Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 17:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Focus audio master 2.5 KÆMPE soundstage (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
sigma6 skrev:
Milu skrev:

Er det forresten ikke et Synergistic Research Apex, du kører med, dit heldige asen?

Bruger nemlig selv Acoustic Reference i serien - skal vi bytte?

Mvh.

Hey Milu.

De hedder signature 10 :-).

Hov, dem kender jeg ikke.

Men de laver nogle gode kabler.

Mvh.

Jeg tror de stadig laver dem under en anden betegnelse og med en grå strømpe i dag. Men det er et godt kabel :-)

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Rune|WildChild skrev:
sigma6 skrev:
Milu skrev:
Rune|WildChild skrev:
sigma6 skrev:
Nibseman skrev:

Jeg har igennem flere �r haft Audia b�de Flight One og CD One og nu k�rer jeg s� med et setup magen til Sigmas, p�n�r kablerne og ploven og jeg har s� et s�t FA888 og jeg kan heller ikke finde det tilbagel�nede i Audia�s lyd, ej heller da jeg havde VA ht�s... men s�en oplever vi da heldigvis tingene forskelligt

Og hvad er i hifi verdenen Neutral? Findes det overhovedet?

Jeg har lige l�st i Fidelity at de mener at frav�r af st�j kan forekomme subjektiv laid back. Jeg har tilgang til noget musik som blir optaget direkte inden der kommer kompresser  p� stemmerne osv. N�r jeg s�tter det musik p�, lyder det som at st� i et �ve lokale. Men det kal pr�ves :-)

Kompressor p� stemmerne? Hvad mener du med det?? Kommer der ogs� turbo p� guitaren
I�vrigt hvad betyder:

"Jeg har lige l�st i Fidelity at de mener at frav�r af st�j kan forekomme subjektiv laid back."

Skal man forst� det som at hvis der ikke er st�j p� optagelser, kan lyden forekomme laidback, alts� tilbagel�net og varm? Ellers m� du lige uddybe.

Hvis ovenst�ende er rigtig fortolket, s� m� jeg sige at jeg er langt fra enig, har du h�rt forst�rkere som Rega, Densen, Bladelius og den slags? Det er in-your-face lyd, som er super timet og agressivt, personerne st�r lige foran hovedet p� dig n�r du h�rer musik.. En ret karakteristisk stil, som man kan lide eller ej -jeg er personligt vild med den

Audia'en er slet ikke i den boldgade, den er langt mere tilbagel�net p� den m�de at den er knap s� timet, og musikerne st�r slet ikke up-front.. Med en metafor kan man sige at med Audia'en der st�r man midt i publikum, med Rega og de andre med den spillestil jeg beskriver, st�r du p� f�rste r�kke til koncerten.. Audia'en er meget kontrolleret og har en fin detalje og bl�d lyd, og er man til det, s� er det perfekt, men den er ikke neutral i hvert fald..

Min erfaring baserer jeg p� mine mange lyttetimer p� Densen, Rega og Bladelius, og det faktum at jeg kom til at k�be en Audia Flight Two -som jeg s� solgte igen, fordi den slet ikke var mig

[EDIT] Skal lige uddybe at je gikke mener at Rega, Densen, Bladelius er neutrale, de er ret in your face. Bladelius'en er nok mest neutral, hvor Densen og Rega nok er lidt mere rytmiske.. De har bare en lydfilosofi som ligger i den modsatte boldgade af Audia, og neutral m� s� ligge et sted midt i mellem

Seri�st?
Rega og Densen?
Er du sikker p�, at du nogensinde har er ejet eller h�rt high-end?

Rega har jeg ejet del fra, og kan med sikkerhed sige, at det er ikke �bent, og slet ikke frem i skoen eller dynamisk.

Densen har jeg ejet f�r Rega. Senest h�rte jeg deres B150 integreret p� et s�t ultra �ben Avalon, jeg kan ikke mindes, at have h�rt, en mere lukket forst�rker - fodtramp, hvor?
Jeg m�tte sp�rge s�lger om den var i stykker - han var enig, derfor salget.

Derfor har jeg meget lidt respekt for folk der plaprer l�s, om ting de ikke aner en fis om, hifi.

Mvh.

Det er faktisk sjovt du siger det Milu. Da jeg h�rte noget dyrt Densen p� de store Dynaudio, l�d det ikke upfron eller hvad det er folk kalder det: Der l�d det en smule af hvordan dyrt hifi formidler ;-).

Jeg kan huske i tedernes morgen da densen lige kom frem. Der h�rte jeg det op mod en f�rst�ker fra Yamaha. Jeg skreg af grin, for den Yamaha spillede s� meget bedre opl�st og med langt mere attack og perspektiv. Siden da har jeg ikke haft interesse i densen.

Er dyrt lig med godt?

Nej, overhovedet ikke. I hvert fald ikke de dyre Eben jeg har hørt ;-)

Nej det jeg mener er, at underlig nok så synes jeg ikk det dyre densen har den der, undskyld udtrykket; mangel på perspektiv. De dyre mono blokke fra Densen har jo netop perspektiv som, langt det meste gode og desværre ofte dyre grej. Jeg går da ud fra at det dyre Densen er det bedste densen?

Jeg er vild med en lyd hvor højttalerne forsvinder og perspektivet blir dybt og bredt. Hvor sangeren står ude i stuen, og hvor musikkke ( sommetider) står bag ved højttalerne. Hvis det er laid back, så er Audia og Focus master 2.5 laid back. Men det er de dyre blokke fra densen og de store dynaudio også. Det synes jeg faktisk kendertegner det meste high-end.

Mvh Frank.

Du rammer lige præcis hovedet på sømmet der i det jeg har fremhævet, det er det jeg mener med at med Audia står man midt i publikum.. Mit Rega vælger så bare at smide sangeren midt ud på stuegulvet lige gyldigt hvad, og det er ikke mere rigtigt, det er bare sådan jeg kan lide det

Så vi er dybest set enige, også om at vi bare har forskellige smag.. Endda så forskellig smag at jeg foretrak min 7.500 kr's Rega Mira3, frem for en Audia Flight Two, fuldstændig ulogisk vil nogen sige

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
sigma6 skrev:
Rune|WildChild skrev:
sigma6 skrev:
Milu skrev:
Rune|WildChild skrev:
sigma6 skrev:
Nibseman skrev:

Jeg har igennem flere �r haft Audia b�de Flight One og CD One og nu k�rer jeg s� med et setup magen til Sigmas, p�n�r kablerne og ploven og jeg har s� et s�t FA888 og jeg kan heller ikke finde det tilbagel�nede i Audia�s lyd, ej heller da jeg havde VA ht�s... men s�en oplever vi da heldigvis tingene forskelligt

Jeg har lige l�st i Fidelity at de mener at frav�r af st�j kan forekomme subjektiv laid back. Jeg har tilgang til noget musik som blir optaget direkte inden der kommer kompresser  p� stemmerne osv. N�r jeg s�tter det musik p�, lyder det som at st� i et �ve lokale. Men det kal pr�ves :-)

Kompressor p� stemmerne? Hvad mener du med det?? Kommer der ogs� turbo p� guitaren
I�vrigt hvad betyder:

"Jeg har lige l�st i Fidelity at de mener at frav�r af st�j kan forekomme subjektiv laid back."

Skal man forst� det som at hvis der ikke er st�j p� optagelser, kan lyden forekomme laidback, alts� tilbagel�net og varm? Ellers m� du lige uddybe.

Hvis ovenst�ende er rigtig fortolket, s� m� jeg sige at jeg er langt fra enig, har du h�rt forst�rkere som Rega, Densen, Bladelius og den slags? Det er in-your-face lyd, som er super timet og agressivt, personerne st�r lige foran hovedet p� dig n�r du h�rer musik.. En ret karakteristisk stil, som man kan lide eller ej -jeg er personligt vild med den

Audia'en er slet ikke i den boldgade, den er langt mere tilbagel�net p� den m�de at den er knap s� timet, og musikerne st�r slet ikke up-front.. Med en metafor kan man sige at med Audia'en der st�r man midt i publikum, med Rega og de andre med den spillestil jeg beskriver, st�r du p� f�rste r�kke til koncerten.. Audia'en er meget kontrolleret og har en fin detalje og bl�d lyd, og er man til det, s� er det perfekt, men den er ikke neutral i hvert fald..

Min erfaring baserer jeg p� mine mange lyttetimer p� Densen, Rega og Bladelius, og det faktum at jeg kom til at k�be en Audia Flight Two -som jeg s� solgte igen, fordi den slet ikke var mig

[EDIT] Skal lige uddybe at je gikke mener at Rega, Densen, Bladelius er neutrale, de er ret in your face. Bladelius'en er nok mest neutral, hvor Densen og Rega nok er lidt mere rytmiske.. De har bare en lydfilosofi som ligger i den modsatte boldgade af Audia, og neutral m� s� ligge et sted midt i mellem

Seri�st?
Rega og Densen?

Rega har jeg ejet del fra, og kan med sikkerhed sige, at det er ikke �bent, og slet ikke frem i skoen eller dynamisk.

Densen har jeg ejet f�r Rega. Senest h�rte jeg deres B150 integreret p� et s�t ultra �ben Avalon, jeg kan ikke mindes, at have h�rt, en mere lukket forst�rker - fodtramp, hvor?

Derfor har jeg meget lidt respekt for folk der plaprer l�s, om ting de ikke aner en fis om, hifi.

Mvh.

Det er faktisk sjovt du siger det Milu. Da jeg h�rte noget dyrt Densen p� de store Dynaudio, l�d det ikke upfron eller hvad det er folk kalder det: Der l�d det en smule af hvordan dyrt hifi formidler ;-).

Jeg kan huske i tedernes morgen da densen lige kom frem. Der h�rte jeg det op mod en f�rst�ker fra Yamaha. Jeg skreg af grin, for den Yamaha spillede s� meget bedre opl�st og med langt mere attack og perspektiv. Siden da har jeg ikke haft interesse i densen.

Er dyrt lig med godt?

Nej det jeg mener er, at underlig nok så synes jeg ikk det dyre densen har den der, undskyld udtrykket; mangel på perspektiv. De dyre mono blokke fra Densen har jo netop perspektiv som, langt det meste gode og desværre ofte dyre grej. Jeg går da ud fra at det dyre Densen er det bedste densen?

Jeg er vild med en lyd hvor højttalerne forsvinder og perspektivet blir dybt og bredt. Hvor sangeren står ude i stuen, og hvor musikkke ( sommetider) står bag ved højttalerne. Hvis det er laid back, så er Audia og Focus master 2.5 laid back. Men det er de dyre blokke fra densen og de store dynaudio også. Det synes jeg faktisk kendertegner det meste high-end.

Mvh Frank.

Du rammer lige præcis hovedet på sømmet der i det jeg har fremhævet, det er det jeg mener med at med Audia står man midt i publikum.. Mit Rega vælger så bare at smide sangeren midt ud på stuegulvet lige gyldigt hvad, og det er ikke mere rigtigt, det er bare sådan jeg kan lide det

Så vi er dybest set enige, også om at vi bare har forskellige smag.. Endda så forskellig smag at jeg foretrak min 7.500 kr's Rega Mira3, frem for en Audia Flight Two, fuldstændig ulogisk vil nogen sige

Nej....jeg siger at MUSIKKEN kan stå bag ved højttaleren, men sageren står ude midt i rummet

Jeg har en kammi der har en flight 2. Den er i den grad meget mere livlig end nogle Rega mono blokke vi hørte på et sæt BKS 175. :-)

Mvh Frank.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Rune|WildChild skrev:
sigma6 skrev:
Rune|WildChild skrev:
sigma6 skrev:
Milu skrev:
Rune|WildChild skrev:
sigma6 skrev:
Nibseman skrev:

I�vrigt hvad betyder:

Seri�st?
Rega og Densen?

Mvh.

Er dyrt lig med godt?

Mvh Frank.

Nej....jeg siger at MUSIKKEN kan stå bag ved højttaleren, men sageren står ude midt i rummet

Jeg har en kammi der har en flight 2. Den er i den grad meget mere livlig end nogle Rega mono blokke vi hørte på et sæt BKS 175. :-)

Mvh Frank.

Lad os være enige om at være uenige

I øvrigt kunne jeg rigtigt godt tænke mig at høre sådan nogle Focus Audio, kiggede selv lidt på deres stander FC6, dengang jeg var ude at kigge, men havde ikke lige kræfterne til at tage forbi Odense, det er jo ikke et mærke der er specielt udbredt herhjemme må man sige..

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Medlem skrev:

Hold da helt op, det ser godt ud ...og må lyde saftigt

Jeg gad godt høre de 2.5'ere, var faktisk lige ved at få hifi-feber da jeg så at Rene havde dem til salg

Tillykke med dem...

Tak skal du ha' :-) Han har da stadig 3 erne. Har du ikke plads til dem?

Nej , de er alt-alt for store, 1,6 meter høje . Den størrelse jeg har nu er perfekt til mit rum, ca. 30 kvm.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
sigma6 skrev:
Medlem skrev:

Hold da helt op, det ser godt ud ...og må lyde saftigt

Jeg gad godt høre de 2.5'ere, var faktisk lige ved at få hifi-feber da jeg så at Rene havde dem til salg

Tillykke med dem...

Tak skal du ha' :-) Han har da stadig 3 erne. Har du ikke plads til dem?

Nej , de er alt-alt for store, 1,6 meter høje . Den størrelse jeg har nu er perfekt til mit rum, ca. 30 kvm.

Ja det er nogle store banditter :-) Men det  første jeg lagde mærke til da jeg hørte 3'erne ovre ved René, var at selvom de stod tæt på væggen og jeg sad tæt på, var de ikke dominerende på nogen måde.

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg du har fået banket sammen der.
Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:
Fedt anlæg du har fået banket sammen der.

Mange tak :-). Du har jo selv haft nogle fede set ups efterhånden :-) Respekt for det.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup du har fået bixet sammen

Var det ikke de højtalere som stod ved Rene på et tidspunkt?

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Lækkert setup du har fået bixet sammen

Var det ikke de højtalere som stod ved Rene på et tidspunkt?

Tak og lige over. Jo det var det nemlig. Faldt helt tilfældig over dem da jeg stak hovedet ind i bixen for at sige hej :-) Og som altid derovre, så får man et tilbud man ikke kan afslå. Han ligner jo også godfather lidt :-)

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

HEJ sigma6!

Hej sigma6 dit setup er da vist heller ikke at "kimse" af,Big smile  det ser da rigtig fedt ud

hvad er følsomheden på dine FOCUS AUDIO MASTER 2,5? LOLTongue

M V H    SAVKLINGE

Til top Vis Savklinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Savklinge

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej savklinge :-)

Hvis jeg skal være ærlig, så ved jeg det ikke. Jeg mener der er 8 ohm og den er meget let at trække.

Mvh Frank

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet lidt nyt til.

En Audia flight Cd One. En mega lækker maskine, der er bygget som en kampvogn. Lækker i både lyd og design.

Den er lidt mere slank i lyden, end min forhenværende cd two.

En ny brugt Riaa. Jeg forsøgte at genskabe noget af magien som jeg har hørt fra Roque forstærker sættet. Desværre er det ikke lykkes for mig. Jeg synes den Cayin phono one, er lidt tam i lyden. Den har et flot perspektiv, men den er ikke god i bassen. Det skal siges jeg ikke har byttet det helt vilde med rør osv. Men jeg tror den skal videre.

Jeg har også oplevet nogle unoder i mit rum, og håber på at få det målt igennem.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Hey Sigma.

Lækker opgradering.

Den CD1 er super. Pas på du ikke får fingrene i klemme i skuffen

MHT Riaa. Hvis du kan skaffe en Tron seven riaa behøver du ikke lede længere. Suverænt den bedste jeg har hørt til dato.

Hvilke rumproblemer har du? Det er jo desværre en større videnskab og få styr på sit rum. Jeg har været en del igennem men bøvler stadig med de sidste unoder også.

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Kender du en der har måleudstyr til at måle rummet med?

MVH WRONG

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Hej Sigma

Jeg har selv haft Synergistic research kabler det er nok sammen med Kondo kabler de bedste på markedet. Hvilken model har du af højtaler kabel er det stadigvæk Activhifi der sælger dem?
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Hej, lækkert system du har dig der, man må sige at anlæget har udviklet sig over de sidste par år, kan kun forstille mig at det må lyde godt og tillykke med de nye indkøb, men lidt ærgeligt at cyain'en ikke lever op til dine forventninger.

God lytning

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

MVH WRONG

Køb dig sådan en her til at måle dit rum med.

http://www.xtz.se/se/produkter/mjukvara/room-analyzer

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

Hvad koster sådan et sæt?

MVH WRONG

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
kimber skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

Hvad koster sådan et sæt?

MVH WRONG

Puha den er dyr

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/mjukvara/XTZ-Room-Ana lyzer

Ham her forhandler også xtz

http://www.danstv.dk/shop/frontpage.html

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum