Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Teknisk Technics Spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andersmahindra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Vær hilset altvidende HiFi4All folk

Jeg har et problem med min Technics AV Stereo Control Receiver SA-DX930.

Problemet er at de forskellige kanaler (altså "CD", "Phono", "DVD" osv.) ikke helt virker.
Hvis CD'en f.eks. spiller og jeg skifter "kanal" til "Tuner", så får jeg stadig bare CD'ens lyd og IKKE "Tuner". Radioen virker ellers helt fint. Hvis jeg vælger "Tuner" uden at CD'en eller Pladespilleren spiller, kommer der et helt fint stereo radio signal.

Det samme sker hvis jeg sætter en LP på, sætter receiveren på "Phono" og også trykker play på min CD-afspiller. Så får jeg også to stykker musik oven i hinanden!

Så mit problem er altså, kort forklaret, at det virker som om at alle kanalerne "hænger sammen" og "spiller oven i hinanden".

Ved nogle om det er et kompliceret teknisk problem der skal rettes med reperation, eller om jeg selv gør et eller andet forkert?

Jeg har selvfølgelig checket igen og igen at jeg bruger de rigtige kanaler og at jeg ikke har forbundet ledninger på kryds og tværs af hinanden - men det er altså ikke tilfældet! Så vidt jeg kan se sidder alt som det skal...

Det ville være super hvis nogle kunne skrive tilbage til mig, hvis der er nogle der ved noget om denne fejl...

Håber at høre fra nogle

Kærlig hilsen

Anders

PS:
Lige en ting til:

Når jeg spiller vinyl over denne nye forstærker virker det som om at niveauet er helt enormt højt. Man kan høre meget mere krads-krads end på min gamle forstærker. Mine gamle forstærker havde en knap hvor man kunne vælge mellem "MC" (Moving Coil" eller en alm. pick-up type. Det har denne receiver ikke...    ...Men det lyder faktisk som om den automatisk er indstillet til "Moving Coil" - som jeg (selvfølgelig) ikke har på min pladespiller...
   Kan der være noget rigtighed i at min gamle forstærker (SU-A800) måske var bedre til at spille vinyl end denne nye monster surround forstærker????

- Hvis det er tilfældet, så burde jeg nok overveje en ekstra gang om jeg virkelig skal skille mig af med min gamle elskede forstærker....
Til top Vis andersmahindra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersmahindra

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Send den på værksted - det tyder på en defekt i kredsen der styrer indgangsvælgeren!

Og ja, det kan godt passe at din 800-forstærker er bedre til at formidle LP´er end 930´eren - RIAA´en i 930 er mildest talt ikke ret god.

andersmahindra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Mange mange tak for svar!

- Tror jeg sender den en tur på værksted - Surt med en ting man har arvet :-(

Mht. kvaliteten af LP lyd er der så noget jeg kan gøre for at "forbedre" forstærkeren? Et eller andet eksternt udstyr eller lign???

Hilsner
Anders
Til top Vis andersmahindra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersmahindra

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

andersmahindra skrev:
Mange mange tak for svar!

- Tror jeg sender den en tur på værksted - Surt med en ting man har arvet :-(

Mht. kvaliteten af LP lyd er der så noget jeg kan gøre for at "forbedre" forstærkeren? Et eller andet eksternt udstyr eller lign???

Hilsner
Anders

Ja, det er altid irriterende at undvære sit grej

En separat RIAA vil kunne hive dine plader op på et fornuftigt niveau igen og de kan findes til gode priser på brugtmarkedet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes