Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 03:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Brugt: S100 og S200 eller S300? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Niclas!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have mig noget stereoforstærker. Det har jeg ville i nogle år nu. Det jeg har nu er en ringe surroundreciever, som slet ikke får dybte i min højtalere. Lige nu har jeg nogle ældre cerwin-vega-højtalere, men jeg regner med at forstærkeren/-sættet skal blive i en del år, og der skal også nye højtalere til undervejs.
Jeg skal bruge sættet til at høre musik og film.

Hvad ville i anbefale af S100/S200 eller S300?
Har kigget lidt på dba, og har fundet
S100/S200 til 7-7,5k og
S300 til 6,5k

Jeg går efter den reneste lyd af de to sæt, dog skal det også kunne yde lidt styrke - med mest vægt på førstnævnte

Er der andre mærker jeg hellere skal gå efter?
Og er der flere oplysninger I skal bruge?
Ved at hifi er en praktisk hobby, men vil gerne lave desksearch, så jeg køber ikke et ringe produkt.

Niclas
Til top Vis Niclas!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niclas!
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale en S300, den har en rigtig fin lyd og godt styr på tingene, ikke den typiske "NAD lyd".

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
Niclas!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Så jeg vil trygt kunne smide 6,5k efter S300'eren uden at føle mig snydt, når jeg lærer mere om hifi?
Til top Vis Niclas!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niclas!
 
Niclas!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg køber en brugt forstærker?
Ang. om hvor tæsk den har fået varmemæssigt?
Til top Vis Niclas!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niclas!
 
Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Niclas! skrev:
Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg køber en brugt forstærker?
Ang. om hvor tæsk den har fået varmemæssigt?


Hej - det er jo altid en god idé at spørge sælger om hvordan og til hvad han har brugt forstærkeren. Et andet godt tip - se på sælger og sælgers hjem - ligner han en der passer på sine ting eller?

Jeg har selv NAD S100 og S200 (købt brugt) - er tilfreds med lyden. De bliver ikke særlig varme og de har jo kæmpe køleribber - så lige ved dem ville jeg ikke være så nervøs mht. overophedning.
Jeg har dog et problem med lidt knas i lyden ved opstart, når forstærkeren er kold - men det går væk når jeg giver volumeknappen lidt "massage".

Hvis du søger i "forrummet" kan du læse om forskellen på henholdsvis S100+S200 og S300, lydmæssigt og designmæssigt. 

Jeg synes at begge muligheder er "sikre" brugtkøb - hvor du får noget for pengene.

VH
 
Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Check lige du ikke faa en mandags model.Som har det med at blive gulige i faven.Mener NAD havde problemer med finish'en i de forste modeller.Men ok kan du leve med det saa go for it.En god amp til pengene.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Deguello skrev:
Niclas! skrev:
Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg køber en brugt forstærker?
Ang. om hvor tæsk den har fået varmemæssigt?


Hej - det er jo altid en god idé at spørge sælger om hvordan og til hvad han har brugt forstærkeren. Et andet godt tip - se på sælger og sælgers hjem - ligner han en der passer på sine ting eller?

Jeg har selv NAD S100 og S200 (købt brugt) - er tilfreds med lyden. De bliver ikke særlig varme og de har jo kæmpe køleribber - så lige ved dem ville jeg ikke være så nervøs mht. overophedning.
Jeg har dog et problem med lidt knas i lyden ved opstart, når forstærkeren er kold - men det går væk når jeg giver volumeknappen lidt "massage".

Hvis du søger i "forrummet" kan du læse om forskellen på henholdsvis S100+S200 og S300, lydmæssigt og designmæssigt. 

Jeg synes at begge muligheder er "sikre" brugtkøb - hvor du får noget for pengene.

VH
 
Har du prøvet at give potmeteret lidt trykluft(på dåse), det kan jo bare være lidt støv/snavs der har sat sig mellem kontaktfladerne, i værste fald udskifte potmeteret.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Deguello skrev:
Niclas! skrev:
Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg køber en brugt forstærker?
Ang. om hvor tæsk den har fået varmemæssigt?


Hej - det er jo altid en god idé at spørge sælger om hvordan og til hvad han har brugt forstærkeren. Et andet godt tip - se på sælger og sælgers hjem - ligner han en der passer på sine ting eller?

Jeg har selv NAD S100 og S200 (købt brugt) - er tilfreds med lyden. De bliver ikke særlig varme og de har jo kæmpe køleribber - så lige ved dem ville jeg ikke være så nervøs mht. overophedning.
Jeg har dog et problem med lidt knas i lyden ved opstart, når forstærkeren er kold - men det går væk når jeg giver volumeknappen lidt "massage".

Hvis du søger i "forrummet" kan du læse om forskellen på henholdsvis S100+S200 og S300, lydmæssigt og designmæssigt. 

Jeg synes at begge muligheder er "sikre" brugtkøb - hvor du får noget for pengene.

VH
 
Har du prøvet at give potmeteret lidt trykluft(på dåse), det kan jo bare være lidt støv/snavs der har sat sig mellem kontaktfladerne, i værste fald udskifte potmeteret.


Hej

Jeg har prøvet med kontaktspray - det virker ret lukket det potentiometer ... jeg er ikke sikker på at det er muligt at spraye derind - og det hjalp ikke.

VH

Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello
 
Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
Check lige du ikke faa en mandags model.Som har det med at blive gulige i faven.Mener NAD havde problemer med finish'en i de forste modeller.Men ok kan du leve med det saa go for it.En god amp til pengene.


Så vidt jeg ved kan der købes noget rensevæske til dem.

VH

Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Okie! Jeg kunne bare ikke faa det af!
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil gøre forsøget på at rense potentiometeret, så skal du have fat i en gang isopropylalkohol. (Kan muligvis købes på et apotek eller matas)

Ved at kigge på billeder på Google af Nad S100 så ligner potentiometeret et alps.

Hvis potentiometeret er et alps, så bør der være to huller ned på en af siderne.

Alternativt hvis ovenstående ikke virker:
Hvis du selv er ferm med en loddekolbe, så er det nu rimeligt nemt at skifte. (Har selv gjort det på en ældre Holfi jeg en gang havde, hvor isopropylalkohol ikke løste problemet)
Hvis potentiometeret er et Alps så er jeg rimeligt sikker på at Mikkel som har http://electronics.dantimax.dk/ kan være dig behjælpelig, med et nyt

__________________
http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_ Besøg ubl_'s Websted
 
Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
Hvis du vil gøre forsøget på at rense potentiometeret, så skal du have fat i en gang isopropylalkohol. (Kan muligvis købes på et apotek eller matas)

Ved at kigge på billeder på Google af Nad S100 så ligner potentiometeret et alps.

Hvis potentiometeret er et alps, så bør der være to huller ned på en af siderne.

Alternativt hvis ovenstående ikke virker:
Hvis du selv er ferm med en loddekolbe, så er det nu rimeligt nemt at skifte. (Har selv gjort det på en ældre Holfi jeg en gang havde, hvor isopropylalkohol ikke løste problemet)
Hvis potentiometeret er et Alps så er jeg rimeligt sikker på at Mikkel som har http://electronics.dantimax.dk/ kan være dig behjælpelig, med et nyt


Hej

Mange tak for hjælpe - selvom det ikke er "min tråd" - jow jeg fandt nu godt nok hullerne - men viste ikke hvor de førte hen

Jeg prøver lige at skrive til han Mikkel.

VH

Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Kommer lige med en tilføjelse, jeg har selv haft en tac rcs 2,0AA/nad s200 combo, spillede ok, lige til nad s200 brændte den ene kanal , kom uden varsel ved lav styrke, 3-5 sek. forvrængning og forstærkeren lukkede ned, startede så op igen og så virkede den ene kanal ikke mere, så er ikke lige frem imponeret af s200.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes