Forfatter |
|
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og sådan forstod jeg det også *S*.
Men jeg ville nu gerne låne din Tact en dag for at se hvad den kan hjælpe med.
Hvordan vurderer du Tact'en op i mod gode forforstærkere uden rumkorrektion?
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
....Tact'en har en ret fornuftig forforstærker / dac del, men i hviklet prisleje den kan konkurrere tør jeg ikke sige - den har nærmest været en nødvendighed her.
B&w'erne provokere dog ikke så mange rum resonanser, men der er stadig en hævning i bassen på den ene højtaler ved visse frekvenser... men det klarer tact'en når jeg får målt m.v. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor satan bliver de billeder af ?!?! 
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Hvor satan bliver de billeder af ?!?! 
Nosferatu |
|
|
det nytter ikke noget at presse ham.. erfaringen viser at tålmodighed er en dyd, og dennis er langsom med billeder
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha Knoxville. Dette anlæg tager godt nok pusten fra én (og får samtidig ens eget anlæg til at ligne legetøj fra Fisher Price  ). Skynd dig lidt med de billeder!!!
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sendt billeder til Witzels fotoservice.... han plejer at tilpasse størrelse og hoste dem....
de kommer i indlægget her....(nu er presset på dig morten )

__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er de uploadet.. det må så være dagens arbejde.. noget skal man lave når man ligger syg.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
så er de uploadet.. det må så være dagens arbejde.. noget skal man lave når man ligger syg. |
|
|
Bette pus da..... God bedring, witzel __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
iøvrigt er jeg ret spændt på, hvordan de formår at spille i den opstilling du har valgt. (og som jeg har kritiseret ret meget  ) .. og jeg er også spændt på forskellen med/uden rumkorrektion.
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvad er grunden til du har købt nye hter og hvad er forskellen rent lydmæssigt...
Mvh Novisad
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej hvad er grunden til du har købt nye hter og hvad er forskellen rent lydmæssigt...
Mvh Novisad
|
|
|
Knoxville skrev:
.....jeg klager nu heller ikke... rigeligt med "Slam" her ;o)
Nu skal mine efterfølgende kommentarer ikke ses som en kritik af Strauss, (alle højttalere reagerer forskelligt på rum og opstilling) men jeg har indtil videre observeret følgende forskelle:
Det er altid lidt "sterilt" at dele lyd op i bas, top o.s.v. men det er gjort her for overskuelighedens skyld.
Bas: som jo altid er et resultat af samspillet med rummet, opleves både stramme, mere kontant og ja, faktisk dybere....
Mellemtone: B&W's specialitet, og uovertruffen i mine ører.... selv de større logan's jeg har hørt får kamp til stregen når det gælder gennemsigtighed. lyden virker også mere sprød og realismen er øget.
Top: var det jeg frygtede mest, da jeg ikke har haft B&W i mit nuværende rum før. Denne frygt er dog gjort til skamme, og diskanten får mig ikke til at tænke på metal overhovedet.... den lyder dårligt, hvis cd'en gør det - ellers ikke. alt i alt er diskanten behageligere og mere livlig end strauss.
Perspektiv /Rummelighed: måske som følge af deres specielle udformning, men stereoperspektivet er også belvet bedre og ybdevirkningen ligeså (så meget som tillades af den nuværende opstilling.)
Konklusionen indtil videre, er at de er fantastisk musikalske "kliche?" og simpelthen lyder langt mere ægte end hvad jeg var vant til.... (MEN - strauss kostede 2/3 del fra ny, og har en helt anden lydmæssig filosofi bag sig - sammenligningen er derfor ikke helt fair hvad det angår )
|
|
|
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare af nysgerrighed Dennis.
Hvordan bærer du dig ad med at høre musik? Jeg synes ikke jeg kan se nogen CD-Afspiller. Er det mig der er blind? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Bare af nysgerrighed Dennis.
Hvordan bærer du dig ad med at høre musik? Jeg synes ikke jeg kan se nogen CD-Afspiller. Er det mig der er blind?
|
|
|
he he jeg kan kun spørge om det samme
Når Dennis trækker sin skuffe ud er der en BILKA model 599,00 kontant - - - se det er hifi humor __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, men tæt på, jeg leder pt. efter et drev eller lignende.... min samsung dv935 er sq ikke lige optimalt...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Hvad med den Teac der er til salg på sitet, vil den ikke kunne gøre det.
Og forresten endnu engang tillykke de er sku flotte __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Knox - de er HAMMERflotte 
Jeg har endnu til gode at høre et sæt 802, men der er altså noget næsten automatisk respektindgydende over de store B&W.
Hvad er de afkoblet med - og hvrodan interagerer de med dit (i øvrigt flotte) trægulv? Er det vanskeligt at få bunden til at være fri og frisk nok?
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak til alle for de rosende ord....
ang drev. så har jeg haft Teac før, men det er ikke lige mig... jeg afventer lidt endnu....til der dukker noget interessant op....
Dejen: tja, 802 er blandt de allerbedste højttalere jeg nogensinde har hørt... du kan roligt glæde dig ;o) De står pt på korkfødder, vil helst have dem på spikes, men de koster $$.....
Der er ingen problmer i forhold til gulvet, der er beton nedeunder så det spiller ikke med what so ever..., bassen er også rigeligt hurtig og attackvillig... der er dog vel meget af den omkring 60 hz, men det klarer tact'en når jeg får tid. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det billederne der snyder eller står den venstre højt. meget langt oppe i hjørnet?
Mvh KennethB
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan det godt være at jeg bliver for personlig, men kan det passe at du bor i Horsens?
Gætter, da jeg synes at jeg kan genkende huset udenfor på et af billederne og self. selv bor i Horsens 
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg bor ikke i horsens... eller i nærheden 
Det er rigtigt at den ene står tæt på hjørnet, 50 cm fra side væg og 60 fra bagvæg...hvilket også hæver bassen på denne. Tact'en løser dog dette 100%, og så kommer der nok en af de hjørnebas fælder studiosound har en dag....hvis tact'en afløses __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|