Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 17:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så er tiden inde til et nyt tv... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Ja ok, det tænkte jeg nok. Indstillinger er PERFEKTE til HD/Blu-Ray. Sad og så den nye Tintin i går aftes. Der ser sgu godt ud.
Indstillinger er måske en anelse for mørke til DTV, så det skal jeg lige rode lidt med.
Til top Vis Crackhead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackhead

Arsukfjorden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hvis du slukker lyset, sætter en film på i rigtig 24hz, så får du uden tvivl det bedste billede med et Plasma TV. sortniveauet er langt bedre end LCD og det samme er farver og opdateringshatighed. Problemet ligger i at et plasma tv har en glasplade foran panelet. Det betyder at så snart rummet bliver oplyst, så bliver sortniveau og farver væsentligt forværret.

Så skal dit TV stå i en stue med meget lys og skal TV'et bruges ofte om dagen, så tag LCD. Skal du hovedsageligt bruge det til film, spil osv og har muighed for at gøre rummet mørkt, så tag helt klart plasma.

Det med at plasma blinker har noget at gøre med at dansk tv sendes i 50hz, hvilket er plasma tv ikke nativt kan køre. Sætter du en 24hz film på, så får du absolut ingen blinken overhovedet. Så prøv det.

Et alternativ kunne jo også være en projektor. Stort billede, som kan blive rigtig flot, men igen kun i mørklagte rum.

Og jeg mener at Rasmus inde fra Flatpanels har kåret Panasonic VT30 til ubetinget at have det bedste billede under de rigtig forhold(mørktlagt og kalibreret). Og hvis der er nogen dansk tv anmelder som man bør lytte til, så er det ham ;)

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg jo så taget et plasma;-) Nu roder jeg bare, med at få et nogenlunde anstændigt tv-signal på det. Mine HD-kanaler
pixelerer helt vildt, og nogle kan jeg slet ikke fange...det kunne jeg godt med min gamle DVB-C boks. Hvad sker der??? Jeg er
ved at blive sindssyg. Og jo, mine kabler ER HF-tætte. Det tyder åbenbart på, at Samsung-tuneren er mere følsom...
Til top Vis Crackhead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackhead

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Edit: Too late

Hvis du er generet af hakkende panoreringer vil jeg anbefale at købe et Sony med MotionFlow. Det eneste system der virker.
Forskellen er meget tydelig hvis du har flere tv hængede ved siden af hinanden i en butik. At Panasonics opdateringshastighed
er ultrahurtig er fuldstændig ilgegyldig i denne sammenhæng.

Hvis du har andre lyskilder i stuen vil du ikke bemærke at sortniveauet er ringere end på et plasma. Er du ikke generet af
hakkende panoreringer skulle Panasonic og Samsung være fint. Begge kan vel kalibreres til ok farver. Jeg er meget tilfreds
med farverne på mit Sony 46HX800 efter kalibrering. Bedre end noget Samsung jeg har set hos
venner/bekendte/forretninger, men jeg tvivler på at nogen af disse har brugt længere tid på at kalibrere.

Hvis du primært ser bluray-film og har kæmpe surround opsætning vil jeg anbefale dig at købe dig en projektor i stedet. Intet
tv kommer i nærheden af den biograf-fornemmelse en projektor med stort lærrede leverer.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Det med hakkende panoreringer ser jeg tit på mit billedrørs tv med en dvb-t boks tilsluttet. Så det har vist ikke noget med plasma at gøre, men snarere den komprimering, der bruges og måske opdateringen på samme tid.

Crackhead

Prøv at købe de nyere antenne kabler gennem testet at YouSee og Stofa. De skulle være mere tætte over for det nye 4G signal. Og sørg evt også for at stikkene er af metal. Det skærmer bedre. Ellers er dit signal for svagt og din digital boks forstærker det lidt eller er mere følsom end dit nye Samsung plasma.

Sploink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

roundsound skrev:

Hvis du har andre lyskilder i stuen vil du ikke bemærke at sortniveauet er ringere end på et plasma. Er du ikke generet af
hakkende panoreringer skulle Panasonic og Samsung være fint. Begge kan vel kalibreres til ok farver. Jeg er meget tilfreds
med farverne på mit Sony 46HX800 efter kalibrering. Bedre end noget Samsung jeg har set hos
venner/bekendte/forretninger, men jeg tvivler på at nogen af disse har brugt længere tid på at kalibrere.

Sjovt du skriver at Panasonic og Samsung "kalibreres til ok farver".
De kan netop kalibreres til de mest KORREKTE farver. Især Samsung, i hvert fald top skærmene, har mange indstillinger så det
kan gøres meget præcist.
At nogle så foretrækket mere knald på farverne er en anden sag. Det kan et plasma også indstilles til.
Til top Vis Sploink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sploink

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt DR's HD testen til at indstille farver og kontrasten. Det fungerer fint og her satte jeg det lidt mere ned end det jeg gjorde fra fabriks indstilligerne. Selvfølgelig ikke super præcist som det kán blive, men fint brugbart.  Der er masser af fut i farverne, når udsendelserne dikterer dette.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes