Sendt: 14 Februar 2012 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen Jeg er på det seneste blevet brændvarm på tanken om at lave en hjemmebio i stuen. Lydmæssigt er jeg i forvejen godt kørende med to gode højtalere og anlæg. Vil ikke havde surround sound. Mit køb kommer derfor til at bestå af projektor og lærred. Jeg hænger mørklægningsgardiner op i mine to vinduer, så der bliver næsten helt mørkt i rummet. Hjemmebioen skal kun lejlighedsvis tages i brug til film, fodboldkamp og lign. Jeg vil i det følgende beskrive mine omstændigheder og overvejelser, som jeg håber på at nogen med en bred relevant viden og erfaringer vil kommentere på.
Afstand fra projektor til lærred : 400 cm Afstand fra øjne til lærred : 330 cm Ønsket billedebredde : 200 cm (hvilket også er max. pga. mine gulvhøjtalere) Afstand fra projektor til gulv : ca. 190 cm (skal stå skjult i bogreol på bagvæg)
Jeg er studerende og ønsker at gøre det til en anstændig pris med et anstændigt resultat. Har især overvejet Optoma hd23, BenQ W1000 og BenQ W700 fra hifiklubben (http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/) eller måske noget fra Epson. Lærredet køber jeg nok brugt på den blå avis til måske 1000 - 1500 kr.
Håber på at nogle vil kommentere på:
Min opstillings omstændigheder?
Hvilken projektor skal jeg købe i prisklassen 4000 - 7500 kr.?
Hvad skal jeg være opmærksom på mht. lærred?
Eller komme med andre gode råd og betragtninger...
VH Martin
|