsc pga den højere opløsning (720x576 imod 720x480) Selv når der tages højde for PAL speedup´en på 4% fylder en film i Pal ca. 10% mere end den samme i Ntsc ved samme billedkvalitet.

Det gør når vi taler de meget fyldte DVD´er med en masse extras, kommentarspor osv osv. at man i Pal versionen ofte må fravælge ting - enten DTS eller et eller andet interview - fordi der simpelthen ikke er plads, hvis en acceptabel billedkvalitet på selve filmen skal bevares.

Noget helt andet er så, at det materiale som produceres som extras til en given film ikke altid må bruges uden for USA, eller at rettighederne til lige præcis det eller det "Bagom" program koster så meget at distributørerne vælger det fra, fordi det ville underminere det økonomiske grundlag for overhovedet at udgive filmen.

A bugs life er iøvrigt med DTS 5.1 i R2UK udgaven - jeg tror faktisk den er både region 2 og 4 og er den samme som også er ude i Australien.

Hvilke valg man har truffet omkring Monsters inc og Finding Nemo ved jeg ikke.

Grunden til at man sjældent ser DTS på de skandinaviske Disney udgivelser er formentlig igen pladshensyn. Skal der være både Engelsk, Dansk, Svensk, Norsk og Finsk tale, er der simpelthen ikke plads til DTS også, medmindre man skal gå på kompromis med billedkvaliteten.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Helt klart region 2. Jeg kan altid slå underteksterne fra, hvis jeg vil. Men jeg VIL have mulighed for danske undertekster.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Hardy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Jeg køber mest R2, men jeg har en del R1 samt lidt R4 og R3. Oprindeligt gik jeg mest udenfor R2 pga. udvalget og til dels prisen - nu er det primært fordi visse titler kan fås meget hurtigt (og til en god pris). F.eks. har jeg lige købt Saw i R1 udgave til 120 kr!

Specialudgaver/ekstramateriale kan godt være det, som trækker - men R2 følger efterhånden så godt med, at dette ikke har den store betydning (og mange gange kan det sq også være lige meget med ekstramaterialet... )

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jeg sikrede mig inden køb at min DVD-afspiller var kodefri for at have friheden til selv at bestemme hvilke film jeg ville købe. Når man på fx CDWOW kan få selv forholdsvis nye film ned til 5£ ser jeg ingen grund til at lade mig begrænse af nogen koder der reelt kun eksisterer for at filmselskaber og distributører kan maximere profitten.

-Dog viser en gennemgang af samlingen at det meste trods alt er i R2.

mvh Klaus
Til top Vis Klaus Kokholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klaus Kokholm

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Tidligere sværgede jeg til REG 1, men nu hvor reg 2 er kommet godt efter det med ordentlige udgivelser, hvor coveret ikke ligner noget som er købt i et Polsk supermarked i 1980, og hvor selve filmens kvalitet er god, køber jeg også reg 2. Men reg 1 udkommer tidligere, og har ofte mere sexede extra features, og så er de billigere, så dem køber jeg stadig mange af. Er også begyndt med Reg 4/5, de er også god kvalitet og har nogle fede box udgivelser..

Det er helt rigtigt at Pal har flere linier, og jeg kunne tydeligt se forskel på min gamle PJ, men på min nuværende kan jeg ikke se forskel, så det er ikke et argument for mig længere, og så er der stadig en del reg 2 (især ældre titler) som ligner VHS der er overført til DVD, og så endda i forkert format (ofte Scanbox)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Køber kun reg2 film   ( har dog 1 stk af reg1 )

Årsag er et jeg ønsker mulighed for undertekster, og dansk tale på nogle af børne filmene.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes