Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2024 | 23:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken brugt forstærker skal jeg købe? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa H4Lere.

Min DENON PMA-915R forstærker er nu ved at være godt galt i byen.. Når jeg prøver at afspille noget på min pladespiller er lyden en del forringet/spiller lavere end normalt. Har prøvet 3 forskellige pladespillere + de forskellige indgange, så jeg ved det må være forstærkeren? Den står mig i 500kr brugt og har været fin 2 år ca. Så det må vel være tid til en ny kontra det det koster at få den fixet?

Jeg har disse højtalere: http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi--surround/reol-h jtalere/eltax-monitor-iii-dansk-hifi-hoejttaler-5-stjerner/v /an577241878/

og en std pladespiller. Mit kollegieværelse er sølle 12m2 og jeg skal ikke blæse vinduerne ud eller noget..

Så hvis i har et link eller to til en god brugt forstærker, eller navnet på nogle der er værd at kigge efter ville jeg blive glad!

Hvis i mener det kan betale sig at prøve at få lavet forstærkeren må i meget gerne sige det også :-)

Budget er 500(gerne)-1000kr

På forhånd tak!
Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Typisk er der mindre signalstyrke fra en pladespiller end fra eks. en cd-afspiller. Så at forstærkeren spiller lavere har nok noget med det at gøre. Hvad mener du med at lyden er forringet? Lyder det dårligere end fra eks. en cd, eller skratter det?

Hvis du ser dig om efter en anden forstærker skal du være opmærksom på om den har en såkaldt RIAA del indbygget. Det er nemlig en forstærkerdel til pladespilleren, hvis ikke forstærkeren har det, skal du have med i budgettet at du skal købe en seperat og sætte til.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Har kørt min pladespiller på forstærkeren 2 år hvor den så fra den ene dag til den anden blev meget lavere i lyden + lyden blev meget forringet.. Ved ikke om der er RIAA i forstærkeren, men den har det der "hul" til jordforbindelse ved phono indgangen, så man minimere støj.

Jeg synes bare det er meget uoverskueligt at finde forstærkere både her i KSB og på den blå. Kan det virkelig passe man skal ud og smide 1-2k når man kan få en ny DENON fra 1800 af f.eks?

Og tak for dit svar
Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg
 
almarx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Prøv at finde et værksted der vil give et godt bud. Går du ud og køber brugt kan du risikere det samme.. På den anden side er det jo skægt at skulle finde nyt, måske kan du finde en ældre Luxman eller lignende du synes vil være fed at have stående. I DBA er der en Musical Fidelity AX1 der er en klassiker til 1000. Prøv at finde noget særligt du også gerne vil reparere på ellers står du måske snart i samme situation som med din Denon. Nogle Nad bliver solgt billigt-500kr selvom der egentlig er god musik i dem måske endda med Cd og tuner.
Til top Vis almarx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af almarx
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes