Forfatter |
|
Despoint Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg viste ikke lige, hvor jeg skulle poste denne tråd, så det blev her.
Jeg står for at skulle vælge et fragtfirma til at fragte en iMac fra København til min bopæl i Midtjylland, men hvem vil I vælge til at fragte en så værdifuld pakke?
Postdanmark? GLS?
Eller hvem vil I turde at fragte en værdifuld pakke?
Despoint.
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens lade Postdanmark gøre det. Hvis den er i original emballage er der endu mindre at bekymre sig om. Du bør dog uanset hvad vælge "forsigtig" når du får den sendt.
Er den pakket forsvarligt ind, og vejer under 5 kg, så koster det under 200,- at få den sendt som en forsigtigpakke.
/Stefan
|
Til top |
|
|
Despoint Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en iMac på 21,5", dvs. det er en pakke på 10-11kg, og koster derfor 300kr ved Post Danmark og få den sendt som forsigtigpakke.
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
GLS dækker kun op til 4000,- hvis varer forsvinder eller går i stykker.
Post DK kan levere med ekstra forsikring - husk at bede om dette.
Mvh
Kennet, Hifi4real
|
Til top |
|
|
LasseHoej Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge enten Danske Fragtmænd eller Transportgruppen. Jeg har ingen idé om prisen, men det giver langt større chance for at pakken dukker frem i god stand end Post Danmark. Post Danmarks kvalitet svinger meget alt efter lokation. Således har jeg oplevet Post Danmark smadre hele 3 pakker de sidste 6 måneder her i Aalborg. Da jeg boede i Skive-området var der ingen problemer overhovedet. Det værste ved Post Danmark er at deres klagesystem ved transportskader er MEGET langsommeligt, og at man derfor ofte hellere selv vil betale de få hundrede kroner det ofte drejer sig om, end at gå gennem systemet. Det er ihvertfald min oplevelse af Post Danmark - jeg ved at jeg ikke er alene med den holdning. __________________ www.FotoHoej.dk
|
Til top |
|
|
Despoint Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
GLS bliver det i hvert fald ikke så. Tror jeg aftaler med sælger at han skal sende den med Post Danmark.
Lasse@ Ja, man kan ikke komme udenom at have hørt mange dårlige ting om PostDanmark, men intet mindre har jeg aldrig oplevet noget negativt ved dem. Det kan være jeg bare har været heldig.. De pakker du har fået ødelagt, er det alm. pakker eller forsigtigpakker?
Transportgruppen bruger PostDanmark til at distribuere deres pakker med, så det vil være dumt at betale mere for at bruge dem, end bare at gå til PostDanmark. :-)
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
LasseHoej skrev:
Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge enten Danske Fragtmænd eller Transportgruppen. |
|
|
Jeg har oplevet mange pakker der blev smadret af fragtmændene, så der svinger kvaliteten nok også  Sørg for at sende pakken med fuld forsikring, så du kan få erstatning hvis den ikke når frem i et stykke... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dpd skal man ikke bruge, for de smider bare pakkerne ved din dør.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kort sagt: Ingen fragtfirmaer duer - kør selv  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Despoint Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster det at få smidt fuld forsikring på? Det koster allerede 230kr som forsigtigpakke, og det synes jeg allerede er dyrt ;-) Haha sandt Mikkel, tror man kan finde problemer med ALLE logistikfirma'er. Nu er sagen bare sådan, at der går ét år inden jeg kan få kørekort, og det er for langt væk til at tage cyklen. 
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Despoint skrev:
Hvad koster det at få smidt fuld forsikring på?
Det koster allerede 230kr som forsigtigpakke, og det synes jeg allerede er dyrt ;-)
Haha sandt Mikkel, tror man kan finde problemer med ALLE logistikfirma'er. Nu er sagen bare sådan, at der går ét år inden jeg kan få kørekort, og det er for langt væk til at tage cyklen.  
|
|
|
Mener jeg gav 320.-kr. for at sende en 10 kg cd-afspiller til Esbjerg som forsigtig pakke med forsikring som dækkede 12000.-kr for ca 4 måneder siden __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Skanderborg Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!
Bruger siden: 25 April 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan evt hjælpe dig. Er jævnligt i kbh, og kan tage den med for dig næste gang. Sender dig en Privat Besked.
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|