Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 14:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: b&w køb i england (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Ja, Preben er ikke andet end en snylter og nasserøv i ordets forstand. Jeg får også kvalme af hans slags....

Desværre bliver der åbenbart bare flere og flere parasitter af hans slags i dette samfund...

Det er desværre manges mentalitet i dag - her er jeg, jeg vil ha', og du skal give mig penge for at jeg vil have det.

Selvfølgelig forsøger man at shoppe det billigste sted - men man udnytter ikke først at nogen leverer en service (læs: lægger lokale og udstyr til) for så at sige at de skal være lige så billige som dem der ikke yder denne service. Og når man så oven i købet godter sig over det, så... Det er at udvise total mangel for hvordan det hele hænger sammen, og om man kan forvente at få service i fremtiden. Al argumentation er vist omsomst i sådanne tilfælde.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:

panos skrev:
Preben.. jeg kan sgu ikke lade være.... kigger du på billeder på nettet og bestiller den i England eller tager du en tur på Istedgade for at se på det og så få det på postordre.... 

Nej der er det med polen og ukraine jeg kigger, der er kvalitet til gode penge

Manden har sgu humor......

Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil henstille til, at man holder debatten sober og på sporet. Det handler ikke om, hvem der har gjort hvad, og hvad man nu synes om at købe over nettet rent etisk, efter at have lyttet til grej i en butik først.

Trådstarter spørger om priser, og hvorvidt det kan betale sig.

Fortsat god debat.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Synes også denne diskussion er kørt lidt langt ud. Jeg rækker hånden ud og ber om en sober tone

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Ja hvor var vi uden vores meningers mod... Jeg undskylder til trådstarter for at have forurenet tråden.

Til trådstarter: For at vende tilbage til temaet, så synes jeg du skal tænke dig meget om. Hvis man kigger på priserne koster CM7 11.000 kr. for et sæt i Hifi-Klubben. I England kan du købe det for 8.500 kr., og så kommer der fragt oven i. Den kender jeg ikke prisen på, men omkring 1.000 kr. virker vel ikke urealistisk - det bør forhandleren kunne svare på. Oven i kommer det med garanti og så meget andet.

Gør op med dig selv om du synes det er det værd, når "man" ikke bare "bør" gå ned i den nærmeste Hifi-Klubben og gøre brug af deres service med den helt klare bagtanke at handle andetsteds.

Jeg har selv handlet hos engelske forhandlere, dog primært kabler, men en enkelt gang også en projektor. Uden at have kørt op til den danske forhandler for at se den først tog jeg anbefalingen fra en kollega for gode varer og satsede, fordi den engelske pris simpelthen var supergod (pænt under halv pris). Det gik heldigvis godt, også med kvaliteten, men jeg hørte efterfølgende om en enkelt ud af en håndfuld der var uheldig med at projektoren ikke virkede - og den så måtte retur til England for godt pænt mange kroner i fragt. Højttalere er ikke elektronik, men man ved aldrig.

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Ja hvor var vi uden vores meningers mod... Jeg undskylder til trådstarter for at have forurenet tråden.

Til trådstarter: For at vende tilbage til temaet, så synes jeg du skal tænke dig meget om. Hvis man kigger på priserne koster CM7 11.000 kr. for et sæt i Hifi-Klubben. I England kan du købe det for 8.500 kr., og så kommer der fragt oven i. Den kender jeg ikke prisen på, men omkring 1.000 kr. virker vel ikke urealistisk - det bør forhandleren kunne svare på. Oven i kommer det med garanti og så meget andet.

Gør op med dig selv om du synes det er det værd, når "man" ikke bare "bør" gå ned i den nærmeste Hifi-Klubben og gøre brug af deres service med den helt klare bagtanke at handle andetsteds.

Jeg har selv handlet hos engelske forhandlere, dog primært kabler, men en enkelt gang også en projektor. Uden at have kørt op til den danske forhandler for at se den først tog jeg anbefalingen fra en kollega for gode varer og satsede, fordi den engelske pris simpelthen var supergod (pænt under halv pris). Det gik heldigvis godt, også med kvaliteten, men jeg hørte efterfølgende om en enkelt ud af en håndfuld der var uheldig med at projektoren ikke virkede - og den så måtte retur til England for godt pænt mange kroner i fragt. Højttalere er ikke elektronik, men man ved aldrig.

Nåå så handler du selv over nettet når du ligeså godt kunne købe den i en butik i danmark.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
Nåå så handler du selv over nettet når du ligeså godt kunne købe den i en butik i danmark.

Jeg tillader mig lige at svare, nogenlunde kort... Som jeg skrev shopper de fleste af os vel hvor det er billigst. Jeg undlod dog at gøre nogen som helst anvendelse af en dansk butiks service inden købet i udlandet. Og nok lige så vigtigt - jeg gjorde op med mig selv om det var risikoen værd eller ej.

De fleste andre ting som jeg køber i udlandet kan jeg slet ikke få herhjemme.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Det var nu vist mig der triggede den med det etiske. Det skal Preben1234 ikke have skyld for.

Jeg forsøger blot at dæmme op for den opfattelse, at butikkerne bliver der for evigt og at man kan benytte servicen uden egentlig at lægge en handel det pågældende sted.

Og så at man, som det primære budskab i det første indlæg, skal være opmærksom på, at købsvilkårene ikke altid er de samme.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 12 April 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil da hjælpe gerne supplere Preben 1234`s frustrationer med frustrationer over, at biler koster mere, en tømrer, en murer, en elektrikker, ja selv tøj koster mere. Den danske skole, plejehjemspladser og de danske sygehuse koster mere, med andre ord det er for dyrt, at leve i Danmark. Det nemmeste er nok bare, at flytte til et andet land.Wink

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Undskyld, men danske sygehuse er meget billigt drevet, Medlyd.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Pyhh jeg får sgu helt dårlig samvittighed når jeg tænker på alle de gange jeg har brugt en halv time i hifi klubben uden at købe
noget, jeg troede da godt man måtte gå ind og kigge lidt hvis man bare kom tilfældigt forbi

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Thomas Geil skrev:
Pyhh jeg får sgu helt dårlig samvittighed når jeg tænker på alle de gange jeg har brugt en halv time i hifi klubben uden at købe
noget, jeg troede da godt man måtte gå ind og kigge lidt hvis man bare kom tilfældigt forbi

Det må du da også. Jeg går da selv gerne i butikkerne for at bruge de ansattes tid, for så at handle andetsteds, hvis man ikke kan forhandle med dem, eller af anden årsag. Sådan er det. Det må butikkerne leve med, og hvis de ikke kan, ja så må de lukke. Men så længe de er konkurrencedygtige, så handler man jo bare der

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Thomas Geil skrev:
Pyhh jeg får sgu helt dårlig samvittighed når jeg tænker på alle de gange jeg har brugt en halv time i hifi klubben uden at købe noget, jeg troede da godt man måtte gå ind og kigge lidt hvis man bare kom tilfældigt forbi

Læs lidt mere omhyggeligt... Diskussionen går på det moralske i at udvise interesse for et produkt og bruger 2 timer af en butiks tid, velvidende at man bestiller på nettet bagefter. At "ose" må regnes som værende det det er - at informere sig uden forpligtelse.

Men jeg kan sagtens se at det er en gråzone, jeg synes bare man bør tænke sig om - noget for noget, ikke bare "mig ha'".

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Thomas Geil skrev:
Pyhh jeg får sgu helt dårlig samvittighed når jeg tænker på alle de gange jeg har brugt en halv time i hifi klubben uden at købe noget, jeg troede da godt man måtte gå ind og kigge lidt hvis man bare kom tilfældigt forbi

Læs lidt mere omhyggeligt... Diskussionen går på det moralske i at udvise interesse for et produkt og bruger 2 timer af en butiks tid, velvidende at man bestiller på nettet bagefter. At "ose" må regnes som værende det det er - at informere sig uden forpligtelse.

Men jeg kan sagtens se at det er en gråzone, jeg synes bare man bør tænke sig om - noget for noget, ikke bare "mig ha'".

Jamen altså "mig ha" eller "mig spare penge". Butikkerne vil jo også gerne spare penge. Men der er stor forskel på, om man går ind i butikken med pengene i pungen, med henblik på at købe noget, eller man udelukkende er ude på at bruge deres tid, "udnytte deres tid", for så at gå hjem at klikke på nettet. Når det så er sagt, så har jeg en fod i begge lejre, for kan også godt forstå de mennesker, eks. trådstarteren der gerne vil bestille et sæt CM7 fra UK, som ingen anden mulighed har for at høre dem, end et smut i klubben. Måske sælgeren kunne overtale ham til at købe dem i klubben, eller måske matche prisen fra UK, for så vil han da sikkert ligge pengene der. Men klubbens slogan er jo "at det er samme priser for alle, og ingen rabat".

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 April 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

har faktisk prøved det omvente ..

købte en 3310 i hifi klubben for 10000 kr

og så så 2 månder efter at den var sat ned og elgigangten hade  den meget billiger .
og få at gøre det mere billigt så var der en svenst hjemme side der hade den til 6600 kr .

jeg gik så ned til min hifi klub ... og uden problemmer fik jeg forhandled mig frem til at jeg fik
de 2000 kr retur som var prisen ned til elgiganstens pris og så fik jeg de sidste 1400 kr på tilgode bevis hos dem :)

det var servis der vil noget syntes jeg .

og nu her for nogle dage siden der var jeg nede med et 5 m hdmi kabel jeg hade købt men har nu fundet ud af jeg kun skulle bruge 2 stk på 2 m

hade så også et gamlet et på 3 m læggende som jeg tog med også .

de bytted dem tilbage for 2 på 2 m uden problemmer og den dif der var på 150 kr betalte bare med mit tilgode bevis . så jeg er en glad mand i dag:)

Til top Vis mikkelfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost

fisminister
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 April 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Nu må vi hellere komme lidt til bunds i denne tråd. Jeg er en person med et meget begrænset budget. Jeg har inden for det sidste år begyndt at interresere mig mere og mere for hifi. Jeg er nu begyndt at spare sammen til et nyt anlæg. I starten var jeg overbevist om at et par reolhøjtalere sagtens kunne opfylde mit behov. Jeg tog derfor ned i den lokale hifiklub for at høre DM686 og DM685. Jeg må sige at jeg blev positivt overrasket over hvor godt sådan nogle små højtalere kan spille. Efter at have hørt højtalerne gik jeg lidt rundt i butikken og her var et par der stod og fik fremvist CM7'erne. De spillede jo som noget jeg aldrig har hørt før! Efter at have hørt dem skyndte jeg mig hjem for at se hvad sådan et par dog kunne koste. AV AV AV! 11 kilo. Det var stort set hele mit budget der røg der og foruden det skal der investeres i større forstærker. Jeg gik hjem og undersøgte hvad sådan et par koster brugt. Dette er stort set umuligt at opdrive. Nå men videre gik min søgning og ved et tilfælde kom jeg så ind på en engelsk side. 8500 kr. det var noget andet end 11000.

Mit budget er i takt med yderligere indsigt og erfaring omkring HIFI steget lidt. Jeg vil selvfølgelig have det bedste jeg kan opskaffe for så få penge som muligt.  Jo billigere mit anlæg er jo hurtigere får jeg det...

Jeg vil hellere købe brugt end i udelandet men jeg vil også hellere have nyt grej istedet for brugt.    

Til top Vis fisminister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisminister

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 April 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Please, prøvelyt et sæt ATC først. Pouls Audiobutik sælger til rimelige priser.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 16 April 2010 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

Mit bud er jo så i den forbindelse, at havde den lokale butik ikke ligget der, så havde du aldrig hørt højttaleren og var blevet klar over dens kvaliteter.

En hurtig søgning på vores egne oprydninglister giver 2-3 sæt under 10 kilo, så helt umulige er de ikke at opdrive.

Men siden du kun har hørt dem ved at gå forbi. Er du så sikker på, at højttaleren opfylder dine behov ?

Jeg mener der findes jo temmelig mange højttalere i det prisleje. Hvad med at bruge lidt tid i de omkringliggende butikker og vurderer udvalget. Men det kræver jo så også, at du har lyst til at give det tilskud det kræver, at du har butikkerne i baghaven, ellers skal man ikke spilde deres tid.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Thomas Geil skrev:

Man kan tydeligt høre at det her er kunder mod forhandlere, i forhandlere glemmer bare en ting i lever af os.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2010 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Jeg vil da hjælpe gerne supplere Preben 1234`s frustrationer med frustrationer over, at biler koster mere, en tømrer, en murer, en elektrikker, ja selv tøj koster mere. Den danske skole, plejehjemspladser og de danske sygehuse koster mere, med andre ord det er for dyrt, at leve i Danmark. Det nemmeste er nok bare, at flytte til et andet land.Wink

Frustrationer? jeg handler da bare på nettet

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum