Forfatter |
|
Crackhead Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
...men jeg kan ikke blive enig med mig selv. Plasma eller LED? Jeg har kigget på Sony's 723-modeller, Samsung's 8005-
modeller og Panasonic's VT30-modeller. Alle sælgerne mener naturligvis, at deres er det bedste(big surprise). Jeg er oppe i 60".
Hvad mener I? Er LED lang om længe blevet ligeså godt som plasma til film, HD-materiale og konsolspil? Jeg synes, at det er
svært at forholde sig til div. tests på nettet, for alle får god kritik
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fortæller dine øjne dig?
Selv synes jeg rigtig godt om LGs plasma tv som jeg synes har de rigtige farver og god value for money. Det nemmeste for dig
ville være at købe fra steder hvor du kan se TVet i drift inden køb, da det er dig selv der egentlig bestemmer hvad der for dig
ser bedst ud :)
|
Til top |
|
|
Crackhead Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg haft et LG tv, som brændte af efter kun 3 år. Så det bliver det nok ikke igen. Jeg har skam været ude og kigge på
LG, men jeg mener ikke at det kommer op på siden af ovennævnte modeller. At se tv'et i drift inden køb er sgu svært, for som
vi alle ved, et det billede vi ser i butikkerne ikke repræsentativt for det, vi vil se i stuen hjemme, med en god kalibrering. Det
jeg er ude efter, er erfaringer fra folk, som har dybere kendskab til teknologien. Men tak for input
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyyy Crackhead :-)
Kan kun gi´ rskriver ret, omend jeg hælder mere til Panasonics Plasma, alene det, at du har en opdateringshastighed på et uSek på plasma og millisekunder på LCD (og ja, LED er det samme som LCD bare med en anden baggrundsbelysning) hvilket gør plasma´en væsentlig hurtigere reaktionsmæssigt. Efter min ydmyge mening er kontrasten også bedre på en plasma. Du starter med sort, og så lyser plasmacellerne op, kontra lcd/led, hvor du har et panel af celler som skal blokere for det bagfra kommende lys, alt efter kvaliteten på lcdpanelet vil det være bedre eller dårligere til at blokere med bedre eller dårligere kontrastforhold.
Men i sidste ende er det dine og kun dine øjne, der bestemmer, hvad du synes er bedst. Hvis de respektive sælgere er så overbeviste om, at deres produkt er bedst, er det vel ikke noget problem at ta´ en BluRay-film med ind i butikken og be´ om at se den på en eller anden given afspiller . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pana VT30...!! - har den selv i 65" - Super TV - Og med et billede hvor "wannabee-"LED ikke er med.
Prøv og find et velopløst billede af et snelandskab - DR HD havde i tiderne et i deres slide, hvor på et godt Plasma skyggerne var mørke - og på LEDLCD "Blå".
Prøv og tryk på TextTV knappen. ... - På Plasma er det røde RØDT!! - På LEDLCD er der "rødligt" / Pastel-rødt / Støvete Rødt...
/ JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En stemme mere på VT30. Der synes jeg du vil få det mest naturlige billede.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Crackhead Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har besluttet mig for, at det bliver plasma. Så valget kommer til at stå mellem VT30 og D8005. Nu er jeg bare i tvivl om, on det
kan betale sig, at smide 8000 ekstra for VT30? 8005'eren er jo også et meget rost tv og har flere features, som indbygget wifi.
Og så får man jo en tablet med i prisen pt.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert plasma. Flot dybde i billedet. Plus alt det andet boydk og Thuekay beskrev.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crackhead skrev:
Har besluttet mig for, at det bliver plasma. Så valget kommer til at stå mellem VT30 og D8005. Nu er jeg bare i tvivl om, on det kan betale sig, at smide 8000 ekstra for VT30? 8005'eren er jo også et meget rost tv og har flere features, som indbygget wifi. Og så får man jo en tablet med i prisen pt. |
|
|
Du vælger det tv, der har de funktioner du er ude efter af de 2 du har i tankerne.  Skulle mene at 8005 er et LCD tv. Det er et Samsung, ikke? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crackhead skrev:
Har besluttet mig for, at det bliver plasma. Så valget kommer til at stå mellem VT30 og D8005. Nu er jeg bare i tvivl om, on det
kan betale sig, at smide 8000 ekstra for VT30? 8005'eren er jo også et meget rost tv og har flere features, som indbygget wifi.
Og så får man jo en tablet med i prisen pt. |
|
|
Samsung 8005 plasma kommer ikke med tablet remote. Det er kun 8-serie led-tv hvor denne følger med. Det kan dog styres via iPhone, iPad,
Android.
VT30 er bedre på sortniveau, farvedybde og panoreringer, men 8005 leverer absolut et dejligt billede.
Fnd en butik hvor du kan se begge "in action". __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Crackhead Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver jeg helt i tvivl igen, for kan se, at VT50 kommer til Maj. Kan det mon betale sig, at vente på det...
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske. Det er jo noget dyrere til at begynde med. og så snart den første har købt det, ja så falder det i pris. Pas på, på det felt ikke at blive skuffet. Vær god til at prutte.  Spis godt med prutteiner.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Crackhead Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe jo. Er også spændt på Samsung's 2012-model. Den skulle blive markant forbedret mht. sort-niveau.
|
Til top |
|
|
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.
Plasma vinder altid. Når vi snakker teknik. Men mener de fleste køber LCD. Hvorfor???
Jeg havde et Plasma. Samsung. FANTASTISK billed. Super flot TV. Også som slukket.
MEN. Det støjer. Og blinker. Jeg blier træt i ørene og øjene. Så jeg fik skiftet til LCD/LED.
Det virker. Rigtig det ikke er lige så godt mht sort. Men det er meget mere flyene at se på.
Plamaet kunne godt virke hakkene i panoreringer. hvor imod det er meget mindre på LCD.....
Så teknisk er plasma hurtigere.... men i virkeligheden er det omvendt. Sådan oplever jeg det ;-)
Held og lykke med støj og uro eller stille, ro og knapt så sort....
KlausH
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plasma blinker kun hvis det er et 50hz udgave. På mit Panasonic kan jeg skifte mellem 50 og 100hz. Og vælger jeg 50hz, ja så blinker det som et billedrørs tv gør for det scanner jo på samme måde. LCD opdaterer på en anden måde og derfor er der disse sjove artefakter på disse tv. Men når det som nu, står på 100hz er der intet blinkeri. Det er kun ældre plasma tv, der støjer pga blæser, men el forbrug og dermed varmeudvikling, er jo meget mindre i dag og ja siden 2008 i hvertfald skulle jeg mene.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kørte også med flere forskellige Hz. Blinker uanset. Prøv at kigge en halv meter ved siden af tv'et. Men vær opmærksom
på tv'et. ;-) Så ses det tydeligt at de blinker. Og det bliver man træt i øjnene af. Jeg gør, som mange andre.
Kan tydeligt huske hvordan det var at se på billedrørs tv. Ser dem stadig engang i mellem hos kunder. Plasma er en blød
udgave af dem...
Støjen jeg snakker om kommer fra selve panelet. Ikke fra nogen blæser. Findes de stadig i plasma skærme???
Det er en let summen. Som er anstrængene efter et stykke tid... Sådan oplevede jeg/vi det. Vi fik ro når vi slukkede tv'et.
Ja den er lav. Men bliver gennemtrængene efter få timer.....
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH
Når jeg kigger lidt til siden fra billedet synes jeg ikke at der er nogen blinken ved 100hz, men det er der ved 50hz og det har jeg prøvet en aften igennem, at kigge ved. Der foretrækker jeg dog 100hz. Angående støjen troede jeg det var blæserne, der var der i sin tid. Men der er en summen som du siger, men den er ikke generende for mit vedkommende. Hører det først, når jeg focuserer på det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt finde tests på flatpanels.dk
De laver nogle gode tests og er grundige
|
Til top |
|
|
Crackhead Forum Bruger

|
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg handlet, og det blev Samsung PS64D8005. Fik en god deal på en demo-model. Men kunne godt tænke mig et link til
de bedste kalibreringsindstillinger. På Flatpanels, er det kun indstillingerne til 51", som findes. Men ved ikke om det har det
store at sige....
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har det ikke. Prøv at anvende dem og se om du kan lide billedet og efter juster lidt til egen smag. Du kan heldigvis nulstille det igen og lave en anden indstilling.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|