Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hjemmebio lyd og anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg skal igang med at bygge en hjemmebio for min far hvor det er planen at indrette et helt rum til formålet. Min far er ikke typen der hænger sig markant i lyden, men han er vild med noget rabalder i filmene (læs lave frekvenser!). Selvfølgelig skal man også kunne høre andre detaljer og hvad skeuspillerne siger :-) !!

På billedsiden vil jeg bruge en Sharp Projektor som er indkøbt til 4800 kr og jeg faktisk er ret positivt overrasket over. Hidtil har jeg projiceret den op på en hvid væg, men jeg kunne godt tænke mig at lave noget i mdf som passer i størrelsen - mit spørgsmål er her hvilken maling og hvad farve der vil være bedst at anvende?? Eller om der er nogen der ved hvor man køber billig lærred til at lave en fastramme af?

På lydsiden har jeg overvejet følgende setup som er fundet i hifiklubben.

Front: www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejttaler/d etail/CERWINVEGA_V12F_hoejttaler.htm?id=2133

Bag: www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejttaler/d etail/CERWINVEGA_V10F_hoejttaler.htm?id=2132

Center: www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/centerhoejttaler /detail/CERWINVEGA_CLSC6C_centerhoejttaler.htm?id=4987

Sub: www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/aktiv_subwoofer/ detail/CERWINVEGA_CLSC15S_subwoofer.htm?id=5022

Forstærker: www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/receiver/det ail/NAD_T763v2_surround_receiver.htm?id=5340

Og så lige en NAD DVD afspiller og pladespiller (det er jo til farmand)!

Men jeg ved ikke hvorvidt denne forstærker vil være kraftig nok til disse højtalere og om det generelt vil være et okay setup med en fornuftig og markant lyd?

Ser frem til svar.

Mvh Michael

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hvis der skal købes ind på et stramt budget så bør højttalerne helt klart købes brugt! Om de så skal være brugte CV, eller feks nogle af de lidt større modeller fra Dali eller andre mærker må I jo så finde ud af.

Under alle omstændigheder skal I huske at afsætte penge til at købe en fornuftig subwoofer, det er et "must" hvis man vil have god bio-bas

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Tak Michael. Ja jeg har også overvejet brugte højtalere. Det er heller ikke fordi budgettet er helt fastlagt og stramt - men er mest "nervøs" for forstærker delen... ved ikke rigtig hvor kraftigt og hvor dyrt? Og hvis der er nogen med gode erfaringer med andre højtalere til forholdsvis fornuftige priser så sig endelig til !!! Og jeg har skrevet stor sub bag øret Michael.

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes