Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2024 | 23:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ROTEL RB-956AX (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

hejsa til jer alle jeg har et par spørgsmål om en ROTEL RB-956AX da jeg har en på hånden hvad kan sådan en svend koste og er der nogle der ved hvor gammel den er. Jeg har i forvejen en NAD 218 og så er spørgsmålet om det er og opgradere eller nedgradere den skal spille på et sæt dali grand diva jeg ved godt at NADEN er kraftigere men hvad med lydkvaliteten og kan ROTELEN trække dem ordentlig

forsat god dag til alle

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

er der slet ingen der kan hjælpe mig.
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

hej drenge kom nu ind i kampen jeg har brug for lidt hjælp her
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Niels Chr.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik, jeg købte for 1/2 år siden en RB-956ax her i kbh. for 900 kr og har været tilfreds med den. 

vil mene at din nuværende NAD er bedre - den er lavet til stereo og med en højere effekt - Rotel har indskudt et par features som ikke højner HiFi oplevelsen - bl.a. nogle billige omskiftere i signalvejen (for at gøre brokobling valgfri) samt nogle potentiometre til at jusere lydstyrken kanalerne imellem...Da rotel indeholder 6 effekttrin har de naturligvis brugt færre penge på hver af dens effekt trin - så med mindre du har brug for 6 sepperate (eller 3) kanaler får du næppe det store ud af det - vær opmærksom på at NAD'ens 2 kanaler er bedre matchet/parret - mens Rotel har dens seperat nivau regulering for hver stereo trin - (for på den måde at komme uden om dette problem) - det er så op til slutbrugeren at kalibrere kanalerne indbyrdes - det kan være en fordel eller ulæmpe afhængig af hvordan man ser på det - reelt er det ikke effektblokkens job, men skulle varetages af forforstærkerens balance indstilling. - jeg lever dog ganske godt med det og har ikke fortrudt mit køb - faktisk kunne jeg godt finde på at anskaffe mig en mere til et andet rum...(børne værelse)

Har du ikke mulighed for at låne den ?, så du med egne øre/højtalere/lytte rum kan prøve den - der vil givet vis være en forskel - om det så er til det bedre eller dårligere kan kun du afgøre !.

En anden option for dig kunne være at få endu end NAD magen til din nuværende for på den måde at få flere kanaler til dit suround setup (uden at vide hvilken effekt forstærker du i dag benytter til souround)

Skal siges at jeg bruger den til husbehov, og har pt en subwoofer samt nogle dell pc højtalere koblet på den - d.v.s. baggrunds musik og fjernsyns kigning

Til top Vis Niels Chr.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Chr.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes