Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 03:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker, men hvilken?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg har mig et par Infinity Delta 70. 

http://www.dooyoo.co.uk/speakers/infinity-delta-70/ 

Og så er det 2*8" basser 1*6'5" mellemtone og en 1*4" mellemtone og en 1*1" bånddiskant. Det er det eneste jeg ved om højttaleren

Lige nu har jeg mig Nad C160 forforstærker og en Nad 208 som effekt. Jeg kunne godt tænke mig en int. forstærker, da det fylder mindre. Jeg kunne også godt tænke mig at prøve noget andet end Nad.

Jeg har bare lidt svært ved at finde ud af hvad det skal være. jeg harr været inde i Hifiklubben og låne en Lyngdorf sdai 2175 men den kunne ikke trække mine højttalere ordentligt. ´

Skulle der være nogen af jer kloge hoveder der har et forslag til en intg. forstærker, som vil forbedre lyden i mine Deltaer, Vil jeg blive glad. Forstærkeren skal jo selvfølgelig også have en masse overskud. ved ikke om det kan lade sig gøre...  men gør mig lige et forsøg her. Skal måske lige nævne at mit budget er ca 5-6000 kr.

Det kan også være at i kender nogle hifi butikker omkring Kolding (ikke hifiklubben) som jeg kan besøge og få mig et lyt, og måske en ny forstærker.

Hilsen Casper C

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
almarx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det eneste du kan forbedre er din forforstærker og så det du putter igennem.

Til top Vis almarx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af almarx
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Det er svært til det budget, da en Nad 208 koster ca. 3000 brugt. Og det kun pga. alderen. Jeg tror også du vil få en del ud af at skifte forforstærkeren. Ellers er det jo en højttaler der er svær at trække, og hvis du vil udelukke NAD som mulighed, så er der jo en del mindre at se efter. Rotel, H/K er måske en mulighed, og så ville jeg se på NAd s 300, den skulle spille meget anderledes end andet NAD.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Først så tak for jeres svar.

det der ligger i det er, at jeg gerne vil prøve noget helt andet end Nad. Men hvis nu at budget bliver skudt lidt i vejret ville det så være muligt. Jeg kunne også godt tænke mig en forstærker som ikke fylder særlig meget, men det er jo nok lidt svært...

Hvis nu vi snakker om at min forforstærker skal skiftes, hvad har i så af forslag, fordi der er jeg helt på bar bund.

Jeg skal måske nævne at jeg gerne vil købe brugt.

Hilsen Casper C 

 

 

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes